اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: فرانسه

رشته گوارش در فرانسه

♦ آموزشگاه زبان فرانسه اصفهان ♦

رشته گوارش در فرانسه علاقمندان زیادی دارد؛ چرا که امکان تحصیل تقریبا رایگان در این کشور برای متقاضیان تحصیل وجود دارد. فرانسه ممکن است به اندازه آلمان برای تحصیلات عالی مقرون به صرفه شناخته نشده باشد، اما دانشجویان بین المللی ممکن است از شنیدن اینکه می توانند بدون در نظر گرفتن ملیتشان به صورت رایگان (یا با هزینه بسیار کم) در فرانسه نیز تحصیل کنند، متعجب شوند. از نظر محبوبیت، فرانسه به عنوان یکی از مقاصد برتر برای دانشجویان بین المللی ذکر شده است و دانشجویان به فرانسه جذب می‌شوند زیرا می‌توانند زبان فرانسه خود را تمرین کرده یا بهبود بخشند، از موزه‌های معروف بازدید کنند و سبک زندگی معمولی «à la française» را تجربه کنند. در سال 2022 “شهر عشق” و “پایتخت مد جهان”، پاریس بهترین شهر دانشجویی جهان محسوب می شود.

پاریس بیش از موزه‌ها، پارک‌ها، مراکز مد، کافه‌ها و جاذبه‌های خیره‌کننده‌اش، میزبان جمعیت زیادی از دانشجویان بین‌المللی است که شیفته سبک زندگی پاریسی شده‌اند. مدیریت برترین مورد علاقه در بین تمام دوره ها است. می توان در زمینه های مختلف از جمله کارآفرینی، مدیریت پروژه، مدیریت استراتژیک و مدیریت عمومی به تخصص پرداخت؛ از هر پنجاه کالج، 9 کالج جزو بهترین کالج های اروپا هستند. 300 میلیون نفر در سرتاسر جهان به زبان فرانسه صحبت می کنند و در نزدیک به 30 کشور فرانسه زبان رسمی است، چه بر اساس قانون و چه در عمل. در فرانسه بیش از 1400 برنامه آموزش عالی به زبان انگلیسی وجود دارد؛ بنابراین برای تکمیل تحصیلات خود در فرانسه و اخذ مدرک نیازی به یادگیری زبان فرانسه ندارید. در این مقاله که توسط موسسه سخن سرایان تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • درآمد رشته گوارش در فرانسه چقدر است؟
     
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه چیست؟
     
  • تمکن مالی ویزای فرانسه چقدر است؟

 

درآمد کار با رشته گوارش در فرانسه

کار در فرانسه راحت پیدا می شود به شرطی که فرد به زبان فرانسوی تسلط کامل داشته باشد چرا که فرانسوی ها تمایلی به انگلیسی صحبت کردن ندارند. رشته گوارش هم از جمله رشته هایی می باشد که موقعیت های کاری زیاد و سطح درآمد بالایی در فرانسه دارد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود درآمد رشته گوارش در فرانسه طی سال 2022 بیان شده است:

 

 

هزینه تحصیل رشته گوارش در فرانسه

فرانسه یکی از معدود کشورهایی است که دارای سنت طولانی در تعالی پزشکی است وحدود 80 پیشرفت/ اولین پیشرفت پزشکی در این کشور انجام شد، که منجر به این شد که 13 شهروند فرانسوی محبوب ترین جایزه نوبل پزشکی/ فیزیولوژی را به خانه آوردند. در حالی که فارغ التحصیلان دانشکده پزشکی ایالات متحده در سال گذشته به طور متوسط ​​154000$ (دلار آمریکا) بدهی داشتند، دانشجویان پزشکی فرانسوی آموزش های خود را تقریباً رایگان دریافت می کنند. به عنوان مثال، دانشجویان سال اول پزشکی در Faculte de Medecine Pierre et Marie Curie در پاریس تنها یک هزینه اجباری برای امسال دارند: هزینه ثبت نام 264$ (دلار آمریکا)؛ متوسط ​​هزینه تحصیل در رشته پزشکی می تواند تا 450€ (یورو) در سال برسد البته غیر اروپایی ها امکان تحصیل رایگان در فرانسه را ندارند هر چند شهریه ای که به دانشگاه های دولتی پرداخت می کنند معمولا بسیار پایین می باشد.

