اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: آلمانی

رشته شهرسازی در آلمان

♦ آموزشگاه زبان آلمانی اصفهان ♦

رشته شهرسازی در آلمان یکی از رشته های کلیدی برای ورود به بازار کار است و همین مسئله را می توان به عنوان یک برگ برنده معرفی کرد. هزینه تحصیل در آلمان بسیار مقرون به صرفه است و از طرف دیگر، کیفیت آموزش در این کشور در بالاترین سطح ممکن قرار دارد. در چنین شرایطی است که بسیاری از افراد تمایل پیدا می کنند تا برای تحصیل در این کشور شرایط خود را محیا کنند. آلمان به عنوان یکی از قطب های صنعتی جهان شناخته می شود و رشته های مهندسی در آن بیش از گذشته مورد توجه قرار می گیرد اما باید در نظر داشت که در بسیاری از رشته های هنری و پزشکی نیز آلمان یک قطب آموزشی به حساب می آید.

شهرسازان با تحصیل در دانشگاه می توانند در حرفه های تخصصی طراحی یا برنامه ریزی شهری وارد بازار کار شوند و این گام نخست برای ورود به این حرفه است. در مقطع کارشناسی ارشد نیز به صورت تخصصی هر یک از این رشته ها ارائه می شوند و دانشجویان می توانند از این طریق جایگاه علمی خود در بازار کار را تقویت کنند. هزینه های بسیار مناسب تحصیل در این کشور و از طرف دیگر کیفیت بالای آموزشی در این کشور سبب شده است تا آلمان مقصدی جذاب برای تحصیل باشد. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه سخن سرایان، در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته شهرسازی در کشور آلمان خواهند پرداخت.

  • بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته شهرسازی کدامند؟
     
  • هزینه تحصیل در رشته شهرسازی در این کشور چقدر است؟
     
  • شرایط کار در آلمان به عنوان شهرساز چیست؟
     
  • متوسط درآمد یک شهرساز در کشور آلمان چقدر است؟

 

شرایط تحصیل رشته شهرسازی در آلمان

افرادی که آلمان را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، دلایلی متفاوتی دارند اما یکی از مهم ترین دلایلی که می تواند آلمان را به مقصدی مناسب برای تحصیل تبدیل کند، شرایط مناسب دانشگاه های این کشور از نظر علمی است. دانشگاه های آلمان، امکان تحصیل به زبان های آلمانی و انگلیسی را به دانشجویان خارجی می دهد و این موضوع می تواند برای افرادی که قصد مهاجرت دوباره از این کشور را داشته باشند بسیار حائز اهمیت است. برای افرادی که قصد اقامت پس از تحصیل در آلمان را دارند، دریافت مدرک زبان آلمانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

دانشگاه فنی مونیخ بهترین دانشگاه کشور آلمان برای تحصیل در رشته شهرسای است و دانشگاه فنی برلین نیز شرایطی مشابه با این دانشگاه دارد. افرادی که هزینه های اندک زندگی در این کشور برای آن ها اهمیت دارد می توانند دانشگاه RWTH آخن را انتخاب کنند و دانشگاه فنی درسدن نیز یکی دیگر از دانشگاه های معتبر آلمان برای تحصیل در رشته شهرسازی است. سایر دانشگاه های برتر این کشور در رشته شهرسازی عبارتند از:

  • دانشگاه فنی دارمشتات
     
  • اشتوتگارت
     
  • دانشگاه ژولیاس ماکیمیانس
     
  • برمن
     
  • دانشگاه هانوفر
     
  • دانشگاه روستوک

 

دانشجویان علاقمند به این رشته باید در نظر داشته باشند که رشته شهرسازی در دانشکده های هنر در تخصص شهرسازی و در دانشکده های مهندسی با تخصص مهندسی شهرسازی ارائه می شود اما تفاوت چندانی میان این دو تخصص وجود ندارد و دانشجویان می توانند با آزادی عمل هر دو تخصص را انتخاب کنند.

 

هزینه تحصیل رشته شهرسازی در آلمان

یکی از مهم ترین امتیازاتی که تحصیل در آلمان به همراه دارد، هزینه های تحصیل در این کشور است و بسیاری از افراد به همین دلیل کشور آلمان را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند. دانشجویانی که از خارج از آلمان به این کشور مهاجرت می کنند، نیازی به پرداخت هزینه های تحصیلی در این کشور نخواهند داشت و تنها در یک ایالت آلمان است که مجبور به پرداخت شهریه خواهند بود.

هزینه تحصیل در رشته شهرسازی برای دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی در حدود 750€ تا 1400€ (یورو) در سال است و دانشجویان خارجی در بادن وورتمبرگ در حدود 4000€ (یورو) در سال است. دانشجویانی که در این کشور تحصیل می کنند به همین دلیل نمی توانند از بورسیه تحصیلی استفاده کنند. در چنین شرایطی می توان گفت که دانشجویان باید کل هزینه های تحصیل خود را پرداخت کنند.

از سوی دیگر، هزینه زندگی در کشور آلمان نیز برای دانشجویان تا حدود زیادی قابل پرداخت است به صورتی که دانشجویان باید به طور متوسط هزینه ای در حدود 800€ تا 1000€ (یورو) در ماه را برای پرداخت مایحتاج خود در اختیار داشته باشند. با استفاده از فرصت کار ضمن تحصیل در این کشور استفاده کنند تا هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند.

 

متوسط درآمد یک شهرساز در کشور آلمان

یکی از مسائلی که تحصیل در کشور آلمان را بیش از پیش با ارزش می سازد، امکان کار پس از تحصیل در این کشور است. دانشجویان خارجی می توانند کار در آلمان را نیز با استفاده از تخصص خود تجربه کنند. شهرسازان در شهرهای مختلف آلمان این فرصت را خواهند داشت که بتوانند شغل مورد نظر خود را بیابند و به کار در این کشور مشغول شوند و در نهایت از این طریق اقامت کشور آلمان را به دست آورند.

شهرسازان در آلمان نیز هزینه های نسبتا مناسبی برای زندگی خواهند داشت و می توانند از این طریق زندگی در رفاه اقتصادی را در این کشور تجربه می کنند. در نمودار زیر، متوسط درآمد یک شهرساز در کشور آلمان نشان داده شده است.

 

 

در چنین شرایطی می توان گفت که آلمان یکی از بهترین مقاصد جهان برای تحصیل در رشته شهرسازی است و افرادی که در این کشور تحصیل کرده باشند، یک شانس بسیار عالی برای رسیدن به کار در این کشور خواهند داشت. رسیدن به کار در آلمان یک فرصت بسیار خوب است تا فرد بتواند به کمک آن اقامت کشور آلمان را نیز به دست آورد. در چنین شرایطی است که می توان تحصیل در آلمان را به عنوان انتخابی مناسب برای ورود به آلمان در نظر گرفت. در صورتی که به دنبال آگاهی از راه های آموزش زبان آلمانی هستید، با مشاورین ما در موسسه سخن سرایان در ارتباط باشید تا با توجه به تجربه خود در زمینه آموزش شما را همراهی کنند.




Scroll to Top