اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: آلمانی

رشته چشم پزشکی در آلمان

در آلمان، دانشگاه های زیادی رشته چشم پزشکی را به علاقه مندان داخلی و خارجی این رشته ارائه می دهند. دانشگاه هایدلبرگ بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته چشم پزشکی در آلمان و اروپا برای علاقه مندان به رشته چشم پزشکی است. دانشگاه هایدلبرگ با نام رسمی دانشگاه روپرشت کارل هایدلبرگ، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در هایدلبرگ در بادن-وورتمبرگ آلمان است. هایدلبرگ که در سال 1386 به دستور پاپ اوربان ششم تاسیس شد، قدیمی ترین دانشگاه آلمان و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان است. هایدلبرگ سومین دانشگاهی بود که در امپراتوری مقدس روم تاسیس شد. این دانشگاه از سال 1899 یک موسسه آموزشی مختلط بوده است. هایدلبرگ دارای 12 دانشکده است و برنامه های تحصیلی را در مقاطع مختلف در حدود 100 رشته ارائه می دهد.

زبان آموزشی این دانشگاه معمولا آلمانی است در حالی که تعداد قابل توجهی از برنامه های تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی و همچنین برخی به زبان فرانسوی ارائه می شوند. بیش از یک سوم دانشجویان مقطع دکترای این دانشگاه از خارج از کشور هستند. دانشجویان بین المللی از حدود صد و سی کشور بیش از بیست درصد از کل بدنه دانشجویی هایدلبرگ را تشکیل می دهند. هایدلبرگ فارغ التحصیلان برجسته ای را تربیت کرده است. این دانشگاه در رنکینگ های بین المللی دارای رتبه های برتر است و از شهرت علمی بالایی برخوردار می باشد.

کارشناسان موسسه سخن سرایان در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته چشم پزشکی در آلمان تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته چشم پزشکی در آلمان کدامند؟
  • وضعیت حقوق چشم پزشکان در آلمان چگونه است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته چشم پزشکی در آلمان چه رقمی است؟
  • آیا برای تحصیل در رشته چشم پزشکی در آلمان ویزا لازم است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته چشم پزشکی در آلمان

در جدول زیر 12 دانشگاه از 34 دانشگاه برتر برای چشم پزشکی در آلمان را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم:

دانشگاه محل استقرار رتبه در آلمان رتبه در قاره اروپا رتبه در جهان
دانشگاه هایدلبرگ – آلمان Heidelberg 1 1 24
دانشگاه ارلانگن نورنبرگ Erlangen 2 2 31
دانشگاه مونیخ Munchen 3 4 49
دانشگاه توبینگن Tubingen 4 8 66
دانشگاه کلگن Koln 5 13 76
دانشگاه بن Bonn 6 16 80
دانشگاه یوهانس گوتنبرگ ماینتس Mainz 7 27 113
دانشگاه گوته فرانکفورت آم ماین Frankfurt am Main 8 28 115
دانشگاه فنی درسدن Dresden 9 38 145
دانشگاه خیرین پزشکی برلین Berlin 10 43 153
دانشگاه فرایبورگ Freiburg im Breisgau 11 57 176
دانشگاه رگنسبورگ Regensburg 12 71 221

حقوق متخصصان رشته چشم پزشکی در آلمان

فردی که به عنوان چشم پزشک در آلمان کار می کند معمولاً حدود 7880€ (یورو) در ماه حقوق می گیرد. حقوق چشم پزشکان در این کشور اروپایی شناخته شده بین 3620€ (کم ترین) تا 12500€ (بیش ترین) (یورو) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه چشم پزشکان در آلمان را نشان می دهد:

در آلمان و هر کشور دیگری، چشم پزشکان حقوق یکسانی دریافت نمی کنند و فاکتورهایی بر روی حقوق آن ها تاثیر می گذارند. مهم ترین فاکتور اثرگذار بر روی حقوق چشم پزشکان در آلمان، تجربه یا سابقه کار است. بررسی ها نشان می دهد تجربه تاثیر زیادی بر میزان حقوق دریافتی دارد. نمودار زیر تاثیر این فاکتور بر حقوق چشم پزشکان در این کشور پیشرفته اروپایی را نشان می دهد:

مطابق نمودار فوق، به عنوان مثال، یک چشم پزشک با پنج تا ده سال تجربه کاری حقوقی معادل 97400€ (یورو) در سال دریافت می کند در صورتی که چشم پزشکی با ده تا پانزده سال تجربه 119000€ (یورو) حقوق می گیرد، یعنی 22% بیش تر.

