اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: آلمانی

رشته تخصص اطفال در آلمان

رشته تخصص اطفال در آلمان بین 5 تا 6 سال طول می کشد و دانشجویان پس از اتمام این دوره تخصصی به مدرک Facharzt دست می یابند و به این ترتیب آنها می توانند با عنوان پزشک متخصص در آلمان یا هر جایی از دنیا کار کنند. جالب است بدانید که دانشجویان رشته تخصص اطفال در کشور آلمان همچنین می توانند به صورت فول تایم در کلینیک ها، مراکز درمانی و یا بیمارستان های این کشور کار بکنند. و جالبتر اینکه از این طریق آنها می توانند ماهیانه درآمدی بین €3000 تا €4500 (یورو) را کسب کنند.

پس از اتمام دوره تخصص خودشان نیز آنها با داشتن مدارک و مجوز لازم می توانند جذب بازار کار آلمان شده و به درآمد خیلی عالی هم برسند. طبق آمار سال 2022، این متخصصان در آلمان می توانند به متوسط درآمد ماهیانه حدود €8940 (یورو) دست یابند که یک درآمد فوق العاده ایده آلی محسوب می شود. تلاش کارشناسان موسسه سخن سرایان در این مقاله نیز این است که شما عزیزان در لابلای مباحث مطرح شده به پاسخ سوالاتتان درباره تحصیل این رشته در آلمان برسید.

 

شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در آلمان

تحصیل رشته های پزشکی از جمله رشته پزشکی اطفال در کشور آلمان حداقل 6 سال 3 ماه طول می کشد و این دوره ها در آلمان به دوره های لیسانس و فوق لیسانس نیز تقسیم بندی نمی شود. اما به منظور فارغ التحصیلی از دانشگاه های علوم پزشکی آلمان و اخذ مدرک دکتری پزشکی (M.D.) از دانشگاه های این کشور نیز دانشجویان بایستی در آزمون دولتی شرکت نمایند. بنابراین در این مقطع تحصیلی، دانشجویان می توانند به دو مدرک معتبر زیر دست یابند:

  • مدرک D یا به زبان آلمانی Diplom in Medizin
  • Approbation (مجوز کار پزشکی)

پس از اتمام این دوره 6 ساله دانشجویان برای تحصیل رشته تخصص اطفال در آلمان وارد دوره رزیدنسی Residency می شوند تا بتوانند در این رشته به عنوان دکتر متخصص برسند. دوره رزیدنسی یا تخصص اطفال در آلمان نیز بین 5 تا 6 سال طول می کشد و آموزش این دسته از دانشجویان نیز معمولا در کلینیک ها و بیمارستان های دانشگاهی آلمان انجام می گیرد. پس از اتمام این دوره نیز به رشته تخصص اطفال در آلمان، مدرک Facharzt یعنی مدرک تخصص پزشکی داده می شود.

 

 

شرایط پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در آلمان

طبق اعلام دانشگاه های علوم پزشکی آلمان در این کشور امکان تحصیل بیش از 30 رشته تخصص وجود دارد که یکی از آنها رشته تخصص اطفال در آلمان می باشد. دوره تحصیلی که در آلمان با عنوان رزیدنسی شناخته می شود و بسته به دانشگاه محل تحصیل ممکن است 5 تا 6 سال نیز طول بکشد. غالبا تحصیل رشته تخصص اطفال در آلمان 2022 به زبان آلمانی است و از همین رو نیز یکی از شروط اصلی تحصیل این رشته تخصصی در آلمان تسلط به زبان آلمانی است. در کل، دانشجویان متقاضی برای تحصیل رشته تخصص در آلمان نیازمند تحویل مدارک زیر به دانشگاه مربوطه هستند:

 

 

در این بین دانشگاه های مختلفی در آلمان برای تحصیل رشته تخصص اطفال وجود دارد که از بین برترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دانشگاه امتیاز جهانی
دانشگاه هایدلبرگ 75.7
دانشگاه مونیخ 76.1
دانشگاه هومبولت زو برلین 73.2
دانشگاه فرای برلین 71
دانشگاه فنی مونیخ 73.6

