اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: فرانسه

رشته اورولوژی در فرانسه

♦ آموزشگاه زبان فرانسه اصفهان ♦

برنامه های مطالعه رشته اورولوژی در فرانسه در تلاش هستند تا پزشکان واجد شرایطی را برای این منظور آموزش دهند که متخصص در پاتوژنز اختلالات دستگاه ادراری و تناسلی در مردان و زنان هستند، مانند بیماری های کلیوی، اختلالات آدرنال، و سایر آسیب شناسی هایی که در ناحیه لگن رخ می دهد. این آموزش ها به صورت تئوری و عملی می باشند و با هدف ارائه دانش سیستماتیک و شایستگی های پزشکی لازم برای انجام فعالیت های حرفه ای به دانشجویان و متقاضیان انجام می شوند. اطلاعات بسیار مفیدی در زمینه تحصیل رشته اورولوژی در فرانسه در این نوشتار توسط کارشناسان موسسه سخن سرایان جمع آوری شده اند که می تواند راهنمای عالی برای تمامی دانشجویان و متقاضیانی باشد که به فکر ورود به دانشگاه های برتر فرانسه و رشته اورولوژی هستند.

مطالعه رشته اورولوژی در فرانسه

در دانشگاه های فرانسه برنامه های مشترک بین المللی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین برنامه هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند، به دانشجویان ارائه می شوند. به طور کلی، مشارکت های بین المللی در سراسر جهان توسعه یافته است و این مشارکت ها همراه با انتخاب های متنوع برنامه درسی، تجربه ای بین المللی را با تقاضای بالا در محیط کار رقابتی امروز به دانشجویان ارائه می دهد. برای تحصیل رشته اورولوژی در فرانسه، دانشجویان باید 12 ترم آموزشی که از 5 الی 6 سال تحصیلی به طول می انجامد را سپری کنند. شایان ذکر است که برای تحصیل رشته اورولوژی در فرانسه، رقابت زیادی بین دانشجویان خارجی وجود دارد و متقاضیان باید قبل از اقدام به ورود به برنامه مربوطه، برخی از از موضوعات و رشته های پایه را مطالعه کنند تا قادر به شرکت در برنامه های رشته اورولوژی در فرانسه باشند.

تدریس رشته اورولوژی در فرانسه توسط محققان، معلمان، پژوهشگران، پزشکان و کارشناسان در حوزه تخصصی خود ارائه می شود. علاوه بر آموزش تئوری قوی، آموزش تجربی رشته اورولوژی در فرانسه به صورت قابل توجهی از طریق کار عملی و دوره های کارآموزی متعدد در فرانسه یا خارج از این کشور (چندین ماه) وجود دارد. به طور کلی، دانشگاه های فرانسه اکثر دوره‌ های اورولوژی خود را با بهره‌ گیری از همکاری دانشمندان، پزشکان و متخصصین اورولوژی توسعه می‌دهد تا به جایگاه‌ های حرفه‌ای در زمینه‌های اورولوژی، علمی، بهداشتی و پزشکی منجر شود. بنابراین، مدرک کسب شده رشته اورولوژی در فرانسه به دانشجویانی که با انگیزه تبدیل شدن به یک متخصص اورولوژی وارد دانشگاه های این کشور می شوند، اجازه می دهد تا یک آموزش عالی را کسب کنند و بعد از اتمام دوره تحصیلی خود قادر به فعالیت در تمام نقاط دنیا شوند.

 

اهداف تحصیل رشته اورولوژی در فرانسه

اهداف تحصیل رشته اورولوژی در فرانسه آموزش دانشجویان به عنوان متخصص در یک رشته برجسته پزشکی است که به بررسی علل بروز، مکانیسم ها و تظاهرات اختلالات مختلف دستگاه تناسلی، تشخیص، پیشگیری و درمان آنها در مردان، زنان و کودکان می پردازد. برنامه های تحصیل رشته اورولوژی در فرانسه، دوره های عملی منظم را در مراکز بالینی در دانشگاه ها و همچنین بیمارستان ها فراهم می کنند. علاوه بر این، به عنوان بخشی از برنامه های درسی، دانشجویان در سخنرانی هایی شرکت می کنند که توسط متخصصان برجسته ارائه می شود. دستیاران برنامه های تحصیل رشته اورولوژی در فرانسه در جراحی ها، شرکت در مشاوره، کار در کلینیک ها، شرکت در کنفرانس های علمی، نگهداری سوابق پزشکی و انجام دستکاری های پزشکی و تشخیصی کمک می کنند. دانشجویان در این برنامه ها به عنوان پزشک تحت نظارت مستقیم پزشکان مجرب کار می کنند.

