اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: آلمانی

رشته پرتودرمانی در آلمان

♦ آموزشگاه زبان آلمانی اصفهان ♦

رشته پرتودرمانی در آلمان یکی از رشته های محبوب و پردرآمد است و فارغ التحصیلان این رشته فرصت های شغلی بسیار مناسبی در کشور آلمان خواهند داشت. فردی که به عنوان پرتودرمانگر در آلمان مشغول به کار شود، معمولاً حدود 10400€ (یورو) در ماه درآمد خواهد داشت.

پرتودرمانی، نوعی روش درمان برای بیماری سرطان به شمار می رود که در این روش از پرتوهای دارای انرژی بسیار بالا برای از بین بردن سلول های سرطانی استفاده می شود. این رشته یکی از روش های اصلی در درمان سرطان است و بیش از 50% بیماران، به توصیه پزشکان، از این روش برای بهبودی استفاده می کنند. یکی از مزایای این روش، کارآمد بودن برای هر نوع سرطان و مفید بودن در درمان برخی از تومورهای غیرسرطانی (خوش خیم) است.

با توجه به توضیحات مختصری که داده شد و میزان درآمد یک فرد تحصیل کرده در رشته پرتودرمانی در آلمان، این رشته می تواند یکی از گزینه های اصلی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور باشد. در ادامه، اطلاعات بیشتری که توسط کارشناسان موسسه سخن سرایان جمع آوری شده، آورده شده است.

 

تحصیل رشته پرتودرمانی در آلمان

اگر به درس هایی مانند ریاضی، زیست شناسی و فیزیک علاقه دارید، پرتودرمانی یکی از گزینه های مناسب برای ادامه تحصیل شما است. این رشته از زیر مجموعه های رشته پزشکی است و امروزه بازار کار بسیار خوبی در اختیار فارغ التحصیلان خود قرار می دهد. ادامه تحصیل در این رشته در کشور پیشرفته ای مانند آلمان نیز فرصت ارزشمندی است که می توانید برای خود فراهم آورید.

در ابتدای این بحث، لیستی از بهترین دانشگاه های آلمان که بر اساس عملکرد تحقیقاتی آن ها در رشته پرتودرمانی است، آورده شده است:

 

نام دانشگاه شهر رتبه در آلمان رتبه در اروپا رتبه در دنیا
دانشگاه هایلدبرگ هایلدبرگ 1 2 24
دانشگاه مونیخ مونیخ 2 4 35
دانشگاه فنی مونیخ مونیخ 3 10 60
دانشگاه توبینگن توبینگن 4 14 74
شاریته – دانشگاه پزشکی برلین برلین 5 15 77
دانشگاه کلن کلن 6 21 97
دانشگاه فردریش-آلکساندر ارلانگن-نورنبرگ ارلانگن 7 29 117
دانشگاه گوته فرانکفورت فرانکفورت 8 34 121
دانشگاه مونستر مونستر 9 35 123
دانشگاه وورتسبورگ وورنسبورگ 10 37 126

 

در ادامه به بررسی حوزه هایی که در رشته پرتودرمانی در آلمان مورد توجه است، می پردازیم:

  • اشعه ایکس و آناتومی تصویر برداری
     
  • آسیب شناسی
     
  • تکنیک های ویژه در رادیو انکولوژی
     
  • حفاظت در برابر تشعشع و دزیمتری
     
  • فیزیک پزشکی
     
  • تصویربرداری پزشکی هسته ای

 

تحصیل در رشته پرتودرمانی در کشور آلمان به طور متوسط 7 ترم طول می کشد و عموما به زبان آلمانی است و داوطلب این رشته، لازم است که مدرک B2 یا C1 زبان آلمانی را به دست آورد.

 

درآمد یک کارشناس رشته پرتودرمانی در آلمان

حقوق ماهیانه برای کارشناسان پرتودرمانی، از 4800€ تا 16600€ (یورو) متغیر است. دستمزد یک کارشناس پرتو درمانگر بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی متفاوت است. در نمودار زیر حقوق ماهیانه یک کارشناس براساس میزان تجربه مشخص شده است:

 

 

اگرچه جنسیت نباید بر میزان دستمزد تأثیری داشته باشد، اما کارمندان مرد پرتودرمانگر در آلمان به طور متوسط 6% بیشتر از همتایان زن درآمد دارند.

