اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: آلمانی

معرفی بهترین دانشگاه ها در آلمان : شرایط، هزینه و مزایای تحصیل

معرفی بهترین دانشگاه ها در آلمان : شرایط، هزینه و مزایای تحصیل

بهترین دانشگاه ها در آلمان دارای سطح علمی و کیفیت آموزشی بسیار بالایی هستند و در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند. اگر قصد ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها در آلمان را دارید باید به شما بگوییم که آلمان یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین مقصدهای تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی است. آلمان دارای رتبه‌ی اول کشور غیر انگلیسی زبان برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقاطع تحصیلی مختلف است. تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها در آلمان آرزوی دانشجویان بسیاری است. بنابراین رقابت بر سر ورود و ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها در آلمان تنگاتنگ است و برای اخذ پذیرش تحصیلی از برترین دانشگاه های آلمان باید دارای رزومه‌ی تحصیلی قوی باشید. دانشگاه‌های متعددی در شهرهای مختلف کشور آلمان وجود دارند که دانشجویان بین‌المللی از نقاط مختلف جهان را پذیرش می‌کنند. در واقع ۴۸ دانشگاه از دانشگاه‌های آلمان در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان قرار می‌گیرند. این امر نشان دهنده‌ی این است که دانشگاه‌های آلمان در سطح جهانی دارای امتیازهای بالایی هستند.

مزایای تحصیل در برترین دانشگاه های آلمان

تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها در آلمان می‌تواند مزایای بسیاری برای دانشجویان خارجی از جمله دانشجویان ایرانی داشته باشد. ادامه تحصیل در یک دانشگاه برتر آلمانی می‌تواند موفقیت‌های تحصیلی بسیاری را برای شما رقم بزند. از طرفی دیگر فارغ‌التحصیلی از یک دانشگاه خوب آلمانی آینده‌ی کاری شما را تا اندازه‌ی زیادی تضمین می‌کند. چرا که با داشتن یک مدرک تحصیلی معتبر می‌توانید به راحتی وارد بازار کار شده و از دانش و تجربه‌ای که در حین تحصیل کسب کرده‌اید، به صورت عملی استفاده کنید و درآمد خوبی نیز داشته باشید. علاوه بر این، اگر قصد دارید که پس از فارغ‌التحصیلی در آلمان یا دیگر کشورهای خارجی اقامت داشته باشید، باید بدانید که فارغ‌التحصیلی از یک دانشگاه معتبر و بین‌المللی می‌تواند باعث شود که به راحتی شغل مناسبی پیدا کنید و نسبت به اخذ ویزای کار و اقامت در کشور مورد نظرتان اقدام نمایید.

تحصیل در بهترین دانشگاه ها در آلمان

در صورتی که تصمیم شما برای ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه های آلمان جدی است، پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا بررسی‌های لازم را برای انتخاب مقصد تحصیلی و دانشگاه خود انجام دهید تا بتوانید دانشگاهی را برگزینید که برای ادامه تحصیل شما مناسب باشد. در این مطلب به معرفی بهترین دانشگاه های در آلمان در سال‌های اخیر خواهیم پرداخت. سپس بهترین دانشگاه‌ها در آلمان برای دانشجویان خارجی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. برخی از بهترین دانشگاه‌ها در آلمان دارای شرایطی هستند که ممکن است تحصیل در آنها برای شما به عنوان یک دانشجوی خارجی مناسب نباشد. در حالی که دانشگاه‌های بسیاری در آلمان وجود دارند که شرایط و امکانات خوبی را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کنند و تحصیل در آنها برای دانشجویان خارجی مقرون به صرفه‌تر و مناسب‌تر است. در ادامه‌ی مطلب به معرفی بهترین دانشگاه ها در آلمان خواهیم پرداخت.

معرفی بهترین دانشگاه ها در آلمان

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ ( LMU Munich )

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ دومین دانشگاه پرجمعیت در کشور آلمان به شمار می‌آید. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه ها در آلمان است و هر ساله دانشجویان بسیاری برای اخذ پذیرش تحصیلی از این دانشگاه اقدام می‌کنند. این دانشگاه دانشجویان خارجی را نیز پذیرش می‌کند. باید بدانید که حدود ۱۳ درصد از دانشجویان دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ را دانشجویان خارجی تشکیل می‌دهند.
دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ در سال ۱۴۷۲ تاسیس شده است و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور آلمان محسوب می‌شود. این دانشگاه افتخارات زیادی را در طول تاریخ از آن خود کرده است. برای مثال ۴۲ جایزه‌ی نوبل به محصلان و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه اعطاء شده است. دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ این افتخار را دارد که دانشمندان بسیاری را پرورش داده است. به عنوان مثال دانشمندان برجسته‌ای مانند اوتو هان، ماکس پلانک و ورنز هیزینبرگ در این دانشگاه تعلیم و تربیت یافته‌اند. تا اواخر قرن هجدهم این دانشگاه اهداف و آموزش‌های اصلی خود را روی علوم طبیعی متمرکز کرده بود و از میانه‌های قرن ۱۹ این دانشگاه اختراعات، نوآوری‌ها و پژوهش‌های بسیار مفیدی را به جهان عرضه کرده است.

