اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: هلندی

رشته قلب و عروق در هلند

♦ آموزشگاه زبان هلندی اصفهان ♦

رشته قلب و عروق در هلند علاقمندان زیادی دارد، چرا که می توان در این کشور به زبان انگلیسی تحصیل و کار کرد و آینده ای ایده آل تشکیل داد. هلند یک مقصد عالی برای دانشجویان بین المللی است که به دنبال تحصیل با کیفیت در اروپا هستند. شهریه پایین و هزینه های مقرون به صرفه زندگی از مهمترین مزایای دانشجویان است و دانشگاه های هلند به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های جهان شناخته می شوند و با دیگر دانشگاه های معروف انگلستان و ایالات متحده رقابت می کنند. می توان گفت هلند یکی از کشورهای غیرانگلیسی زبان برتر است که می توانید در خارج از کشور تحصیل کنید، تحصیلات باکیفیتی داشته باشید و مدارک زیادی را بیابید که به زبان انگلیسی تدریس می شوند. حال این سوال مطرح می شود که در سال 2022 آیا هلند برای دانشجویان بین المللی رایگان است؟

برخلاف تصور رایج، اقامت و تحصیل در هلند برای دانشجویان بین المللی رایگان است و دانشگاه های متعددی در این کشور هزینه های تحصیلی ارزان تری را در مقایسه با سایر مدارس در اروپا ارائه می دهند. پرداخت کمتر برای تحصیل مانند مورد هلند، نیازی به کاهش کیفیت آموزش ندارد؛ متوسط ​​هزینه زندگی در هلند بالا است، اما معمولاً برای مهاجران کار در این کشور مقرون به صرفه است. روتردام و لاهه هر 2 در 30 شهر برتر جهان از نظر هزینه های محلی زندگی در نظرسنجی InterNations Expat Insider قرار دارند و آمستردام در رتبه 56 قرار دارد. هلند 204% گرانتر از هند است.

  • هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در هلند چقدر است؟
     
  • درآمد حاصل از این رشته در هلند چه میزان می باشد؟
     
  • آیا امکان کار ضمن تحصیل در هلند وجود دارد؟

 

کار با رشته قلب و عروق در هلند

نرخ بیکاری تا اواخر سال 2021 نیز تنها 2.9% بود که رقم بسیار پایینی می باشد. به طوری که وضعیت بازار کار این کشور برای افراد متخصص خوب است، اما بهتر است افراد به زبان هلندی هم مسلط باشند خصوصا در رشته هایی مثل مدیریت و پزشکی. کار در هلند برای متخصصین رشته قلب و عروق با درآمد بالایی همراه است. این موضوع با توجه به آمارهای سال 2022 در نمودار ذیل مشخص شده است:

 

 

زبان تدریس رشته قلب و عروق در هلند

3 سال اول را می توان به زبان انگلیسی در دانشگاه های هلند تدریس کرد، اما تنها 3 سال این گزینه را دارند و تعداد بسیار کمی از مکان ها برای دانشجویان بین المللی در دسترس است. در سال 2022 دانشگاه گرونینگن مدرک کارشناسی پزشکی در بهداشت جهانی ارائه می دهد و دانشگاه ماستریخت برنامه مشابهی به زبان انگلیسی دارد. در هلند، زبان انگلیسی می تواند توسط اکثریت قریب به اتفاق مردم صحبت شود، با تخمین ها از تسلط بر زبان انگلیسی بر اساس برآوردهای مختلف بین 90٪ تا 93٪ از جمعیت هلندی است.

در سال جاری تحصیل در هلند در رشته قلب و عروق شامل 2 سال آموزش پزشکی عمومی و 4 سال در دوره آموزش قلب و عروق است. اکثر مشاغل قلب و عروق نیاز به مدرک پزشکی کامل و آموزش گسترده پس از صلاحیت دارند. تیم قلب و عروق شامل مشاغل غیرپزشکی نیز می شود، اگرچه اینها نیز به صلاحیت ها و تجربه زیادی نیاز دارند و در سال 2022 یک پرستار قلب یا قلب و عروق به جای مدرک پزشکی به مدرک پرستاری نیاز دارد.

 

هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در هلند

هزینه زندگی در هلند برای دانشجویان هزینه های ماهانه شما شامل اقامت، غذا، حمل و نقل، کتاب، لباس و فعالیت های اوقات فراغت خواهد بود. برای پوشش این هزینه ها، بین 800€ تا 1200€ (یورو) در ماه نیاز دارید. اجاره ممکن است از 500€ (یورو) برای یک اتاق یک نفره تا بیش از 2500€ (یورو) در ماه برای یک آپارتمان در مرکز آمستردام متغیر باشد. اجاره از 2 بخش اجاره اصلی و هزینه خدمات تشکیل شده است و اگر در یک دانشگاه خصوصی هلند ثبت نام کنید، معمولا به بودجه بیشتری نیاز دارید. برای برخی از برنامه های تحصیلی، می توانید انتظار داشته باشید که 30000€ (یورو) در سال بپردازید و پزشکی (از جمله تخصص قلب و عروق) و بازرگانی از گران ترین دوره ها هستند. البته توجه شود تحصیل رشته قلب و عروق در هلند مستلزم قبولی در آزمون ورودی می باشد.

 

 

 

بهترین دانشگاه ها برای رشته قلب و عروق در هلند

برای کاریابی ضمن و پس از تحصیل در هلند، تجربه تحصیل و فارغ التحصیلی از دانشگاهی که در این کشور جایگاه علمی خوبی دارد، حائز اهمیت است. بهترین دانشگاه ها برای رشته قلب و عروق در هلند عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه ها برای رشته قلب و عروق در هلند رتبه ملی در هلند US News Ranking 2022
University of Amsterdam 1 38
Utrecht University 2 48
Erasmus University Rotterdam 3 62
Wageningen University and Research Center 4 80
Leiden University 5 82
Vrije Universiteit Amsterdam 6 84
University of Groningen 7 88
Radboud University Nijmegen 8 107

 

کار دانشجویی علاقه مندان قلب و عروق در هلند

بسیاری از دانش آموزان در حالی که تحصیلات خود را در هلند دنبال می کنند کار می کنند؛ بسته به ملیت خود، دانشجویان ممکن است تا 16 ساعت در هفته با مجوز کار از کارفرمای خود کار کنند. اتباع اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا/ سوئیس مجاز به کار در هلند به تعداد ساعاتی که در حین تحصیل انتخاب می کنند و این آمار میانگین درآمد حاصل از مشاغل جانبی دانشجویان در هلند در سال 2022 را بر اساس سن (به یورو) نشان می دهد. در سال 2022، متوسط ​​درآمد دانش آموزان تا 19 سال تقریباً 260€ (یورو) در ماه بود.

از سوی دیگر، دانشجویان 24 سال و بالاتر، میانگین درآمدی در حدود 580€ (یورو) در ماه داشتند و اگر با مجوز اقامت دانشجویی در هلند اقامت دارید، مجاز به کار حداکثر تا 16 ساعت در هفته در طول سال یا تمام وقت در ماه های تابستان (ژوئن تا آگوست) هستید. در این مقاله که توسط موسسه سخن سرایان تهیه شده راجع به رشته قلب و عروق در هلند توضیحاتی ارائه گردید.




Scroll to Top