 

 

هزینه تحصیل رشته تخصص اطفال در آلمان

برای تحصیل رشته های پزشکی در آلمان 2022، دانشجویان خارجی یا هیچ شهریه ای پرداخت نمی کنند و یا در صورت پرداخت نیز هزینه ناچیزی پرداخت می کنند. چرا که تحصیل دانشجویان بین المللی همانند دانشجویان اروپایی در دانشگاه های دولتی آلمان رایگان می باشد. دانشجویان بین المللی در این دسته از دانشگاه ها فقط و فقط هزینه های ترم دارند که این هزینه ها را بایستی به حساب اداره دانشجویی (AstA) پرداخت کنند و مبلغ آن هم معمولا حدود €250 (یورو) می باشد. از سوی دیگر متوسط هزینه زندگی در آلمان با مبلغ ماهیانه حدود €850 (یورو) نیز به مراتب پایین تر از دیگر کشورهای اروپایی است و این را می توان به روشنی در نمودار تحلیلی زیر متوجه شد:

 

ویزا جهت تحصیل رشته تخصص اطفال در آلمان

دانشجویان رشته پزشکی اطفال به محض اخذ نامه پذیرش (Zulassungsbescheinigung) از یکی از دانشگاه های پزشکی این کشور می توانند برای درخواست ویزای تحصیلی خود اقدام کنند. ویزای مذکور نوعی ویزای اقامت از دسته ویزاهای D آلمان بوده و صرفا برای دانشجویان خارجی پذیرش شده در دوره های فول تایم در آلمان صادر می شود. و برای اخذ این ویزای آلمان در سال 2022 نیز ارائه مدارک زیر به سفارت این کشور الزامی است:

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی آلمان
  • پاسپورت ملی با اعتبار مناسب
  • عکس پاسپورتی جدید (2 قطعه)
  • نامه پذیرش (Zulassungsbescheinigung)
  • گواهی ساپورت مالی (Finanzieruungsnachweis) در حدود €8000 (یورو) در سال
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدرک زبان آلمانی یا مدرک زبان انگلیسی معتبر
  • مدارک تحصیلی سابق
  • رزومه یا CV
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه
  • گواهی اخذ بورس تحصیلی (در صورت دریافت بورس)
  • بیمه سلامت تا سقف €30000 (یورو) و اعتبار حداقل 3 ماهه
  • رسید پرداخت هزینه ویزای دانشجوئی آلمان در حدود €75 (یورو)

 

شرایط کار متخصصان اطفال در آلمان (حین و پس از تحصیل)؟

معمولا دکترها در طول دوره آموزش تخصصی خود در کلینیک ها، مراکز درمانی و یا بیمارستان ها می توانند به صورت فول تایم کار نیز بکنند. و جالب است بدانید که آنها از این طریق می توانند ماهیانه به درآمدی بین €3000 الی €4500 (یورو) دست یابند. و این برای دانشجویان متقاضی تحصیل این رشته در آلمان می تواند خبر خیلی خوبی باشد. اما پس از اتمام دوره تخصص یا رزیدنسی اشان آنها بلافاصله می توانند جذب بازار کار آلمان شده و به عنوان پزشک متخصص در بیمارستان ها، مراکز درمانی و کلینیک ها مشغول به کار شوند. در نمودار زیر می توان با رنج درآمدی این متخصصان در کشور آلمان آشنا شد:

 

 

آلمان همچنان اولویت شماره یک اغلب دانشجویان ایرانی برای تحصیل در اروپاست. به شما عزیزان و علاقه مندان تحصیل و یا کار در آلمان توصیه می شود تا برای اخذ مشاوره های به روز، جامع و تکمیلی در خصوص  اموزش زبان آلمانی حتما با  موسسه سخن سرایان در تماس باشید.




Scroll to Top