دانشگاه فنی مونیخ ( Technical University of Munich )

دانشگاه فنی مونیخ در قرن نوزدهم تاسیس شده است. این دانشگاه تنها دانشگاه دولتی کشور آلمان به شمار می‌آید که به رشته‌های علوم و فناوری اختصاص داده شده است. در ابتدا این دانشگاه اهداف و آموزش‌های اصلی خود را بر پایه‌ی علوم مهندسی متمرکز کرده بود اما با گذشت زمان برنامه‌های تحصیلی دیگری مانند علوم طبیعی، علوم اجتماعی، کشاورزی، صنایع غذایی و پزشکی نیز ارائه داده شدند. امروزه شاخه‌های تخصصی مهندسی و فناوری اطلاعات در دپارتمان‌های این دانشگاه تدریس می‌شوند.
باید به این نکته نیز اشاره کرد که دانشگاه فنی مونیخ یکی از دانشگاه‌های کارآفرین نمونه به شمار می‌آیند و اکنون ۱۵ دپارتمان در ۳ پردیس خود در مونیخ دارد. از سال ۱۹۲۷ تا کنون ۱۷ جایزه‌ی نوبل به اعضای این دانشگاه در شاخه‌های فیزیک، شیمی و پزشکی تعلق یافته است. در سال ۲۰۰۱ این دانشگاه شعبه‌ی دیگری با عنوان TUM Asia در آسیا و کشور سنگاپور تاسیس کرد. این دانشگاه امکان ادامه تحصیل برای دانشجویان خارجی آسیایی را فراهم می‌کند.

دانشگاه هایدلبرگ ( Heidelberg University )

دانشگاه هایدلبرگ

دانشگاه هایدلبرگ یکی از بهترین دانشگاه ها در آلمان است که در سال ۱۳۸۶ تاسیس شده است. باید بدانید که این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشگاه کشور آلمان به شمار می‌آید. دانشگاه هایدلبرگ ۱۶۰ برنامه‌ی تحصیلی را در مقاطع کارشناسی و مقاطع تحصیلات تکمیلی ارائه می‌کند. این دانشگاه اولین دانشگاهی است که برخی از زیر شاخه‌های رشته‌های تخصصی مانند ژنتیک، روانپزشکی، جامعه شناسی مدرن و فیزیک محیط زیست را برای اولین بار ارائه داده است.
دانشگاه هایدلبرگ دانشجویان بین‌المللی را نیز پذیرش می‌کند و حدود ۲۰ درصد کل دانشجویان در حال تحصیل در این دانشگاه را دانشجویان بین‌المللی و خارجی تشکیل می‌دهند. دانشجویان بین‌المللی دانشگاه هایدلبرگ از بیش از ۱۳۰ کشور در نقاط مختلف جهان برای ادامه تحصیل به این دانشگاه مراجعه می‌کنند. باید بدانید که بیش از یک سوم دانشجویان بین‌المللی دانشگاه هایدلبرگ را دانشجویان مقطع تحصیلی دکترا تشکیل می‌دهند.
دانشگاه هایدلبرگ به ارائه‌ی رشته‌های متنوع و خلاقانه شهرت بسیار زیادی دارد. دانشجویان می‌توانند با توجه به علایق و تخصص خود در زمینه‌های مختلف به ادامه تحصیل و انجام پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهش خلاقانه بپردازند. بهتر است بدانید که حدود ۲۷ نفر از برندگان جایزه‌ی نوبل با دانشگاه هایدلبرگ همکاری داشته‌اند و ۹ نفر از برندگان جایزه‌ی نوبل نیز در زمان اخذ جایزه در حال تحصیل یا همکاری با این دانشگاه بوده‌اند. علاوه بر اینها، باید بدانید که بسیاری از سیاستمداران، فیلسوفان، و دانشمندان از فارغ‌‌التحصیلان یا همکاران این دانشگاه بوده‌اند. به عنوان مثال می‌توان به شخصیت‌هایی مانند مکس وبر بنیانگذار جامعه شناسی مدرن و هانا آرنت فیلسوف مشهور اشاره کرد.
دانشگاه هایدلبرگ با عنوان خانه‌ی رمانتیسیسم آلمانی شناخته می‌شود و شهر قدیمی و قلعه‌ی آن یکی از پر بازدیدترین مکان‌های توریستی در کشور آلمان به شمار می‌آیند.