 

بهترین دانشگاه ها برای رشته گوارش در فرانسه

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در فرانسه برای تحصیل رشته گوارش عبارت هستند از:

  • Sorbonne University
  • Paris-Saclay University
  • University of Paris
  • Aix-Marseille University
  • University of Bordeaux

 

کار ضمن تحصیل رشته گوارش در فرانسه

هر دانشجوی خارجی حق کار در فرانسه را دارد؛ قانون فرانسه به دانشجویان خارجی اجازه می دهد تا 964 ساعت در سال یا معادل 60% از حداکثر ساعات کاری مجاز کار کنند. شرایط کار ضمن تحصیل در فرانسه در سال 2022 بسیار مناسب است. هنگام کار در فرانسه، چه دانشجو و چه غیر دانشجو، حداقل دستمزد توسط قانون تضمین شده است به طور مشابه، طبقه متوسط ​​سطح درآمدی 20000$ (دلار آمریکا) مشابه میانگین OECD دارد. با این حال، 10% فقیرترین جمعیت فرانسه تقریباً 9000$ (دلار آمریکا) در سال درآمد دارند که حدود 25% بیشتر از میانگین کشورهای OECD است. به عنوان مثال، دستمزد ناخالص تمام وقت مردان از سال 1985 تا سال 2022 به میزان 10% کاهش یافته است.

 

زبان تحصیل رشته گوارش در فرانسه

هنگامی که برای دانشگاهی در فرانسه درخواست می دهید، باید مدرکی ارائه دهید: مهم تر از هر چیز تسلط به زبان انگلیسی؛ اگر برای مدارک تحصیلی انگلیسی درخواست می دهید (آزمون های پذیرفته شده عبارتند از: IELTS، TOEFL، PTE Academic یا C1 Advanced). اکثر دانشگاه‌های فرانسه، به‌ویژه دانشگاه‌های دولتی، به مدرک B2 (متوسط) در “Diplôme d’Etudes en Langue Française – DELF” یا TCF-DAP برای دانشجویان بین‌المللی نیاز دارند. در سال 2022 تعداد کمی از آنها به گواهی C1 (پیشرفته) در “Diplôme Approfondi de Langue Française – DALF” نیاز دارند. برای انگلیسی‌زبان‌ها، فرانسوی در دسته 1 قرار می‌گیرد؛ به عبارت دیگر، این زبان یکی از آسان‌ترین زبان‌ها برای یادگیری در نظر گرفته می‌شود، زیرا “نزدیک” با انگلیسی است.

طبق FSI، یک انگلیسی زبان تقریباً 23-24 هفته یا 575-600 ساعت مطالعه طول می کشد تا در زبان فرانسه مهارت پیدا کند. بسیاری از مردم ادعا می‌کنند که فرانسوی‌ها انگلیسی صحبت نمی‌کنند و یافتن کسی که انگلیسی درست و حسابی در فرانسه صحبت می‌کند، غیرممکن است.بر اساس گزارش یوروبارومتر در سال 2022، تنها حدود 39% از جمعیت فرانسه انگلیسی صحبت می کنند پس ضروری است پیش از ورود به فرانسه دانشجویان شروع به یادگیری زبان این کشور کنند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه عبارتند از:

  • نامه پذیرش رسمی در یک برنامه معتبر در یک موسسه فرانسوی
  • اثبات بودجه کافی برای زندگی در کشور
  • اثبات بلیط برگشت به خانه
  • گواهی بیمه درمانی (حداقل پوشش 30000€ (یورو)
  • مدرک اقامت

اثبات بودجه کافی برای زندگی در کشور. مبلغ فعلی مورد نیاز 615€ (یورو) معادل 820$ (دلار آمریکا) در ماه است که می تواند با صورت حساب بانکی، نامه ضامن یا اطلاعیه تامین مالی از وام، بورسیه یا کمک هزینه نشان داده شود. در این مقاله که توسط موسسه سخن سرایان تهیه شده راجع به رشته گوارش در فرانسه توضیحاتی ارائه گردید.




Scroll to Top