اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته جراحی زنان و زایمان در ترکیه

برای تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در ترکیه گزینه های بسیار زیادی در اختیار علاقمندان به این رشته وجود دارد که از اعتبار بالایی برخوردارند. بسیاری از افرادی که به عنوان دانشجو قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند، در رابطه با نزدیکی محل تحصیل خود به ایران حساسیت هایی دارند که می توان آن را نیز درک کرد. بدون تردید ایران یکی از بهترین نظام های آموزشی در منطقه را در اختیار دارد ولی ترکیه نیز یکی از بهترین های منطقه خاورمیانه است و می توان تحصیل در دانشگاه های آن را به برخی از افراد توصیه کرد.

روند ورود به رشته جراحی زنان و زایمان در ترکیه شبیه به اکثر کشورهای اروپایی است و به همین دلیل است که افراد با جستجویی کوتاه می توانند به مسیر ورود به این کشور دست پیدا کنند. باید به این نکته اشاره داشت که تنها برخی از دانشگاه های ترکیه مورد تایید نظام وزارت بهداشت ایران است و به همین دلیل افرادی که خارج از این دانشگاه ها به ادامه تحصیل بپردازند، در صورت تمایل به بازگشت به ایران، در مسیر معادلسازی مدرک تحصیلی خود دچار مشکل خواهند شد. برای این که متقاضیانه تحصیل در این کشور بسیار زیاد است، مشاورین ما در موسسه سخن سرایان در این مقاله تلاش خواهند کرد تا شرایط تحصیل در رشته جراحی زنان و زایمان در ترکیه را مورد بررسی قرار دهند.

 

  • شرایط تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در ترکیه چیست؟
  • بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل در رشته جراحی زنان و زایمان کدامند؟
  • هزینه تحصیل در این رشته برای دانشجویان ایرانی چقدر است؟
  • بهترین راه برای رسیدن به کار در حوزه تخصص زنان در این کشور چیست؟

 

شرایط تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در ترکیه

برای تحصیل در رشته جراحی زنان و زایمان یا سایر تخصص های پزشکی در ترکیه، یک دانشجو باید ثابت کند که از نظر علمی در شرایط مناسبی قرار دارد و مدرک تحصیلی خود در مقطع پزشکی را دریافت کرده است. با اثبات این مسئله، فرد واجد شرایط خواهد بود که به عنوان یک متقاضی، درخواست خود را برای دریافت پذیرش از دانشگاه های برتر ترکیه دریافت کند.

49 دانشگاه در ترکیه این رشته تحصیلی را در لیست دروس ارائه شده خود قرار داده اند و دانشگاه حاجت تپه در این کشور به عنوان بهترین دانشگاه در رتبه 189 جهان قرار گرفته است. دانشگاه استانبول نیز رتبه 200 جهان را به خود اختصاص داده و یکی دیگر از دانشگاه های برتر جهان برای تحصیل به شمار می رود. با فاصله ای نسبتا زیاد از این دو دانشگاه نام دانشگاه باسکنت در رتبه 330 دیده می شود که در میان دانشگاه های آسیایی نیز جایگاه چندان مناسبی به حساب نمی آید.

برای اینکه بتوان شانس دریافت پذیرش از دانشگاه های ترکیه در این رشته را افزایش داد، بهتر است فرد برنامه بلند مدت برای رسیدن به این تخصص داشته باشد و در دوره تحصیل پزشکی در ترکیه نیز شرکت کند. شرایط فارغ التحصیلان کشور ترکیه برای تحصیل در این کشور بسیار مناسب تر است.

 

 

هزینه تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در ترکیه

یکی از امتیازات تحصیل در ترکیه آن است که دانشجویان در این کشور نیازی به پرداخت شهریه های سنگین ندارند. البته باید به این نکته اشاره داشت که هزینه های مقرون به صرفه تحصیل، مربوط به دانشگاه های دولتی این کشور است و افرادی که در دانشگاه های خصوصی تحصیل می کنند، هزینه های سنگینی را پرداخت می کنند. در دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه امکان دریافت بورسیه وجود دارد اما همچنان می توان گفت که این بورسیه ها کمتر از 20% از هزینه تحصیل را پوشش می دهد.

شرایط تحصیل در این کشور برای بسیاری از افراد مناسب است و آن ها می پذیرند که چنین هزینه هایی را برای تحصیل در ترکیه صرف کنند. هزینه زندگی در ترکیه نیز بسیار مقرون به صرفه است و افراد زیادی مشکلی با پرداخت این هزینه ها ندارند و کار دانشجویی نیز به آن ها اجازه می دهد تا راحت تر حدود 500$ (دلار) هزینه مورد نیاز برای زندگی در این کشور را پرداخت کنند.

 

شرایط کار متخصصین زنان در ترکیه

با وجود این که کشور ترکیه فاصله زیادی با استانداردهای زندگی در جهان دارد، بسیاری از این کشور به عنوان مقصدی مناسب برای کار یاد می کنند. به همین دلیل می توان انتظار داشت که بسیاری از علاقمندان به تحصیل در ترکیه، از فرصت قانونی خود برای کار در این کشور استفاده کرده و اقامت آن را از طریق فعالیت در حوزه پزشکی تخصص زنان و زایمان به دست آورند. یک متخصص زنان در ترکیه بیش از 22000TY (لیر) در ماه درآمد کسب می کند و این بسیار بیشتر از متوسط درآمد کار در ترکیه است.

با وجود همه پستی ها و بلندی هایی که مسیر کار در ترکیه و تحصیل در این کشور می تواند به همراه داشته باشد، ترکیه یکی از جدی ترین گزینه های ایرانیان برای مهاجرت است. در  مسیر آموزش زبان ترکی می توانید با مشاورین ما در موسسه سخن سرایان در تماس باشید و از راهنمایی های ایشان بهرمند شوید.




Scroll to Top