اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته پرتودرمانی در ایتالیا

♦ آموزشگاه زبان ایتالیایی اصفهان ♦

شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در ایتالیا برای بسیاری از افرادی که توانایی مالی کافی در اختیار ندارند، بسیار عالی و پرمتقاضی است. برای افرادی که قصد مهاجرت به کشور ایتالیا را دارند، رشته های مختلفی در دانشگاه های این کشور وجود دارد که از نظر علمی نیز شرایط بسیار مناسبی را دارند. هزینه های تحصیل در ایتالیا، به ویژه برای ایرانیان، بسیار مقرون به صرفه است و به همین دلیل می توان گفت که انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی، یکی از بهترین گزینه هایی است که می توان آن را برای تحصیل انتخاب کرد. فرایند تحصیل در ایتالیا نیز بسیار جذاب است و با توجه به این که این کشور یکی از کشورهای حوزه شنگن است، تحصیل در این کشور می تواند اعتبار بسیار زیادی به پاسپورت افراد ببخشد.

رشته پرتودرمانی به عنوان یکی از رشته های مرتبط با علوم پزشکی، از جمله رشته هایی است که در سال های اخیر به شدت در بازار کار مورد توجه بوده است ولی باید در نظر داشت که تحصیل در این رشته باید در دانشگاه هایی اتفاق بیوفتد که خود تولید کننده علم است و از طرفی جایگاه علمی بسیار عالی در این رابطه دارند. امتیازات بسیار زیادی که تحصیل در رشته پرتودرمانی در ایتالیا به همراه دارد، مشاورین ما در موسسه سخن سرایان در این مقاله را بر آن داشته است تا توضیحات لازم در این رابطه را ارائه کنند.

  • شرایط دریافت پذیرش در رشته پرتودرمانی در ایتالیا چیست؟
     
  • هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در ایتالیا چقدر است؟
     
  • شرایط علمی دانشگاه های این کشور در رشته پرتودرمانی چگونه است؟
     
  • آیا می توان به عنوان یک شهروند غیر اروپایی در ایتالیا کار کرد؟

 

شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در ایتالیا

برای ورود به دانشگاه های ایتالیا، در بسیاری از رشته های تحصیلی آزمون ورودی در نظر گرفته شده است و دانشجویان باید یک آزمون اولیه را پشت سر بگذارند. این آزمون به معنی آن نیست که فرد باید نمره قبولی را به دست آورد بلکه در صورت عدم قبولی در آزمون، باید در دوره تحصیلی خود، دروس پیش نیاز را نیز پشت سر بگذارد.

برای تحصیل در رشته پرتودرمانی در ایتالیا، دانشگاه های بسیار زیادی در دسترس هستند و این مسئله می تواند شانس دریافت پذیرش را به صورت جدی افزایش دهد. در بسیاری از دانشگاه های ایتالیا، رزومه تحصیلی (برای دریافت پذیرش در مقطع لیسانس) فرد چندان مهم نیست و فرد می تواند برای دانشگاه های مختلف این کشور اقدام کند و به همین دلیل است که دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا به ویژه در مقطع کارشناسی اهمیت بالایی دارد.

دانشگاه ساپینزا در رم بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته پرتودرمانی است و رتبه 40 در جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه میلان نیز با قرار گرفتن در رتبه 45 جهان در این رشته یکی دیگر از دانشگاه های برتر جهان به حساب می آید. با فاصله بسیار کم، می توان نام دانشگاه تورین را نیز در این لیست مشاهده کرد که در رتبه 8 اروپا و 54 جهان قرار دارد. سایر دانشگاه های برتر ایتالیا برای تحصیل در رشته پرتودرمانی عبارتند از:

 

 

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در ایتالیا

برای افرادی که قصد تحصیل در کشور ایتالیا را دارند، این مسئله بسیار حائز اهمیت است که بتوانند هزینه های کمی را برای ورود به دانشگاه پرداخت کنند و ایتالیا یکی از کشورهایی است که بهترین شرایط را در ایتالیا ایجاد می کند. باید در نظر داشت که در ایتالیا بورسیه های تحصیلی نه بر اساس شرایط تحصیل فرد بلکه بر اساس قدرت مالی آن ها ارائه می شود و این مسئله می تواند شرایط تحصیل در این کشور را جذاب تر از قبل کند.

مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل در رشته پرتودرمانی برای علاقمندان به این رشته مبلغی در حدود 1900€ تا 3500€ (یورو) در سال را طلب می کند و در صورتی که فردی بتواند بورسیه تحصیل دریافت کند، می تواند به راحتی و بدون نیاز به پرداخت شهریه می تواند در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند. با استفاده از بورسیه بخش عمده ای از هزینه های زندگی در این کشور نیز تامین می شود و دانشجوینا می توانند به صورت نیمه وقت کار کرده و درآمد کافی در این زمینه داشته باشند.

 

شرایط کار پرتودرمانگرها در ایتالیا

پس از دریافت مدرک تحصیلی از دانشگاه های ایتالیا، فرد واجد شرایط ورود به بازار کار این رشته خواهد شد و این مسئله می تواند برای دریافت اقامت در این کشور بسیار ارزشمند باشد. در حال حاضر یک پرتودرمانگر در ایتالیا می تواند به طور متوسط 10200€ (یورو) در ماه درآمد داشته باشد که نسبت به متوسط درآمد در این کشور بسیار ارزشمند است. در چنین شرایطی می توان گفت که کار در ایتالیا در برخی از رشته های تحصیلی از جمله پرتودرمانی بسیار ارزشمند است. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آموزش زبان ایتالیایی، با مشاورین ما در موسسه زبان های خارجی سخن سرایان در ارتباط باشید.




Scroll to Top