اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: هلندی

رشته حقوق در هلند

♦ آموزشگاه آموزش زبان هلندی اصفهان

سیستم حقوقی هلند

هلند، در همسایگی بلژیک در جنوب، آلمان در شرق و دریای شمال در شمال، یک کشور شمال غربی اروپاست که از دوزاده استان و سه جزیره کارائیبی تشکیل شده است. هلند به خاطر آسیاب های بادی، لاله ها و ساکنان خوشحال خود شناخته شده است. جمعیت هلند بیش از 17000000 نفر است. صنایع پیشروی این کشور شامل حمل و نقل، ماهیگیری، تجارت و بانکداری است. هلند همچنین به عنوان پایتخت حقوقی جهان شناخته می شود، زیرا شهر لاهه آن میزبان دادگاه کیفری بین المللی و چندین دادگاه بین المللی دیگر است.

هلند با تاثیرات کمی از قوانین سنتی هلندی و قوانین روم، از یک شکل خاص قانون مدنی بر اساس قانون مدنی فرانسه پیروی می کند. در سال 1992، این کشور کتاب های قانون مدنی را تنظیم کرد که مجموعه قوانین حقوقی آن را تشریح می کند و به این کشور کمک کرده است تا به یک رهبر در دنیای حقوقی تبدیل شود. کتاب های جدید قانون مدنی این کشور به شدت تحت تاثیر Bürgerliches Gesetzbuch آلمانی قرار گرفت. قوانین هلند مدون است و اعمال حقوق عرفی در این کشور استثنایی می باشد. پارلمان هلند اصلی ترین نهاد قانون گذار در هلند و سیستم حقوقی آن است.

مزایای تحصیل در هلند

هزینه تحصیل در هلند برای شهروندان اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا، البته در دانشگاه های دولتی آن، بسیار مقرون به صرفه است. با این که هزینه تحصیل برای شهروندان کشورهای دیگر بیش تر است اما با این حال در مقایسه با کشوری مانند آمریکا باز هم بسیار مقرون به صرفه است. هلند یکی از امن ترین و خوشحال ترین کشورهای جهان است و کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی در آن بسیار بالاست. این کشور دارای برخی از معتبرترین و مشهورترین دانشگاه های جهان است و هر سال برخی از دانشگاه های این کشور در رتبه بندی های بین المللی رتبه های برتری را کسب می کنند.

برخی از بهترین دانشگاه های هلند در سال 2022 و 2023 بر اساس رتبه بندی های بین المللی عبارتند از:

دانشگاه ها رتبه بندی آموزش عالی تایمز (2023) رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2022) رتبه بندی USN (2023)
دانشگاه و مرکز پژوهشی واخنینگن 59 151 89
دانشگاه آمستردام هلند 60 101 39
دانشگاه لیدن 77 101 74
دانشگاه اراسموس روتردام 80 87 65
دانشگاه اوترخت 66 54 44
دانشگاه فناوری دلف هلند 70 151 169
دانشگاه گرونینگن 80 69 128

 

تحصیل به زبان انگلیسی، فرصت یادگیری زبان هلندی، فراوانی برنامه هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند، کار ضمن تحصیل، نبود مانع زبانی، جامعه روشنفکر، سبک زندگی سالم و فعال، فرصت های عالی برای تحصیل، محیط بین المللی و چندفرهنگی، روش های نوآورانه تدریس، هزینه های مقرون به صرفه زندگی، انعطاف پذیری کار پس از فارغ التحصیلی و مدارک شناخته شده در سطح بین الملل از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در هلند است.

چرا تحصیل در رشته حقوق در هلند؟

بر اساس شاخص حاکمیت قانون – مقایسه جهانی 97 سیستم حقوقی ملی – هلند با سیستم حقوقی خود یکی از کشورهای دارای بهترین عملکرد و دموکراتیک در جهان است. در این شاخص، هلند شاخص فوق العاده بالایی را در مورد عملکرد قانون مدنی و شفافیت دولت به دست آورد. از هر دو جنبه، هلند در بین 97 سیستم حقوقی بررسی شده در رتبه دوم قرار گرفت. شهر لاهه هلند پایتخت حقوقی جهان و خانه بسیاری از دادگاه های بین المللی است، از جمله: دیوان بین المللی دادگستری، دادگاه جنایات جنگی یوگسلاوی، دادگاه ویژه لبنان، دادگاه کیفری بین المللی و غیره.