دانشگاه هومبولت برلین ( Humboldt University of Berlin )

دانشگاه هومبولت برلین

دانشگاه هومبولت برلین به عتوان یکی از بهترین دانشگاه ها در آلمان شناخته می‌شود. این دانشگاه بنیانگذار مدل دانشگاهی و شیوه‌های آموزشی منحصر به فرد خود است که توسط دانشگاه‌های اروپایی و غربی دیگر نیز پذیرفته شده‌اند و دنبال می‌شوند. هدف اصلی این دانشگاه آموزش و همچنین پروژه‌های انجام تحقیقاتی و پژوهشی است. محققان و اساتید مشغول به کار در این دانشگاه از افراد نخبه و ممتاز هستند، باید بدانید که برخی از چهره‌های بسیار مشهور در این دانشگاه تحصیل کرده یا در آن کار کرده‌اند. از جمله افراد موفق و معروفی که سابقه‌ی تحصیل یا همکاری در دانشگاه هومبولت برلین را دارند می‌توان به کار مارکت، فردریش آن گل، والتر بنیامین، آلبرت انیشتین و ماکس پلانک اشاره کرد. به طور کلی ۵۵ جایزه نوبل به اعضای دانشگاه هومبولت برلین اعطاء شده است. بیشتر این جایزه‌ها در رابطه با رشته‌های فیزیک، شیمی، و پزشکی بوده‌اند.
با اینکه دانشگاه هومبولت برلین دارای شهرت فراوانی در همه‌ی زمینه‌ها و شاخه‌های تحصیلی است، این دانشگاه در زمینه‌ی علوم انسانی و هنر نیز بسیار شناخته شده و نام آور است. کتابخانه‌ی این دانشگاه که در سال ۱۸۷۴ افتتاح شده است، یکی از بزرگ‌ترین کتابخانه‌ها در کل کشور آلمان به شمار می‌آید. کتابخانه‌ی دانشگاه هومبولت برلین دارای ۶.۵ میلیون جلد کتاب و هزاران مجله و ژورنال است. این دانشگاه از دانشجویان بین‌المللی نیز پذیرش به عمل می‌آورد. این دانشگاه حدود ۳۳,۰۰۰ دانشجو دارد که از این تعداد تقریباً ۱۶ درصد را دانشجویان خارجی تشکیل می‌دهند.

دانشگاه چاریته برلین ( Charite – Universitatsmedizin Berlin )

دانشگاه چاریته برلین

دانشگاه چاریته برلین یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های پزشکی و بیمارستانی در کل اروپا است. تاریخ تاسیس این دانشگاه به سال ۱۷۱۰ برمی‌گردد. این دانشگاه بیمارستانی در ابتدا برای درمان و یافتن راه حل‌های درمانی در مقابله با طاعون در پروس شرقی احداث شد. سپس در سال ۲۰۰۳ این دانشگاه بیمارستانی دوباره تاسیس گردید و با دیگر موسسات پزشکی ترکیب شد. از آن موقع به بعد این دانشگاه با نام کنونی خود یعنی دانشگاه چاریته برلین شناخته می‌شود.
بسیاری از دانشمندان و فیزیکدانان مشهور در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند یا مشغول به کار بوده‌اند. از چهره‌های مشهوری که سابقه‌ی همکاری یا تحصیل در این دانشگاه را داشتند می‌توان به کارل ورنیک متخصص اعصاب معروف، کارل لئونارد روانپزشک مشهور و رائل هیرش اولین استاد پزشکی زن در پروس اشاره کرد. بیش از نیمی از برندگان جایزه نوبل آلمانی در رشته‌های پزشکی و روانشناسی در این دانشگاه تحصیل کرده یا مشغول به کار بودند.

این دانشگاه‌ها جزء برترین دانشگاه‌های کشور آلمان محسوب می‌شوند و افتخارات بسیاری را در زمینه‌های علمی و پژوهشی کسب کرده‌اند. دانشگاه‌های برتر کشور آلمان امکانات و خدمات بسیاری را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند تا بتوانند استعدادها و توانایی‌های دانشجویان خود را شکوفا کنند. این دانشگاه‌ها روش‌های آموزشی خلاقانه‌ای دارند و موجب می‌شوند که دانشجویان با نوآوری و خلاقیت بتوانند اکتشافات و اختراعات خود را به جهان علم و دانش عرضه کنند. دانشگاه‌های آلمان افتخار پرورش و تعلیم و تربیت دانشمندان و عالمان بسیاری را دارند.

