اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: فرانسه

وکالت در فرانسه

♦ آموزشگاه آموزش زبان فرانسه اصفهان ♦

 

تحصیل دوره های وکالت در فرانسه

در سال 2023 فرانسه جزو 20 کشور برتر جهان در زمینه سیستم آموزشی برتر و دانشگاه‌ های نوین قرار دارد که در بخش حقوق و دوره های وکالت در فرانسه تخصصی کار می‌شود. دانشگاه های برتر فرانسه در زمینه حقوق به شرح زیر می باشند:

  • دانشگاه آمریکایی AMERICAN UNIVERSITY IN PARIS
  • دانشگاه بین المللی MONACO
  • دانشگاه ملی PAHTHOEN SORBONNE
  • دانشگاه بین المللی TOULOUSE

دانشگاه های ذکر شده در لیست فوق دوره های کارشناسی تا دکترای رشته حقوق را در اکثر شاخه های تحصیلی مانند حقوق بین الملل و حقوق بشر ارائه می‌دهند. دوره کارشناسی حقوق در دانشگاه های کشور فرانسه به اختصار LLM نامیده می شود که 3 سال به طول می انجامد و دوره LLB برای دانشجویان حقوق بین الملل ارائه می شود که یک سال به طول می انجامد.

 

شرایط دوره های وکالت در فرانسه

لازم به ذکر است که دانشجویان به 2 زبان انگلیسی یا فرانسوی امکان تحصیل دوره های وکالت در فرانسه را خواهند داشت. شرایط و جزئیات تحصیل در دوره وکالت فرانسه بدین سان است:

آیتم شرح
طول تحصیل 3 سال
برترین دانشگاه دانشگاه علوم و ادبیات پاریس PSL
مدرک زبان انگلیسی لازم آزمون IELTS با نمره حداقل 6 یا 6.5
سال تحصیلی سپتامبر الی ژوئن
شهریه سالانه €3770 (یورو) برای دانشجویان خارجی
€243 (یورو) برای دانشجویان اتحادیه اروپایی

مدارک لازم جهت پذیرش دوره وکالت فرانسه

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های فرانسه لازم است که مدارک زیر در سفارت این کشور تکمیل و تحویل شوند:

  • تکمیل و تحویل فرم درخواست پذیرش
  • آخرین مدرک تحصیلی همراه با ترجمه رسمی و ریز نمرات
  • پاسپورت معتبر همراه با کپی مدارک شناسایی
  • ارائه توصیه نامه از اساتید معتبر دانشگاهی
  • مدارک زبان انگلیسی یا فرانسوی که فقط DEIF یا IELTS مورد قبول است
  • رزومه کاری مرتبط برای متقاضیان تحصیل در کارشناسی ارشد
  • چند قطعه عکس با زمینه سفید که در 6 ماه گذشته گرفته شده باشد.

مراحل اخذ ویزا جهت دوره های وکالت در فرانسه

برای تحصیل دوره های وکالت در فرانسه متقاضیان مجبور هستند که ویزای تحصیلی این کشور را برای اقامت موقت و اجازه کار پاره وقت دریافت کنند. نتیجه بررسی درخواست متقاضیان محترم بعد از ارائه مدارکی که در لیست زیر شرح می‌دهیم باید تا حداکثر 3 ماه از زمان تحویل مدارک به سفارت اعلام شود. مدارک مورد نیاز به شرح زیر می باشند:

  • پاسپورت معتبر با 3 ماه اعتبار پس از اتمام دوره تحصیلی
  • پرداخت 99€ (یورو) برای بررسی درخواست صدور ویزا
  • ارائه نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های فرانسه
  • اسناد مالکیت املاک یا گردش حساب برای اثبات تمکن مالی
  • ارائه بیمه درمانی معتبر با پوشش کافی در خاک فرانسه
  • اثبات وجود خوابگاه و اقامتگاه برای دانشجو
  • ارائه کپی بلیط هواپیما برای مهاجرت به فرانسه
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی با ترجمه به زبان فرانسوی
  • دیپلم دوره تحصیلات متوسطه و ریز نمرات
  • گواهی سلامت پزشکی و عدم ابتلا به بیماری ایدز یا HIV
  • گواهی عدم سوء پیشینه در داخل یا خارج از فرانسه

توجه داشته باشید که تمام مدارک را با ترجمه به زبان فرانسوی یا انگلیسی ارائه کنید و بدانید که ممکن است با نظر به شرایط متقاضیان مدارک فوق تغییر کند.

هزینه تحصیل در کشور فرانسه

درباره هزینه تحصیل و زندگی در فرانسه باید بگوییم که اگر شما شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا سوئیس هستید می توانید در کشور فرانسه به رایگان تحصیل کنید. دانشجویانی که شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیستند باید در حدود سالانه 180€ (یورو) در مقطع کارشناسی شهریه به دانشگاه های فرانسه بپردازند. تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه های دولتی فرانسه 380€ (یورو) برای هر سال و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی فرانسه سالانه 245€ (یورو) هزینه دارد. لازم به ذکر است دانشجویانی که خواهان تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور پیشرفته می باشند باید به میزان قابل توجهی بالاتر از هزینه های دانشگاه دولتی شهریه بپردازند.

هزینه زندگی در فرانسه

اجاره یک آپارتمان کوچک تک خوابه در پاریس تا 600€ (یورو) در ماه برای دانشجویان هزینه در برخواهد داشت. اما این مبلغ در حاشیه شهر می‌تواند تا 400€ (یورو) کاهش یابد. هزینه غذا و خریدهای سوپرمارکتی نیز می‌تواند بین 200€ (یورو) تا 250€ (یورو) با توجه به سبک زندگی افراد متغیر باشد. برای خرید اینترنت و پرداخت شارژ مربوط به آب و برق و گاز در کشور فرانسه و برای یک آپارتمان کوچک باید حدود 1000€ (یورو) در ماه کنار بگذارید. اگر همراه با همسر خود به کشور فرانسه مهاجرت کنید هزینه ماهانه زندگی برای شما حداقل 1500€ (یورو) خواهد بود.

