اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته طب ورزشی در ترکیه

آموزشگاه زبان ترکی اصفهان ♦

شرایط علمی تحصیل رشته طب ورزشی در ترکیه برای دانشجویانی که این دوره تخصصی را می پسندند بسیار مناسب و در سطح جهانی است. دانشگاه های ترکیه در سطح بین المللی در رشته طب ورزشی از جایگاه مناسبی برخوردار هستند و می توان آن ها را در دسته دانشگاه های ارزشمند جهان برای تحصیل قرار داد. همه این ها در حالتی رخ می دهد که ترکیه یکی از کشورهای ارزان قیمت برای تحصیل است و به همین دلیل می توان آن را در دسته کشورهایی قرار داد که مقرون به صرفگی بسیار بالایی برای تحصیل و زندگی دانشجوی به همراه دارد.

ترکیه یکی از کشورهایی است که تحصیل در آن به این دلیل برای ایرانی ها اهمیت پیدا کرده است که آن ها می توانند به عنوان همراه مدت زیادی را بدون دردسر در کنار خانواده خود باشند و همچنین نزدیکی به ایران آمد و شد را برای شهروندان ایرانی کم هزینه و ساده کرده است. تشابهات فرهنگی و آشنایی با زبان ترکی برای بسیاری از افراد نیز از جمله عوامل دیگری است که می توان آن را در انتخاب ترکیه به عنوان مقصد نهایی تحصیل موثر و مفید دانست. در حال حاضر می توان گفت که تحصیل رشته طب ورزشی در ترکیه یکی از گزینه های عالی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور است و به همین دلیل، مشاورین ما در موسسه سخن سرایان در این مقاله به کنکاش در رابطه با آن پرداخته اند.

 

  • شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در ترکیه چیست؟
     
  • کدام دانشگاه های این کشور شرایط بهتری برای تحصیل در این رشته دارند؟
     
  • هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در ترکیه چقدر است؟
     
  • آیا می توان پس از تحصیل در ترکیه، در همین کشور به کار مشغول شد؟

 

شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در ترکیه

برای افرادی که ترکیه را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرده اند مشخص است که این کشور دانشگاه تراز اول جهانی در اختیار ندارد اما شرایط تحصیل در برخی از دانشگاه های این کشور بسیار عالی است. برای تحصیل در رشته طب ورزشی، دانشجویان باید دوره تحصیل پزشکی در ترکیه را با موفقیت پشت سر گذاشته باشند یا این که مدرکی دریافت کرده باشند که در ترکیه مورد تایید باشد. سپس باید وارد دوره های تخصص پزشکی شوند و این دوره ها باید مرتبط با علوم ورزش و آسیب های ناشی از آن باشد و به همین دلیل است که رشته ای مانند فیزیوتراپی در میان متخصصین طب ورزشی اهمیت بیشتری دارد. با پایان یافتن دوره تخصص است که فرد می تواند به صورت فلوشیپ وارد دوره تحصیل رشته طب ورزشی شود.

برای تحصیل در رشته طب ورزشی در ترکیه حدود 10 دانشگاه با رتبه بندی های جهانی وجود دارد و این مسئله نشان می دهد که ترکیه یکی از کشورهایی است که تنوع انتخاب دانشگاهی بسیار زیادی را در اختیار فرد قرار می دهد. دانشگاه حاج تپه با قرار گرفتن در رتبه 170 در سطح جهانی بهترین شرایط را در این کشور به همراه دارد و رتبه دوم دانشگاه های برتر جهان در ترکیه به دانشگاه استانبول رسیده است که رتبه 314 جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه دوکوز ایلول به عنوان سومین دانشگاه شناخته شده ترکیه در این رشته نیز رتبه 385 را در اختیار گرفته است.

 

هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در ترکیه

افرادی که این رشته را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، هزینه های مقرون به صرفه ای را برای تحصیل پرداخت می کنند و این نکته ای است که بسیاری از افراد به آن توجه دارند. هزینه های کم تحصیل در ترکیه یکی از عوامل اصلی است که مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل را ارزشمند کرده است.

دانشجویان خارجی در این کشور نمی توانند به صورت همزمان با تحصیل کار کنند و برای دسترسی به چنین مجوزی باید از دانشگاه و اداره کار و مهاجرت ترکیه اجازه کسب کنند. از طرفی دریافت بورسیه در این کشور نیز به سادگی ممکن نیست ولی در کل از آن جا که هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور به نسبت بسیاری از کشورهای دیگر کمتر است، عدم دسترسی به این امکانات نیز ممکن است در 2 سال تحصیل در این کشور مشکلی را برای فرد ایجاد نکند. متوسط هزینه های سالیانه تحصیل در رشته طب ورزشی در ترکیه عبارتند از:

 

 

شرایط کار یک پزشک ورزشی در ترکیه

کار در ترکیه برای بسیاری از افراد مهم تر از شرایط تحصیل در این کشور است و خوشبختانه این امکان در اختیار دانشجویانی که در ترکیه تحصیل کرده اند وجود دارد که بتوانند در این کشور به عنوان پزشک ورزشی کار کرده و به درآمدی در حدود 22000TRY (لیر) در ماه دسترسی داشته باشند و زندگی مناسبی را برای خود در این کشور به ارمغان آورند. در صورتی که به دنبال آموزش زبان ترکی هستید، حتما با مشاورین ما در موسسه سخن سرایان در تماس باشید تا با توجه به تجربیات خود در این زمینه، بهترین مسیر را در اختیار شما قرار دهند.




Scroll to Top