بهترین دانشگاه ها در آلمان برای دانشجویان خارجی

بهترین دانشگاه ها در آلمان

به طور کلی باید گفت که کشور آلمان جزء ۱۰ کشور اول است که به عنوان مقصد تحصیلی محبوب و پرطرفدار در بین دانشجویان بین‌المللی شناخته می‌شود و به همین دلیل روز به روز بر تعداد دانشجویان بین‌المللی در حال تحصیل در دانشگاه‌های کشور آلمان افزوده می‌شود. یکی از دلایلی که بیشتر دانشجویان خارجی دانشگاه‌های کشور آلمان را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می‌کنند، این است که سیستم آموزشی دانشگاه‌های آلمان بسیار موثر و مفید است و برخی از بهترین دانشگاه‌های جهان در کشور آلمان واقع شده‌اند. علاوه بر این، یکی از مهم‌ترین دلایلی که به محبوبیت دانشگاه‌های آلمان نزد دانشجوهای خارجی می‌افزاید، امکان تحصیل ارزان یا حتی تحصیل رایگان در این کشور است. بیشتر دانشگاه‌های آلمان در مقایسه با دیگر دانشگاه‌های اروپایی دارای شهریه‌ی پایینی هستند. باید اضافه کرد که حتی برخی از این دانشگاه‌ها نیز در برخی از رشته‌ها و مقاطع تحصیلی امکان ادامه تحصیل رایگان برای دانشجویان را فراهم می‌کنند. می‌‌توان گفت که آلمان بهشت دانشجویان است. بیش از ۳۵۰,۰۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های مختلف کشور آلمان مشغول به تحصیل هستند و روز به روز این رقم افزایش پیدا می‌کند.
از طرف دیگر مدارک اعطاء شده از دانشگاه‌های کشور آلمان دارای اعتبار بین‌المللی هستند. بنابراین دانشجویان فارغ‌التحصیل از این دانشگاه‌ها با داشتن یک مدرک بین‌المللی و معتبر می‌توانند به راحتی وارد بازار کار شده و در موسسات بین‌المللی مشغول به کار شوند. بنابراین اگر تصمیم شما برای ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه ها در آلمان جدی است، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را دنبال کنید. این دانشگاه‌ها بر اساس رتبه بندی بهترین دانشگاه‌های جهانی QS به عنوان بهترین دانشگاه ها در آلمان برای دانشجویان خارجی شناخته شده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را با دقت مطالعه کنید تا بتوانید دانشگاه خوبی را به عنوان مقصد تحصیلی در آلمان برای خود انتخاب نمایید.

دانشگاه فناوری مونیخ ( Technische Universität München )

دانشگاه فناوری مونیخ

دانشگاه فناوری مونیخ یکی از برترین دانشگاه‌ها در کل اروپا به شمار می‌آید. این دانشگاه دارای هسته‌ی پژوهشی و تحقیقاتی بسیار قوی است. همچنین، دانشگاه فناوری مونیخ از لحاظ تعلیم و آموزش و پرورش استعدادها یک دانشگاه ممتاز است. دانشگاه فناوری مونیخ دارای ۱۵ دانشکده است و حدود ۴۲,۷۵۰ دانشجو در رشته‌های مختلف این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. حدود ۳۲ درصد از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند که از کشورهای مختلف جهان برای ادامه تحصیل به دانشگاه فناوری مونیخ آمده‌اند. این دانشگاه دارای ۵۶۶ استاد دانشگاه است که آموزش‌های لازم را در سطح بسیار بالایی به دانشجویان خود ارائه می‌دهند تا بستر مناسبی را برای پرورش استعدادها و فراگیری علم و دانش روز برای آنها فراهم کنند.
دانشگاه فناوری مونیخ رشته‌های تحصیلی بسیاری را برای دانشجویان خارجی ارائه می‌دهد. این رشته‌ها عبارت هستند از: معماری، شیمی، علوم کامپیوتری، ساختار ژئو محیط زیست، هوانوردی، فضانوردی و علم مساحی، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر و مهندسی برق، ریاضیات، فیزیک، علوم تربیتی و ورزشی، اقتصاد و پزشکی.

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ ( Ludwig -Maximilians-Universität München )

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ در قلب اروپا واقع شده است و یکی از مهم‌ترین مراکز تحقیقاتی و پژوهشی در اروپا به شمار می‌آید. باید بدانید که این دانشگاه بیش از ۵۰۰ سال سابقه دارد و بالاترین استانداردها را در آموزش و پژوهش ارائه می‌دهد. دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ از دانشجویان خارجی نیز پذیرش می‌گیرد و بیش از ۱۵ درصد از کل دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان خارجی تشکیل می‌دهند. تعداد دانشجویان خارجی در حال تحصیل در این دانشگاه به ۷,۰۰۰ نفر می‌رسد. دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ همکاری‌های بسیاری با دانشگاه‌های دیگر دارد و با حدود ۴۰۰ دانشگاه دیگر به عنوان پارتنر شناخته می‌شود. این ویژگی یک مزیت بسیار عالی برای دانشگاه ماکسیمیلیان مونیخ به شمار می‌آید چرا که پارتنر بودن با دانشگاه‌های دیگر این امکان را برای دانشجویان فراهم می‌کند که بتوانند به تبادل اطلاعات علمی و پژوهشی خود با دیگر اعضای دانشگاه‌های جهان بپردازند.
این دانشگاه نیز رشته‌های تحصیلی متنوعی را برای تحصیل به دانشجویان خارجی ارائه می‌کند. رشته‌های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ عبارت هستند از خداشناسی کاتولیک، خداشناسی پروتستان، حقوق، مدیریت تجارت در مدرسه‌ی مدیریت مونیخ، اقتصاد، پزشکی، دامپزشکی، فلسفه، فلسفه‌ی علم و مطالعات دین، روانشناسی و علوم آموزشی، ریاضیات، انفورماتیک و استاتیستیک، مطالعات فرهنگی، زبان و ادبیات، علوم اجتماعی، فیزیک، بیولوژی، شیمی و داروسازی و علوم زمین شناسی.

