اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: آلمانی

رشته بینایی سنجی در آلمان

رشته بینایی سنجی در آلمان تقریبا رایگان است و دانشجویان محصل در دانشگاه های دولتی این امکان را دارند که با ترمی حدودا 200€ (یورو) تحصیل کنند. در رتبه بندی بین المللی برای رشته پزشکی، دانشگاه هایدلبرگ، Charité – Universitätsmedizin برلین، LMU مونیخ و دانشگاه فنی مونیخ در رتبه بندی THE در بین 50 دانشگاه برتر برای تحصیل در علوم بالینی و بهداشت قرار گرفته اند. تحصیل پزشکی در آلمان رایگان است و شرایط اصلی پذیرش دیپلم دبیرستان و مهارت های زبان آلمانی است؛ فقط کارشناسی ارشد در مطالعات پزشکی به زبان انگلیسی موجود است. محدودیت های پذیرش برای دوره های تحصیلی پزشکی در تمام دانشگاه های آلمان وجود دارد؛ آلمان به عنوان یکی از بهترین مراکز یادگیری در جهان که برنامه های پزشکی ارائه می دهد تحسین شده است و تحصیل پزشکی در آلمان به زبان انگلیسی و آلمانی امکان پذیر است.

در آلمان نیز آموزش رایگان MBBS وجود دارد؛ شما می توانید با مدرک آلمانی PG را در ایالات متحده دنبال کنید. برای اینکه بتوانید به طور قانونی در آلمان زندگی و کار کنید، باید مجوز کار و اقامت آلمان داشته باشید و لازم نیست برای اجازه کار آلمان جداگانه از اجازه اقامت درخواست دهید. شما هر دو را از طریق یک درخواست در اداره مهاجرت آلمان Ausländerbehörde دریافت می کنید؛ آلمان دارای بزرگترین اقتصاد در اروپا و پنجمین اقتصاد بزرگ در جهان است، بنابراین مشاغل زیادی در آلمان برای خارجی‌هایی با مهارت‌های تخصصی وجود دارد، اگرچه کار معمولی نیز نسبتاً آسان است. در این مقاله که توسط موسسه سخن سرایان تهیه شده در خصوص مهاجرت به آلمان به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • درآمد بینایی سنج ها در آلمان چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های آلمان در سال تحصیلی 2023-2022 برای تحصیل در رشته بینایی سنجی کدام هستند؟

 

کار بینایی سنجان در آلمان

 

کار در آلمان فراوان است و نرخ بیکاری این کشور در سال 2022 کم تر از 4% می باشد؛ رشته بینایی سنجی نیز جزو مشاغل مورد نیاز این کشور می باشد. در آلمان مشاغل انگلیسی زبان وجود دارد. خارجی هایی که به دنبال شغل در استارتاپ های فناوری یا دپارتمان های دیجیتال هستند، شانس بیشتری برای یافتن کار در آلمان بدون صحبت آلمانی دارند. اگر شهروند یکی از کشورهای اتحادیه اروپا / EEA هستید، می توانید به راحتی به آلمان مهاجرت کنید و بدون داشتن مدرک دانشگاهی، جستجوی شغل خود را آغاز کنید. شما نیازی به درخواست مجوز کار ندارید و می توانید همزمان کار و تحصیل کنید و پس از فارغ التحصیلی برای کارت آبی اتحادیه اروپا یا مجوز کار اقدام کنید.

برلین پایتخت آلمان خانه شرکت های بزرگ و شناخته شده جهانی است که از بزرگترین کارفرمایان جهان هستند؛ برلین مجموعه بی پایانی از فرصت های شغلی و مسیرهای شغلی است، بنابراین تعداد مهاجرانی که برای جستجوی شغل در این شهر می آیند همواره در حال افزایش است. زندگی در آلمان مانند هر مکان دیگری بسیار شلوغ است. اما به طور کلی هر جا که می روی آرامش و سکوت برقرار است؛ به جز کلوپ ها که با موسیقی تکنو سرو صدا می کنند. به غیر از این، متوجه خواهید شد که آلمانی ها سکوت خود را دوست دارند، فساد پایینی وجود دارد و یافتن کار چندان دشوار نخواهد بود.

