اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: فرانسه

رشته همه گیرشناسی در فرانسه

 ♦ آموزش زبان فرانسه اصفهان

در حالی که بسیاری از افراد تحصیل در فرانسه را بهترین گزینه اروپایی می دانند، تحصیل رشته همه گیرشناسی در فرانسه شرایطی متفاوت دارد. در بسیاری از رشته های تحصیلی به ویژه در رشته های حقوق، علوم اجتماعی و در برخی از رشته های مهندسی، دانشگاه های فرانسه در اروپا جایگاهی بسیار عالی دارند ولی در رابطه با شرایط تحصیل در رشته همه گیرشناسی، نمی توان چنین ادعایی کرد چراکه در رتبه بندی های جهانی، فرانسه فاصله قابل توجهی با اکثر کشورهای هم رده خود ایجاد کرده است. دانشگاه های فرانسه هزینه های کمی برای ادامه تحصیل از دانشجویان خارجی دریافت می کنند و به همین دلیل است که می توان کمبودهای علمی آن را تا حدودی نادیده گرفت.

رشته همه گیرشناسی به عنوان یکی از رشته های مرتبط با علوم بهداشت، در فرانسه نیز تنها در مقاطع تحصیلات تکمیلی ارائه می شود و به همین دلیل است که دانشجویان برای شرکت در دوره های آموزشی در این کشور نیاز به یک مدرک کارشناسی مرتبط خواهند داشت. افرادی که فرانسه را برای تحصیل خود در خارج از کشور در این رشته انتخاب می کنند باید به بسیاری از موارد ابتدایی توجه ویژه داشته باشند تا بتوانند بدون دغدغه این دوره را به پایان برسانند. از همین رو، مشاورین ما در موسسه سخن سرایان در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته همه گیرشناسی در فرانسه خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته همه گیرشناسی در فرانسه چیست؟
  • بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل در رشته همه گیرشناسی کدامند؟
  • زبان تحصیل رشته همه گیرشناسی در این کشور چیست؟
  • متوسط هزینه های تحصیل رشته همه گیرشناسی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل، به عنوان یک اپیدمیولوژیست در فرانسه کار کرد؟

 

شرایط تحصیل رشته همه گیرشناسی در فرانسه

در همین ابتدای امر بهتر است تاکید که که دانشجویان برای تحصیل در رشته همه گیرشناسی و سایر رشته های تحصیلی، می توانند زبان انگلیسی را در فرانسه انتخاب کنند اما با یادگیری زبان فرانسوی در این کشور، می توان اطمینان حاصل کرد که اولا در تمامی دانشگاه های این کشور فرصت دریافت پذیرش تحصیلی وجود خواهد داشت، ضمن اینکه شانس رسیدن به کار ضمن تحصیل در این کشور نیز به طور قابل توجهی افزایش پیدا می کند.

تحصیل در فرانسه در رشته همه گیرشناسی، در حدود 20 دانشگاه مختلف امکان پذیر شده است و دانشگاه دکارت در پاریس با قرار گرفتن در رتبه 261 جهان، یکی از بهترین گزینه های ممکن برای تحصیل در این رشته است. دانشگاه بوردو نیز رتبه 305 جهان را به خود اختصاص داده و دومین دانشگاه در دسترس برای تحصیل در رشته همه گیرشناسی به حساب می آید. با توجه به رتبه بندی های جهان، سومین انتخاب هر فرد برای تحصیل در این رشته می تواند دانشگاه پیر و ماری کوری باشد که رتبه 347 جهان را در اختیار گرفته و دانشگاه چهارم فرانسه در این رشته نیز دانشگاه مارسی است که رتبه ای بهتر از 385 را در اختیار ندارد.

برخی از مهم ترین نکاتی که درباره تحصیل رشته همه گیرشناسی در فرانسه می توان به آن اشاره داشت عبارتند از:

 

 

هزینه تحصیل رشته همه گیرشناسی در فرانسه

 

افرادی که فرانسه را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، بسته به شهر محل دانشگاه خود با هزینه های مختلفی روبرو می شوند. همانطور که در بخش قبل بررسی کردیم، بسیاری از دانشگاه های برتر فرانسه در رشته همه گیرشناسی، خارج از پاریس واقع شده اند و به همین دلیل می توان گفت که هزینه های زندگی آن ها به طور قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل یکی از کم هزینه ترین مسیر های مهاجرتی است چراکه برای تحصیل در رشته ای مانند همه گیرشناسی، دانشجویان به حدود 2300€ تا 3700€ (یورو) در سال نیاز خواهند داشت. برای زندگی خارج از شهر پاریس نیز در اختیار داشتن بودجه ای در حدود 700€ تا 1000€ (یورو) برای رسیدن به بالاترین سطح زندگی دانشجویی در این کشور کافی است. ضمن آن که کمینه حقوق در نظر گرفته شده برای دانشجویان در حدود 10.1€ (یورو) در ساعت است و در طول یک سال تحصیلی به دانشجویان خارجی در این کشور، اجازه کار به مدت 964 ساعت داده می شود.

 

شرایط کار یک اپیدمیولوژیست در فرانسه

به مانند اکثر کشورهای اروپایی، کار در فرانسه به سادگی ممکن می شود و کافی است تا فرد بتواند پس از پایان دوره تحصیل خود، مسیر کاریابی را آغاز کرده و از این طریق فرایند رسیدن به ویزای کاری فرانسه را طی کند. افرادی که به عنوان اپیدمیولوژیست در این کشور کار می کنند، می توانند درآمد متوسط 6620€ (یورو) در ماه را برای خود در نظر داشته باشند و این مسیری مناسب برای رسیدن به موفقیت های مالی در این کشور خواهد بود.

در حال حاضر آموزش زبان فرانسه به راحتی ممکن نمی شود و به همین دلیل است که به متقاضیان مهاجرت توصیه می شود تا پیش از هر گونه اقدام، با مشاورین ما در موسسه سخن سرایان در تماس باشند تا از این طریق زبان فرانسه را یاد بگیرید.




Scroll to Top