اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته چشم پزشکی در اسپانیا

♦ آموزشگاه زبان اسپانیایی اصفهان ♦

تحصیل رشته چشم پزشکی در اسپانیا می تواند به فرد کمک کند تا اقامت یکی از کشورهای نسبتا مناسب در حوزه شنگن را به دست آورد. برای تحصیل در رشته چشم پزشکی در جهان، محدودیت هایی وجود دارد و اسپانیا نیز این محدودیت ها را اعمال می کند و به همین دلیل است که مدرک دریافتی از دانشگاه های این کشور، در اکثر کشورهای جهان مورد تایید است و به افراد اجازه می دهد تا در سایر کشورهای برتر جهان نیز به کار مشغول شوند. در اختیار داشتن تسلط به زبان اسپانیایی، می تواند بزرگ ترین برگ برنده برای دانشجویان به منظور ورود به دانشگاه های این کشور در رشته چشم پزشکی باشد.

چشم پزشکی یکی از رشته های مهم گروه پزشکی است که دارای تخصص های مختلفی است و فرد می تواند با توجه به علاقه خود، یکی از این زیر شاخه ها را تا مقطع فوق تخصص نیز در اسپانیا ادامه دهد. دانشگاه های اسپانیا در رتبه بندی های جهانی در این رشته، رتبه های نسبتا مناسبی را به دست آورده اند و این مسئله نشان دهنده آن است که این کشور مقصدی مناسب برای تحصیل در این رشته است. افرادی که اسپانیا را برای تحصیل خود در رشته چشم پزشکی انتخاب می کنند، باید رزومه ای مناسب با جایگاه دانشگاه در اختیار داشته باشند و به دلیل روشن ساختن این موضوع است که مشاورین ما در موسسه سخن سرایان در این مقاله به بررسی روند تحصیل در این رشته می پردازند.

  • شرایط تحصیل رشته چشم پزشکی در اسپانیا چیست؟
     
  • بهترین دانشگاه های رشته چشم پزشکی در این کشور کدامند؟
     
  • آیا می توان با هزینه های کم در این کشور به ادامه تحصیل پرداخت؟
     
  • فرایند ورود به بازار کار در این رشته برای دانشجویان خارجی چیست؟

 

معرفی دانشگاه های رشته چشم پزشکی در اسپانیا

اسپانیا یکی از کشورهای محبوب در میان ایرانی ها است و به همین دلیل است که تحصیل در دانشگاه های این کشور جذابیت های بسیار زیادی را به همراه دارد. تحصیل پزشکی در این کشور به عنوان یکی از بهترین رشته های تحصیلی نیز طرفداران خاص خود را دارد. دانشگاه های اسپانیا در رشته چشم پزشکی رتبه های خوبی را به دست آورده اند و به همین دلیل است که برای پذیرش در دانشگاه های این کشور باید پروسه مشخصی را طی کرد.

اولین قدم برای تحصیل در رشته چشم پزشکی در این کشور، در اختیار داشتن مدرک پزشکی است که در یک دانشگاه مورد تایید این کشور به دست آمده باشد. دانشجویان به صورت محدود می توانند دانشگاه های انگلیسی زبان را در این رشته پیدا کنند، اما با یادگیری زبان اسپانیایی، شانس تحصیل در اسپانیا برای آن ها به صورت قابل توجهی افزایش پیدا می کند.

برای تحصیل پزشکی در اسپانیا در رشته چشم پزشکی، 18 دانشگاه مطرح در بین 1000 دانشگاه برتر این رشته وجود دارد که هر یک از آن ها دارای شرایط خاص خود هستند. در تصویر زیر می توان جایگاه برخی از این دانشگاه ها را به تفکیک مشاهده کرد.

 

 

به خوبی می توان دریافت که اسپانیا را می توان از دسته کشورهای مناسب اروپایی برای تحصیل در این رشته معرفی کرد.

 

هزینه تحصیل رشته چشم پزشکی در اسپانیا

افرادی که تحصیل رشته چشم پزشکی در این کشور را برای خود انتخاب می کنند، می توانند هزینه های نسبتا کمی را برای تحصیل در این کشور در نظر بگیرند. هزینه تحصیل رشته چشم پزشکی در این کشور برای دانشجویان خارجی در حدود 3200€ تا 5700€ (یورو) در سال است و دانشجویان باید به این نکته نیز توجه داشته باشند که هزینه های تحصیل در این کشور به طور کامل به عهده آن ها خواهد بود چراکه دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور به سادگی ممکن نمی شود.

هزینه های زندگی در اسپانیا نیز چندان زیاد نیست و دانشجویان می توانند با پرداخت ماهیانه 450€ تا 750€ (یورو) در ماه، هزینه های زندگی خود در این کشور را نیز به طور کامل پرداخت کنند. البته باید در نظر داشت که هزینه های زندگی در این کشور برای دانشجویان خارجی از طریق کار نیمه وقت دانشجویی ممکن است و این یکی از مزیت های مهم تحصیل در اسپانیا است.

 

شرایط کار چشم پزشکان در اسپانیا

به دانشجویان خارجی در این کشور اجازه داده می شود تا پس از دریافت مدرک تحصیلی خود، به عنوان نیروی کار قرارداد کاری امضا کنند و در این کشور اقامت دریافت کنند. درآمد یک چشم پزشک در این کشور در حدود 5200€ (یورو) در ماه است و اگرچه به نسبت اکثر کشورهای اروپایی درآمدی نه چندان زیاد به نظر می رسد، اما می توان گفت که برای زندگی در رفاه در اسپانیا کفایت می کند.

به طور کلی تحصیل در اسپانیا را می توان به عنوان پلی برای ورود به اروپا معرفی کرد اما نمی توان از آن به عنوان یک روش ایده آل برای مهاجرت به اروپا یاد کرد چراکه اسپانیا کشور مناسبی برای زندگی دائمی نیست. اگر درخواست مشخصی برای آموزش زبان اسپانیایی دارید، با مشاورین ما در

موسسه سخن سرایان در تماس باشید.




Scroll to Top