اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: هلندی

رشته بینایی سنجی در هلند

دانشگاه اراسموس روتردام بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته بینایی سنجی در هلند محسوب می شود که مخاطبان بسیاری دارد. این دانشگاه (به اختصار €)، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی واقع در روتردام هلند می باشد که در سال 1913 تاسیس شده است. در حال حاضر، € به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های هلند در رتبه بندی آموزش عالی تایمز (2022) دارای رتبه 72، در رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2021) دارای رتبه 101، در رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز (2022) دارای رتبه 179 و در رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021) دارای رتبه 68 می باشد. این دانشگاه دارای هفت دانشکده است و بر چهار حوزه تمرکز دارد: بهداشت و سلامت، ثروت، حکومت داری و فرهنگ.

کارشناسان موسسه سخن سرایان در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته بینایی سنجی در هلند تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته بینایی سنجی در هلند کدامند؟
  • برای تحصیل در رشته بینایی سنجی در هلند چه ویزایی لازم است؟ اسناد و مدارک مورد نیاز برای اخذ آن کدامند؟
  • وضعیت حقوق متخصصان رشته بینایی سنجی در هلند چگونه است؟

 

بهترین دانشگاه ها برای رشته بینایی سنجی در هلند

در جدول زیر بهترین دانشگاه های هلند برای تحصیل در رشته بینایی سنجی را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم:

دانشگاه محل استقرار رتبه در هلند رتبه در قاره اروپا رتبه در جهان
دانشگاه اراسموس روتردام روتردام 1 5 30
دانشگاه آمستردام آمستردام 2 24 87
دانشگاه ماستریخت ماستریخت 3 52 147
دانشگاه اوترخت اوترخت 4 67 192
دانشگاه رادبود نیمیخن 5 79 238
دانشگاه لیدن لیدن 6 96 293
دانشگاه آزاد آمستردام آمستردام 7 113 329
دانشگاه فناوری دلفت دلفت 8 132 375
دانشگاه گرونینگن گرونینگن 9 133 376
دانشگاه فناوری آیندهوون آیندهوون 10 272 879

مطابق داده های جدول بالا، بهترین شهرها برای تحصیل در رشته بینایی سنجی در هلند بر اساس تعداد دانشگاه ها و رتبه آن ها، روتردام، آمستردام، ماستریخت و اوترخت است.

 

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته بینایی سنجی در هلند

اگر کسی در یک موسسه آموزش عالی در هلند پذیرفته شده باشد، واجد شرایط درخواست ویزای دانشجویی یا تحصیلی هلند است. با این وجود، بسته به ملیت دانشجو، ممکن است اصلا نیازی به ویزای هلند برای تحصیل در این کشور نداشته باشد. این سوال مطرح می شود که چه کسانی به ویزای دانشجویی هلند نیاز دارند؟ در پاسخ باید بگوییم ویزای دانشجویی هلند و اجازه اقامت برای تحصیل در هلند برای همه ضروری است به جز افراد زیر:

  • شهروندان اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس
  • عضو خانواده یک شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس. این دسته از افراد نیازی به مجوز اقامت برای هلند ندارند اما باید برای گواهی اقامت قانونی درخواست ارائه دهند.

با این وجود، افرادی که در دو دسته بندی فوق قرار می گیرند و می خواهند بیش از سه ماه در هلند تحصیل کنند، صرفا باید در ادارات محلی هلند ثبت نام کنند.

سایر دانشجویان علاقه مند به تحصیل در رشته بینایی سنجی در هلند باید برای ویزای تحصیلی یا دانشجویی بلند مدت هلند درخواست ارائه دهند. این ویزا که به عنوان مجوز اقامت دانشجویی نیز شناخته می شود، به دانشجویان اجازه می دهد تا تحصیلات خود را تا پنج سال در هلند به پایان برسانند.

 

اسناد و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای دانشجویی هلند

برخی از الزامات استاندارد برای ویزای دانشجویی هلند عبارتند از:

  • مدارک استاندارد مورد نیاز برای هر نوع ویزای هلند
  • ریزنمرات تحصیلی
  • نامه رسمی از موسسه آموزشی که دانشجو در آن تحصیل خواهد کرد.
  • یک study plan کامل که در آن دانشجو باید توضیح دهد که چرا می خواهد در آن رشته خاص تحصیل کند و چگونه با تحصیلات قبلی او مرتبط است.
  • مدرکی که نشان می دهد دانشجو می تواند در طول تحصیل خود را از نظر مالی حمایت کند. دانشجو باید حدود 870€ (یورو) در ماه داشته باشد.
  • بیمه مسافرتی و درمانی برای مدت اقامت
  • هزینه درخواست ویزای دانشجویی هلند
  • آزمایش سل. دانشجو باید ظرف سه ماه پس از ورود به هلند این آزمایش را بدهد وگرنه ویزا یا اجازه اقامت او از وی گرفته خواهد شد.
  • دانشجو باید در دانشگاه/ کالجی که می خواهد در آن تحصیل کند ثبت نام کرده باشد.
  • دانشجو باید برای یک دوره تمام وقت روزانه ثبت نام کرده باشد.
  • اثبات درآمد

متقاضیان باید توجه داشته باشند که آن ها باید نسخه اصلی تمام مدارک و همچنین فتوکپی هر یک از آن ها از جمله پاسپورت و ویزاهای قبلی خود را داشته باشند. همچنین، تمام اسناد و مدارک باید به یکی از زبان های هلندی، انگلیسی، فرانسوی یا آلمانی باشد. اگر این طور نیست، باید توسط یک مترجم رسمی هلندی ترجمه شده و همراه با اصل ارائه شوند.

 

حقوق متخصصان رشته بینایی سنجی در هلند

شخصی که به عنوان بینایی سنج در هلند کار می کند معمولاً حدود 10300€ (یورو) در ماه حقوق می گیرد. حقوق بینایی سنج ها در این کشور بین 4940€ (کم ترین) تا 16200€ (بیش ترین) (یورو) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه بینایی سنج ها در هلند را نشان می دهد:

 

 

مطابق این نمودار، در هلند حقوق بینایی سنج ها از 59300€ (یورو) در سال (حداقل حقوق) تا 194000€ (یورو) در سال (یورو) متغیر است.

نمودار زیر تغییر میانگین حقوق بینایی سنج ها بر اساس تجربه در هلند را نمایش می دهد:

 

 

این نمودار نشان می دهد که سطح تجربه تاثیر بسیاری بر میزان حقوق بینایی سنج ها دارد. به عنوان نمونه، یک بینایی سنج با کم تر از 2 سال تجربه تقریبا 69400€ (یورو) در سال درآمد کسب می کند، در صورتی که یک بینایی سنج با 2 تا 5 سال تجربه 98300€ (یورو) در سال درآمد دارد، یعی 42% بیش تر از اولی. نمودار زیر نیز تغییر میانگین حقوق بینایی سنج ها بر اساس جنسیت در هلند را نمایش می دهد:

 

 

مطابق نمودار بالا، بینایی سنج های مرد در هلند به طور متوسط 4% بیش تر از همتایان زن خود درآمد دارند.

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته بینایی سنجی در هلند هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در زمینه آموزش زبان هلندی در موسسه سخن سرایان مشورت بگیرید.




Scroll to Top