اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: آلمانی

رشته زمین شناسی در آلمان

♦ آموزشگاه آموزش زبان آلمانی اصفهان ♦

رشته زمین شناسی در آلمان از جمله رشته هایی است که می تواند آینده شغلی بسیار مناسبی را برای فرد در این کشور یا سایر کشورهای هم رده ایجاد کند. این رشته تحصیلی در ایران کمتر مورد توجه قرار می گیرد اما در کشورهای برتر جهان می توان به روشنی متوجه شد که اهمیت این رشته نه تنها در جوامع دانشگاهی بلکه در بازار کار نیز شرایط بسیار مناسبی دارد و از همین روست که متقاضیان بسیاری در سراسر جهان به تحصیل در این رشته علاقه نشان می دهند.

آلمان یکی از جذاب ترین کشورهای جهان برای تحصیل ایرانیان در خارج از کشور بوده است و هزینه های کم تحصیل، کیفیت بالای آموزش، امکان کار پس از تحصیل و عواملی از این دست را می توان به عنوان اصلی ترین دلایلی دانست که ایرانیان آلمان را به عنوان مقصد تحصیل خود انتخاب کرده اند. شرایط اقتصادی در کشور آلمان نیز در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد و به همین دلیل دانشجویان می توانند از راه های مختلف کمک هزینه هایی را برای خود در اختیار داشته باشند و از این طریق هزینه های زندگی خود را به صورت چشمگیری کاهش دهند. به دلیل اهمیت همین موضوع است که مشاورین ما در موسسه آموزش زبان های خارجی سخن سرایان در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته زمین شناسی در آلمان پرداخته اند.

 

  • بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل رشته زمین شناسی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته زمین شناسی در این کشور چقدر است؟
  • چگونه می توان پس از تحصیل در آلمان کار کرد؟
  • آیا یک زمین شناس در آلمان درآمد خوبی در اختیار دارد؟

 

بهترین موسسات ارائه کننده رشته زمین شناسی در آلمان

آلمان در بسیاری از رشته های تحصیلی در جمع برترین های جهان قرار دارند و از همین رو می توان انتظار داشت که رقابت بسیار زیادی برای متقاضیان به منظور اخذ پذیرش وجود داشته باشد. یکی از رشته هایی که شرایط نسبتا پیچیده ای برای اخذ پذیرش در کشور آلمان دارد، رشته زمین شناسی است. برترین دانشگاه آلمان برای تحصیل در این رشته، دانشگاه تکنولوژی کارلزروهه است که در جایگاه 53 جهان قرار گرفته است و در رده بندی برترین دانشگاه های جهان نیز رتبه 197 را در اختیار دارد. در کنار این دانشگاه نام دانشگاه برمن دیده می شود. دانشگاه برمن است که توانسته جایگاه 62 جهان در این رشته را به دست آورد و این درحالی است که رتبه کلی دانشگاه 520 اعلام شده و این موضوع به خوبی نشان می دهد که رشته زمین شناسی در این دانشگاه جایگاه بسیار ویژه ای دارد.

دانشگاه گوته نیز با قرار گرفتن در رتبه 90 جهان در رشته زمین شناسی توانسته است خود را به عنوان یکی دیگر از برترین دانشگاه های جهان در این رشته معرفی کند. دانشگاه پوتسدام در آلمان نیز نام کمتر شنیده شده ای است که توانسته در این رشته رتبه 100 جهان را به خود اختصاص دهد در حالی که در رده بندی کلی دانشگاه های جهان، جایگاهی بهتر از 490 را به دست نیاورده است.

دانشگاه مونیخ نیز یکی دیگر از برترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته زمین شناسی است که توانسته است جایگاه 103 را برای خود به ارمغان آورد. در ادامه برترین دانشگاه های رشته زمین شناسی در آلمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه گوتنبرگ ماینز
  • دانشگاه بن
  • دانشگاه هامبورگ
  • دانشگاه فنی مونیخ

 

هزینه تحصیل رشته زمین شناسی در آلمان

یکی از موضوعاتی که می تواند تحصیل در آلمان را ارزشمندتر از گذشته سازد، هزینه ای است که دانشجویان سالیانه باید به دانشگاه پرداخت کنند. بسیاری از دانشگاه های آلمان، مبلغی را به عنوان شهریه از دانشجویان دریافت نمی کنند و تنها هزینه دریافتی آن ها از دانشجویان مربوط به حق ثبت نام در دانشگاه های مختلف است. این هزینه در طول سال تحصیلی در حدود 1500€ (یورو) یا کمتر از آن است. در واقع به همین دلیل است که در بسیاری از منابع دیده می شود هزینه تحصیل در آلمان برای دانشجویان خارجی نیز رایگان است.

علاوه بر شهریه دانشگاه، دانشجویان باید هزینه های مربوط به زندگی خود در آلمان را نیز در نظر بگیرند. در صورتی که مونیخ را از میان شهرهای آلمان کنار بگذاریم، هزینه زندگی دانشجویی در این کشور از 800€ تا 1100€ (یورو) در ماه متغیر است و باتوجه به اینکه دانشجویان باید سالیانه مبلغ 10236€ (یورو) را در حساب بانکی خود داشته باشند می توان گفت که تقریبا هزینه زندگی یک سال را در اختیار دارند. دانشجویان در کشور آلمان این فرصت را خواهند داشت که به صورت نیمه وقت نیز کار کنند ولی باید در نظر داشته باشند که قوانین کار دانشجویی در آلمان با بسیاری از کشورهای جهان تفاوت دارد.

 

درآمد یک زمین شناس در آلمان

یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در آلمان آن است که دانشجویان پس از پایان دوره تحصیلی خود این فرصت را خواهند داشت تا در یک بازه زمانی 6 ماهه در خاک این کشور به جستجوی کار بپردازد و در صورتی که موفق به کاریابی در این کشور شدند، قادر خواهند بود تا ویزای خود را به ویزای کاری آلمان تبدیل کرده و در این کشور اقامت بلند مدت و پس از آن دائمی را به دست آورند.

زمین شناسان در کشور آلمان، از جایگاه اجتماعی بسیار مناسبی برخوردار هستند و اگرچه نمی توان آن ها را در دسته ثروتمندان این کشور قرار داد اما باید به این نکته نیز اشاره داشت که این افراد درآمدی بالاتر از متوسط درآمد در کشور آلمان را در اختیار دارند. در نمودار زیر، متوسط درآمد یک زمین شناس در آلمان به نمایش گذاشته شده است.

 

 

زمانی که فردی در کشور آلمان کار می کند از این فرصت برخوردار خواهد بود که اقامت دائم این کشور را به دست آورد و پس از مدتی آن را به دریافت پاسپورت آلمان نیز تبدیل کند. در چنین صورتی است که فرد از آزادی بسیار بالایی برای زندگی برخوردار خواهد بود و مسیر مهاجرت های بعدی برای او بسیار هموارتر خواهد شد. به طور کلی تحصیل در آلمان و کار در این کشور یک پکیج کامل برای آینده بسیاری از افراد است.

شما در صورت تمایل به آموزش زبان این کشور می توانید با مشاورین ما در موسسه آموزش زبان های خارجی سخن سرایان تماس بگیرید.




Scroll to Top