اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته جراحی مغز و اعصاب در اسپانیا

♦ آموزشگاه زبان اسپانیایی اصفهان ♦

 

رشته جراحی مغز و اعصاب در اسپانیا اگرچه نسبت به کشورهایی از جمله انگلستان ارزان قیمت تر است، به ایرانی ها خیلی پیشنهاد نمی شود. در حال حاضر، هیچ برنامه پزشکی در اسپانیا به زبان انگلیسی وجود ندارد (اگرچه یک برنامه دندانپزشکی وجود دارد. این بدان معناست که تحصیل در اسپانیا برای دانشجویانی است که اسپانیایی صحبت می کنند یا حداقل درک مشترکی از آن دارند). تحصیل پزشکی در اسپانیا بدون شک یک فرصت عالی است، زیرا اسپانیا یکی از محبوب ترین مکان ها در اروپا است. ساختار مطالعات پزشکی بسیار خوب است و دانشگاه ها به خوبی مجهز هستند و ممکن است به دلیل numerus clausus یا تعداد محدود پذیرش، ورود به دانشکده های پزشکی اسپانیا دشوار باشد. در مقایسه با سایر کشورها، دانشکده های پزشکی اسپانیا در 2022 پشتیبانی علمی مانند تدریس خصوصی و مشاوره شخصی ارائه نمی دهند.

فقدان این امر تحصیل پزشکی در اسپانیا را دشوارتر می کند. دوره های دانشکده پزشکی 6 ساله است و در پایان، شما در یک آزمون خروجی به نام آزمون MIR (Medico Interno Residente) شرکت خواهید کرد که پذیرش شما در برنامه های دستیاری را مشخص می کند. اسپانیا یکی از پربازدیدترین کشورهای اروپایی و مقصد تحصیلی ترجیحی برای بسیاری از دانشجویان بین المللی است که مایل به کشف فرهنگ و سبک زندگی جالب آن هستند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • درآمد رشته جراحی مغز و اعصاب در اسپانیا چقدر است؟
     
  • هزینه تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در اسپانیا چه میزان می باشد؟
     
  • آیا امکان کار ضمن تحصیل در اسپانیا وجود دارد؟

 

درآمد رشته جراحی مغز و اعصاب در اسپانیا

کار در اسپانیا کم است چون نرخ بیکاری در این کشور حدودا 18% می باشد؛ اما رشته جراحی مغز و اعصاب در اسپانیا جزو رشته هایی است که هم تعداد موقعیت های کاری بیشتری دارد و هم بالاترین سطح درآمد در بازار کار اسپانیا را به خود اختصاص می دهد. اسپانیا یکی از کشورهایی است که دریافت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا بسیار دشوار است؛ پس از دریافت مجوز کار و اقامت با کمک کارفرما، می توانید برای ویزای کار اقدام کنید. شما می توانید این روش را 60 روز قبل یا 90 روز پس از پایان تحصیلات خود در اسپانیا شروع کنید و تنها به شما اجازه می دهد حداکثر 12 ماه برای یافتن شغل یا شروع پروژه تجاری خود بمانید؛ بنابراین محدودیت زمانی حل می شود.

اگر اسپانیایی صحبت نمی کنید، علاوه بر کار برای یک شرکت چند ملیتی، مشاغل در اسپانیا برای انگلیسی زبانان شامل گردشگری، املاک و مستغلات، آموزش زبان انگلیسی و خدماتی است که برای مهاجران انجام می شود. برای سایر انواع شغل، به طور کلی باید اسپانیایی صحبت کنید و رشته جراحی مغز و اعصاب نیز مستلزم تسلط به زبان اسپانیایی است چه برای تحصیل و چه برای کار. رشته جراحی مغز و اعصاب در صورت داشتن تسلط به زبان اسپانیایی با موقعیت های شغلی زیادی همراه است. سطح درآمد این رشته نیز در سال 2022 در کشور اسپانیا به شرح نمودار ذیل می باشد:

 

 

تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در اسپانیا

اسپانیا یکی از پربازدیدترین کشورهای اروپایی و مقصد تحصیلی ترجیحی برای بسیاری از دانشجویان بین المللی است که مایل به کشف فرهنگ و سبک زندگی جالب آن هستند و دانشگاه ها در اسپانیا از آن دسته مکان هایی هستند که می توانید از تعطیلات خوب و یک برنامه عالی لیسانس یا فوق لیسانس لذت ببرید. رشته جراحی مغز و اعصاب در اسپانیا جزو پرهزینه ترین رشته ها می باشد و با توجه به نوع دانشگاه سطح شهریه متفاوتی دارد. تحصیل در اسپانیا در رشته مزبور سالانه بین 3000€ تا 11000€ (یورو) شهریه به دنبال خواهد داشت. هزینه زندگی در اسپانیا را نیز باید به این رقم افزود که ماهانه بین 800€ تا 1100€ (یورو) است؛ البته بخشی از آن با کار ضمن تحصیل در اسپانیا قابل تامین خواهد بود.

 

کار ضمن تحصیل دانشجویان رشته مغز و اعصاب در اسپانیا

ویزای دانشجویی اسپانیا به دانشجویان اجازه می دهد تا در طول دوره به صورت پاره وقت یا در یک موقعیت موقت کار کنند؛ حداکثر ساعات کار نمی تواند بیش از 20 ساعت در هفته باشد و شغل نباید با تحصیل داوطلبان تداخل داشته باشد. قرارداد کار نمی تواند بیشتر از مدت ویزای تحصیلی باشد؛ البته نرخ بیکاری در اسپانیا بالا می باشد و شانس کاریابی برای دانشجویان خارجی، خصوصا اگر به زبان اسپانیایی مسلط نباشند، خیلی کم است.

در این مقاله که توسط موسسه سخن سرایان تهیه شده در خصوص رشته جراحی مغز و اعصاب در اسپانیا توضیحاتی ارائه گردیده که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد. اسپانیا یکی از پربازدیدترین کشورهای اروپایی و مقصد تحصیلی ترجیحی برای بسیاری از دانشجویان بین المللی است که مایل به کشف فرهنگ و سبک زندگی جالب آن هستند. دانشگاه ها در اسپانیا از آن دسته مکان هایی هستند که می توانید از تعطیلات خوب و یک برنامه عالی لیسانس یا فوق لیسانس لذت ببرید.




Scroll to Top