اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: آلمانی

رشته شنوایی سنجی در آلمان

♦ آموزشگاه زبان آلمانی اصفهان ♦

دانشگاه های رتبه برتر آلمان مانند دانشگاه هایدلبرگ، توبینگن و فرایبورگ، امکان تحصیل در رشته شنوایی سنجی در آلمان را فراهم می سازند. در حال حاضر، بر اساس رتبه بندی معتبر آموزش عالی تایمز (2022)، دانشگاه هایدلبرگ دارای رتبه 42، دانشگاه توبینگن دارای رتبه 78 و دانشگاه فرایبورگ دارای رتبه 108 می باشند. کارشناسان موسسه سخن سرایان در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته شنوایی سنجی در آلمان تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی در آلمان کدامند؟
     
  • برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی در آلمان چه ویزایی مورد نیاز است؟
     
  • مدارک مورد نیاز برای اخذ این ویزا کدامند؟
     
  • وضعیت حقوق متخصصان رشته شنوایی سنجی در آلمان چگونه است؟

 

بهترین دانشگاه ها برای رشته شنوایی سنجی در آلمان

جدول زیر 22 دانشگاه اول از 52 دانشگاه برتر آلمان برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی را بر اساس گزارش وب سایت edurank نشان می دهد. این دانشگاه ها بر اساس عملکرد پژوهشی شان در زمینه شنوایی سنجی رتبه بندی شده اند.

 

دانشگاه رتبه در آلمان رتبه در اروپا رتبه در جهان
دانشگاه مونیخ 1 5 29
دانشگاه توبینگن 2 9 38
دانشگاه فرایبورگ 3 20 86
دانشگاه مونستر 4 22 90
دانشگاه رور بوخوم 5 28 102
دانشگاه هاینریش هاینه دوسلدورف 6 32 111
دانشگاه گوتینگن 7 34 115
دانشگاه خیرین پزشکی برلین 8 35 119
دانشگاه هایدلبرگ – آلمان 9 36 120
دانشگاه گوته فرانکفورت آم ماین 10 38 122
دانشگاه یوهانس گوتنبرگ ماینتس 11 41 130
دانشگاه روزنبرگ 12 48 141
دانشگاه ارلانگن نورنبرگ 13 52 148
دانشگاه وورتسبورگ 14 54 156
دانشگاه RWTH آخن 15 55 159
دانشگاه کنستانز 16 56 161
دانشگاه ماربورگ 17 63 178
دانشگاه فنی درسدن 18 64 180
دانشگاه لوبک 19 67 185
دانشگاه فنی مونیخ 20 68 188
دانشگاه هامبورگ 21 69 189
دانشگاه اتو فون گوریکه ماگدبورگ 22 70 190

 

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی در آلمان

دانشجویانی که تبعه یک کشور غیر اتحادیه اروپا و غیر منطقه اقتصادی اروپا هستند، باید به محض دریافت نامه پذیرش، ویزای دانشجویی آلمان را دریافت کنند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که نباید با ویزای توریستی وارد این کشور شد، زیرا نمی‌توان آن را به ویزای دانشجویی تبدیل کرد، بلکه گزینه‌های زیر را برای تشخیص ویزای مناسب برای خود باید انتخاب کرد:

  • ویزای متقاضی دانشجو (Visum zur Studienbewerbung) – اگر متقاضی هنوز پیشنهادی از یکی از دانشگاه های آلمان دریافت نکرده است، اما می خواهد برای انجام مراحل درخواست و غیره وارد این کشور شود، این ویزا برای وی مناسب است. این ویزا سه ماه اقامت با امکان تمدید حداکثر تا شش ماه را اعطا می کند. اگر در این دوره، دانشجو در یک موسسه پذیرفته شد، می تواند در زمانی که هنوز در این کشور هست برای اخذ ویزای دانشجویی درخواست ارائه دهد.
  • ویزای دانشجویی (Visum zur Stedienbewerbung) – اگر متقاضی از قبل در یکی از دانشگاه های آلمان پذیرفته شده باشد، باید برای ویزای دانشجویی درخواست ارائه دهد. این ویزا به مدت سه ماه معتبر است، اما اگر مدت تحصیل دانشجو از این زمان بیش تر شود، می تواند ویزا را در اداره ثبت نام اتباع خارجی در آلمان تمدید کند.

