اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

تخصص بیماری های تنفسی در اسپانیا

دانشگاه خودگردان بارسلونا دومین دانشگاه برتر برای تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در اسپانیا پس از دانشگاه بارسلونا می باشد. دانشگاه خودگردان بارسلونا (UAB) یک دانشگاه دولتی مشتمل بر 57 گروه آموزشی است. UAB بیش از 40000 دانشجو و بیش از 3600 کارمند آکادمیک و پژوهشی دارد. موسسات تحقیقاتی زیادی در محوطه این دانشگاه وجود دارند. در حال حاضر، UAB دومین دانشگاه برتر اسپانیا پس از دانشگاه پمپئو فابرا می باشد. این دانشگاه در رتبه بندی آموزش عالی تایمز (2022) دارای رتبه 170، در رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2021) دارای رتبه 201، در رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز (2022) دارای رتبه 209 و در رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021) دارای رتبه 154 است.

کارشناسان موسسه سخن سرایان در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در اسپانیا تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته تخصص بیماری های تنفسی در اسپانیا کدامند؟

 

  • دلایل و مزایای تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در اسپانیا کدامند؟

 

  • هزینه زندگی دانشجویان رشته تخصص بیماری های تنفسی در اسپانیا چه رقمی است؟

 

در پایان، کارشناسان موسسه به معرفی کشور اسپانیا به دانشجویان می پردازند.

 

بهترین دانشگاه ها برای رشته تخصص بیماریهای تنفسی در اسپانیا

 

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در اسپانیا در رشته تخصص بیماری های تنفسی را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم:

دانشگاه محل استقرار رتبه در اسپانیا رتبه در اروپا رتبه در جهان
دانشگاه بارسلونا بارسلونا 1 23 89
دانشگاه خودگردان بارسلونا سردانیولا دل والس 2 41 136
دانشگاه والنسیا والنسیا 3 102 289
دانشگاه کامپلوتنسه مادرید مادرید 4 114 310
دانشگاه ساراگوسا ساراگوسا 5 133 358
دانشگاه پمپئو فابرا بارسلونا 6 153 408
دانشگاه گرانادا گرانادا 7 188 524
دانشگاه ناوارا پامپلونا 8 195 560
دانشگاه فنی کاتالونیا بارسلونا 9 202 611
دانشگاه منطقه باسک بیلبائو 10 210 625

مطابق جدول فوق، بارسلونا، سردانیولا دل والس، والنسیا و مادرید، بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی هستند.

 

چرا تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در اسپانیا؟

 

جدا از فرصت یادگیری یک زبان جدید، یعنی زبان اسپانیایی، دانشجویان می توانند از کیفیت زندگی شگفت انگیزی در اسپانیا برخوردار شوند. غذاهای لذیذ مدیترانه ای، سواحل زیبا، فروشگاه های شیک، زندگی شبانه پر جنب و جوش و فعالیت های ورزشی و تفریحی در سطح جهانی، اسپانیا را به محیطی عالی برای دانشجویان تبدیل کرده است. آب و هوای اسپانیا یکی از دلایل جذابیت این کشور برای دانشجویان بین المللی است. اسپانیا به خاطر ساعات آفتابی زیاد و دمای ملایمش در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی در دنیا شناخته شده است. همچنین یادگیری یا تقویت زبان اسپانیایی در اسپانیا موجب تقویت رزومه دانشجویان برای داشتن آینده شغلی بسیار خوبی می شود. برخی دیگر از دلایل و مزایای تحصیل در اسپانیا عبارتند از:

  • سیستم آموزشی باکیفیت
  • فرهنگ و تاریخ بسیار غنی
  • محیط بسیار متنوع
  • جاذبه های گردشگری
  • رویدادهای سنتی و ورزشی
  • مردم خونگرم
  • تحصیل به زبان انگلیسی
  • کار ضمن تحصیل

علاوه بر موارد فوق، اسپانیا از امنیت بالایی برخوردار است. دانشجویان در هر شهر اسپانیایی می توانند از یک زندگی آرام لذت ببرند زیرا یکی از امن ترین کشورهای جهان است.

