اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: آلمانی

رشته دامپزشکی در آلمان

♦ آموزشگاه زبان آلمانی اصفهان ♦

تحصیل رشته دامپزشکی در آلمان با توجه به کیفیت آموزش در این کشور می تواند کلید رسیدن به بهترین پست های شغلی محسوب شود. آلمان یکی از کشورهایی است که از دیرباز مورد توجه ایرانیان قرار داشته است و افراد زیادی از جامعه ایرانی در این کشور مشغول به کار و تحصیل هستند. هزینه های بسیار مقرون به صرفه ای که تحصیل در آلمان به همراه دارد سبب شده است تا این کشور به عنوان یکی از مقاصد اصلی برای مهاجرت در نظر گرفته شود ولی این تنها دلیل برای انتخاب این کشور نیست و کیفیت آموزش و زندگی در این کشور نیز در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

رشته دامپزشکی به عنوان یکی از رشته های مرتبط با علوم پزشکی از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است و افرادی که این رشته را برای تحصیل خود انتخاب می کنند این فرصت را خواهند داشت که در آینده به درآمدهای بالا در بازار کار دست پیدا کنند. از همین رو، مشاورین ما در موسسه سخن سرایان در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در آلمان پرداخته اند تا کلید راه علاقمندان به این رشته باشد.

 

  • شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در آلمان چیست؟
     
  • آیا دانشگاه های این کشور در رشته دامپزشکی از کیفیت بالایی برخوردار هستند؟
     
  • هزینه تحصیل رشته دامپزشکی نیز در آلمان رایگان است؟
     
  • فرایند دریافت پیشنهاد کاری در حوزه دامپزشکی در این کشور چگونه است؟

 

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در آلمان

برای تحصیل در رشته دامپزشکی در آلمان، اولین قدمی که می تواند شانس دریافت پذیرش را به حداکثر میزان خود برساند، دریافت مدرک زبان آلمانی است. اکثر دانشگاه های آلمان رشته های مرتبط با علوم پزشکی از جمله دامپزشکی را به زبان آلمانی ارائه می کنند و همین مسئله می تواند تحصیل در این کشور با زبان انگلیسی را با محدودیت هایی همراه سازد.

در حال حاضر تحصیل رشته دامپزشکی در آلمان تنها از طریق شرکت در آزمون های ورودی امکان پذیر می شود و دانشجویان پس از ورود به این رشته باید حداقل 5 سال را در دانشگاه تحصیل کنند تا به مدرک خود دست پیدا کنند. در برخی از دانشگاه های آلمانی، تحصیل در این رشته در یک دوره 6 ساله انجام می شود و دانشجویان پیش از دریافت پذیرش باید از شرایط دانشگاه ها در این کشور اطلاعات کافی به دست آورند.

بهترین دانشگاه های آلمان در رشته دامپزشکی

علاقمندان به تحصیل در آلمان باید در نظر داشته باشند که 19 دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته دامپزشکی دارای اعتبار بسیار مناسبی هستند و می توان از آن ها به عنوان مقاصد اصلی تحصیل در رشته دامپزشکی یاد کرد. در لیست زیر نام برخی از بهترین دانشگاه های آلمانی در رشته دامپزشکی مشخص شده است.

 

 

دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه ها باید علاوه بر نمره قبولی در آزمون های ورودی، رزومه های مناسبی را نیز به دست آورده باشند و در این صورت است که می توانند رضایت دانشگاه برای دریافت پذیرش را به دست آورند. دریافت مدرک C1 زبان آلمانی می تواند شانس دانشجویان برای دریافت پذیرش را به صورت قابل توجهی افزایش دهد.

 

هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در آلمان

آنچه بر بسیاری از علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور مشخص است، آن که هزینه تحصیل در آلمان بسیار کم است به طوری که بسیاری از افراد تحصیل در آلمان را رایگان برمی شمارند! در حال حاضر دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان را دارند، به طور متوسط در حدود 1000€ (یورو) برای یک سال تحصیل خود در این کشور پرداخت می کنند که هزینه ای مقرون به صرفه و البته اندک در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی است.

علاقمندان به تحصیل در آلمان باید به این نکته نیز توجه داشته باشند که هزینه های تحصیل آن ها جدا از هزینه های مربوط به زندگی است و برای گذران زندگی دانشجویی در این کشور باید ماهیانه در حدود 1000€ (یورو) را نیز در نظر گرفت که تقریبا معادل با متوسط هزینه های زندگی در اکثر کشورهای اروپایی است و به همین دلیل است که می توان مهاجرت به آلمان را مقرون به صرفه و اقتصادی دانست.

 

شرایط کار یک دامپزشک در آلمان

با پایان یافتن دوره آموزش 5 تا 6 ساله تحصیل دامپزشکی در آلمان، به دانشجویان خارجی یک فرصت 6 ماهه داده می شود تا بتوانند به جستجوی کار در این کشور پرداخته و در صورت یافتن شغل مورد نظر خود در آلمان اقامت کاری دریافت کنند. در حال حاضر درآمد یک دامپزشک در این کشور در حدود 4250€ (یورو) در سال است که به نسبت متوسط درآمد در این کشور می توان آن را رقمی مناسب دانست.

کار در آلمان مقدمه ای برای رسیدن به اقامت این کشور است و علاقمندان به زندگی در آن به راحتی می توانند از این مسیر برای رسیدن به شهروندی نیز استفاده کنند. در صورتی که به دنبال راهی برای آموزش زبان بهترین کشورهای جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه سخن سرایان در تماس باشید.




Scroll to Top