نحوه درخواست ویزای دانشجویی آلمان به این صورت است که متقاضی درخواست ویزای خود را ارسال می کند و مصاحبه ویزای خود را در سفارت آلمان در کشور خود انجام می دهد که آدرس آن را می تواند در وب سایت وزارت خارجه فدرال آلمان بیابد. پس از ارسال درخواست و مدارک مربوطه، این مدارک برای تایید به اداره مهاجرت دانشگاه انتخابی متقاضی ارسال می شوند و سپس بازگردانده می شوند. این فرآیند می تواند تا 25 روز طول بکشد، بنابراین مهم است که متقاضیان زمان کافی را برای به حداقل رساندن استرس اختصاص دهند.

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای دانشجویی آلمان

سفارت آلمان در کشور متقاضی به وی توصیه می کند که دقیقاً چه مدارکی باید در کنار درخواست خود ارائه دهد، اما احتمالاً شامل برخی یا همه موارد زیر است:

  • ریز نمرات هر مدرک تحصیلی قبلی
     
  • اثبات این که متقاضی منابع مالی کافی برای حمایت از خود را در طول تحصیل دارد که توسط دولت آلمان حداقل 720€ (یورو) در ماه در نظر گرفته می شود.
     
  • مدرک مهارت زبان آلمانی – این می تواند به شکل گواهی A1 از موسسه گوته، گواهی KCSE از KNEC یا TestDAF باشد و نباید بیش از 4 سال از دریافت آن گذشته باشد
     
  • در صورت عدم موفقیت در این مورد، مدرکی دال بر این که متقاضی قصد دارد پس از ورود به آلمان، یک دوره زبان را بگذراند.
     
  • سندی که تأیید می کند برای مدتی که متقاضی در آلمان هست بیمه درمانی خریداری کرده است.
     
  • برای ویزای متقاضی دانشجو – مدرک ورود به دانشگاه که در آلمان به رسمیت شناخته شده است.
     
  • برای ویزای دانشجویی – اطلاعیه پذیرش برای موسسه تحصیلی انتخابی متقاضی
     
  • پاسپورت معتبر و دو قطعه عکس در اندازه عکس پاسپورت و یک فرم درخواست تکمیل شده
     
  • همچنین متقاضی باید 60€ (یورو) هزینه پرداخت کند.

 

وضعیت حقوق متخصصان رشته شنوایی سنجی در آلمان

متخصصان شنوایی سنجی در آلمان معمولاً ماهانه حدود 6440€ (یورو) حقوق دریافت می کند. حقوق متخصصان بیهوشی در این کشور بین 2960€ (کم ترین) تا 10200€ (بیش ترین) (یورو) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه متخصصان شنوایی سنجی در آلمان را نشان می دهد:

 

تصویر زیر مقایسه میانگین حقوق متخصصان شنوایی سنجی بر اساس تجربه در آلمان را نمایش می دهد:

 

مطابق تصویر فوق، تجربه عامل مهمی در تعیین حقوق است. یک متخصص شنوایی سنجی با کم تر از دو سال تجربه در آلمان تقریبا 40400€ (یورو) حقوق دریافت می کند در حالی که یک متخصص شنوایی سنجی با تجربه ای بین دو تا پنج سال 53900€ (یورو) درآمد دارد، یعنی 34% بیش تر. از طرف دیگر، مقایسه حقوق متخصصان شنوایی سنجی در آلمان بر اساس مرد یا زن بودن ارقام زیر را نشان می دهد:

 

با توجه به نمودار فوق، در آلمان متخصصان شنوایی سنجی مرد به طور متوسط 6% بیش تر از همتایان زن خود حقوق می گیرند. در صورتی که علاقه مند به آموزش زبان آلمانی  در رشته شنوایی سنجی هستید، توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه با کارشناسان ما در موسسه سخن سرایان تماس بگیرید.




Scroll to Top