دانشگاه روپرکت کارل هایدلبرگ ( Ruprecht-Karls-Universitat heidelberg )

دانشگاه روپرکت کارل هایدلبرگ

دانشگاه روپرکت کارل هایدلبرگ به عنوان یکی از موسسات آموزشی و تحقیقاتی بین‌المللی با سابقه‌ی بسیار طولانی شناخته می‌شود. این دانشگاه که یکی از بهترین دانشگاه ها در آلمان به شمار می‌آید تحقیقات و آموزش‌های خود را در زمینه‌ها و رشته‌های بسیار متفاوتی انجام می‌دهد. هدف اصلی این دانشگاه آموزش و تعلیم و تربیت دانشجویان و شکوفا کردن استعدادهای آنها و آماده کردن آنها برای زندگی و کار در آینده است. باید گفت که کیفیت آموزشی این دانشگاه بسیار بالا است. از طرف دیگر دانشگاه روپرکت کارل هایدلبرگ امکانات و خدمات بسیار خوبی را به دانشجویان خود فراهم می‌کند تا دانشجویان با برخورداری از یک محیط آرام بتوانند فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود را به خوبی پیش ببرند. یکی از افتخارات دانشگاه روپرکت کارل هایدلبرگ این است که با ارائه‌ی خدمات و فرصت‌های برابر به دانشجویان زن و مرد محیط مناسبی را برای دانشجویان خود فراهم می‌کند تا به دور از هر گونه تبعیض جنسیتی، دانشجویان بتوانند توانایی‌های فردی خود را شکوفا کنند و به پیشرفت‌های تحصیلی و علمی دست یابند.
دانشگاه روپرکت کارل هایدلبرگ در مقاطع تحصیلی مختلف به ارائه‌ی رشته‌ها و شاخه‌های متنوعی می‌پردازد. رشته‌های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه عبارت هستند از علوم زیستی، شیمی و علوم زمین، ریاضیات و علوم کامپیوتر و فضانوردی، مطالعات فرهنگی و رفتاری، علوم اجتماعی و اقتصاد، حقوق، زبان‌های مدرنِ، فلسفه، الهیات و ادیان و پزشکی.

دانشگاه هومبولت برلین ( Humboldt Universität zu Berlin )

دانشگاه هومبولت برلین

دانشگاه هومبولت برلین علاوه بر اینکه یکی از دانشگاه‌های برتر کشور آلمان به شمار می‌آید، یکی از مناسب‌ترین دانشگاه‌ها برای دانشجویان خارجی نیز است. این دانشگاه حدود ۳۶,۰۰۰۰ دانشجو دارد که به تحصیل در رشته‌های مختلف ارائه شده در این دانشگاه مشغول هستند که از این تعداد حدود ۵,۶۱۰ نفر را دانشجویان خارجی و بین‌المللی تشکیل می‌دهند. دانشگاه هومبولت برلین به داشتن حدود ۴۲۰ پروفسور نخبه و بسیار باسواد مشهور است. علاوه بر این، حدود ۱,۹۰۰ استاد دانشگاه عالی رتبه در زمینه‌ی آموزش و پرورش و پیشبرد تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده با این دانشگاه همکاری می‌کنند. حدود ۱۸ درصد از اعضای این دانشگاه را اعضای غیر آلمانی تشکیل می‌دهند. بنابراین دانشجویان می‌توانند از آموزش بین‌المللی و کیفیت تدریس بسیار بالایی بهره‌مند شوند. باید بدانید که دانشجویان فارغ‌التحصیل شده از این دانشگاه دارای مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار بین‌المللی خواهند بود. مدرک ارائه شده از این دانشگاه مدرک معتبری است و دانشجویان می‌توانند به راحتی پس از اتمام دوره‌ی تحصیلی خود شغل مناسب با درآمد خوبی را برای خود پیدا کنند.
این دانشگاه رشته‌های تحصیلی متنوعی را ارائه می‌دهد که دانشجویان خارجی می‌توانند در آنها به ادامه تحصیل مشغول شوند. این رشته‌ها و زیر شاخه‌های آنها در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می‌شوند و دانشجویان می‌توانند با توجه به استعداد، علاقه و تخصص‌شان در هر کدام از این رشته‌ها به ادامه تحصیل بپردازند. رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه عبارت هستند از حقوق، مطالعات فرهنگی، علوم اجتماعی و آموزشی، علوم زندگی، ریاضیات و علوم طبیعی، فلسفه، زبان و ادبیات، الهیات و ادیان، تجارت و اقتصاد و پزشکی.

