اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته رادیولوژی در اسپانیا

♦ آموزشگاه زبان اسپانیایی اصفهان ♦

رشته رادیولوژی در اسپانیا گزینه خوبی است؛ چون هم دانشگاه های خوبی دارد و هم هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور مقرون به صرفه است. آیا در سال 2022 اسپانیا مکان خوبی برای تحصیل است؟ اسپانیا به دلیل سبک زندگی آرام، آب و هوای عالی و آموزش با کیفیت، مقصدی محبوب برای تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان در سراسر جهان است. از سن سباستین در شمال تا کادیز در جنوب، هر گوشه ای از اسپانیا دارای برنامه های تحصیلی عالی است؛ در واقع اسپانیا یک مکان مقرون به صرفه برای تحصیل است و مهم نیست کدام شهر را انتخاب می کنید. البته باید توجه داشت اسپانیا در سال جاری جزو کشورهایی است که سختگیری های خیلی زیادی برای صدور ویزای تحصیلی برای ایرانی ها اعمال می نماید، به طوری که تقریبا ورود مستقیم به اسپانیا از ایران را بسیار محدود کرده است.

با این حال ممکن است افراد زیادی علاقه داشته باشند در خصوص تحصیل در اسپانیا نیز اطلاعات بیشتری داشته باشند تا بهتر بتوانند تصمیم گیری کنند. به همین دلیل موسسه آموزش زبان خارجی سخن سرایان در این مقاله در خصوص این مورد به سوالات ذیل پاسخ داده شده است:

  • هزینه های تحصیل رشته رادیولوژی در اسپانیا در سال 2022 چقدر است؟
  • آیا امکان تحصیل رایگان در اسپانیا برای ایرانی ها وجود دارد؟
  • اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا چگونه است؟
  • آیا امکان کار ضمن تحصیل رشته رادیولوژی در اسپانیا برای ایرانی ها وجود دارد؟

 

 

هزینه های تحصیل رشته رادیولوژی در اسپانیا

سوال مهمی که مطرح می شود این است: در سال 2022 آیا می توان به عنوان یک ایرانی در اسپانیا به صورت رایگان تحصیل کرد؟ در سال جاری دانشجویان اتحادیه اروپا می توانند با ثبت نام در یک دانشگاه اسپانیایی به صورت رایگان در خارج از کشور اسپانیا تحصیل کنند؛ البته حتی اگر مجبور به پرداخت شهریه باشند، هزینه های مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی اسپانیا برای دانشجویان بین المللی معقول است و رشته رادیولوژی در دانشگاه های دولتی اسپانیا هزینه ای بین 680€ تا 1280€ (یورو) در سال دارد.

سوال مهم دیگری که معمولا پرسیده می شود این است: آیا هزینه های زندگی حین تحصیل در اسپانیا ارزان است؟ به طور کلی، اسپانیا کشوری نسبتاً مقرون به صرفه است که در آن دانشجویان بین المللی نباید از نظر مالی تحت فشار باشند، خصوصا اگر کار پاره وقت داشته باشند. در سال 2022 به عنوان یک دانشجو که تنها زندگی می کند، برای زندگی در اسپانیا به 900€ تا 1100€ (یورو) نیاز دارید. جالب است بدانید در شهرهایی مانند والنسیا، سویا یا کادیز، می توانید از هزینه های زندگی ارزان تری برخوردار شوید که به طور متوسط ​​حدود 700€ تا 900€ (یورو) در ماه است، هرچند تعداد فرصت های شغلی این شهرها مثل مادرید و بارسلونا نیست. لازم به ذکر است امکان کار ضمن تحصیل در اسپانیا برای خارجی ها، از جمله ایرانی ها وجود دارد؛ به طوری که تا 20 ساعت در هفته اجازه کار پاره وقت دارند.