 

هزینه زندگی دانشجویان رشته تخصص بیماری های تنفسی در اسپانیا

 

در پاسخ به این سوال که “آیا اسپانیا کشوری گران قیمت برای زندگی است یا خیر”، باید بگوییم خیر، اسپانیا به طور کلی کشور گرانی برای زندگی نیست. اسپانیا دارای میانگین حقوق کم تر و نرخ بیکاری بیش تری از سایر نقاط اروپا است، و لذا سطوح قیمت فعلی نسبتا پایین است. بنابراین، از این نظر، دانشجویان خارجی متوجه خواهند شد که اسپانیا بسیار مقرون به صرفه است. به طور متوسط، هزینه زندگی در کشور اسپانیا 123% کم تر از ایالات متحده آمریکا است. بیش ترین تفاوت ها در هزینه ها در اجاره بها، خدمات رفاهی، مواد غذایی، مهد کودک و بیمه درمانی هستند. همچنین این کشور نسبت به ایتالیا 11.9% ارزان تر است. به علاوه، اگر اسپانیا را با فرانسه مقایسه کنیم، در می یابیم که فرانسه 37.4% گران تر از اسپانیا می باشد.

بررسی هزینه زندگی در اسپانیا نشان می دهد هزینه های ماهانه یک فرد مجرد 625.83€ (یورو) بدون در نظر گرفتن اجاره است (یعنی به طور متوسط اسپانیا 36.26% گران تر از ایران است). در ضمن در صورتی که دانشجویی بخواهد در این کشور آپارتمانی را اجاره کند با ارقام زیر رو به رو می شود:

  • آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 755.71€ (یورو)
  • آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر: 606.85€ (یورو)
  • آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر: 1290.89€ (یورو)
  • آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز شهر: 935.60€ (یورو)

 

معرفی مختصر کشور اسپانیا به دانشجویان

 

اسپانیا کشوری در جنوب غربی اروپا است که پایتخت و بزرگ ترین شهر آن مادرید است. اسپانیا بزرگ ترین کشور اروپای جنوبی، دومین کشور بزرگ اروپای غربی و اتحادیه اروپا و چهارمین کشور بزرگ از نظر مساحت در قاره اروپا است. همچنین این کشور با بیش از 47 میلیون نفر جمعیت، ششمین کشور پرجمعیت اروپا و چهارمین کشور پرجمعیت اتحادیه اروپا می باشد. اسپانیا یک کشور توسعه یافته، یک دموکراسی پارلمانی سکولار و یک سلطنت مشروطه است. اسپانیا یک کشور پردرآمد و یک اقتصاد پیشرفته است. این کشور چهاردهمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی اسمی و شانزدهمین اقتصاد بزرگ از نظر PPP است. این کشور یکی از طولانی ترین امید به زندگی ها در جهان را دارد.

اسپانیا با سیستم مراقبت های بهداشتی-درمانی خود، رتبه بالایی در کیفیت مراقبت های بهداشتی-درمانی دارد. این کشور عضو سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، شورای اروپا و ناتو می باشد. اسپانیا کشور تاثیرگذاری در جهان بوده است. هنر، موسیقی، ادبیات و آشپزی اسپانیایی در سراسر جهان، به ویژه در اروپای غربی و قاره آمریکا، تاثیرگذار بوده است. به عنوان بازتابی از ثروت فرهنگی بزرگ خود، اسپانیا دومین کشور پربازدید جهان است. در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در اسپانیا هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در  زمینه آموزش زبان اسپانیایی از کارشناسان با تجربه و مجرب ما در موسسه

سخن سرایان مشورت بگیرید.




Scroll to Top