اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: آلمانی

رشته بیهوشی در آلمان

♦آموزشگاه زبان آلمانی اصفهان

رشته بیهوشی در آلمان طرفداران زیادی دارد اما توجه شود تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور برای این رشته مستلزم تسلط به زبان آلمانی است. آلمانی ها به طعنه کشور خود را “کشور شاعران و متفکران” می نامند، با این وجود: حدود 400 موسسه آموزش عالی در آلمان وجود دارد که بسیاری از آنها برنامه های تحصیلی انگلیسی را ارائه می دهند. در سال 2022 در مجموع حدود 1000. بسیاری از دانشگاه های آلمان در رتبه بندی های بین المللی امتیاز بالایی کسب می کنند. آلمان یک اقتصاد بزرگ با فرصت های بی شماری برای فارغ التحصیلان خارجی است و برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر، اقتصاد آلمان حول یک یا دو مکان خاص متمرکز نیست. مراکز صنعتی در سراسر کشور پراکنده هستند: هامبورگ خانه شرکت های تجاری و رسانه ای است.

مونیخ و اشتوتگارت در خودروسازی و تولید قوی هستند و فرانکفورت پیشروترین سرمایه مالی است. عجیب است که برلین حضور صنعتی قوی ندارد اما طی سال 2022 به پایتخت استارتاپی اروپا تبدیل شده است. صحبت کردن آلمانی تقریبا همیشه یک پیش نیاز به خصوص برای مشاغل سطح ابتدایی است و استثناهای رایج مشاغل در فناوری IT و مشاغل در استارتاپ های بین المللی به ویژه در مراکز راه اندازی مانند هامبورگ یا برلین است. در این مقاله که توسط موسسه سخن سرایان تهیه شده است در خصوص تحصیل رشته بیهوشی در آلمان و دانشگاه های برتر این کشور در سال جاری توضیحاتی ارائه می شود. در این مقاله قرار است به مواردی از جمله سوالات ذیل پرداخته شود که امید است مطالعه آن ها مفید واقع گردد:

  • هزینه تحصیل رشته بیهوشی در دانشگاه های خصوصی و دولتی کشور آلمان در سال 2022 چقدر است؟
     
  • بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل رشته بیهوشی کدام اند؟
     
  • مدارک اخذ ویزای تحصیلی آلمان چیست؟

 

درباره زندگی دانشجویی در آلمان

تحصیل در آلمان طرفداران خیلی زیادی بین ایرانی ها دارد. از جمله دلایل آن می توان به امکان تحصیل “تقریبا رایگان” در این کشور اشاره نمود که در سال 2022 نیز همچنان موجود است. آلمان همچنین اقتصادی قوی و نرخ بیکاری پایینی دارد اما عملا فارغ التحصیلان رشته بیهوشی بدون تسلط به زبان آلمانی قادر به کاریابی در این کشور نخواهند بود. ورود و خروج از آلمان بدون عارضه است: دو فرودگاه آن، فرانکفورت و مونیخ، از بزرگترین فرودگاه های جهان هستند که با هم به چندین صد اتصال در اروپا و جهان خدمات رسانی می کنند. طی سال جاری در اروپا، هر دو قطار و اتوبوس به دلیل موقعیت مرکزی آلمان و به لطف شبکه های متراکم ریل و بزرگراه، گزینه مناسبی هستند.

آلمان در قلب اروپا قرار دارد و با 9 کشور دیگر هم مرز است؛ در جهت عقربه های ساعت از شمال، اینها عبارتند از: دانمارک، لهستان، جمهوری چک، اتریش، سوئیس، فرانسه، لوکزامبورگ، بلژیک، هلند. اگر مشتاق کاوش در سایر نقاط اروپا نیز هستید، این آلمان را به مقصدی ایده آل تبدیل می کند چون در شهرهای آلمان، می توانید استاندارد بالایی از حمل و نقل عمومی را انتظار داشته باشید. لازم به ذکر است که خوشبختانه اکثر شهرهای بزرگ دارای سیستم مترو هستند و شبکه های گسترده اتوبوس و تراموا معمولی است.

 

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در آلمان

برای تحصیل در آلمان باید شهریه دانشگاه ها و هزینه زندگی در آلمان در نظر گرفته شود که رقم معقولی دارد. هزینه زندگی در آلمان را که می توان با مشغول شدن به کار دانشجویی تا حدی تامین نمود و شهریه دانشگاه نیز در صورت پذیرش از دانشگاه های دولتی آلمان عملا فقط حدود 200€ (یورو) در هر ترم به عنوان هزینه ثبت نام است. هزینه های زندگی در آلمان در مقایسه با سایر کشورهای اروپای غربی نسبتاً متوسط ​​است؛ به طور متوسط، دانشجویان می توانند ماهانه 800€ (یورو) هزینه زندگی کنار گذاشته باشند. اجاره در مناطق شهری خاص، مانند هامبورگ یا مونیخ، ممکن است بالا باشد، اگرچه به هیچ وجه قابل مقایسه با شهرهایی مانند پاریس یا لندن نیست، به ویژه با انعطاف پذیری در مورد بخشی از شهر برای زندگی. با کار دانشجویی ماهانه 350€ تا 600€ (یورو) می توان در آلمان 2022 درآمد داشت.

در خصوص شهریه دانشگاه های آلمان برای رشته بیهوشی هم توجه به این نکات ضروری است: بدانید دانشگاه‌های دولتی برای برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد شهریه دریافت نمی‌کنند (به جز اگر قصد دارید مدرک کارشناسی ارشد را دنبال کنید که بر موضوعی متفاوت از موضوعی که در آن تحصیل کرده‌اید، ادامه دهید. پس در سال 2022 سیستم تحصیل رایگان آلمان برای همه دانشجویان خارجی صرف نظر از کشور مبدا در دسترس است و تنها استثنا ایالت فدرال بادن-وورتمبرگ است که در پایان سال 2017، شهریه 3000€ (یورو) در سال را برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اقتصادی اروپا بازگرداند.

 

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل بیهوشی در آلمان

آلمان دانشگاه های مطرح زیادی دارد که تحصیل در آن ها منجر به کاریابی نه تنها در این کشور بلکه در تمام کشورهای توسعه یافته دنیا از جمله آمریکا، اتریش و غیره می شود. در سال 2022 بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل رشته بیهوشی عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های آلمان برای رشته بیهوشی THE Ranking 2022 QS Ranking 2022
Ludwig-Maximilians-University (LMU) Munich 32 64
Heidelberg University 42 63
Charité – Universitätsmedizin Berlin 73
University of Tübingen 78 177
Freie Universität Berlin 83 127

 

ویزای تحصیلی و کار در آلمان

تحصیل در آلمان منجر به کسب سطح درآمد بالایی برای فارغ التحصیلان رشته بیهوشی می شود:

 

 

منتهی به منظور دستیابی به این درآمد افراد باید ابتدائا از دانشگاهی در آلمان پذیرش بگیرند و سپس برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور که فرآیندی بسیار طولانی به دنبال دارد، اقدام نمایند. از جمله مهم ترین مدارک به این منظور عبارت هستند از: پاسپورت معتبر، تمکن مالی، نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در آلمان، عکس پاسپورتی و غیره. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل رشته بیهوشی در آلمان، هزینه های سفارت، ترجمه مدارک و غیره می توانند با موسسه سخن سرایان تماس حاصل نمایند. در سال 2022 از دیگر کشورهای مطرح برای تحصیل رشته بیهوشی می توان به آمریکا، انگلیس، کانادا، مجارستان، ایتالیا، فرانسه، هلند و غیره اشاره نمود.




Scroll to Top