اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: آلمانی

رشته جراحی پلاستیک در آلمان

بدون تردید، تحصیل رشته جراحی پلاستیک در آلمان بهترین گزینه اروپایی دانشجویان علاقه مند به این رشته از جهات مختلف محسوب می شود. دانشگاه های آلمان در رشته جراحی پلاستیک توانسته اند رتبه های بسیار مناسبی را به دست آورند و این مهم ترین نکته ای است که علاقمندان به این رشته با رزومه های عالی باید به آن توجه داشته باشند. برای تحصیل در این رشته در کشور آلمان، محدودیت های زیادی وجود دارد و افراد باید پیش از انتخاب آلمان به عنوان مقصد تحصیلی خود و همچنین فراگیری زبان آلمانی به این نکته توجه جدی داشته باشند. طول دوره تحصیل در این رشته برای افراد در حدود 4 سال یا بیشتر خواهد بود.

رشته جراحی پلاستیک یکی از مهم ترین رشته های تحصیل در دوره تخصص پزشکی است و افرادی که این رشته را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، باید از نظر رزومه تحصیلی، شرایط بسیار مناسبی را در اختیار داشته باشند. رشته جراحی پلاستیک که با عنوان جراحی زیبایی نیز شناخته می شود، امروزه مخاطبان بسیار متفاوتی نسبت به گذشته دارد و افرادی که دچار مشکلات جدی نیستند نیز به اختیار به سراغ این دسته از پزشکان می آیند. این مسئله سبب شده است تا حضور پزشکان جراحی پلاستیک از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار شود و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه  سخن سرایان در این مقاله شرایط تحصیل جراحی پلاستیک در آلمان را مورد بررسی قرار داده اند.

  • شرایط ورود به رشته جراحی پلاستیک در آلمان چیست؟

 

  • بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل در رشته جراحی پلاستیک چیست؟

 

  • هزینه تحصیل در این رشته برای دانشجویان خارجی چقدر است؟

 

  • آیا می توان به عنوان یک پزشک متخصص وارد بازار کار آلمان شد؟

 

شرایط تحصیل رشته جراحی پلاستیک در آلمان

افرادی که قصد تحصیل در رشته جراحی پلاستیک را دارند، نه تنها در آلمان بلکه در سراسر جهان، در مرحله اول باید مدرک پزشکی خود را دریافت کنند. بهترین فرصتی که برای افراد وجود دارد که بتوانند رزومه تحصیلی خود را برای دریافت پذیرش در آلمان افزایش دهند، تحصیل پزشکی در آلمان است. افرادی که در این رشته به تحصیل بپردازند، قادر خواهند بود که بدون نیاز به عبور از چالش های جدی، به ادامه تحصیل در این رشته بپردازند.

طول دوره تحصیل جراحی پلاستیک در آلمان حداقل 4 سال به طول خواهد انجامید ولی معمولا 9 ترم تحصیلی برای تحصیل در این رشته نیاز خواهد بود. زبان آلمانی یکی از الزامات تحصیل در این رشته است که باید آن را تا سطح C1 آموخت و مدرک معتبر آن را دریافت کنند. یکی از مهم ترین چالش هایی که در این رابطه وجود دارد آن که مدرک پزشکی دریافت شده توسط فرد، باید توسط دانشگاه های آلمان مورد تایید باشد

 

 

بهترین دانشگاه های رشته جراحی پلاستیک در آلمان

دریافت آموزش زبان آلمانی در رشته جراحی پلاستیک از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و دانشگاه های این کشور از کیفتی بسیار بالا برخوردار هستند. برای تحصیل در بهترین دانشگاه های آلمان در رشته جراحی پلاستیک باید رزومه ای بسیار قدرتمند در اختیار داشت چراکه 9 دانشگاه این کشور رتبه ای کمتر از 100 را در این رشته به دست آورده اند. مهم ترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته جراحی پلاستیک عبارتند از:

نام دانشگاه رتبه اروپایی رتبه جهانی
دانشگاه فنی مونیخ 2 31
دانشگاه علوم کاربردی هانوفر 3 34
دانشگاه مونیخ 4 35
دانشگاه RWTH آخن 6 40
دانشگاه هایدلبرگ 7 44
دانشگاه آرلانگن نورمبرگ 9 57
دانشگاه روهر بوخوم 15 80
دانشگاه فرایبورگ 17 86
دانشگاه اولم 24 100

هزینه تحصیل رشته جراحی پلاستیک در آلمان

برای افرادی که تحصیل در آلمان را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، هزینه های تحصیل یک چالش بسیار کوچک است و افراد کمی نگرانی بابت پرداخت هزینه های تحصیل در این کشور خواهند داشت. باید به این نکته اشاره داشت که هزینه زندگی در آلمان برای دانشجویان نیز بسیار مقرون به صرفه است.

در گراف زیر می توان به دید کلی نسبت به هزینه های سالیانه زندگی یک دانشجوی رشته جراحی پلاستیک در این کشور دست یافت.

 

 

در چنین شرایطی می توان گفت که افراد با کار دانشجویی در این کشور می توانند بخش عمده ای از هزینه های تحصیل و زندگی خود در این کشور را تامین کنند و نیازی به بورسیه تحصیلی در این کشور نخواهند داشت.

باید به این نکته اشاره داشت که کار در آلمان برای دانشجویان خارجی، پس از تحصیل نیز ممکن است و پزشکان جراح پلاستیک در این کشور می توانند به طور متوسط 15300€ (یورو) در ماه درآمد داشته باشد که به نسبت متوسط درآمد در این کشور بسیار مناسب است. در صورتی که رویای آموزش زبان آلمانی یا کشورهای تراز اول جهان را در سر دارید، حتما با مشاورین ما در موسسه سخن سرایان در ارتباط باشید تا با توجه به تجربیات خود شما را در این زمینه راهنمایی و همراهی نمایند.




Scroll to Top