اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: فرانسه

رشته آسیب شناسی در فرانسه

تحصیل در رشته آسیب شناسی در فرانسه می تواند یک امتیاز بزرگ برای بسیاری از افرادی باشد که اروپا را برای ادامه زندگی خود انتخاب کرده اند. فرانسه از دیرباز به عنوان کشوری مدرن و پیشرفته در میان ایرانیان شناخته می شد و به همین دلیل است که ایرانیان زیادی همچنان تمایل به زندگی در این کشور دارند. برای تحصیل در فرانسه، اگرچه یادگیری زبان انگلیسی در بسیاری از مواقع کفایت می کند، اما یادگیری زبان فرانسوی یک الزام برای زندگی در محیط اجتماعی است و این یکی از جدی ترین چالش هایی است که پیش روی افراد علاقمند به تحصیل در این کشور قرار دارد.

 

رشته آسیب شناسی به عنوان یکی از رشته های مرتبط با تخصص پزشکی، در سال های اخیر بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. بسیاری از رشته های مرتبط با علوم پزشکی به دلیل این که مستقیما با بیمار در ارتباط هستند، تنش های زیادی را در طول روز تحمل می کنند اما در رشته آسیب شناسی شرایط به گونه دیگری است و این تنش های کاری به حداقل خود می رسد و افراد می توانند آزمایشگاه مخصوص خود را برای کار داشته باشند. همین مسئله سبب شده است تا این رشته در سال های اخیر جذابیت بیشتری در میان علاقمندان به دوره های تخصص پزشکی داشته باشید و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه سخن سرایان در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته آسیب شناسی در فرانسه خواهند پرداخت.

 

  • شرایط تحصیل رشته آسیب شناسی در این کشور چگونه است؟

 

  • بهترین دانشگاه های فرانسه برای تحصیل در این رشته کدامند؟

 

  • هزینه تحصیل رشته آسیب شناسی در فرانسه چقدر است؟

 

  • آیا می توان به عنوان نیروی کار در کشور فرانسه به کار پس از تحصیل مشغول شد؟

 

فرایند تحصیل رشته آسیب شناسی در فرانسه

 

تمام پزشکانی که مدرک پزشکی خود را از دانشگاه دریافت کرده اند، این فرصت را خواهند داشت که با توجه به علاقه و توانمندی های خود در یکی از دوره های تخصص پزشکی شرکت کرده و مدرک تحصیلی با ارزش تری را به دست آورند. یکی از رشته های مرتبط با تخصص پزشکی در کشورها تراز اول جهان رشته پاتولوژی است که در ایران به عنوان رشته آسیب شناسی شناخته می شود.

این رشته به دو زبان فرانسوی و انگلیسی در جهان ارائه می شود ولی توصیه می شود که برای تحصیل در این کشور، متقاضی به زبان فرانسوی مسلط باشد تا بتواند شرایط بهتری را در این کشور تجربه کند. طول دوره تحصیل رشته آسیب شناسی در این کشور حداقل 4 سال خواهد بود و دانشجویان در برنامه ریزی های اقتصادی خود باید به این نکته توجه داشته باشند. برای سهولت بیشتر به منظور ادامه تحصیل در این کشور، توصیه می شود تا متقاضیان طی یک برنامه ریزی بلند مدت، تحصیل پزشکی در فرانسه را برای خود انتخاب کنند.

 

معرفی دانشگاه های رشته آسیب شناسی در فرانسه

هر متقاضی تحصیل در خارج از کشور باید تحقیقات جامعی انجام دهد که کدام دانشگاه شرایط مناسب تری برای ادامه تحصیل او در رشته مورد علاقه اش دارد. در رشته آسیب شناسی، دانشگاه های زیادی در دسترس علاقمندان قرار دارد که هریک از آن ها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند.

دانشگاه دکارت پاریس به عنوان بهترین دانشگاه این کشور در رشته پاتولوژی، توانسته است رتبه 295 جهان را به دست آورد و پس از آن نیز دانشگاه پیر و ماری کوری قرار دارد که در رتبه 317 جهان قرار دارد. سومین دانشگاه برتر فرانسه در این رشته نیز دانشگاه بوردو است که در جایگاه 438 جهان قرار گرفته و دانشگاه کلود برنارد لیون نیز با قرار گرفتن در رتبه 44 جهان یکی دیگر از دانشگاه برتر فرانسه برای تحصیل در این رشته به حساب می آید.

 

هزینه تحصیل در رشته پاتولوژی در فرانسه

فرانسه کشوری نسبتا ارزان قیمت برای تحصیل به حساب می آید و دانشجویان فشار اقتصادی کمی را در این کشور متحمل می شوند. در صورتی که فردی دانشگاه های دولتی فرانسه را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کند، کمترین هزینه را در این رابطه پرداخت می کند و حتی شانس دریافت بورسیه را نیز خواهد داشت. با توجه به این که بسیاری از دانشگاه های برتر فرانسه در رشته آسیب شناسی، خارج از پاریس هستند، می توان گفت که هزینه زندگی در فرانسه برای دانشجویان نیز به صورت قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

 


 
 

 

با توجه به کیفیت آموزش در فرانسه می توان گفت که فرد پس از تحصیل به طور کامل آماده ورود به بازار کار است و به همین دلیل می تواند آینده کاری خود در این کشور را نیز تضمین کند. به طور متوسط یک پاتولوژیست در این کشور 8650€ (یورو) در ماه درآمد خواهد داشت که به نسبت بسیاری از مشاغل دیگر در این کشور، درآمدی ارزنده به حساب می آید. در صورتی که به جستجوی بهترین کشور برای ادامه تحصیل خود در خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در ارتباط با آموزش زبان فرانسه درموسسه سخن سرایان در ارتباط باشید.




Scroll to Top