 

سوالات پرتکرار در خصوص دوره های وکالت در فرانسه

متقاضیان تحصیل در دوره های وکالت در فرانسه با موارد زیر مواجه می شوند:

  • مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در دوره های وکالت چیست؟ گذرنامه، آخرین مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات، توصیه نامه، مدرک زبان انگلیسی و فرانسوی، سابقه کار مرتبط با مدرک کارشناسی ارشد.
  • هزینه تحصیل در دوره های وکالت فرانسه چقدر است؟ برای دانشجویان اروپایی رایگان و برای دانشجویان خارجی به میزان 180€ الی 380€ (یورو).
  • برترین دانشگاه برای دوره های وکالت در فرانسه چیست؟ در این کشور دانشگاه های متعددی در خصوص دوره های وکالت وجود دارد. یکی از برترین ها دانشگاه PLS می باشد.
  • آیا مهاجرت به فرانسه بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟ بله، دانشجویان ایرانی می توانند بدون اخذ مدرک زبان نسبت به مهاجرت تحصیلی به فرانسه اقدام و سپس وارد دوره های دانشگاهی شوند.
  • سال تحصیل برای دوره های وکالت در فرانسه از چه زمانی آغاز می گردد؟ شروع دوره های وکالت در کشور فرانسه از ابتدا ماه سپتامبر الی ژوئن می باشد.

دوره های تحصیلی رشته حقوق در فرانسه

تحصیل در رشته حقوق در فرانسه یکی از راه‌حل‌های مهاجرت به فرانسه است. در فرانسه نیز مانند ایران، متقاضی مدرک حقوق باید در دانشکده حقوق تحصیل کند. برای به دست آوردن حق وکالت در فرانسه باید لیسانس حقوق (LLB) و سپس حداقل مدرک کارشناسی ارشد (LLM) را کسب کرد. اگرچه یک دوره برای سطح دکترا (دکترای حقوق) نیز موجود است.

تحصیل در دانشکده حقوق در سه مقطع امکان‌پذیر است:

  1.   مقطع لیسانس حقوق سه‌سال طول می‌کشد (License de Droit).
  2. کارشناسی ارشد حقوق دو سال طول می‌کشد.(LLM)
  3.  دکترای حقوق سه‌سال و یا بیشتر طول می‌کشد.

مقطع کارشناسی رشته حقوق در فرانسه

ولین دوره برای تحصیل حقوق در فرانسه، کارشناسی است که برای ورود به این دوره، تسلط و دارا بودن مهارت زبان فرانسوی با ارائه مدرک B۱، دیپلم ۱۲ ساله، ریزنمرات دبیرستان، رزومه تحصیلی مناسب لازم است. دانشجویان این دوره به مدت سه سال می‌توانند مدرک بگیرند و دانشگاه‌های متعددی اقدام به اخذ دانشجو در این دوره می‌کند. زبان تحصیل لیسانس رشته حقوق، فرانسه و انگلیسی هست.

کارشناسی ارشد رشته حقوق در فرانسه

طول این دوره تحصیلی در فرانسه، ۲ سال است و دارا بودن سند زبان آیلتس حداقل ۶ و C-یک فرانسه جزء شرایط اصلی است. برای اخذ پذیرش در مقطع ارشد رشته حقوق دانشگاه‌های فرانسه، افراد ابتدا باید موفق به اخذ مدرک کارشناسی شده باشند. زبان آموزش نیز انگلیسی و فرانسوی است. از مزایای منحصربه فرد تحصیل کارشناسی ارشد رشته حقوق فرانسه، می‌توان به انواع بورسیه‌های تحصیلی در دسترس اشاره کرد.

تحصیل دکترا حقوق در فرانسه

تحصیل در بالاترین سطح و دوره آموزشی رشته پرطرفداری همچون حقوق آن هم در کشور فرانسه، رویا و هدف بسیاری از علاقه‌مندان به این رشته است. برای تحصیل در دکترا یا همان PHD، ۳ سال است. میانگین شهریه برای تحصیل دکترای حقوق فرانسه، ۳۹۱ دلار در سال است. اخذ مدرک کارشناسی ارشد، ریزنمرات خوب و مدرک زبان انگلیسی آیلتس ۶. ۵ و C۱ فرانسه، از شرایط ورود به مقطع تحصیل دکترا در فرانسه برای رشته حقوق است.

کسب مدرک تحصیلی حقوق در فرانسه

ازآنجاکه دانشکده‌های رشته حقوق فرانسه در دانشگاه‌های دولتی هستند، پذیرش در مقطع کارشناسی مانند مدارس خصوصی انتخابی نیست. ارائه مدرک B2 زبان فرانسه و رزومه تحصیلی مناسب، در اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور ضروری است. بااین‌حال، پذیرش در این دانشکده‌ حقوق به معنای موفقیت در رشته حقوق نیست و بسیاری از دانشجویان در برنامه‌های حقوقی موفق نمی‌شوند. استادهای رشته حقوق در فرانسه به امتحان پایان دوره بسنده نمی‌کنند بلکه در طول تحصیل سطح یادگیری دانشجو مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

 

آموزشگاه زبان فرانسه در اصفهان

آموزشگاه زبان فرانسه در اصفهان

آموزشگاه زبان فرانسه در اصفهان




Scroll to Top