اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: فرانسه

رشته اقتصاد در فرانسه

♦ آموزشگاه آموزش زبان فرانسه اصفهان ♦

رشته اقتصاد در فرانسه

تحصیل رشته اقتصاد در فرانسه یکی از بهترین انتخاب های ممکن برای علاقه مندان رشته اقتصاد است ، دانشگاه های فرانسه از شهرت جهانی برخوردارند .

تحصیل رشته اقتصاد در فرانسه امکان کسب دانش زیادی در زمینه اقتصاد خرد ، اقتصاد کلان ، نظریه های اقتصادی و همچنین در سایر علوم اجتماعی را فراهم می آورد و با اینکه مدرک کارشناسی در اقتصاد اغلب عمومی است ، اما می تواند به عنوان یک برنامه دو درجه ای یا در یک دوره دو رشته ای ، با یادگیری یک موضوع دیگر مانند ریاضیات ، حقوق یا علوم کامپیوتر انجام شود.

تحصیل در مقطع کارشناسی رشته اقتصاد در فرانسه سه سال ، مقطع ارشد دو سال و مقطع دکترا چهار سال است و پذیرش دانشجویان بین المللی نیز در دانشگاه های آن بسیار است.

مدارک پذیرش رشته اقتصاد در فرانسه

تحصیل رشته اقتصاد در فرانسه مستلزم دانش ریاضیات و آمار است و توصیه نمی شود که برای این دوره بدون داشتن نمرات خوب در ریاضیات ، درخواست دهید.

بنابراین متقاضیان ایرانی با داشتن دیپلم تجربی و ریاضی یا دیپلم و پیش دانشگاهی ریاضی و تجربی می توانند برای تحصیل در مقطع کارشناسی درخواست دهند.

برای تحصیل در مقاطع بالاتر نیز متقاضیان باید دارای مدرک کارشناسی برای تحصیل کارشناسی ارشد و مدرک کارشناسی ارشد برای تحصیل دکترا در این رشته باشند.

در مقاطع ارشد و دکترا داشتن رزومه و سابقه کاری مرتبط متقاضی ، امگیزه نامه و توصیه نامه نیز از شرایط لازم برای درخواست تحصیل می باشد.

بهترین دانشگاه های اقتصاد فرانسه

در سال 2021 دانشگاه پاریس – دوفین و دانشگاه پانتئون – سوربن 1 و دانشگاه کریتیل پاریس سه دانشگاه برتر برای تحصیل رشته اقتصاد می باشند :

تحصیل اقتصاد در دانشگاه پاریس – دوفین

دانشگاه پاریس – دوفین یک موسسه آموزش عالی دولتی با حوزه بین المللی است ، این دانشگاه واقع در قلب پاریس ، الهام بخش در همه زمینه های دانش ، نوآوری و خلاقیت در علوم ، علوم انسانی و اجتماعی ، مهندسی و هنر است.

این دانشگاه با 2900 محقق ، 17000 دانشجو ، 140 آزمایشگاه ، یک دانشگاه در مقیاس انسانی استو بر اساس رتبه بندی های تایمز و کیو اس در بین 50 دانشگاه برتر جهان قرار دارد و دارنده 4 جایزه نوبل در رشته اقتصاد است.

تحصیل در مقطع کارشناسی رشته اقتصاد برای دانشجویان خارجی که دوره های جامعه شناسی ، علوم سیاسی یا اقتصاد را از کلاس های مقدماتی یا سایر دانشگاه ها دنبال کرده اند ، امکان دارد.

برای تحصیل با مدرک پایان دوره دبیرستان در این دانشگاه باید در کلاس های مقدماتی ثبت نام کرد و پس از یک سال در آزمون مربوطه قبول شد.

برای مقطع ارشد نیز داوطلبان با داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی در این رشته می توانند در شاخه های اقتصاد و دارایی ، اقتصاد کمی ، اقتصاد و مدیریت بهداشت و درمان ادامه تحصیل دهند.

برای تحصیل در مقطع دکترا این دانشگاه دانشجویان با ارائه مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد می توانند در خواست پذیرش دهند ، برنامه دکترا اقتصاد براساس مرکز تحقیقات LEDA است و هدف آن تربیت محققانی در زمینه اقتصاد نظری و کاربردی است ، زمینه های تحقیقاتی تحت پوشش این برنامه شامل اقتصاد بین الملل ، اقتصاد توسعه ، نظریه بازی ، اقتصاد سلامت ، اقتصاد انرژی ، اقتصاد مالی ، اقتصاد کلان و اقتصاد عمومی است.

تحصیل اقتصاد در دانشگاه پانتئون – سوربن 1

دانشگاه پانتئون – سوربن 1 یک دانشگاه مشهور در جهان است ، این حوزه بین المللی دارای 389 موسسه شریک در 78 کشور جهان است و طیف گسترده ای از مدارک و برنامه های بین المللی را ارائه می دهد و بیش از 18 درصد از دانشجویان آن بین المللی می باشند.

