اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته دامپزشکی در ایتالیا

♦ آموزشگاه زبان ایتالیایی اصفهان ♦

شرایط مناسب تحصیل رشته دامپزشکی در ایتالیا بسیاری از افراد را از سراسر جهان در سال 2021 به سمت این کشور سوق می دهد. افرادی که ایتالیا را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، معمولا با هزینه های کمی برای تحصیل روبرو می شوند و شانس بالایی برای دریافت کمک هزینه های مالی در این کشور دارند. باید در نظر داشت که در حال حاضر، ایتالیا یکی از جذاب ترین کشورهای جهان برای تحصیل ایرانیان است و می توان این کشور را در دسته کشورهای درجه اول اروپایی به منظور تحصیل قرار داد. دانشجویان زیادی همه ساله برای تحصیل در ایتالیا اقدام می کنند و رشته دامپزشکی یکی از رشته هایی است که می تواند نظر بسیاری از علاقمندان تحصیل در خارج از کشور را به خود جلب کند.

دامپزشکی به عنوان یکی از رشته های اصلی گروه پزشکی امروزه مخاطبان بسیار زیادی دارد و نمی توان انتظار داشت که به راحتی بتوان در این رشته پذیرش دریافت کرد چراکه رقابت در آن در بالاترین سطح ممکن قرار دارد و دانشجویان زیادی تمایل به تحصیل در این رشته دارند. در راستای توجه به این موضوع، مشاورین ما در موسسه سخن سرایان در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در ایتالیا به عنوان یکی از بهترین کشورهای اروپایی پرداخته اند.

 

  • شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در ایتالیا چیست؟
     
  • آیا ایتالیا دانشگاه های معتبری برای تحصیل در رشته دامپزشکی دارد؟
     
  • هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در این کشور برای دانشجویان خارجی چگونه است؟
     
  • آیا می توان در رشته دامپزشکی به بورسیه تحصیلی دست پیدا کرد؟
     
  • شرایط رسیدن به کار پس از تحصیل در این کشور چیست؟

 

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در ایتالیا

ایتالیا یکی از کشورهای مدرن و در حال پیشرفت در اروپا است که به زمینه آموزش در کشور خود توجه بسیار زیادی کرده است. باید در نظر داشت که در حال حاضر علاقمندان بسیاری برای تحصیل در کشور ایتالیا وجود دارد که هریک از آن ها ممکن است یک کاندید جدی برای دریافت پذیرش در رشته دامپزشکی باشند.

برای تحصیل در ایتالیا در رشته دامپزشکی، دانشجویان باید در یک آزمون ورودی شرکت کنند و تنها واجدین شرایط هستند که قادر به شروع دوره تحصیلی خود در این رشته خواهند بود. پس از برگزاری آزمون نمرات تحصیلی فرد تقریبا بی ارزش خواهد بود و ملاک سنجش دانشجویان نمره ای است که در آزمون ورودی دریافت کرده اند. در ایتالیا می توان به زبان انگلیسی و ایتالیایی به ادامه تحصیل در رشته دامپزشکی پرداخت و این خود یکی از مزیت های انتخاب این دوره 5 ساله پزشکی در ایتالیا است.

 

معرفی دانشگاه های برتر رشته دامپزشکی در ایتالیا

ایتالیا را می توان به عنوان یکی از قطب های آموزش دامپزشکی در ایتالیا برشمرد که کیفیت بالای آموزش را ارائه می کند. برخی از دانشگاه های این کشور رتبه های دو رقمی به دست آورده اند و این خود نشان از قدرت علمی این کشور در این زمینه دارد. در تصویر زیر می توان جلوه از از بهترین دانشگاه های ایتالیا در رشته دامپزشکی را مشاهده کرد.

در چنین شرایطی است که مهاجرت به ایتالیا به عنوان یکی از کشورهای مهم اروپا می تواند نه چندان ساده باشد. البته باید در نظر داشت که در ایتالیا 20 گزینه مختلف برای تحصیل در رشته دامپزشکی وجود دارد که همگی از کیفیت های مناسبی برخوردار هستند.

 

هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در ایتالیا

افرادی که ایتالیا را برای مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که هزینه های تحصیل در این کشور در سطح پایینی قرار دارد و مخاطبان آن می توانند به صورت کامل بورسیه تحصیلی را در تمامی مقاطع تحصیلی تجربه کنند. متوسط درآمد حاصل از بورسیه تحصیلی در ایتالیا برای دانشجویان، علاوه بر صفر شدن شهریه تحصیل، 6200€ (یورو) در سال است. در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که دانشجویانی که نمی توانند بورسیه تحصیلی دریافت کنند، به طور متوسط 3600€ (یورو) برای تحصیل خود پرداخت می کنند.

برای زندگی در ایتالیا نیز به حدود 800€ تا 1000€ (یورو) در ماه نیاز خواهد بود که با استفاده از بورسیه تحصیلی در این کشور قابلیت پرداخت نیمی از هزینه های سالیانه هست و دانشجویان می توانند با کار دانشجویی در این کشور درآمد مناسب برای تامین هزینه های خود را نیز داشته باشند.

 

شرایط کار یک دامپزشک در ایتالیا

افرادی که به عنوان دامپزشک در ایتالیا کار می کنند، می توانند به طور متوسط 4540€ (یورو) در ماه درآمد کسب کنند. در چنین شرایطی می توان گفت که آن ها سطح درآمد مناسبی را در اختیار دارند و می توانند زندگی با کیفیتی را برای خود به ارمغان آورند. کار کردن در ایتالیا مقدمه ای برای رسیدن به اقامت این کشور است و به همین دلیل است که از تحصیل در این کشور به عنوان یک میانبر برای رسیدن به اقامت دائم یاد می شود. شما نیز در صورتی که تمایل به تحصیل در بهترین کشورهای جهان دارید، با مشاورین ما در موسسه سخن سرایان در تماس باشید




Scroll to Top