 

 

هزینه زندگی در کشور آلمان

هزینه زندگی در آلمان نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار مناسب است. طبق تحقیقات انجام شده، یک دانشجو در سال 2022 برای تامین هزینه های زندگی خود، به حدود 861€ (یورو) در ماه نیاز خواهد داشت و بخش بزرگی از هزینه های فرد در ماه، پرداخت اجاره ماهانه منزل است و هزینه غذا و خورد و خوراک، پرداخت قبوض، تهیه پوشاک و لباس و هزینه های مربوط به تفریح و سرگرمی با میانگین اتحادیه اروپا مطابقت دارد.

به طور کلی، جنوب آلمان گران ترین منطقه برای زندگی در این کشور است. مونیخ و اشتوتگارت، دو شهر بزرگ در این بخش جنوبی، از گران ترین شهرها برای زندگی خواهند بود. به عنوان مثال، اجاره یک آپارتمان یک خوابه در اشتوتگارت به طور متوسط 846€ (یورو) است، در حالی که یک آپارتمان مشابه در شهر شمالی آلمان، مانند برمن، به طور میانگین ​​560€ (یورو) هزینه دارد که این بدان معنی است که اجاره آپارتمان در برمن بیش از 30% ارزان تر از اشتوتگارت خواهد بود. پایتخت آلمان، شهر برلین، در مقایسه با اکثر پایتخت های اروپایی یا برخی از بزرگترین شهرهای آلمان گران نیست و بیشترین هزینه ای که در برلین بر عهده فرد است، اجاره مسکن می باشد. یک آپارتمان کوچک در برلین با یک اتاق خواب به طور متوسط ​​795€ (یورو) در ماه هزینه دارد.

 

شهریه رشته پرتودرمانی در آلمان

برخی از دانشگاه های آلمان برای دانشجویان بین المللی شهریه تعریف کرده اند، اما اکثریت آن ها دارای تحصیلات عالی رایگان هستند. لازم به ذکر است که فرد به عنوان یک دانشجوی بین المللی در آلمان باید مبلغ ثابتی را برای خدمات دانشگاهی مانند بلیت رفت و آمد، هزینه های اداری، امکانات ورزشی، سالن های غذاخوری و غیره پرداخت کند.

اگرچه تحصیل بدون شهریه در آلمان بار مالی زیادی را از روی دوش داوطلب برمی دارد، اما هزینه های زندگی باید مورد توجه باشد. آلمان کشور گرانی برای زندگی دانشجویی نیست و با برنامه ریزی صحیح می توان هزینه های زندگی را به خوبی مدیریت کرد. به طور کلی، هزینه های زندگی در آلمان به عواملی مانند شهر محل اقامت و نوع سبک زندگی بستگی دارد. در شهرهای بزرگ و صنعتی اجاره خانه، غذا و لباس گران تر است و در مقابل، در شهرای کوچک تربا جمعیت کم، می توان انتظار داشت که برای برخی خدمات هزینه کمتری را پرداخت کرد.

همان طور که گفته شد، آلمان کشور بسیار مناسبی برای تحصیل و زندگی دانشجویی است و امروزه رشته پرتودرمانی در آلمان بسیار مورد توجه قرار گرفته است. با تحصیل در این رشته، موقعیت شغلی مناسبی در اختیار فارغ التحصیلان خواهد بود و اطلاعات به روز و کارآمدی در دسترس آن ها قرار خواهد گرفت.

اگر به آموزش زبان آلمانی علاقه مند هستید و با توجه به موقعیت هایی که کشور آلمان در اختیار شما می گذارد، مصمم به ادامه تحصیل در این رشته هستید، حتماً با مشاوران ما در موسسه سخن سرایان در تماس باشید.




Scroll to Top