اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته معماری در چین

♦ آموزشگاه آموزش زبان چینی اصفهان ♦

رشته معماری در چین یکی از رشته های فنی و مهندسی است. دانشگاه های چین با توجه به ارائه برنامه های متعدد و با کیفیت مورد توجه قرار گرفته اند. نیروی کار فراوان چین امروز دست به ساخت و سازهای سریع در اقصی نقاط کشور میزنند. کشور چین امروز یکی از کشورهای برتر جهان از نظر نظام آموزشی است. رشته معماری در چین به زبان های چینی و انگلیسی ارائه می شود. دانشجویان خارجی می توانند در مقاطع مختلف از کارشناسی تا دکترا در رشته معماری تحصیل کنند. با توجه به تقاضای این رشته کارشناسان موسسه آموزش زبان های خارجی سخن سرایان  رشته معماری در چین را بررسی کرده اند.

تاریخچه رشته معماری در چین

تعداد کمی از معماری گذشته فرهنگی غنی چین باقی مانده است. یا به دلیل ناپایدار بودن روش های ساختمانی که در آن زمان به کار رفته بود، خراب شد، قربانی جنگ و یا بلایای طبیعی (سیل، آتش سوزی، زلزله و غیره) یا برای ایجاد سازه های جدید تخریب شد. بیشتر آنچه از معماری چینی از ابتدای تشکیل آن تا زمان سلسله مینگ می دانیم ناشی از ارائه هنری این معماری اولیه در طومارهای نقاشی است که در زمان سلسله تانگ فراوان بود، اگرچه برخی شواهد از مقبره های سلطنتی و غیر سلطنتی به خصوص از مقبره های ساخته شده در دوره 16 پادشاهی در قرن 4 و 5 است.

برجسته ترین و مشهورترین استثنا دیوار بزرگ چین است که گمان می رود ساخت آن از قرن 3 قبل از میلاد آغاز شده باشد، اما نمونه های کمتر شناخته شده ای وجود دارد که قدمت آنها بسیار دورتر است، مانند دوره نوسنگی (10000 – 2000 قبل از میلاد). تکنیک های معماری به طور قابل توجهی از سلسله 3 پادشاهی از طریق سلسله های شمالی و جنوبی توسعه یافته است. کیفیت آجرها و کاشی ها به طور مستمر بهبود می یافت و استفاده از آنها گسترده می شد، اگرچه فقط به ساختارهای رسمی، از جمله کاخ ها، دیوارهای استحکامات و بتکده های بودایی محدود می شد، اما همچنین خانه های افراد را شامل می شد، زیرا جامعه چین به طور سلسله مراتبی افزایش می یافت.

کار در رشته معماری در چین

بازار با دستمزد پایین فرصتی را برای معماران فراهم می کند تا نوآوری ایجاد کرده و برنامه ها و ساختارهای طراحی ایجاد کنند. وقتی این پروژه های ساختمانی تصویب شوند، ممکن است سال های کمتری طول بکشد تا ساخته شوند. بازار چین به طور فزاینده ای معماران خارجی در چین را برای اجرای پروژه های بلند پروازانه به این کشور می کشاند. این می تواند به دانشجویان و متخصصان معماری اجازه دهد تا با دیگران رقابت کنند و در رویکرد خود کارآمدتر باشند. اگرچه تا حد زیادی منفی دیده می شود، اما بازار قوی و رو به رشد ساخت و ساز در چین این را اثبات می کند.

جهت کار در چین مهارت های زیر مورد نیاز است:

مهارت شرح
مهندسی و ریاضیات افراد حرفه ای باید از اصول مهندسی و ریاضی قوی برخوردار باشند. مهارت در احتمال و آمار می تواند به معماران در تجزیه و تحلیل بهتر جمع آوری داده ها از مشخصات ساختاری و ساختاری کمک کند.
مهارت های طراحی افراد حرفه ای برای تفکر و نوآوری در مدل های معماری که ترکیبی از عملکرد و طراحی زیبا شناختی است، به مهارت های هنری نیاز دارند. آنها با تاریخچه معماری فنی مختلف آشنا هستند و می توانند آثار بدیعی خلق کنند.
مهارت های مدیریت پروژه متخصصان معماری به مهارت های رهبری قوی نیاز دارند. این امر به افراد ضروری نیاز دارد تا به طور کامل از یک پروژه تا پایان ساخت به طور کامل پروژه را هدایت کنند.
مهارت های ارتباطی در طول تحولات پروژه، به یک ارتباط قوی از افراد با زمینه ها و سطوح مختلف آموزشی نیاز است.

حقوق مشاغل معماری در چین

طبق آمار و ارقام منتشر شده حقوق ماهیانه کار در چین در رشته معماری به صورت متوسط 27200CNY (یوان چین) در ماه حقوق دریافت می کند. این در حالی است یک معمار در کشور چین در کم ترین حالت ماهیانه 13100CNY (یوان چین) و در بیشترین میزان 52300CNY (یوان چین) حقوق دریافت می کند.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق کار در چین در برخی از مشاغل رشته معماری در این کشور را مشاهده کنید:

تحصیل رشته معماری در چین

معماری چین دارای یک تاریخچه آشکار معماری است که به 2500 سال پیش باز می گردد. سبک های غنی معماری آن بازتاب دوران سلسله به عنوان دیوار بزرگ و شهر ممنوع است. با ورود به 21 چین صنعتی گام های بلندی را در ترکیب طرح های سنتی شاهنشاهی با مقیاس گذاری معماری مدرن در محله ها و مناطق روستایی نشان داده است. این امر مستلزم استعدادهای جوان در زمینه معماری، ساخت و ساز و برنامه ریزی برای روشن کردن این برنامه ها است.

