اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته پرتودرمانی در اسپانیا

برای تحصیل رشته پرتودرمانی در اسپانیا گزینه های بسیار زیادی در دسترس علاقمندان به این رشته قرار دارد که رقابت را به حداقل می رساند. افرادی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند و رشته پرتودرمانی را به عنوان یک گزینه ایده آل می شناسند، باید به جنبه های مختلف توجه کنند که یکی از آن ها کیفیت آموزش در دانشگاه های مقصد است. باید به این نکته اشاره داشت که اسپانیا یکی از کشورهای برتر جهان برای ادامه تحصیل است و با انتخاب این کشور برای خود می توان امتیازات بسیاری را به دست آورد. اسپانیا یکی از کشورهای حوزه شنگن است که کیفیت بالای زندگی و آموزش را در اختیار علاقمندان قرار می دهد.

دانشگاه های اسپانیا در رتبه بندی های جهانی و در رشته های مختلف تحصیلی توانسته اند جایگاه مناسبی را به دست آورند و رشته پرتودرمانی نیز یکی از همین رشته های تحصیلی است. فرایند دریافت پذیرش از دانشگاه های اسپانیا چندان دشوار نیست و به همین دلیل است که می توان تمایل بسیار زیادی را در مسیر مهاجرت به این کشور یافت. در حال حاضر دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا از ایران کمی دشوار شده است ولی دلیل بر آن نیست که نتوان آن را دریافت کرد. به دلیل اهمیتی که تحصیل در اسپانیا به همراه دارد، مشاورین ما در موسسه سخن سرایان در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در این کشور خواهند پرداخت.

 

  • شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در اسپانیا چیست؟

 

  • مهم ترین دانشگاه های اسپانیا برای تحصیل در رشته پرتودرمانی کدامند؟

 

  • هزینه تحصیل در رشته پرتودرمانی برای دانشجویان خارجی چقدر است؟

 

  • آیا می توان به عنوان یک شهروند خارجی در اسپانیا در حوزه پزشکی کار کرد؟

 

شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در اسپانیا

اسپانیا یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین کشورهای اروپایی است و به همین دلیل است که افراد زیادی تمایل دارند تا در این کشور به ادامه تحصیل پرداخته و از امکانات زندگی در این کشور نهایت بهره را ببرند. برای تحصیل در رشته پرتودرمانی، می توان اسپانیا را به عنوان یکی از کشورهای مناسب معرفی کرد چراکه رتبه بندی های جهانی به خوبی نشان از قدرت برخی از دانشگاه های این کشور دارند.

برخی از مهم ترین دانشگاه های اسپانیا برای تحصیل در رشته پرتودرمانی عبارتند از:

  • 127- دانشگاه بارسلونا
  • 178- دانشگاه اتونوموس بارسلونا
  • 236- دانشگاه ناوارا
  • 389- دانشگاه کومپلوتنزه مادرید
  • 409- دانشگاه والنسیا

برای تحصیل در رشته پرتودرمانی، دانشگاه های بیشتری در اسپانیا در دسترس است ولی باید در نظر داشت که سایر دانشگاه های این کشور از کیفیت چندان بالایی برخوردار نیستند. طول دوره تحصیل در رشته پرتودرمانی در اسپانیا نیز به مانند اکثر کشورهای جهان 4 ساله است و دانشجویان پس از آن می توانند در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز شرکت کنند. شرایط تحصیل در رشته پرتودرمانی متفاوت از شرایط تحصیل پزشکی در اسپانیا است به طوری که برای ورود به دانشگاه های این کشور، نیازی به شرکت در آزمون های جدی ورودی نیست.

 

 

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در اسپانیا

برای افرادی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، این مسئله بسیار حائز اهمیت است که بتوانند هزینه های زندگی خود را در کشور مقصد تامین کنند ولی باید به این نکته اشاره کرد که تامین این هزینه ها تنها در برخی از کشورهای جهان امکان پذیر خواهد بود. تحصیل در اسپانیا در رشته پرتودرمانی در دانشگاه های مختلف هزینه های متفاوتی را به دانشجویان تحمیل می کند و به همین دلیل است که از آن ها خواسته می شود تا پیش از انتخاب دانشگاه مقصد خود، حتما شهریه های احتمالی را مورد بررسی قرار دهند و از این طریق شرایط خود را با احتمالات پیش رو مورد بررسی قرار دهند.

هزینه زندگی در اسپانیا نیز زیاد نیست و دانشجویان بسته به شهر محل زندگی خود باید اطلاعات دقیق تری در این رابطه به دست آورند. خارج از مادرید و بارسلون، هزینه های زندگی بسیار مقرون به صرفه است. یک دانشجو در کشور اسپانیا می تواند سالیانه در حدود 8000€ (یورو) درآمد حاصل از کار در این کشور داشته باشد. متوسط هزینه های احتمالی یک سال دانشجوی رشته پرتودرمانی در گراف زیر به تصویر کشیده شده است.

 

 

شرایط کار یک پرتودرمانگر در اسپانیا

افرادی که رشته پرتودرمانی را برای تحصیل انتخاب کنند این فرصت را خواهند داشت که در اسپانیا به شغل مرتبط با این رشته دست پیدا کنند چراکه به شدت کمبود نیروی کار در این حوزه دیده می شود. برای مهاجرت به اسپانیا از طریق کار، محدودیت های بسیاری وجود دارد اما از طریق تحصیل و رسیدن به کار پس از آن، می توان این مسیر را طی کرد. یک پرتودرمانگر در اسپانیا به طور متوسط 7450€ (یورو) در ماه درآمد کسب می کند و از این طریق می توان استانداردهای زندگی در این کشور را برای خود فراهم کند. در صورتی که به دنبال راهی برای رسیدن به بهترین روش آموزش زبان اسپانیایی هستید، با مشاورین ما در موسسه سخن سرایان ارتباط برقرار کنید.




Scroll to Top