موسسه فناوری کارلسروهه ( KIT )

موسسه فناوری کارلسروهه


موسسه فناوری کارلسروهه یکی از بهترین دانشگاه ها در آلمان به شمار می‌آید که هدف اصلی آن یافتن راه حل‌هایی برای بزرگ‌ترین دغدغه‌ها و مشکلات جهانی مانند مسائل اجتماعی، صنعتی و محیط زیست است. یکی از مشخصه‌های بارز این دانشگاه تبادل اطلاعات آن به صورت جهانی است. علاوه بر این، این دانشگاه پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی بین‌المللی بسیاری را انجام می‌دهد. دانشجویان و کادر حاضر در دانشگاه دارای ملیت‌های مختلفی هستند و از نقاط مختلف جهان برای ادامه تحصیل یا آموزش در این دانشگاه با یکدیگر همکاری می‌کنند. این دانشگاه به داشتن گروه‌های تحقیقاتی بین‌المللی مشهور است و خدمات بسیاری را برای پیشبرد تحقیقات و پژوهش های دانشجویان در اختیار آنها قرار می‌دهد.
دانشجویان موسسه‌ی فناوری کارلسروهه می‌توانند در رشته‌های متنوعی به ادامه تحصیل بپردازند. این دانشگاه رشته‌های تحصیلی را در مقاطع مختلف ارائه می‌دهد. رشته‌های اصلی ارائه شده در این دانشگاه عبارت هستند از معماری، مهندسی عمران، علوم محیط زیست و علوم زمین شناسی، شیمی و علوم زیست، مهندسی شیمی و فرایند، علوم انسانی و علوم اجتماعی، مهندسی برق و فناوری اطلاعات، مهندسی مکانیک، مدیریت و اقتصاد، اطلاعات و ریاضیات.

دانشگاه آزاد برلین ( Freie Universitaet Berlin )

دانشگاه آزاد برلین

دانشگاه آزاد برلین با داشتن یک شبکه‌ی گسترده و متنوع یکی از موسسات آموزشی عالی پیش رو در علم و آموزش از سال ۲۰۰۷ بوده است. این دانشگاه حدود ۳۳,۰۰۰ دانشجو در دپارتمان‌های مختلف خود دارد. ۱۳ درصد از این تعداد، دانشجویان خارجی هستند که در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند. همچنین ۲۷ درصد از این تعداد را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند که در مقاطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می‌کنند. هدف اصلی این دانشگاه این است که با ارائه‌ی برنامه‌های موثر و مفید باعث شکوفایی استعدادها و توانایی‌های دانشجویان خود شود و به این ترتیب بتواند نقش موثری در آینده‌ی جهان داشته باشد و راه حل‌های مناسبی برای دغدغه‌های جهانی پیدا کند.
رشته‌های تحصیلی متنوعی در این دانشگاه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌شود. این رشته‌ها عبارت هستند از بیولوژی، شیمی، داروسازی، علوم ‌زمین، روانشناسی و آموزش، تاریخ و مطالعات فرهنگی، حقوق، ریاضیات و علوم کامپیوتر، فلسفه و علوم انسانی، فیزیک، علوم اجتماعی و سیاسی، دامپزشکی، تجارت و اقتصاد و پزشکی.

دانشگاه آخن RWTH

Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule Aachen )

دانشگاه آخن

دانشگاه آخن به دلیل برنامه‌های تحصیلی که در سطح بالایی آنها را ارائه می‌دهد، دارای شهرت فراوانی است و یکی از بهترین دانشگاه ها در آلمان برای دانشجویان خارجی به شمار می‌آید. کیفیت آموزشی و سطح علمی تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده در این دانشگاه بسیار بالا است. باید بدانید که دانشگاه آخن یکی از ۱۰ دانشگاه برتر کشور آلمان محسوب می‌شود. در این دانشگاه راه حل‌های خلاقانه برای حل مشکلات جهانی و دغدغه‌های بین‌المللی ارائه می‌شود. علاوه بر این، باید گفت که دانشگاه آخن در زمینه‌ی علوم صنعتی نیز فعالیت‌های بسیار پیشرفته‌ای دارد و بستر خوبی را برای آگاه سازی و پرورش استعدادهای دانشجویان خود فراهم می‌کند. باید بدانید که دانشجویان فارغ‌التحصیل از این دانشگاه می‌توانند به راحتی وارد بازار کار جهانی شوند و از آموخته‌ها و دانش خود به صورت تجربی و عملی در زندگی آینده‌شان استفاده کنند. این دانشگاه حدود ۴۵,۶۲۵ دانشجو دارد و تعداد زیادی دانشجوی بین‌المللی جمعیت دانشجویی این دانشگاه را تشکیل می‌دهند که از کشورهای مختلف جهان برای ادامه تحصیل به این دانشگاه آمده‌اند.
این دانشگاه برنامه‌های تحصیلی خود را در رشته‌های مختلفی ارائه می‌دهد. بنابراین دانشجویان می‌‌توانند رشته‌ی مورد علاقه‌ی خود را در زمینه‌ی تخصصی خود انتخاب کرده و به ادامه تحصیل در آن بپردازند. برنامه‌های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه عبارت هستند از ریاضیات، علوم کامپیوتری و علوم طبیعی، معماری، مهندسی عمران و مهندسی مکانیک، مهندسی مواد و منابع زیستی، علوم انسانی و هنر، مهندسی برق و فناوری اطلاعات، تجارت و اقتصاد و پزشکی.