سیاست امنیتی هلند اساسا مبتنی بر عضویت در ناتو است که این کشور در سال 1949 به عنوان عضو موسس به آن پیوست. هلند یکی از اعضای موسس اتحادیه اروپا (European Union) است و دارای یک سنت آموزشی طولانی مدت در زمینه حقوق آن است. سیاست خارجی هلند در جهت ارتقای اهداف متنوعی است: حاکمیت قانون، حقوق بشر و دموکراسی. اولویت با ارتقای یکپارچگی اروپا، اطمینان از امنیت و ثبات اروپا (عمدتا از طریق ساز و کار ناتو و با تاکید بر نفش مهمی که ایالات متحده در امنیت اروپا بازی می کند) و شرکت در مدیریت درگیری و ماموریت های صلح است.

تحصیل در رشته حقوق و وکالت در هلند

تحصیل در رشته حقوق در هلند به تعهد به زمان نیاز دارد، اما مزیت توانایی اخذ مدرک حقوق در کشوری که از رویه قانون مدنی پیروی می کند و به عنوان مرکز حقوقی اروپا شناخته می شود، دوره تحصیل را ارزشمند می کند. کسب مدرک حقوق مورد نیاز برای وکالت در هلند با مدرک کارشناسی حقوق (لیسانس حقوق یا LLB) آغاز می شود که به سه سال تحصیل نیاز دارد، و پس از آن با مدرک کارشناسی ارشد حقوق (LLM) که به یک سال تحصیل نیاز دارد دنبال می شود. تحصیلات حقوقی در هلند در دانشکده های حقوق که بیش تر آن ها به دانشگاه های بزرگ این کشور متصل هستند، صورت می گیرد. سال تحصیلی هلند از اول سپتامبر آغاز می شود و تا 31 آگوست سال بعد با 42 هفته تحصیل ادامه دارد.

تحصیل دانشجویان بین المللی در رشته حقوق در هلند

دانشجویان بین المللی می توانند برای یک برنامه حقوق بین الملل درخواست ارائه دهند که آموزش آن هم بر زمینه حقوقی و هم بر نیازهای آموزشی منحصر به فرد دانشجویان بین المللی که ممکن است از دیدگاه قانون مدنی هلند کاملاً مطلع نباشند، متمرکز است. برای این که متقاضیان در یک برنامه دانشکده ای حقوق بین الملل در هلند پذیرفته شوند، باید توانایی صحبت و نوشتن به زبان انگلیسی را داشته باشند. آن ها باید به دانشکده انتخابی خود درخواست ارائه دهند و از نامه پذیرش خود برای درخواست ویزای دانشجویی هلند استفاده نمایند. این یک سال آماده سازی برای ورود به دانشگاه را برای دانشجو فراهم می کند تا برای آمادگی جهت تحصیل خود استفاده نماید؛ بنابراین در صورت لزوم می تواند کار پیدا کند، مکانی را برای زندگی تعیین کند و آموزش های لازم را برای ورود به برنامه مورد نظر ببیند.

تحصیل در رشته حقوق در هلند زمینه ای عالی برای کار در سراسر جهان فراهم می کند. اساتید حقوق در هلند به دلیل درک درست خود از قانون مدنی در سطح بین المللی شناخته می شوند و این به معنای چشم انداز شغلی بهتر برای دانشجویان بین المللی است. دانشجویانی که مایل به اقامت در هلند هستند فرصت های شغلی کافی در این کشور پیدا خواهند کرد. بسیاری از شرکت های بزرگ برای حل و فصل اختلافات خود به هلند می آیند. مدارک تحصیلی دریافتی از دانشگاه های هلند به دلیل شهرت عالی این برنامه های حقوقی، وکالت در سایر کشورهای قانون مدنی را آسان می کند.

دانشکده های برتر رشته حقوق در هلند

دانشکده های حقوق عالی و معتبر زیادی در هلند وجود دارد که بهترین آن ها به ترتیب عبارتند از:

  • دانشکده حقوق لیدن، دانشگاه لیدن
  • دانشکده حقوق آمستردام، دانشگاه آمستردام
  • دانشکده حقوق، دانشگاه اوترخت
  • دانشکده حقوق تیلبورگ، دانشگاه تیلبورگ
  • دانشکده حقوق، دانشگاه ماستریخ
  • دانشکده حقوق اراسموس، دانشگاه اراسموس روتردام
  • دانشکده حقوق، دانشگاه گرونینگن
  • دانشکده حقوق، دانشگاه وریج آمستردام

آموزشگاه زبان هلندی اصفهان

آموزشگاه زبان هلندی اصفهان

آموزشگاه زبان هلندی اصفهان




Scroll to Top