اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: هلندی

رشته شنوایی سنجی در هلند

 

خبر خوب برای متقاضیان رشته شنوایی سنجی در هلند اینکه دانشجویان درحالیکه تحصیلات خود را در هلند دنبال میکنند، می توانند در این کشور کار کنند. بسته به ملیت، دانشجویان ممکن است تا شانزده ساعت در هفته با مجوز کار از سوی کافرمای خود کار کنند. MVV به تنهایی برای کار در هلند کافی نیست؛ هر کارفرمای احتمالی باید از طرف دانشجو برای مجوز کار اقدام کند.

اتباع کشورهای اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا/ سوئیس مجاز به کار در هلند به تعداد ساعاتی هستند که در حین تحصیل انتخاب می کنند. اما دانشجویان خارجی (غیر اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا/ سوئیس) با مجوز اقامت معتبر مجاز به انجام کار تمام وقت در ماه ژوئن، ژوئیه و آگوست یا کار پاره وقت حداکثر شانزده ساعت در هفته در غیر از تابستان هستند. قبل از درخواست مجوز کار برای دانشجو، کارفرما باید ثابت کند که هیچ تبعه هلندی یا اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا/ سوئیس قادر به انجام آن کار نیست.

 موسسه سخن سرایان در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته شنوایی سنجی در هلند تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی در هلند کدامند؟
  • اخذ ویزا برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی در هلند چگونه است؟
  • شرایط لازم برای اخذ ویزا کدامند؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته شنوایی سنجی در هلند چه رقمی است؟
  • وضعیت حقوق متخصصان شنوایی سنجی در هلند چگونه است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته شنوایی سنجی در هلند

در زیر بهترین دانشگاه های هلند برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی را معرفی می کنیم:

دانشگاه شهر رتبه در هلند رتبه در اروپا رتبه در جهان
دانشگاه اولترخت اولترخت 1 7 32
دانشگاه آمستردام آمستردام 2 14 54
دانشگاه رادبود نیمیخن 3 16 61
دانشگاه ماستریخت ماستریخت 4 18 80
دانشگاه اراسموس روتردام روتردام 5 23 93
دانشگاه آزاد آمستردام آمستردام 6 24 94
دانشگاه گرونینگن گرونینگن 7 25 96
دانشگاه لیدن لیدن 8 39 123
دانشگاه تیبورگ تیبورگ 9 92 234
دانشگاه فناوری آیندهوون آیندهوون 10 207 539
دانشگاه واخنینگن واخنینگن 11 254 709
دانشگاه فناوری دلفت دلفت 12 258 732
دانشگاه توئنته انسخده 13 278 777

 

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی در هلند

هلند به دلیل کیفیت بالای آموزش، یک مقصد تحصیلی بین المللی به طور فزاینده ای محبوب برای بسیاری از دانشجویان است. شرایط ویزای این کشور بستگی به این دارد که آیا دانشجو شهروند اتحادیه اروپا است یا غیر اتحادیه اروپا. شهروندان اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس برای ورود به هلند نیازی به ویزای دانشجویی یا اجازه اقامت ندارند. با این حال، اگر آن ها قصد اقامت طولانی مدت در این کشور را دارند، باید در اسرع وقت پس از ورود در شهرداری ثبت نام کنند.

اگر دانشجو شهروند یک کشور غیر اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس است و قصد دارد بیش از سه ماه در هلند بماند، موظف به دریافت مجوز اقامت برای تحصیل در هلند است. ورود به هلند با ویزای صحیح بسیار مهم است. اگر دانشجویی با ویزای اقامت کوتاه مدت وارد شود، نمی تواند برای مجوز اقامت اقدام کند. مجوز اقامت باید ظرف 5 روز پس از ورود به هلند درخواست شود. پس از اتمام موفقیت آمیز برنامه آموزش عالی خود در هلند، فرد می تواند برای مجوز اقامت با اعتبار 5 سال درخواست دهد. برای این کار باید قرارداد کار داشته باشد.

فرآیند درخواست برای MVV ممکن است بین 3 تا 6 ماه طول بکشد، بنابراین مهم است که متقاضی فرآیند را به موقع شروع کند. در بخش بعدی، شرایط لازم برای اخذ ویزای بلند مدت یا مجوز اقامت موقت را بیان می کنیم.

 

شرایط لازم برای اخذ مجوز اقامت موقت

تحت شرایط زیر به دانشجویان مجوز اقامت موقت یا همان ویزای بلند مدت هلند داده می شود:

  • متقاضی باید پاسپورت معتبر داشته باشد
  • متقاضی باید تمکن مالی کافی داشته باشد
  • متقاضی نباید خطری برای نظم عمومی یا امنیت ملی هلند داشته باشد
  • هزینه های مورد نیاز باید پرداخت شود
  • متقاضی باید نامه یا مدرک دیگری از موسسه میزبان هلندی خود داشته باشد مبنی بر این که وی به عنوان دانشجو ثبت نام کرده است یا ثبت نام خواهد کرد یا این که می خواهد دوره کارآموزی انجام دهد.

هزینه زندگی دانشجویان رشته شنوایی سنجی در هلند

یکی از مهم ترین عواملی که در تحصیل در خارج از کشور باید در نظر گرفت، بودجه است. بسته به این که دانشجو بخواهد در دانشگاه یا اقامتگاه های خصوصی در هلند بماند، هزینه های مسکن متفاوت خواهد بود. در حین تحصیل در هلند، برای مواردی از قبیل غذا، حمل و نقل عمومی، کتاب، لباس، بلیط سینما، مسکن و بیمه، دانشجو باید آماده صرف به طور متوسط بین 700€ تا 1000€ (یورو) در ماه باشد.

با محاسبه درآمد متوسط یک دانشجو، حدود یک سوم صرف مسکن، یک سوم دیگر صرف غذا و یک سوم باقیمانده صرف اوقات فراغت، کتاب، سفر و سایر هزینه ها می شود. در هلند، بسیاری از مکان‌ها مانند بارها، رستوران‌ها، موزه‌ها، سینماها و مغازه‌ها به دانشجویان تخفیف می‌دهند. معمولاً این مکان ها مدرکی در قالب کارت دانشجویی که توسط موسسه دانشجو صادر شده است می خواهند. همیشه ایده خوبی است که دانشجو از قبل بررسی کند که آیا تخفیف دانشجویی در دسترس است یا خیر. دریافت کارت شناسایی دانشجویی بین المللی (ISIC) ممکن است سودمند باشد زیرا طیف وسیعی از تخفیف ها و آفرهای جالب را ارائه می دهد.

وضعیت حقوق متخصصان رشته شنوایی سنجی در هلند

کسی که به عنوان متخصص شنوایی سنجی در هلند کار می کند معمولاً ماهانه حدود 8950€ (یورو) حقوق دریافت می کند. حقوق متخصصان شنوایی سنجی در این کشور اروپایی بین 4560€ (کم ترین) تا 13800€ (بیش ترین) (یورو) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه متخصصان شنوایی سنجی در هلند را نمایش می دهد:

 

در صورتی که علاقه مند مند به تحصیل در هلند هستید، پیشنهاد ما این است که جهت کسب اطلاعات بیش تر در زمینه زبان هلندی از کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه سخن سرایان مشورت بگیرید.




Scroll to Top