دانشکده اقتصاد سوربن یکی از قدیمی ترین موسسات علوم اقتصادی فرانسه است ، این دانشگاه در سال 1971 ایجاد شد و در آموزش اقتصاددانان در فرانسه از جایگاه اصلی برخوردار است.

در حال حاضر چندین سال متوالی است که دانشگاه پاریس پانتئون – سوربن 1 در بین سه دانشگاه برتر در رده اقتصاد در فرانسه رتبه بندی شده است.

با تحصیل اقتصاد در این دانشگاه ، دانشجویان به بزرگترین تنوع ممکن آموزش می رسند و می توانند بین دوره های متمرکز بر تحقیق یا حرفه ای در آنچه علاقه دارند تحصیل کنند ، آموزش توسط تیم های آموزشی متشکل از سخنرانان دانشگاهی و حرفه ای ارائه می شود و همه مکاتب فکری را گرد هم می آورد ، بنابراین هر دانشجو می تواند تخصص و نظارت مناسب خود را تا بالاترین سطح پیدا کند.

تحصیل رشته اقتصاد در این دانشگاه از سطح کارشناسی تا دکترا امکان پذیر است ، اما تحصیل کارشناسی ارشد اقتصاد به زبان انگلیسی در این دانشگاه بسیار مورد محبوب دانشجویان از جمله دانشجویان بین المللی است.

دانشجویان برای تحصیل در این مقطع باید دارای مدرک کارشناسی اقتصاد یا رشته های مرتبط با دانش قابل توجه در دروس ریاضیات و اقتصاد باشند

تحصیل اقتصاد در دانشگاه کریتیل پاریس

دانشگاه پاریس – کریتیل با 7 دانشکده ، 8 مدرسه و موسسه ، 1 رصدخانه و 33 آزمایشگاه تحقیقاتی خود از سال 1970 در تمام رشته های دانش از جمله اقتصاد آموزش داشته است.

این موسسه که در پخش فرهنگ دانشگاهی ، علمی و تکنولوژیکی نقش مهمی دارد ، بیش از 350 دوره آموزشی در همه رشته ها از کارشناسی تا دکترا ارائه می دهد ، بنابراین به لطف دوره های آموزشی اولیه ، تأیید یادگیری قبلی و ادامه تحصیل ، یا از طریق یادگیری و اقدامات به نفع کارآفرینی ، پشتیبانی شخصی را برای همه موفقیت ها ارائه می دهد.

در دانشکده اقتصاد و مدیریت این دانشگاه امکان تحصیل در گرایشات مختلف به شرح زیر وجود دارد :

  • لیسانس اقتصاد و مدیریت حسابداری ، کنترل و حسابرسی
  • لیسانس اقتصاد و مدیریت دوره اقتصاد و مدیریت سلامت
  • لیسانس اقتصاد و مدیریت ، مدیریت بازرگانی
  • لیسانس اقتصاد و مدیریت ، فناوری اطلاعات و مدیریت
  • لیسانس اقتصاد و مدیریت ، دوره اقتصاد بین الملل و مدیریت
  • لیسانس اقتصاد و مدیریت ، دوره مدیریت بین المللی
  • لیسانس در اقتصاد و مدیریت مسیر PACES / CPGE (L2)
  • کارشناسی ارشد در مدیریت و مبادلات بین المللی تجارت الکترونیک
  • کارشناسی ارشد در مدیریت و مبادلات بین المللی ، دوره تجارت بین المللی
  • مدرک کارشناسی ارشد در مدیریت و مبادلات بین المللی SMEs / ETI و تحول دیجیتال
  • کارشناسی ارشد در مدیریت و مبادلات بین المللی روابط اجتماعی – دوره منابع انسانی
  • دوره کارشناسی ارشد در مدیریت و مبادلات بین المللی ، پایداری و تجارت سبز

هزینه تحصیل اقتصاد در فرانسه

هزینه تحصیل در دانشگاه های اقتصاد فرانسه بسته به دانشگاه خصوصی یا دولتی بسیار متفاوت است و هزینه تحصیل رشته اقتصاد در فرانسه در موسسات خصوصی به طور قابل توجهی بالاتر از هزینه های دانشگاه های دولتی و بین 3000 تا 10.000 یورو در سال می باشد ، در زیر نیز شهریه های تحصیل در چند دانشگاه دولتی در رشته اقتصاد بیان شده است :

