اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته تخصص اطفال در اسپانیا

تحصیل رشته تخصص اطفال در اسپانیا از آغاز تا انتها یک دوره حدود 11 ساله است که دانشجویان 6 سال آن را در مدیکال اسکول تحصیل میکنند و به اخذ درجه M.D. نائل می آیند و 4 تا 5 سال آن را نیز به تحصیل در دوره رزیدنسی (تخصص) می پردازند. منتها این وسط نبایستی فراموش کرد که شرط ورود به دوره رزیدنسی یا تخصص اطفال در کشور اسپانیا قبولی فارغ التحصیلان M.D. در آزمون خروجی موسوم به آزمون MIR می باشد.

اما برای شروع کار به عنوان متخصص اطفال، دانش آموختگان این رشته در اسپانیا در ابتداء بایستی در مالج پزشکان استان محل زندگی اشان ثبت نام کنند. ارائه مدرک مهارت زبان اسپانیایی و مدرک اقامت در این کشور نیز برای اخذ مجوز کار حرفه ای الزامی است. اما متخصصان اطفال آموزش دیده خارج از اتحادیه اروپا (EU) برای اخذ مجوز علاوه بر مدارک تحصیلی و مهارت زبان اسپانیایی همچنین نیازمند قبولی در آزمون ویژه ای نیز هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا کارشناسان موسسه سخن سرایان شما عزیزان را حقایقی درباب تحصیل در اسپانیا 2022 آشنا کنند.

 

پروسه تحصیل رشته تخصص اطفال در اسپانیا

 

یکی از رشته های معروف و پرطرفدار به منظور تحصیل در اسپانیا، رشته پزشکی اطفال یا همان Pediatric می باشد. رشته ای که اگر بخواهید به صورت تخصصی در دانشگاه های اسپانیایی ادامه تحصیل دهید چیزی در حدود 4 تا 5 سال طول خواهد کشید. در واقع دوره های دانشکده پزشکی در اسپانیا 6 ساله و در پایان دوره از دانشجویان آزمون خروجی به اسم آزمون MIR ( دوره رزیدنسی پزشکی) گرفته می شود. پس قبولی در این آزمون در حکم پذیرش در برنامه رزیدنسی رشته تخصص اطفال در اسپانیاست. کل فرآیند تحصیل رشته تخصص اطفال در اسپانیا را به صورت گرافیکی در نمودار زیر مرور می کنیم:

 

 

همین حالا دانشگاه های علوم پزشکی مختلفی نیز در کشور اسپانیا وجود دارد که اغلبشان نیز مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند. اما در بین این دانشگاه ها برخی از دانشگاه ها برای تحصیل رشته تخصص اطفال جزء بهترین های اروپا هستند. این دانشگاهها عبارتند از:

دانشگاه رتبه در اسپانیا رتبه در اروپا
دانشگاه بارسلونا (مورد تایید) 1 37
دانشگاه آتونوموس بارسلونا (مورد تایید) 2 77
دانشگاه کامپولتنس مادرید (مورد تایید) 3 126
دانشگاه آتونوموس مادرید (مورد تایید) 4 129
دانشگاه والنسیا (مورد تایید) 5 155

 

شرایط پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در اسپانیا

 

یکی دیگر از مباحث داغ درباره شرایط پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در اسپانیاست. اولا پذیرش متقاضیان به صورت آنلاین و از طریق بررسی سوابق تحصیلی آنها صورت خواهد گرفت. اما قبل از بررسی این شرایط بد نیست بدانید که پیش شرط تحصیل این رشته مثل اغلب رشته های آکادمیک در اسپانیا داشتن مدرک مهارت زبان اسپانیولی است. با این توضیح، شرایط پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در اسپانیا (دوره رزیدنسی) را می توان به صورت زیر در نظر گرفت:

 

 

نکته آخر درباره شرایط تحصیل رشته اطفال در اسپانیا اینکه شهریه تحصیلی دانشجویان در این کشور بین دانشگاه های دولتی و خصوصی کاملا متفاوت است. متوسط شهریه سالیانه دانشگاه های دولتی اسپانیا بین €500 تا €1500 (یورو) و متوسط شهریه سالیانه دانشگاه های خصوصی این کشور بین €3000 تا €20000 (یورو) متغیر است.

 

ویزا جهت تحصیل رشته تخصص اطفال در اسپانیا

دانشجویان رشته تخصص اطفال در اسپانیا برای ورود قانونی و تحصیل این رشته در دانشگاه های این کشور نیازمند اخذ ویزا هستند. ویزایی که با نام ویزای تحصیلی اسپانیا Spain Student Visa معروف بوده و از نوع D ویزاهای این کشور محسوب می شود. این بدان معناست که فقط دانشجویانی حق درخواست این ویزا را دارند که در یک برنامه تمام وقت از دانشگاه های اسپانیا پذیرش شوند. مدارک مورد نیاز این دانشجویان برای درخواست موسسه سخن سرایان 2022 از این قرار است:

  • دو تا فرم درخواست تکمیلی ویزای تحصیلی اسپانیا
  • پاسپورت معتبر تا پایان اقامت
  • مدارک شناسایی
  • دو قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های اسپانیا
  • بیمه سلامت یا Health Insurance
  • گواهی اثبات تمکن مالی کافی به مبلغ ماهیانه حدود €1000 (یورو)
  • گواهی عدم سوء پیشینه متقاضی
  • رسید پرداخت هزینه ویزای اسپانیا

ضمنا ممکن است مدت زمان رسیدگی به درخواست ویزای تحصیلی اسپانیا تا 4 هفته نیز طول بکشد و از همین رو دانشجویان بلیستی برنامه ریزی درستی برای درخواست این ویزا داشته باشند.

 

وضعیت کار و درآمد متخصصان اطفال در اسپانیا

متخصصان اطفال دارنده مدارک آکادمیک از دانشگاه های کشور اسپانیا فقط در صورتی می توانند در مراکز درمانی این کشور اروپایی کار کنند که اولا مدرک تخصصی داشته باشند. دوما آنها دارای مجوز حرفه ای از بورد پزشکان اسپانیا باشند. اما وضعیت کاری این دسته از پزشکان متخصص در اسپانیا نسبت به سایر مشاغل نسبتا خوب بوده و آنها از فرصت های استخدامی زیادی در اسپانیا برخوردارند. در حال حاضر نیز متوسط درآمد ماهیانه آنها در کشور اسپانیا حدود €6440 (یورو) می باشد و این درحالی است که میانگین درآمد ماهیانه یک کارگر ساده در این کشور حدود €2710 می باشد:

 

 

از سوی دیگر متخصصان اطفال در اسپانیا با توجه به سوابق کاری اشان سطح درآمدی متفاوتی را نیز دریافت می کنند. بر این مبنا، بالاترین درآمد این متخصصان با حدود €6230 (یورو) و پایین ترین درآمدشان نیز حدود €3240 (یورو) می باشد. نمودار رنج درآمدی این متخصصان در اسپانیا 2022 به صورت زیر می باشد:

 

 

کارشناسان و وکلای مجرب موسسه سخن سرایان با سالها تجربه موفق در زمینه آموزش زبان اسپانیایی آماده ارائه مشاوره های حرفه ای به شما می باشند.




Scroll to Top