 

 

درآمد رشته بینایی سنجی در آلمان

کار با رشته بینایی سنجی در آلمان دشوار نیست چون جزو رشته های مورد نیاز این کشور در سال 2022 می باشد. اما مستلزم این است که فرد ابتدائا رمز ورود خود به آلمان را تحصیل رشته بینایی سنجی در دانشگاه های خصوصی یا دولتی این کشور قرار دهد. در واقع این امر مستلزم تکمیل حداقل 400 ساعت مطالعه مستمر و گذراندن یک امتحان نهایی فشرده 3 روزه است؛ متخصصان بینایی سنجی که عنوان معتبر “اپتومتریست” را نیز یدک می کشند، بسیار مورد توجه هستند. آنها شایستگی خود را در تمام زمینه های بینایی شناسی و مراقبت از بیمار به اثبات رسانده اند.

اپتومتریست متخصص مراقبت از چشم است که مدرک بینایی سنجی را دریافت کرده است. اپتومتریست ها چشم ها را از نظر بینایی و مشکلات سلامتی معاینه می کنند و با تجویز عینک و لنزهای تماسی عیوب انکساری را اصلاح می کنند. برخی از اپتومتریست ها نیز مراقبت های کم بینایی و درمان بینایی را ارائه می دهند. لازم به ذکر است بینایی سنج ها در آلمان علاوه بر داشتن موقعیت های کاری زیاد، سطح درآمد خوبی هم دارند. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، حداقل و حداکثر درآمد بینایی سنجان نشان داده می شود:

 

 

هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در آلمان

تحصیل در آلمان تقریبا رایگان است البته به شرطی که فرد موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی این کشور شود که لازمه آن قبولی در آزمون ورودی است. همچنین تحصیل رشته بینایی سنجی در دانشگاه های دولتی آلمان بدون تسلط داشتن به زبان آلمانی امکان پذیر نمی باشد. کار در آلمان نیز به عنوان بینایی سنج مستلزم داشتن تسلط کامل به زبان ملی این کشور یعنی زبان آلمانی در کنار زبان انگلیسی می باشد. در صورت اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی آلمان معمولا شهریه ترمی رشته بینایی سنجی ترمی 200€ (یورو) می باشد. اما شهریه دانشگاه های خصوصی آلمان که تحصیل رشته بینایی سنجی را به زبان انگلیسی هم فراهم کرده اند سالانه بین 8000€ تا 18000€ (یورو) می باشد. بهترین دانشگاه های آلمان عبارت هستند از:

  • Heidelberg University
  • University of Munich
  • Humboldt-Universität zu Berlin
  • Freie Universität Berlin

هزینه زندگی در آلمان نیز باید به شهریه دانشگاه های این کشور افزوده گردد، هزینه زندگی در این کشور بین 700€ تا 1100€ (یورو) در ماه می باشد. لازم به ذکر است تقریبا نیمی از این هزینه ها را به کار دانشجویی در آلمان می توان تامین نمود که حداکثر ساعات آن 20 ساعت در هفته می باشد. شما باید مدرک بینایی سنجی را بگیرید که توسط شورای نوری عمومی GOC تایید شده است. همچنین با یک اپتومتریست ثبت نام شده، یک پیش ثبت نام یک ساله با پرداخت حقوق و نظارت انجام می دهید و ارزیابی نهایی GOC را برای واجد شرایط بودن قبول می کنید. علاقمندان تحصیل و کار رشته چشم پزشکی در آلمان، اتریش، مجارستان، ترکیه، کانادا و غیره می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آموزش زبان آلمانی می توانند با موسسه سخن سرایان تماس حاصل نمایند.




Scroll to Top