اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: آلمانی

رشته گوارش در آلمان

رشته گوارش در آلمان به دلیل امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های این کشور و شرایط فوق العاده خوب اقتصادی طرفداران زیادی دارد. درست است در سال 2022 آلمانی‌ها، اروپایی‌ها و همه غیراروپایی‌ها می‌توانند به صورت رایگان در آلمان تحصیل کنند یعنی بدون هزینه تحصیل؛ فرقی نمی کند اهل اتحادیه اروپا باشید یا منطقه اقتصادی اروپا. این تقریباً برای تمام برنامه های تحصیلی در دانشگاه های دولتی صدق می کند؛ نه تنها می توانید در آلمان به صورت رایگان تحصیل کنید، بلکه این کشور بسیار مقرون به صرفه است. میانگین هزینه های زندگی برای دانشجویان بین 700€ تا 1000€ (یورو) در ماه با احتساب خوابگاه متغیر است؛ در مورد هزینه ها (از جمله بیمه درمانی) برای دانشجویان در آلمان در این مقاله اطلاعات بیشتری کسب کنید.

آلمانی یک زبان فوق العاده دشوار برای یادگیری است، با ساختار گرامری بسیار متفاوت از انگلیسی؛ ریتم بسیار خاصی برای نوشتن به زبان آلمانی وجود دارد و یادگیری آن سخت است. شرایط پذیرش توسط دانشگاه های آلمان بسیار بالا است؛ مثلا برای دوره های UG تا 90٪ برای پذیرش پیش بینی می شود. همچنین، دانش‌آموزان باید یک سال تحصیل در مقطع لیسانس را در ایران تکمیل کنند، در آزمون IITJEE یا Fa شرکت کنند تا واجد شرایط درخواست برای دوره UG در آلمان باشند. دو آزمون اصلی برای این منظور موجود است: Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang (DSH، به معنای “امتحان زبان آلمانی برای ورود به دانشگاه”) و TestDaF. در این مقاله که توسط موسسه سخن سرایان تهیه شده است به سوالات ذیل پاسخ داده شده است:

 

  • هزینه تحصیل رشته گوارش در آلمان چیست؟
  • بهترین دانشگاه ها برای رشته گوارش در آلمان چیست؟

 

هزینه مراجع به متخصص گوارش در آلمان

در سال 2022 متوسط ​​قیمت گاستروسکوپی با بیوپسی در آلمان 1750$ (دلار آمریکا)، یعنی با حداقل قیمت 1150$ (دلار آمریکا) و حداکثر قیمت 2300$ (دلار آمریکا) است. البته کسانی که اقامت دائم یا پاسپورت آلمان و بیمه درمانی داشته باشند، در بیمارستان ها و کلینیک های دولتی می توانند از خدمات درمانی رایگان یا تقریبا رایگان بهره مند شوند؛ ولی این امکان در کشورهایی مثل آمریکا و کانادا وجود ندارد.

 

درآمد رشته گوارش در آلمان

کار در آلمان برای فارغ التحصیلان رشته پزشکی، گرایش ها و تحصص های آن فراوان است. به علاوه این افراد می توانند در اثر کار در آلمان به درآمد بالایی دست بیابند و قدرت خرید خیلی خوب و سطح زندگی عالی داشته باشند. البته میزان دقیق درآمد متخصصین گوارش در آلمان بستگی به عوامل مختلفی دارد که از آن جمله می توان به تجربه کاری، شهرت، حوزه شغلی و غیره اشاره نمود. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، حدود درآمد رشته گوارش در آلمان در سال 2022 بیان شده است:

 

 