با وجود این که از کشوری همچون آلمان انتظار نمی رود که جنسیت بر میزان حقوق افراد در آن اثرگذار باشد، اما متاسفانه این چنین نیست.

نمودار فوق به وضوح نشان می دهد که چشم پزشکان مرد در آلمان به طور متوسط 6% بیش تر از چشم پزشکان زن درآمد دارند.

هزینه زندگی دانشجویان رشته چشم پزشکی در آلمان

بررسی هزینه زندگی در آلمان نشان می دهد هزینه های ماهانه برآورد شده یک فرد در این کشور پیشرفته و صنعتی 883.11USD (دلار آمریکا) معادل 780.31€ (یورو) می باشد. مقایسه آلمان و ایران از نظر هزینه های زندگی نشان می دهد هزینه زندگی در این کشور بزرگ اروپایی به طور متوسط 76.01% بیش تر از ایران است. همچنین بررسی اجاره ماهانه در آلمان نشان دهنده ارقام زیر می باشد:

توصیف اجاره ماهانه بر حسب یورو
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 736.00€
آپارتمان یک خوابه با فاصله از مرکز شهر 553.18€
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر 1408.93€
آپارتمان سه خوابه با فاصله از مرکز شهر 1063.57€

مقایسه آلمان و ایران از نظر اجاره بها نشان می دهد اجاره بها در آلمان به طور متوسط 59.59% بیش تر از ایران می باشد. فهرست زیر توزیع هزینه های زندگی در آلمان را نشان می دهد:

  • حمل و نقل: 14.1%
  • پوشاک و کفش: 3%
  • ورزش و سرگرمی: 5.8%
  • خرید از بازار: 27.3%
  • خدمات رفاهی (ماهانه): 8.6%
  • اجاره ماهانه: 27.1%
  • صرف غذا در رستوران: 14.1%

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته چشم پزشکی در آلمان

دانشجویانی که تبعه یا شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا نیستند، برای تحصیل در آلمان باید ویزای دانشجویی این کشور را اخذ کنند. ویزای دانشجویی آلمان به دو صورت زیر است:

  • Visum zur Stedienbewerbung – اگر فرد از قبل در یک دانشگاه آلمانی پذیرش گرفته باشد، باید برای اخذ این ویزا درخواست ارائه دهد. این ویزا برای سه ماه اعتبار دارد ، اما اگر مدت زمان تحصیل دانشجو بیش تر از این زمان شود، او می تواند ویزا را تمدید نماید.
  • Visum zur Studienbewerbung – اگر متقاضی هنوز پیشنهادی از یکی از موسسات آموزش عالی آلمانی دریافت نکرده باشد، اما بخواهد برای انجام مراحل درخواست و غیره وارد این کشور اروپایی شود، این ویزا برای او مناسب می باشد. این ویزا اقامت برای مدت سه ماه با امکان تمدید برای حداکثر شش ماه را به دارنده آن می دهد. اگر در این مدت، فرد از یک موسسه آلمانی پذیرش بگیرد، می تواند در زمانی که هنوز در آلمان هست برای اخذ Visum zur Stedienbewerbung درخواست ارائه نماید.

برخی از اسناد و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای دانشجویی آلمان عبارتند از:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • پاسپورت معتبر
  • دو قطعه عکس در اندازه عکس گذرنامه
  • مدرک زبان
  • ریزنمرات مقطع تحصیلی قبلی

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته چشم پزشکی در آلمان هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در زمینهآموزش زبان آلمانی از کارشناسان مجرب ما در موسسه سخن سرایان مشورت بگیرید.




Scroll to Top