اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته عکاسی در ترکیه

♦ آموزشگاه آموزش زبان ترکی استانبولی اصفهان ♦

تحصیل رشته عکاسی در ترکیه بنا به دلایل مختلفی می تواند ارزشمند باشد و نزدیکی به ایران تنها یکی از دلایل انتخاب آن است. در حال حاضر ترکیه یکی از کشورهایی است که به شدت مورد توجه ایرانی ها قرار دارد و عوامل مختلفی در این رابطه موثر است. نزدیک بودن به ایران، اعتبار بالای مدرک دریافتی در کشورهای اروپایی، هموار شدن مسیر مهاجرت به کشورهای اروپایی و بسیاری دیگر از عوامل سبب شده تا شهروندان ایرانی به سمت این کشور سوق پیدا کنند. انتخاب ترکیه همچنین از نظر مالی نیز می تواند امتیازهایی را به همراه داشته باشد و به همین دلیل است که به بسیاری از افراد توصیه می شود تا این کشور را برای مهاجرت خود به خارج از کشور انتخاب کنند.

رشته عکاسی یکی از رشته های مهمی است که در گروه هنر اکثر دانشگاه های جهان ارائه می شود و در این کشور نیز همین شرایط وجود دارد. اهمیت تحصیل رشته عکاسی در برخی از کشورهای جهان به قدری بالا است که دانشگاه ها این رشته را در دانشکده های مجزا و در گرایش های مختلف ارائه می کنند و این مسئله می تواند بر جذابیت آن برای بسیاری از افراد بیافزاید. در چنین شرایطی است که در این مقاله، مشاورین ما در موسسه آموزش زبان های خارجی سخن سرایان، به بررسی روند تحصیل رشته عکاسی در ترکیه پرداخته اند.

 

  • پروسه تحصیل رشته عکاسی در ترکیه چگونه است؟
  • برای تحصیل در ترکیه، کدام دانشگاه ها شرایط بهتری را ایجاد می کنند؟
  • هزینه تحصیل رشته عکاسی در این کشور برای دانشجویان خارجی چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل، در ترکیه به عنوان یک عکاس کار کرد؟
 
در این مطلب میخوانید 
1. شرایط تحصیل رشته عکاسی در ترکیه
1.1. معرفی دانشگاه های برتر ترکیه در رشته عکاسی
2. هزینه تحصیل عکاسان در ترکیه
3. شرایط کار یک عکاس در ترکیه

 

شرایط تحصیل رشته عکاسی در ترکیه

افرادی که قصد دارند رشته عکاسی را برای تحصیل خود انتخاب کنند، این فرصت را خواهند داشت که ترکیه را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب کنند تا با هزینه های کم، بتوانند مدرکی را دریافت کنند که در سطح اروپا از اعتبار بالایی برخوردار هستند. در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد تحصیل رشته عکاسی در ترکیه 4 ساله است و دانشجویان در برنامه ریزی های خود به این نکته توجه داشته باشد.

تمام افرادی که قصد دارند در رشته عکاسی به ادامه تحصیل بپردازند باید به مانند سایر رشته های تحصیلی در آزمون های ورودی دانشگاه های ترکیه شرکت کنند و در غیر این صورت تنها دانشگاه های غیردولتی این کشور در دسترس خواهند بود که هزینه های بسیار بالایی را به همراه خواهد بود. زبان تحصیل رشته عکاسی در این کشور هم انگلیسی و هم ترکی است و دانشجویان باید پیش از انتخاب دانشگاه این مورد را بررسی کنند.

انتخاب رشته فیلم برداری در ترکیه

 

معرفی دانشگاه های برتر ترکیه در رشته عکاسی

ترکیه دانشگاه های خصوصی و دولتی زیادی را در خود جای داده است ولی دانشجویان پیش از انتخاب هر یک از آن ها باید نکات مختلفی را مورد بررسی قرار دهند. یکی از نکات قابل توجه در انتخاب دانشگاه های ترکیه، جایگاهی است که آن دانشگاه در رشته عکاسی به دست آورده، است. باید در نظر داشت که برخی از دانشگاه های کمتر شناخته شده در ترکیه، رتبه های بهتری در این رشته به دست آورده اند و این مسئله می تواند در روند مهاجرت فرد در آینده اثر گذار باشد.

برخی از مهم ترین دانشگاه های ارائه کننده رشته عکاسی در ترکیه عبارتند از:

هزینه تحصیل عکاسان در ترکیه

مهاجرت به ترکیه، چنانچه پیش تر اشاره شد، به این دلیل برای تحصیل انتخاب می شود که هزینه های نسبتا کمی را به همراه دارد و به همین دلیل است که می توان به بسیاری از شهروندان ایرانی توصیه کرد که این کشور را برای تحصیل خود انتخاب کنند. البته باید در نظر داشت که هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور بسیار سنگین است و همین مسئله می تواند بسیاری را از تحصیل در این کشور باز دارد. برخی از مهم ترین هزینه هایی که دانشجویان در ترکیه با آن روبرو می شوند عبارتند از:

نوع هزینه هزینه به دلار
شهریه دانشگاه های دولتی 2100$
شهریه دانشگاه های خصوصی تا 25000$
هزینه یک ماه زندگی دانشجویی 450$
درآمد احتمالی کار دانشجویی 400$

 

شرایط کار یک عکاس در ترکیه

باید به این نکته توجه داشت که ترکیه یکی از کشورهایی است که به دانشجویان خارجی اجازه می دهد که در همان کشور به کار پس از تحصیل مشغول شوند ولی باید در نظر داشت که در حال حاضر یافتن یک شغل رسمی در این کشور برای خارجی ها چندان ساده نیست. یکی از مزیت های انتخاب رشته عکاسی در این کشور آن است که فرد می تواند به صورت فریلنسر یا خویش فرما نیز به کار در ترکیه مشغول شود.

رشته موسیقی ترکیه

در حال حاضر و به طور تقریبی یک عکاس در این کشور در حدود 4560TRY (لیر) در ماه درآمد کسب می کند که یک درآمد کاملا متوسط در این کشور به حساب می آید.

در صورتی که به دنبال بهترین مسیرهای آموزش زبان ترکی استانبولی برای خود هستید،با مشاورین ما در موسسه آموزش زبان های خارجی سخن سرایان در تماس باشید.




Scroll to Top