هزینه تحصیل رشته گوارش در آلمان

تحصیل در آلمان برای همه رایگان است، اما دانشگاه های دولتی آلمان برای این رشته و سایر گرایش های پزشکی به زبان آلمانی برگزار می شود. دانشگاه های خصوصی آلمان به زبان انگلیسی هستند که شهریه های بالایی اخذ می کنند خصوصا در رشته هایی مثل مدیریت و پزشکی. شهریه دانشگاه های دولتی آلمان برای رشته گوارش و سایر رشته ها تنها شامل هزینه ثبت نام می شود. هزینه ثبت نام رشته گوارش در دانشگاه های دولتی آلمان ترمی بین 200€ تا 400€ (یورو) می باشد. در دانشگاه های خصوصی آلمان رشته گوارش شهریه سالانه ای بین 11000€ تا 18000€ (یورو) می باشد. به این هزینه ها باید هزینه زندگی در آلمان را نیز افزود که بین 700€ تا 1100€ (یورو) که بخشی از آن یعنی حدود 400€ 600€ (یورو) با کار دانشجویی در آلمان قابل تامین است.

 

بهترین دانشگاه ها برای رشته گوارش در آلمان

برای تحصیل در آلمان بهتر است فرد به دنبال بهترین دانشگاه ها در این کشور باشد؛ البته برای قبولی در رشته ای مثل پزشکی و گرایش های آن در دانشگاه های خوب این کشور، فرد باید خیلی تلاش کند. بهترین دانشگاه های آلمان برای رشته گوارش طی سال 2022 عبارت هستند از:

  • Heidelberg University
  • University of Munich
  • Humboldt-Universität zu Berlin
  • Freie Universität Berlin
  • Technical University of Munich
  • University of Hamburg
  • Hannover Medical School
  • Eberhard Karls University, Tübingen

آلمان مقصد خوبی برای تحصیل پزشکی است زیرا اولا آلمان به پزشکان نیاز دارد که فرصت های شغلی زیادی را برای بین المللی ها ایجاد می کند. ثانیاً، آموزش پزشکی آلمان از شهرت زیادی در سراسر جهان برخوردار است و ممکن است به شما این امکان را بدهد که در کشورهای دیگر نیز شغلی را شروع کنید. آیا می توانید پزشکی را به زبان انگلیسی در آلمان بخوانید؟ بله، شما می توانید چرا که دانشگاه تارگو مورس به شما این امکان را می دهد که در آلمان پزشکی به زبان انگلیسی تحصیل کنید.

با یک دوره 6 ساله خوب سازماندهی شده در پزشکی، نه تنها یک مدرک، بلکه دانش و مهارت های استثنایی در زمینه مورد علاقه خود دریافت خواهید کرد. اما پس از اتمات دوره پزشکی عمومی نوبت به اخذ تخصص های مختلف می شود که از جمله آنها در آلمان می توان به رشته گوارش اشاره نمود که نسبت به رشته قلب و عروق و مغز و اعصاب کم تر رقابتی می باشد. حال این سوال پیش می آید که در سال 2022 آیا مدرک پزشکی آلمان در آمریکا معتبر است؟ بله، این مدرک پزشکی آلمانی است. با این حال، برای اینکه در ایالات متحده به طبابت بپردازید، باید مجوز معتبر صادر شده توسط ایالتی را که قصد دارید در آن طبابت کنید، پردازش کنید.

 

 

اخذ ویزای تحصیلی آلمان برای دانشجویان

به منظور تحصیل در آلمان پس از انتخاب دانشگاه مورد نظر، قبولی در آزمون ورودی و اخذ پذیرش از آن، نوبت به ویزای تحصیلی آلمان می رسد. برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان ایرانی ها مدت طولانی باید منتظر نوبت ویزای سفارت این کشور باشند اما خوشبختانه اخذ ویزای آلمان ریسکی و دشوار نیست. از جمله مهم ترین مدارک به این منظور نامه پذیرش دانشگاه و نامه تمکن مالی بانکی می باشد. از دیگر مدارک مهم برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان در سال 2022 می توان به مدرک زبان معتبر و پاسپورت معتبر اشاره نمود. علاقمندان به آموزش زبان آلمانی می توانند با موسسه سخن سرایان تماس حاصل نمایند.




Scroll to Top