اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: فرانسه

رشته حسابداری در فرانسه

♦ آموزشگاه اموزش زبان فرانسه اصفهان ♦

بدون تردید، رشته حسابداری در فرانسه یکی از بهترین رشته های تحصیلی است و رتبه های به دست آمده توسط دانشگاه های فرانسه، گواهی بر این ادعا است. فرانسه یکی از قطب های آموزشی اروپا به حساب می آید و دانشگاه های این کشور شرایط علمی بسیار خوبی را در اختیار دارند. افرادی که در فرانسه تحصیل می کنند، شانس بالایی برای ورود به شرکت های بین المللی خواهند داشت چراکه از نظر علمی دانشگاه های این کشور در سطح جهانی به خوبی شناخته شده هستند و افرادی که مدرک تحصیلی خود در این رشته را به دست آورده باشند، بدون شک از دانش بالایی برخوردار خواهند بود و می توانند در بازار کار نیز نقش مهمی را ایفا کنند.

رشته حسابداری در فرانسه مانند نگین درخشان در دانشگاه های این کشور است و بسیاری از دانشگاه های این کشور توانسته اند در جمع 100 دانشگاه برتر جهان قرار بگیرند. افرادی که قصد تحصیل در فرانسه را دارند، باید رزومه تحصیلی قدرتمندی را در اختیار داشته باشند و در غیر این صورت در رقابت با سایر مدعیان ورود به دانشگاه های این کشور دچار مشکل خواهند شد. هزینه های تحصیل در فرانسه نیز بسیار مقرون به صرفه است و این خود دلیل دیگری برای انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی است. با توجه به این که فرانسه یکی از جذاب ترین مقاصد تحصیلی در قاره اروپا است، مشاورین ما در موسسه آموزش زبان های خارجی سخن سرایان در این مقاله تلاش خواهند کرد تا به تشریح رشته حسابداری در این کشور بپردازند.

  • شرایط تحصیل رشته حسابداری در فرانسه چیست؟
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های فرانسه برای دانشجویان خارجی چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در این کشور، اقامت آن را به دست آورد؟
  • درآمد یک متخصص علوم حسابداری در کشور فرانسه چقدر است؟

 

شرایط تحصیل رشته حسابداری در فرانسه

تحصیل در فرانسه یک امتیاز بزرگ برای تقویت رزومه تحصیلی برای افرادی است که قصد دارند در بازارهای کار جهانی ورود پیدا کرده یا در همین کشور به کار مشغول شوند. دانشگاه های فرانسه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و دانشجویان برای ورود به دانشگاه های این کشور به رزومه های تحصیلی قدرتمندی نیاز خواهند داشت.

برای تحصیل رشته حسابداری در دانشگاه های فرانسه، دانشجویان امکان تحصیل به زبان فرانسوی و همچنین زبان انگلیسی را خواهند داشت. تحصیل به زبان فرانسوی می تواند مزایای بسیاری داشته باشد از جمله آن که می توانند بعد از تحصیل شرایط مناسبی برای کار داشته باشند و همچنین شرایط مناسبی برای کار در کانادا برای خود ایجاد کنند.

دانشگاه INSEAD بهترین دانشگاه فرانسه برای تحصیل در رشته حسابداری است و رتبه 25 جهان را به خود اختصاص داده است. مدرسه مدیریت دانشگاه HEC پاریس نیز یکی دیگر از دانشگاه های برتر کشور فرانسه برای تحصیل در رشته حسابداری است که در رتبه 41 جهان قرار گرفته است. دانشگاه ساینس پو فرانسه نیز با قرار گرفتن در رتبه 56 در این رشته یکی دیگر از دانشگاه های برتر جهان به حساب می آید. دانشگاه پانتئون سوربن به عنوان یکی دیگر از دانشگاه های برتر ارائه کننده رشته حسابداری، در فرانسه قرار گرفته است و رتبه 62 جهان را در اختیار دارد. مدرسه تجارت ESSEC و همچنین دانشگاه سوربن نیز با قرار گرفتن در رتبه های 137 و 142 جهان در این رشته، همچنان از دانشگاه های برتر جهان در رشته حسابداری به حساب می آیند.

 

هزینه تحصیل رشته حسابداری در فرانسه

تحصیل در کشور فرانسه هزینه های زیادی را به همراه نخواهد داشت و این مسئله می تواند بر اهمیت و جذابیت های تحصیل در این کشور بیافزاید. افرادی که توانایی مالی زیادی ندارند، می توانند در فرانسه به ادامه تحصیل بپردازند و شهریه کمی را به دانشگاه پرداخت نمایند. متوسط شهریه در فرانسه برای دانشجویان رشته حسابداری در کشور فرانسه در حدود 2500€ تا 3700€ (یورو) در سال هزینه در بر داشته باشد. دانشجویان باید در نظر داشته باشند که این مبلغ کم سبب شده است تا بورسیه های تحصیلی موجود در این کشور به حداقل برسد.

علاوه بر هزینه های تحصیل فرانسه باید به هزینه های زندگی دانشجویی در این نیز توجه داشت که به طور متوسط در حدود 800€ تا 1200€ (یورو) در ماه است. افرادی که در شهر پاریس زندگی می کنند باید هزینه های بیشتری را برای زندگی در این شهر پرداخت کنند و به طور متوسط به 1400€ (یورو) در ماه نیاز خواهند داشت. به همین دلیل است که دانشجویان ترجیح می دهند در حاشیه شهر پاریس سکونت داشته باشند تا هزینه های خود را کاهش دهند. دانشجویان همچنین می توانند با کار دانشجویی در این کشور، هزینه های خود را به حداقل برسانند.

 

متوسط درآمد یک حسابدار در کشور فرانسه

با پایان یافتن دوره دانشگاهی، دانشجویان مدرک معتبر خود از دانشگاه های فرانسه را دریافت می کنند و از این طریق می توانند وارد بازار کار این کشور شوند. دولت فرانسه به دانشجویان خارجی در این کشور فرصت می دهد که در این کشور به جستجو کار بپردازند و در صورتی که موفق به کاریابی شدند، امکان دریافت ویزای کاری را در اختیار آن ها قرار خواهد داد.

رشته حسابداری از آن دسته رشته های تحصیلی است که در فرانسه متقاضیان بسیاری دارد و به همین دلیل است که فارغ التحصیلان می توانند در بازه زمانی کوتاهی پس از پایان دوره تحصیل خود به کار برسند. حسابداران در فرانسه از سطح درآمد نسبتا خوبی برخوردار هستند و می توانند در رفاه اقتصادی موجود در فرانسه زندگی کنند. باید در نظر داشت که متوسط درآمد حسابداران در فرانسه از متوسط درآمد در این کشور بسیار بیشتر است. نمودار زیر در همین راستا تهیه شده است.

فرانسه به عنوان یکی از کشورهای مطرح اروپایی، شرایط تحصیل مناسب و با کیفیت را برای دانشجویان خارجی فراهم می کند و این در حالی است که هزینه های مربوط به تحصیل در این کشور بسیار مقرون به صرفه است. افرادی که تحصیل در فرانسه را تجربه کرده باشند، بدون تردید جایگاه ویژه ای در بازار کار پیدا خواهند کرد. در صورتی که به دنبال آموزش زبان فرانسه و سایر کشورهای برتر جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه آموزش زبان های خارجی سخن سرابان تماس حاصل فرمایید.




Scroll to Top