اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته بینایی سنجی در ایتالیا

♦ آموزشگاه آموزش زبان ایتالیایی اصفهان ♦

شرایط تحصیل رشته بینایی سنجی در ایتالیا بسیار مناسب است و کیفیت بالای دانشگاه های این کشور بسیاری را متقاعد به انتخاب این کشور می کند. ایتالیا یکی از کشورهای برگزیده اروپایی برای تحصیل است و با توجه به امتیازات بسیار زیادی که تحصیل در این کشور به همراه دارد، می توان گفت که ایتالیا از جمله مهم ترین مقصدهای تعیین شده برای تحصیل دانشجویان ایرانی است. در حال حاضر می توان گفت که ایتالیا یکی از کشورهایی است که افراد با آسودگی خاطر از نظر کیفیت آموزش و هزینه ها می توانند آن را برای خود انتخاب کنند.

رشته بینایی سنجی یکی از رشته های کم نظیر در دسته رشته های گروه پزشکی است که هزینه های بسیار کمتری از نظر زمانی و مالی به همراه خواهد داشت و می توان آن را به عنوان یکی از رشته های پر مخاطب در بازار کار نیز معرفی کرد. برای یک دانشجوی خارجی باید شرایط تحصیل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد و دانشگاه های ایتالیا در این رشته از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. نگاهی اجمالی به رتبه دانشگاه های ایتالیا در رشته بینایی سنجی به خوبی نشان می دهد که این کشور در رشته بینایی سنجی توانسته است بسیاری از معیارهای مثبت را به خود اختصاص دهد. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه آموزش زبان های خارجی سخن سرایان در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته بینایی سنجی در ایتالیا پرداخته اند.

 

  • شرایط تحصیل رشته بینایی سنجی در این کشور چیست؟
  • مهم ترین مراکز علمی برای تحصیل رشته بینایی سنجی در ایتالیا کدامند؟
  • آیا می توان در ایتالیا بورسیه دریافت کرد؟
  • هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در این کشور چقدر است؟
  • فرایند رسیدن به بازار کار ایتالیا در رشته بینایی سنجی چیست؟

 

شرایط تحصیل رشته بینایی سنجی در ایتالیا

ایتالیا را می توان به عنوان یکی از کشورهای خوب اروپایی برای تحصیل معرفی کرد و به خوبی می توان با نگاهی به رتبه دانشگاه های این کشور در رشته بینایی سنجی متوجه شد که کیفیت کافی در این کشور برای تحصیل وجود دارد. افرادی که ایتالیا را برای تحصیل انتخاب می کنند، می توانند به زبان انگلیسی نیز در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند و این یکی از امتیازاتی است که این کشور به همراه خواهد داشت. طول دوره تحصیل در رشته بینایی سنجی در ایتالیا تنها 4 سال است و این در حالی است که تحصیل پزشکی در ایتالیا 5 سال به طول خواهد انجامید.

برای افرادی که ایتالیا را به عنوان مقصد تحصیلی خود در رشته بینایی سنجی انتخاب کرده اند، گزینه های زیادی در دسترس قرار دارد که برخی از مهم ترین آن ها در جدول زیر مشخص شده اند.

نام دانشگاه رتبه در اروپا رتبه در جهان
دانشگاه پادوا 35 113
دانشگاه ساپینزا رم 62 180
دانشگاه میلان 66 190
دانشگاه فلورانس 77 233
دانشگاه تورورگاتا 86 255
دانشگاه سیه نا 89 268
دانشگاه فدریکو دوم ناپل 93 280
دانشگاه اودینه 95 288
دانشگاه جنوا 100 305

 

هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در ایتالیا

افرادی که ایتالیا را برای تحصیل خود انتخاب می کنند باید در نظر داشته باشند که تحصیل در این کشور در دانشگاه های خصوصی به هیچ عنوان توصیه نمی شود چراکه دانشجویان این دانشگاه ها از دریافت بورسیه های شناخته شده این کشور محروم خواهند بود. هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در این کشور در حدود 2200€ تا 4110€ (یورو) در سال است که البته با دریافت بورسیه های استانی در این کشور می توان آن را به صفر رساند و به طور کاملا رایگان در این کشور تحصیل کرد.

از سوی دیگر هزینه های زندگی در ایتالیا نیز بسیار مقرون به صرفه است و بسیاری از دانشجویان در این کشور می توانند با در اختیار داشتن بودجه ای در حدود 800€ (یورو) در ماه هزینه های زندگی خود را تامین کرده و زندگی با کیفیتی در این کشور داشته باشند. امکان کار قانونی تا سقف 20 ساعت در هفته از دیگر امتیازات تحصیل در ایتالیا به منظور تامین هزینه های زندگی در این کشور است.

در این رابطه می توان برخی از مهم ترین امتیازات تحصیل رشته بینایی سنجی در این کشور را به شرح زیر معرفی کرد.

 

شرایط کار یک اپتومتریست در ایتالیا

افرادی که این کشور را برای تحصیل خود انتخاب کرده باشند، پس از دریافت مدرک تحصیلی خود می توانند یک سال در این کشور اقامت داشته باشند و از این طریق به کار در ایتالیا دست پیدا کنند. تبدیل ویزای تحصیلی ایتالیا به ویزای کاری چندان دشوار نیست و به همین دلیل است که به بسیاری از افرادی که زندگی در اروپا را جستجو می کنند، می توانند از این طریق به خواسته خود دست پیدا کنند.

متوسط درآمد یک اپتومتریست در ایتالیا به طور متوسط 7800€ (یورو) در ماه است و این مقدار بسیار قابل توجهی برای در اختیار داشتن زندگی با کیفیت در این کشور است. در حال حاضر می توانید با مشاورین ما در موسسه آموزش زبان های خارجی سخن سرایان در تماس باشید تا شما را در مسیر آموزش زبان های ایتالیایی همراهی کنند.




Scroll to Top