 

 

تحصیل رشته رادیولوژی در اسپانیا به زبان انگلیسی

تحصیل در اسپانیا در دانشگاه های دولتی هم به زبان انگلیسی امکان پذیر است؛ منتهی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری. رشته رادیولوژی نیز از این قضیه مستثنی نیست و علاوه بر این که آزمون ورودی دارد، در مقطع کارشناسی دانشگاه های دولتی به زبان اسپانیایی ارائه می شود. اما اگر کسی بخواهد از ابتدا به زبان انگلیسی تحصیل کند باید دانشگاه های خصوصی اسپانیا را انتخاب نماید. در سال 2022 اسپانیا بیش از 75 دانشگاه دارد و تعدادی از آنها به داشتن برنامه های تحصیلی کامل به زبان انگلیسی معروف هستند.

اگر می خواهید مدرک لیسانس خود را در خارج از کشور تکمیل کنید یا فقط در چند کلاس در برنامه های آنها شرکت کنید، ممکن است به طور مستقیم در یک دانشگاه انگلیسی زبان در اسپانیا ثبت نام کنید. البته توجه شود چه انگلیسی چه اسپانیایی، برای کار در اسپانیا به عنوان رادیولوژیست تسلط داشتن به زبان اسپانیایی الزامی است. همچنین توجه شود یکسری از کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا، ایتالیا و یونان، حتی برای رشته هایی مثل رادیولوژی و مهندسی نیز موقعیت های شغلی کافی ندارند.

 

بهترین دانشگاه ها برای رشته رادیولوژی در اسپانیا

برای کار در اسپانیا فارغ التحصیل شدن از دانشگاهی که سطح علمی خوبی دارد اهمیت پیدا می کند. بهترین دانشگاه های اسپانیا برای تحصیل رشته مزبور عبارت هستند از:

رتبه ملی بهترین دانشگاه های اسپانیا برای رشته رادیولوژی شهر
1 Universidad de Barcelona بارسلون
2 Universidad Complutense de Madrid مادرید
3 Universidad de Valencia والنسیا

 

از جمله دیگر دانشگاه های مشهور اسپانیا می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • Universidad de Alicante
  • Universidad de Granada
  • Universidad Autónoma de Barcelona
  • Universidad del País Vasco
  • Universidad de Sevilla
  • Universidad de Salamanca
  • Universidad de Murcia

 

پذیرش رشته رادیولوژی در اسپانیا

پس از انتخاب دانشگاه مورد نظر، نوبت به پذیرش رشته رادیولوژی در اسپانیا می رسد. لازم به ذکر است که غالب دانشگاه های اسپانیا برای مقطع کارشناسی اکثر رشته ها از جمله رادیولوژی آزمون ورودی برگزار می کنند. این آزمون ها در دانشگاه های دولتی اسپانیا به زبان اسپانیایی است و با توجه به رقابتی بودن مستلزم آن است افراد حداقل 1 سال در کالج های اسپانیا دوره های پیش دانشگاهی بگذرانند. مدارکی که هر دانشگاه برای رشته رادیولوژی از دانشجویان اخذ می نماید با توجه به قوانین دانشگاه و مقطع تحصیلی فرد متفاوت است اما معمولا به شرح ذیل می باشد:

  • رزومه یا همان CV به زبان انگلیسی یا اسپانیایی
  • مدرک زبان انگلیسی یا اسپانیایی معتبر مطابق حداقل های دانشگاه
  • توصیه نامه از حداقل 2 تن از اساتید
  • انگیزه نامه

ویزای تحصیلی اسپانیا بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه یا کالجی در این کشور امکان پذیر است. هرچند همان طور که پیش تر نیز اشاره گردید اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا برای ایرانی ها چند سالی است که بسیار دشوار شده است و خیلی موارد با ریجکتی مواجه می شوند. با این حال از جمله مهم ترین مدرک ها به این منظور می توان به 2  فرم درخواست ویزا، پاسپورت معتبر تا پایان دوره تحصیل، ترجمه رسمی کارت شناسایی و پاسپورت اشاره نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آموزش زبان اسپانیایی با موسسه آموزش زبان های خارجی سخن سرایان تماس بگیرید.




Scroll to Top