موسسه فناوری برلین Technische Universitat Berlin) TU Berlin)

موسسه‌ی فناوری برلین در قلب اروپا واقع شده است و به عنوان یکی از بهترین دانشگاه ها در آلمان باید گفت که شهرت جهانی نیز دارد. این دانشگاه دارای کیفیت آموزشی بسیار بالایی است و برنامه‌های تحصیلی خود را با استانداردهای بسیار بالایی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد. این دانشگاه با حمایت و پشتیبانی از دانشجویان خود سعی دارد که که دانشجویان را در مسیر رسیدن به اهداف والایشان یاری کند. باید به این نکته نیز اشاره کرد که دست یافته‌های علمی و پژوهشی و همچنین آموزشی این دانشگاه بسیار عالی هستند. دانشجویان در حال تحصیل از دانشگاه علاوه بر بهره‌مندی از برنامه‌های ارائه شده با کیفیت و سطح علمی بالا در محیط مناسب و بسیار راحتی به تحصیل علم و انجام پژوهش می‌پردازند. این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای دانشجویان خارجی به شمار می‌آید.
موسسه فناوری برلین طیف وسیع و گسترده‌ای از رشته‌های تحصیلی مختلف را ارائه می‌دهد و دانشجویان می‌توانند در مقاطع مختلف در رشته‌ی مورد نظر خود به ادامه تحصیل بپردازند. رشته‌های تحصیلی ارائه شده در موسسه فناوری برلین عبارت هستند از: آموزش و علوم انسانی، علوم طبیعی و ریاضیات، علوم شیمی و فرایندها، مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر، سیستم‌های ماشینی و ترافیک، برنامه ریزی ساخت محیط زیست، مدیریت و اقتصاد.

دانشگاه ابرهارد کارلز توبینگن ( Eberhard karls Universität Tübingen )

دانشگاه ابرهارد کارلز توبینگن

دانشگاه ابرهارد کارلز توبینگن بیش از ۵۰۰ سال است که به عنوان یک مرکز آموزشی و مطالعاتی عالی فعالیت دارد و پژوهش‌های بسیاری در آن انجام می‌پذیرند. این دانشگاه به برنامه‌های تحصیلی بین‌المللی و خلاقانه‌ای که ارائه می‌دهد شهرت دارد. دانشگاه ابرهارد کارلز توبینگن حدود  ۲۷,۱۹۶ دانشجو دارد. از این تعداد ۳,۷۷۹ دانشجوهای بین‌المللی و خارجی هستند که از کشورهای مختلف برای ادامه تحصیل به این دانشگاه می‌آیند. دانشجویان دانشگاه ابرهارد کارلز توبینگن علاوه بر بهره‌مندی از برنامه‌های تحصیلی عالی و کیفیت آموزشی بسیار بالای این دانشگاه، از امکانات و خدمات رفاهی که دانشگاه در اختیار آنها قرار می‌دهد نیز بهره مند می‌شوند. با توجه به اینکه این دانشگاه یک دانشگاه بین‌المللی است و دانشجویان خارجی بسیاری در آن به ادامه تحصیل مشغول هستند، محیط دانشگاهی یک محیط چند فرهنگی است. دانشجویان این دانشگاه افرادی فعال و جویای علم و دانش هستند. با توجه به برنامه‌های آموزشی عالی و با کیفیتی که دانشگاه کارلز توبینگن دارد، دانشجویان فارغ‌التحصیل از این دانشگاه پس از اتمام دوره‌ی تحصیلی خود می‌توانند وارد بازار کار شده و شغل مناسبی در زمینه‌ی تخصص و رشته‌ی تحصیلی خود پیدا کنند و درآمد خوبی نیز داشته باشند.
رشته‌های تحصیلی مختلفی در این دانشگاه تدریس می‌شوند و دانشجویان می‌توانند در مقاطع تحصیلی مختلف به ادامه تحصیل در رشته‌ی مورد علاقه‌ی خود بپردازند. برنامه‌های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه ابرهارد کارلز توبینگن عبارت هستند از: خداشناسی پروتستان، خداشناسی کاتولیک، فلسفه و علوم طبیعی، علوم اجتماعی و اقتصاد، و پزشکی.