  • هزینه تحصیل کارشناسی اقتصاد در دانشگاه پاریس دوفین : 4500 یورو در سال
  • هزینه تحصیل کارشناسی ارشد و دکترا اقتصاد در دانشگاه پانتئون سوربن 1 : 6500 یورو در سال
  • هزینه کارشناسی اقتصاد در دانشگاه کریتیل پاریس : 2770 یورو در هر ترم
  • هزینه کارشناسی ارشد و دکترا اقتصاد در دانشگاه کریتیل پاریس : 3770 یورو در هر ترم

چارت درسی اقتصاد در دانشگاه های فرانسه

برنامه تحصیلی اقتصاد بسته به موسسه ای که در آن قصد تحصیل دارید کمی متفاوت است ، با این حال ، برخی از دروس رایج هستند مانند:

  • حسابداری مالی
  • حسابداری مدیریت
  • حسابداری
  • علوم سیاسی
  • اقتصاد کلان
  • اقتصاد خرد
  • اقتصاد بین المللی
  • تکنیک های کمی
  • تاریخچه اقتصاد
  • کارآفرینی
  • بازاریابی و تحقیقات بازار
  • ریاضیات و آمار
  • نظریه اقتصادی
  • آمار
  • جامعه شناسی اقتصادی
  • بانکها و بازارها
  • مدیریت بین الملل

در دانشگاه های اقتصاد دوره های مالی انگلیسی نیز به عنوان بخشی از دوره برنامه ریزی شده است.

به طور کلی ، به دانشجویان توصیه می شود برای کسب تجربه مفید برای یکپارچگی حرفه ای ، چندین هفته کارآموزی انجام دهند.

زبان تحصیل اقتصاد در فرانسه

زبان تحصیل رشته اقتصاد در فرانسه بسته به دانشگاه هم به زبان انگلیسی و هم به زبان فرانسه ارائه می شود و به طور کلی در مقطع کارشناسی بیشتر به زبان فرانسه و در مقاطع دیگر فرصت برای تحصیل به زبان انگلیسی بیشتر است و البته در تمام دانشگاه ها فرصت برای آموختن زبان نیز وجود دارد تا متقاضی به سطح زبانی مورد نظر برسد و برای این منظور متقاضیان باید در آزمون زبان شرکت نمایند.

برای تحصیل به زبان انگلیسی نیز به طور معمول نمرات تافل 550یا کواهینامه های دیگر مورد نیاز است ( حداکثر 3 سال ، حداقل 550 برای PBT ، 80 برای IBT ؛ 213 برای آزمون مبتنی بر کامپیوتر ) و البته تافل را می توان جایگزین PTE با نمره علمی حداقل 54 یا آیلتس با میانگین نمره حداقل 6.5 کرد.

مزایا و معایب تحصیل اقتصاد در فرانسه

تحصیلات عالی فرانسه نه تنها یکی از بهترین در جهان است ، بلکه یکی از ارزانترین کشور های اروپایی برای تحصیل نیز است ، در واقع دولت فرانسه است که بیشترین هزینه را ، هم برای فرانسوی ها و هم برای خارجی ها ، متحمل می شود.

علاوه بر این ، موسسات فرانسوی مدارک کارشناسی ،کارشناسی ارشد و دکترا را مطابق با استانداردهای اروپایی صادر می کنند و این مدرک ها به وضوح در سراسر جهان شناخته شده است.

در دانشگاه های اقتصاد بسیاری از دوره های ترکیبی از تجارت ، مدیریت ، امور مالی یا مدیریت ارائه می شوند و به دلیل تقاضای زیاد بسیار موردرقابتی هستند ، اما منجر به مدکری می شوند که اغلب درهای زیادی در بازار کار بروی دارنده آن ها باز می کند.

علاوه بر برنامه های تحصیلی به زبان فرانسه ، در دانشگاه های فرانسه امکان تحصیل در رشته اقتصاد به زبان انگلیسی نیز وجود دارد.

بازار کار فرانسه پس از تحصیل رشته اقتصاد

پس از تحصیل رشته اقتصاد در فرانسه ، دانشجویان دو گزینه کار در بخش خصوصی یا بخش دولتی خواهند داشت.

در مرحله اول ، می توانید به حرفه های مشاور ، آمارشناس یا مدیر پروژه در سطح bac + 2 دسترسی پیدا کنید.

در سطح bac +5 ، شما می توانید مسئول مطالعات اقتصادی ، مدیر دارایی ، کنترل کننده مدیریت ، حسابرس باشید و در دنیای مالی ، بانکی ، بیمه ، منابع انسانی یا حتی بازاریابی کار خواهید کرد و همچنین امکان کار به نمایندگی از مقامات محلی یا خدمات اجتماعی را خواهید داشت.

با داشتن مدرک دکترا نیز می توان در دانشگاه مشغول به تدریس و تحقیق شد.

آموزشگاه زبان فرانسه اصفهان

آموزشگاه زبان فرانسه اصفهان

آموزشگاه زبان فرانسه اصفهان




Scroll to Top