اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: آلمانی

رشته ایمنی شناسی در آلمان

♦ آموزشگاه زبان آلمانی اصفهان ♦

رشته ایمنی شناسی در آلمان در صورت قبولی در دانشگاه های دولتی تقریبا رایگان است و نهایتا ترمی 200€ تا 700€ (یورو) بابت هزینه ثبت نام اخذ میشود. این موضوع در اکثر ایالت های آلمان صدق می کند، چه برای دانشجویان اتحادیه اروپا، حوزه اقتصادی اروپا و سوئیس و چه برای دانشجویان خارج از این حوزه مثل هندی ها و ایرانی ها. دانشجویان آلمانی تمایل دارند هنگام حضور در دانشگاه نزدیک خانه بمانند و بسیاری در خانه والدین خود زندگی می کنند؛ بقیه معمولاً در آپارتمان های ارزان قیمتی زندگی می کنند که دارای حمام مشترک است. تنها اقلیت کوچکی از دانشجویان در واقع در خوابگاه های دانشجویی زندگی می کنند؛ اگر در دانشگاه های دولتی پذیرش بگیرید شهریه شما صفر است و ممکن است مجبور شوید هزینه ترم یا هزینه اداری کمی بپردازید.

اما به غیر از آن، فقط برای هزینه های زندگی، اقامت و هزینه های سفر خود به بودجه نیاز دارید؛ اکثر دوره ها به زبان آلمانی تدریس میشوند و متقاضیان بین المللی باید مدرکی مبنی بر مهارت در زبان آلمانی ارائه دهند. دو آزمون اصلی برای این منظور موجود است: Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang (DSH، به معنای “امتحان زبان آلمانی برای ورود به دانشگاه”) و TestDaF. آلمان با مکان‌های دوست‌دار دانشجو، فعالیت‌های فوق برنامه و جشنواره‌هایش، مکان مناسبی در 2022 است که می‌توانید بین تحصیل و زندگی اجتماعی تعادل برقرار کنید؛ البته زبان رسمی این کشور به زبان آلمانی است که بیش از 95% از مردم به آن به عنوان زبان اول صحبت میکنند. موسسه سخن سرایان در این مقاله به سوالات ذیل پاسخ میدهند:

  • درآمد رشته ایمنی شناسی در آلمان چقدر است؟
     
  • بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته ایمنی شناسی در آلمان کدامند؟ کدام دانشگاه ها امکان تحصیل رایگان را دارند؟

 

درآمد رشته ایمنی شناسی در آلمان

زندگی در آلمان مانند هر مکان دیگری بسیار شلوغ است البته از این، خواهید دید که آلمانی ها عاشق سکوت خود هستند، فساد پایینی وجود دارد و پیدا کردن کار چندان دشوار نخواهد بود. خبر خوب این است که برای واجد شرایط بودن برای ویزای کار آلمان نیازی به آیلتس نیست و الزامات زبان انگلیسی به نوع شغلی که برای آن درخواست می دهید بستگی دارد؛ در واقع تسلط به زبان انگلیسی در قالب آیلتس شرط واجد شرایط بودن برای ویزای کار در آلمان نیست. منتهی برای تحصیل در آلمان در هر رشته ای باید مدرک زبان انگلیسی مثل آیلتس یا مدرک زبان آلمانی ارائه داد.

در خصوص کار در آلمان توجه شود که پرمتقاضی ترین مشاغل بازار کار این کشور به شرح ذیل اند:

  • مهندس الکترونیک
     
  • علوم کامپیوتر، متخصصان فناوری اطلاعات و توسعه دهندگان نرم افزار
     
  • مهندسی مکانیک
     
  • مدیران حساب/ تحلیلگران کسب و کار
     
  • مهندس عمران/ معمار

 

رشته ایمنی شناسی جزو رشته هایی در آلمان است اگرچه پرمتقاضی ترین نیست اما در صورت تسلط به زبان آلمانی راحت به کار می رسد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود درآمد کار در آلمان برای رشته ایمنی شناسی مشخص شده است:

 

 