 

بهترین دانشگاه ها برای رشته اورولوژی در فرانسه

فرانسه بسیاری از گزینه های آموزش عالی، از جمله مدارس خاص برای تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا، تجارت و مهندسی را ارائه می دهد. با این حال، از 3500 موسسه دولتی و خصوصی برای آموزش عالی، 72 موسسه به عنوان دانشگاه در این کشور طبقه بندی می شوند. از این میان، 39 دانشگاه فرانسوی در رتبه‌ بندی دانشگاه‌ های جهانی آموزش عالی تایمز در سال 2022 رتبه ‌بندی شده‌اند. بسیاری از دانشگاه های برتر فرانسه در پایتخت این کشور که پاریس می باشد واقع شده اند اما با با این حال، دانشجویان می توانند در سایر نقاط این کشور مانند مارسی و بوردو نیز مشغول به تحصیل در بهترین دانشگاه ها شوند. دانشگاه های مختلفی برای تحصیل رشته اورولوژی در فرانسه وجود دارند و در این بخش قصد داریم به بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته اورولوژی در فرانسه اشاره کنیم.

بهترین دانشگاه ها برای رشته اورولوژی در فرانسه عبارتند از:

نام دانشگاه نام شهر رتبه در فرانسه رتبه جهانی
Paris Descartes University Paris 1 88
Pierre and Marie Curie University Paris 2 102
Paris-Sud University Orsay 3 159
Normal Superior School Paris 4 178
Paris Diderot University Paris 5 230
National Veterinary School of Alfort Maisons-Alfort 6 274
Versailles Saint-Quentin-en-Yvelines University Versailles 7 281

علاوه بر این، در نمودار زیر به بررسی تعداد دانشجویان دانشگاه های برتر تحصیل در فرانسه در زمینه اورولوژی پرداخته ایم:

 

شرایط کار بعد از تحصیل اورولوژی در فرانسه

فارغ التحصیلان اورولوژی در فرانسه متخصصان واجد شرایطی هستند که دارای روش ها و مهارت های تشخیص و درمان با تکنولوژی پیشرفته مدرن می باشند و حق انجام فعالیت های درمانی، تشخیصی و تحقیقاتی یا انجام فعالیت های پزشکی خصوصی را دارند. برنامه های تحصیل اورولوژی در فرانسه به فارغ التحصیلان خود امکان دسترسی به مشاغل در بیمارستان های دولتی، کلینیک های خصوصی، دانشکده های پزشکی، مراکز تشخیصی، مراکز تحقیقاتی و غیره را می دهد. پس از اتمام، به فارغ التحصیلان این فرصت داده می شود تا برای یک دوره دکترا در رشته اورولوژی با در نظر گرفتن کارهای تحقیقاتی یا پژوهشی و یا پست های اداری درخواست دهند. شایان ذکر است که دانشجویانی که بعد از تحصیل رشته اورولوژی در فرانسه به فکر کار در فرانسه هستند حتما باید نوع مجوز اقامت و ویزای خود را با درخواست رسمی تغییر دهند.

جمع آوری مدارک زیر برای تغییر نوع اقامت در فرانسه از اقامت دانشجویی به کاری الزامی می باشد:

  • مدارک شناسایی (پاسپورت معتبر، کپی از صفحه اطلاعات، اعتبار، ویزا و مهر ورود، عکس پرسنلی، فتوکپی مجوز اقامت، شناسنامه)
  • مدارک اثبات محل سکونت (اجاره نامه یا قرارداد مربوطه، رسید پرداخت اجاره، قبوض آب و برق)
  • مدارک ثبت آگهی استخدام و تماس های انجام شده.

علاوه بر موارد ذکر شده مدرک دیگری نیز برای تغییر نوع اقامت در فرانسه از اقامت دانشجویی به کاری نیازمند می باشد که باید توسط فارغ التحصیلان و همچنین کارفرمایان جمع آوری شوند.




Scroll to Top