اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: فرانسه

رشته تخصص اطفال در فرانسه

یکی از رشته های پر متقاضی و آینده دار برای تحصیل در اروپا، تحصیل رشته تخصص اطفال در فرانسه می باشد که پرطرفدار است. رشته ای که تمام وقت بوده و تحصیل آن به زبان فرانسه در دانشگاه های این کشور امکان پذیر است. کلا خود دوره تخصص پزشکی در فرانسه با عنوان سیکل 4 تا 5 ساله DES نامیده می شود. شرط تحصیل رشته تخصص اطفال در فرانسه (سیکل DES) نیز این است که متقاضیان هر دو سیکل PCEM و DCEM را با موفقیت گذرانده باشند. تیم کارشناسان موسسه سخن سرایان در همین رابطه ضمن تشریح کامل جزء به جزء شرایط تحصیل تخصص اطفال در کشور فرانسه همچنین در ادامه به سوالات کلیدی زیر نیز پاسخ می دهند:

  • چگونه می توان از دوره پزشکی در فرانسه پذیرش گرفت؟
  • دوره مدیکال یا پزشکی و دوره تخصص در دانشگاه های فرانسه چند سال است؟
  • برترین دانشگاه های فرانسه برای تحصیل تخصص اطفال کدامند؟
  • چگونه با مدرک خارجی پزشکی می توان در فرانسه کار کرد؟
  • وضعیت کار و درآمد متخصصان اطفال در فرانسه چگونه است؟

 

پروسه تحصیل رشته تخصص اطفال در فرانسه از A تا Z

رشته پزشکی اطفال Pediatrics در کشور فرانسه شاخه پزشکی است که با سلامت و مراقبت پزشکی از کودکان، اطفال و نوجوانان زیر 18 سال سروکار دارد. پزشکان اطفال در کشور فرانسه نه تنها خدمات مراقبت بهداشتی برای کودکان تهیه می کنند بلکه همچنین برای کودکان سالم نیز خدمات سلامت پیشگیرانه ای نیز فراهم می کنند. این پزشکان در فرانسه سلامت جسمی، روحی و عاطفی کودکان را در هر مرحله از رشدشان مدیریت می کنند. آنها هستند که به تشخیص و درمان بیماری های زیر در کودکان می پردازند:

  • زخم ها
  • عفونت ها
  • بیماری های مادرزادی و ژنتیکی
  • سرطان ها
  • معلولیت ها

فرانسه یکی از پیشتازان عرصه نظام سلامت اروپا و جهان است و دانشجویان می توانند رشته تخصص اطفال در فرانسه را در دانشگاه های معتبر این کشور ادامه تحصیل دهند. در کل تحصیلات پزشکی یا مدیکال در فرانسه در سه مرحله به دانشجویان ارائه می شود و پزشکی عمومی در این کشور 8 سال و تخصص نیز حدود 11 سال طول می کشد. مراحل تحصیل پزشکی در فرانسه از این قرار است:

 

 

بر طبق قوانین آموزشی فرانسه نیز تنها داوطلبانی می توانند از سیکل PCEM به سیکل DCEM و از سیکل DCEM به سیکل DES وارد شوند که در آزمون های پایان دوره هر سیکل قبول شوند. با این حساب، شرط تحصیل رشته تخصص اطفال در فرانسه این است که متقاضیان هر دو سیکل PCEM و DCEM را با موفقیت گذرانده باشند.

 

برنامه تحصیل رشته تخصص اطفال در فرانسه

همان طوری که گفته شد، دوره تخصص رشته های پزشکی در فرانسه یا همان رزیدنسی با عنوان سیکل DES شناخته می شود و مدت زمان آن نیز در حدود 4 تا 5 سال می باشد. در طی این دوره، انتظار می رود که دانشجویان در کنار سمینارهای نظری خود 6 نوبت کاری کلینیکی مختلف را در 6 بیمارستان یا کلینیک فرانسوی بگذرانند. و در پایان نیز هم مدرک DES خود را دریافت کنند و هم اینکه از رساله پژوهشی خود دفاع کنند. فقط در این صورت است که آنها می توانند با ثبت نام در Orders des Medecins (انجمن ملی پزشکی فرانسه) مجوز کار حرفه ای خود را دریافت کنند.