کار ضمن تحصیل رشته ایمنی شناسی در آلمان

شما می توانید تا 450€ (یورو) در ماه درآمد کسب کنید؛ با حداقل دستمزد 9.50€ (یورو) در ساعت (از ژانویه 2021)، شما باید حداکثر حدود 11 ساعت در هفته یا حدود 47 ساعت در ماه برای این مقدار کار کنید. به عنوان یک دانشجوی تمام وقت، نیازی به پرداخت مالیات یا سهم تامین اجتماعی در این مبلغ ندارید؛ اگر دانش آموزان بیش از 20 ساعت در هفته کار کنند، خطر نقض محدودیت های سالانه (120 روز کامل و 240 نیم روز) را دارند. همچنین محدودیت درآمد ماهانه 450€ (یورو) وجود دارد؛ بالاتر از این نقطه، باید مالیات استاندارد آلمان را بپردازید، در حالی که درآمد کمتر از 450€ (یورو) معاف از مالیات است.

 

هزینه تحصیل رشته ایمنی شناسی در آلمان

همان طور که اشاره شد آلمانی‌ها، اروپایی‌ها و همه غیر اروپایی‌ها می‌توانند به صورت رایگان در آلمان تحصیل کنند بدون پرداخت شهریه؛ فرقی نمی کند اهل اتحادیه اروپا باشید یا منطقه اقتصادی اروپا. این تقریباً برای تمام برنامه های تحصیلی در دانشگاه های دولتی صدق می کند، نه تنها می توانید در آلمان به صورت رایگان تحصیل کنید، بلکه این کشور بسیار مقرون به صرفه است. میانگین هزینه های زندگی برای دانشجویان بین 700€ تا 1000€ (یورو) در ماه با احتساب خوابگاه متغیر است و هزینه های تحصیل برای مقاطع کارشناسی ارشد “غیر متوالی و غیر مرتبط”، برای کسانی که مدرک لیسانس خود را در سایر نقاط جهان گرفته اند، بین دانشگاه ها متفاوت است و ممکن است حدود 20000€ (یورو) در سال در موسسات دولتی و تا 30000€ (یورو) در دانشگاه های خصوصی آلمان باشد.

 

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته ایمنی شناسی در آلمان

تحصیل در آلمان در صورتی که رشته کارشناسی ارشد مرتبط با کارشناسی باشد در دانشگاه های دولتی غالب ایالت ها رایگان است. از جمله دانشگاه های رایگان آلمان برای تحصیل رشته ایمنی شناسی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • Technical University of Munich
  • Ludwig Maximilian University of Munich
  • Humboldt University of Berlin
  • University of Hamburg
  • Free University of Berlin
  • RWTH Aachen University
  • University of Mannheim
  • University of Cologne

در جدول ذیل نیز رتبه بهترین دانشگاه های آلمان در سطح جهانی مشخص شده است:

 

بهترین دانشگاه های دنیا برای تحصیل رشته ایمنی شناسی در آلمان Times Higher Education Ranking 2022 QS Ranking 2022
Ludwig-Maximilians-Universität München 32 64
Charité – Universitätsmedizin Berlin 73
Humboldt-Universität zu Berlin 74 128

 

ویزای تحصیلی آلمان برای رشته ایمنی شناسی

شرایط لازم برای درخواست ویزای تحصیلی آلمان در سال 2022 عبارت هستند از:

  • دو فرم درخواست ویزای ملی به درستی تکمیل شده است
     
  • پاسپورت ملی معتبر
     
  • دو عکس پرتره بیومتریک به تازگی گرفته شده است
     
  • مدرک پذیرش در یک موسسه آموزشی آلمانی
     
  • مدرک مهارت زبان آلمانی
     
  • اثبات تسلط به زبان انگلیسی

با وجود داشتن نرخ پذیرش 92% ویزای تحصیلی، دولت آلمان همچنان ویزای دانشجویی شما را به دلایلی مانند وضعیت مالی ضعیف، عملکرد تحصیلی پایین، یا عدم آمادگی برای مصاحبه و غیره رد می کند. بنابراین، باید آماده شوید مثلا در بیشتر موارد، متقاضیان باید ثابت کنند که حدود 10332€ (یورو) برای یک سال در اختیار دارند، یعنی مقدار پولی است که تخمین زده می شود یک دانشجو برای یک سال زندگی در آلمان به آن نیاز داشته باشد. در این مقاله توسط موسسه سخن سرایان راجع به رشته ایمنی شناسی در آلمان توضیحاتی ارائه گردید.

 



Scroll to Top