اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: هلندی

رشته زمین شناسی در هلند

رشته زمین شناسی در هلند

در دانشگاه های معتبری مانند دانشگاه وریج آمستردام، دانشگاه اوترخت و دانشگاه آمستردام برای علاقه مندان ارائه می شود. زمین شناسی زیرشاخه علوم زمین و مطالعات زیست محیطی است که به تحلیل ساختار فیزیکی زمین، متریال های سازنده آن و نیز فرآیندهای شکل دهنده آن می پردازد. هلند یک مقصد محبوب تحصیل در خارج از کشور است. دانشجویان بین المللی این کشور زیبا را به دلیل دانشگاه های معتبر و رتبه دار، آموزش با کیفیت بالا، تحصیل به زبان انگلیسی، کار ضمن تحصیل، مدارک تحصیلی به رسمیت شناخته شده در سطح بین المللی، محیط بین المللی و چند فرهنگی، امنیت بالا، کیفیت بالای زندگی و فرصت های شغلی پس از فارغ التحصیلی انتخاب می کنند.

البته مزایای تحصیل در این کشور به همین موارد ختم نمی شود، بلکه با انتخاب هلند دانشجویان در یکی از شادترین کشورهای جهان زندگی و تحصیل خواهند کرد و با مانع زبانی رو به رو نخواهند شد زیرا بسیاری از هلندی ها به زبان انگلیسی صحبت می کنند. علاوه بر این، جامعه هلند آزاد و روشنفکر و دارای سبک زندگی سالم و فعال است. در دانشگاه های این کشور نیز از روش های نوآورانه تدریس استفاده می شود و دانشجویان از امکانات بسیاری بهره مند می شوند. دیگر مزیت زندگی در هلند نیز وجود جامعه بزرگ دانشجویان بین المللی در این کشور است.

دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته علوم زمین در هلند

بهترین فرصت های کارشناسی ارشد رشته زمین شناسی در هلند

دانشگاه امتیاز موضوعی (از 100) امتیاز جهانی (از 100)
دانشگاه اوترخت 85.1 74.7
دانشگاه و مرکز تحقیقاتی واخنینگن 70.4 71.2
دانشگاه وریج آمستردام (UV) 65.1 71.8
دانشگاه صنعتی دلفت (TU) 63.1 64.4
دانشگاه توئنته 53.2 54.2

بهترین فرصت های کارشناسی ارشد رشته زمین شناسی در هلند

در جدول زیر چند فرصت عالی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته زمین شناسی در هلند را معرفی می کنیم:

رشته دانشگاه شهریه در سال (یورو) طول دوره نوع برنامه
ساختار و دینامیک زمین دانشگاه اوترخت 20715€ 2 سال تمام وقت
نقشه برداری (Geomatics) دانشگاه صنعتی دلفت 18750€ 2 سال تمام وقت
علوم زمین دانشگاه وریج آمستردام 14236€ 2 سال تمام وقت
علوم زمین – دینامیک زمین- بوم شناختی دانشگاه آمستردام 15110€ 2 سال تمام وقت

کارشناسی ارشد رشته علوم زمین دانشگاه آمستردام در هلند

در برنامه علوم زمین- دینامیک زمین-بوم شناختی دانشگاه آمستردام، دانشجویان درک خود از فرآیندهای مختلف را که نقش مهمی در عملکرد سیستم های ژئواکولوژیکی یا زمین-بوم شناختی به شدت تحت تاثیرات تغییرات جهانی ایفا می کنند، عمیق تر می سازند. این برنامه به صورت تمام وقت است و تحصیل در آن 24 ماه به طول می انجامد. مهلت ارسال درخواست و زمان آغاز این برنامه به صورت زیر است:

مهلت ارسال درخواست زمان آغاز برنامه
قبل از ژوئن 2022 برای دانشجویان EEA/EU سپتامبر 2022

تحصیل در این برنامه در محل دانشگاه انجام می گیرد. برخی از دروس ارائه شده در این برنامه عبارتند از:

  • ارزیابی آسیب پذیری ژئو-اکوسیستم های
  • برنامه های کاربردی در GIS و سنجش از دور
  • چرخه های بیوشیمیایی
  • محیط ها در گذر زمان
  • کارگاه تحقیقاتی و آزمایشگاه مهارت ها
  • تخریب خاک و چشم انداز

اما چرا تخصص در دینامیک زمین-بوم شناختی یا ژئو-اکولوژیکی؟ ژئو-اکوسیستم های پیچیده مشتکل از چشم انداز، خاک، آب و سیستم های بیولوژیکی به شدت تحت تاثیر تغییرات جهانی و تعامل انسان قرار دارند. دانش دقیق از فرآیندهای زمین-بوم شناختی برای درک محیط های گذشته، فعلی و آینده ما بسیار مهم است. این بدین معناست که شامل مطالعات مکانی و فرآیندی در مورد دینامیک و ویژگی های چشم اندازها، کاربری زمین (تغییر)، تخریب زمین و بیانبان زایی، آلودگی، چرخه های بیوشیمیایی و اتروفیکاسیون (مانند کربن، نیتروژن و فسفر) و آب و هوا می باشد. در برنامه علوم زمین – دینامیک زمین-بوم شناختی دانشگاه آمستردام، دانشجویان می آموزند که برای پاسخ به سوالات برجسته زیست محیطی که با آن ها رو به رو هستیم، از روش های پیشرفته (از جمله کارهای میدانی پیشرفته، روش های آزمایشگاهی و محاسبات جغرافیایی) استفاده کنند.

هزینه تحصیل دانشجویان رشته زمین شناسی در هلند

در دانشگاه های دولتی هلند به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا، هزینه تحصیل اتباع کشورهای عضو این اتحادیه، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس نسبت به شهروندان کشورهای دیگر کم تر است

وضعیت درآمد متخصصان رشته زمین شناسی در هلند

کسی که به عنوان زمین شناس در هلند کار می کند معمولاً ماهانه به طور متوسط حدود 7810€ (یورو) درآمد دارد. حقوق زمین شناسان در این کشور بین 3830€ (کم ترین) تا 12200€ (بالاترین) (یورو) در ماه متغیر است.

 




Scroll to Top