تعدادی رشته تخصصی در رشته معماری در مقاطع مختلف ارائه می شود. هر یک از برنامه های درسی و نتیجه یادگیری متفاوت را انجام می دهد. زمینه ها عبارتند از:

  • برنامه ریزی شهری و منطقه ای
  • مطالعات معماری
  • مقدار سنجی
  • معماری منظر
  • هنرهای کاربردی و طراحی

برنامه دانشگاهی برای پاسخگویی به تجارب آموزشی و چالش های طراحی ساختار یافته است. دانشجویان بین المللی که می خواهند این موضوع را در چین بخوانند، به سطح بالایی از مهارت زبان در زبان انگلیسی نیاز دارند. آنها باید ترکیبی از موضوعات علمی و هنری را به عنوان بخشی از یک نیاز استاندارد داشته باشند.

در جدول زیر می توانید از جمله دانشگاه های ارائه کننده رشته معماری در چین را مشاهده کنید:

ردیف نام دانشگاه
1 Suzhou Centennial College
2 Xi’an Jiaotong-Liverpool University
3 University of Nottingham Ningbo China (UNNC)
4 Sichuan University
5 Tsinghua University

فرصت های شغلی رشته معماری در چین

فارغ التحصیلان با داشتن یک مدرک علمی در زمینه معماری، ساختمان و برنامه ریزی، بسته به آنچه در طول تحصیل تخصص دارند، می توانند تعدادی از مشاغل خود را تأمین کنند. معماری به مناطق مختلفی تقسیم می شود و هر رشته تمرکز متفاوتی را بر مسئولیت های شغلی خود پوشش می دهد. در زیر مشاغل معماری آورده شده است:

شغل شرح
برنامه ریز شهری برنامه ریز شهری کسی است که مسئول توسعه زمین ها برای کمک به ایجاد جوامع است. مراقبت از امکانات موجود در شهرها برای سازگاری بهتر رشد جمعیت.
طراحی داخلی طراحی داخلی یک رشته محبوب در بین دانشجویان معماری در دانشگاه ها است. مسئولیت های شغلی یک طراح داخلی شامل ایجاد طرح هایی از فضاهای داخلی است. آنها همچنین اطمینان حاصل می کنند که طرح هایی که ایجاد کرده اند برای آنها مناسب و کاربردی است.
معمار منظر یک معمار منظره امکانات فضای باز را برای فضاهای عمومی مانند مناطق مسکونی، پارک ها، باغ ها و دانشگاه ها طراحی می کند.
معمار محقق امروزه با پیشرفت مفاهیم معماری، تغییرات زیادی از نظر طراحی فیزیکی در سراسر جهان اتفاق می افتد. این همان جایی است که یک معمار محقق مسئولیت خود را به عهده می گیرد. تحقیقات کامل درباره چگونگی انجام معماری در عصر دیجیتال فناوری باید انجام شود تا از مطابقت آن با روند فعلی اطمینان حاصل شود.

 

درباره معماری چین

ظهور یک شبه شهرهای بزرگ چینی مدیون ساخت و ساز و برنامه ریزی معماران مشهور جهان در چین است، از جمله نماد معماری چین از افق مدرن و فوری مدرن شانگهای گرفته تا باغ های باستان چینی، معماری چینی قرن ها را در برگرفته و سبک های غربی و شرقی را بسیار متأثر می کند. در نتیجه دانشگاه های این کشور بهترین ها و درخشان ترین ها را برای تحصیل در رشته معماری در میان بهترین های جهان مجاز می دانند. معماری و برنامه ریزی شهری ترکیبی خوب از هنر و علم معماری است. ساختمان و برنامه ریزی محصول جانبی برنامه ریزی، طراحی، اجرای پیشرفت های پروژه و زیرساخت ها از لازمه های رشته معماری است. حرفه ای ها در چین در زمینه طراحی فضاها و ساختارهای کاربردی در سطح شهرها کار می کنند.

هزینه تحصیل رشته معماری در چین

برای تبدیل شدن به یک معمار حرفه ای، چندین سال طول می کشد تا به سطح بالایی برسید. مانند سایر شرایط علمی در سایر کشورها، تکمیل برنامه کارشناسی معماری در چین حدود 5 سال طول می کشد. اخذ مدرک لیسانس حرفه ای در هر رشته از معماری، 4 سال طول می کشد. گذراندن دوره کارآموزی یک امر ضروری است زیرا بخشی از الزامات است. پس از گذشت سال ها، کلیه دانشجویان معماری برای کسب گواهینامه رسمی موظف به شرکت در امتحان هستند.

هزینه تحصیل و زندگی در چین ممکن است متفاوت از سایر کشورها باشد. هزینه دوره به موسسه ای که برای تحصیل انتخاب می کنید و رشته هایی که برای تحصیل انتخاب می کنید بستگی دارد. به طور معمول، از دانشجویان انتظار می رود که برای برنامه های هنری حدود 10000CNY الی 20000CNY (یوان چین) در سال بپردازند. با این حال، برای برنامه هایی مانند پزشکی، مهندسی و تجارت ممکن است شهریه در محدوده 30000CNY الی 100000CNY (یوان چین) بپردازند. جهت اقدام به آموزش زبان چینی می توانید از خدمات ویژه موسسه آموزش زبان های خارجی سخن سرایان استفاده کنید.




Scroll to Top