 

پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در فرانسه

همان طوری که گفته شد، شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در فرانسه با دیگر کشورهای جهان متفاوت است چرا که اصلا ساختار و نظام آموزش پزشکی در این کشور متفاوت از دیگر نقاط جهان می باشد. بر همین اساس است که دانشجویان برای تحصیل در دوره تخصص بایستی سه سیکل PCEM، DCEM و DES را بگذرانند. اما شرط ادامه تحصیل در رشته تخصص اطفال در فرانسه (سیکل DES دوره مدیکال) این است که متقاضی بتواند در سیکل PCEM دانشگاه های علوم پزشکی این کشور پذیرش بگیرد. شروط پذیرش از این دوره در فرانسه هم این است که متقاضیان حائز شرایط زیر باشند:

 

 

قبل از هر چیزی بایستی این را بدانید که اخذ پذیرش پزشکی از دانشگاه های فرانسه فوق العاده رقابتی و سخت است. بنابراین فقط برای اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی فرانسه در سیکل PCEM ارائه مدرک دیپلم متوسطه و مدرک زبان فرانسه کافی است. اما برای ادامه تحصیل در سیکل DCEM قبولی در آزمون PACES امری الزامی است. و متقاضیان در صورت عدم قبولی بایستی سال اول PCEM را از نو ادامه دهند تا مجددا سال بعد وارد آزمون مذکور شوند. در ادامه و پس از اتمام دوره DCEM و قبولی در آزمون پایان دوره می توانند وارد دوره تحصیل رشته تخصص اطفال یا DES شوند. اما برترین دانشگاه های فرانسه برای تحصیل رشته تخصص اطفال در سال 2022 عبارتند از:

دانشگاه رتبه در فرانسه رتبه اروپایی رتبه در جهان
دانشگاه دکارت پاریس 1 66 200
دانشگاه پیر و ماری کوری 2 116 318
دانشگاه Axi-Marseille فرانسه 3 139 389

 

شرایط کاری متخصصان اطفال در فرانسه چگونه است؟

دانشجویان پس از اتمام دوره یا سیکل DES خود که معادل دوره رزیدنسی است موفق به دریافت مدرک تخصصی خود از دانشگاه های فرانسه می شوند. در واقع زمانی که آنها مدرک DES اشان را دریافت کردند بایستی از تز (رساله پژوهشی) خود نیز دفاع کنند. فلذا برای شروع کار حرفه ای در کشور فرانسه آنها بایستی مجوز کار حرفه ای نیز داشته باشند و این کار فقط از طریق ثبت نام در Ordre des medecins یا انجمن ملی پزشکی فرانسه امکان پذیر است.

ناگفته نماند متخصصان اطفال در این کشور از شانس استخدام خوبی برخوردار بوده و در ضمن درآمد خیلی خوبی هم دارند. در حال حاضر متوسط درآمد یک متخصص اطفال در فرانسه حدود $10361 (دلار) می باشد که نه تنها بالاتر از متوسط درآمد ملی فرانسوی هاست بلکه همان طوری که در نمودار تحلیلی زیر هم ملاحظه می شود، متوسط درآمد این منخصصان در فرانسه حتی بیشتر از همکارانشان در کشورهایی مثل آلمان و اتریش می باشد:

 

 

عزیزان برای دریافت اطلاعات تکمیلی و یا اخذ مشاوره های تخصصی درباب بهترین روش های آموزش زبان فرانسه در سال 2022 می توانند با موسسه سخن سرایان درارتباط باشند.




Scroll to Top