دانشگاه آلبرت لودویگ فرایبورگ ( Albert-Ludwigs-Universität Freiburg )

دانشگاه آلبرت لودویگ فرایبورگ

دانشگاه آلبرت لودویگ فرایبورگ در سال ۱۴۵۷ تاسیس شده است. یکی از ویژگی‌های بارز این دانشگاه این است که برنامه‌های تحصیلی متنوعی را در مقاطع تحصیلی مختلف به دانشجویان خارجی ارائه می‌کند. این دانشگاه یکی از بهترین مقصدهای تحصیلی در کشور آلمان برای دانشجویان خارجی به شمار می‌آید. دانشجویان در حال تحصیل در این دانشگاه از افراد خلاق و نخبه هستند. این دانشگاه سطح علمی بسیار بالایی دارد و گروه اساتید دانشگاهی آن از افراد متخصص و بسیار با سواد و نام آور تشکیل شده است. سیستم عقیدتی و فکری این دانشگاه بسیار روشنفکر و جامعه گرا است و تبادلات علمی و پژوهشی بین‌المللی بسیاری در این دانشگاه انجام می‌پذیرد. این دانشگاه امکانات و شرایط بسیار خوبی را برای انجام تحقیقات و پژوهش‌ها و آموزش فراهم می‌کند و فرصت‌های تحصیلی برابری را برای دانشجویان مختلف خود به وجود می‌آورد. تحصیل در این دانشگاه می‌تواند از شما یک فرد خلاق و مبتکر بسازد و به شکفته شدن توانایی‌ها و استعدادهای شما کمک کند تا به پیشرفت‌های تحصیلی و درجات علمی بالایی برسید.
این دانشگاه رشته‌های تحصیلی مختلفی را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌کند. این امکان برای دانشجویان خارجی فراهم شده است که بتوانند با توجه به علاقه مندی و تخصص خود در رشته‌ی مورد نظرشان به ادامه تحصیل در دانشگاه آلبرت لودویگ فرایبورگ بپردازند. رشته‌های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه آلبرت لودویگ فرایبورگ عبارت هستند از: خداشناسی و الهیات، حقوق، علوم رفتاری و اقتصاد، علوم انسانی، زبان شناسی، زیست شناسی، ریاضیات و فیزیک و شیمی و داروسازی، پزشکی و محیط زیست و منابع طبیعی و زیر شاخه‌های رشته‌ی مهندسی.

از جمله دانشگاه‌های محبوب دیگر در کشور آلمان برای دانشجویان خارجی عبارت هستند از:
– دانشگاه کارآفرینی و تجارت بین الملل SIBE
– دانشگاه علوم کاربردی IUBH
– دانشگاه بن
– دانشگاه هوچچول برمن – مرکز بین المللی فارغ التحصیلان
– دانشگاه علوم کاربردی اروپا – BiTS و BTK

مزیت‌های تحصیل در بهترین دانشگاه‌ های آلمان

تحصیل در آلمان


تحصیل در بهترین دانشگاه ها در آلمان برای شما به عنوان یک دانشجوی خارجی می‌تواند مزیت‌های بسیاری داشته باشد. از مهم‌ترین مزیت‌هایی که دانشگاه‌های آلمانی دارند این است که می‌توان به صورت ارزان یا حتی به صورت رایگان در آنها به ادامه تحصیل پرداخت. آن دسته از دانشگاه‌های آلمان که پولی هستند نیز شهریه‌ی بسیار کمی را از دانشجویان دریافت می‌کنند. از طرف دیگر با اینکه دانشگاه‌های آلمان خدمات خود را به صورت رایگان و ارزان در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند، از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار بوده و بیشتر دانشگاه‌های آلمان دارای رتبه‌های جهانی هستند. در آلمان رشته‌های تحصیلی متنوعی ارائه می‌شوند و دانشجویان آزادی بیشتری برای انتخاب رشته‌ی مورد علاقه‌ی خود برای ادامه تحصیل در آن دارند. همانطور که می‌دانید آلمان یک کشور بسیار زیبا و جذاب بوده و دارای تاریخ و فرهنگ بسیار غنی است و هر ساله گردشگران زیادی برای بازدید از جاذبه‌ها و آثار طبیعی و تاریخی آلمان به این کشور مسافرت می‌کنند. پذیرش زیاد دانشجویان خارجی و بین‌المللی باعث شده است که امروزه آلمان یک کشور چند فرهنگی به شمار بیاید. یکی دیگر از مزیت‌های تحصیل در کشور آلمان این است که می‌توانید زبان انگلیسی و آلمانی خود را تقویت کنید، چرا که برنامه‌های تحصیلی در دانشگاه‌های کشور آلمان به زبان انگلیسی یا آلمانی یا هر دو ارائه می‌شوند.

پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های کشور آلمان می‌توانید شغل مناسبی پیدا کرده و در زمینه‌ی تخصص و دانش خود مشغول به کار شوید. یکی از خدماتی که دانشگاه‌های آلمان برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند این است که امکان تحصیل آنها به زبان انگلیسی را در هر رشته‌ای فراهم می‌کنند. بنابراین شما در صورتی که در بدو ورود به کشور آلمان به زبان آلمانی تسلط نداشته باشید، می‌توانید در دوره‌های تحصیلی مورد نظر خود که به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند، شرکت کنید. همچنین باید گفت که هزینه‌ی زندگی در کشور آلمان برای دانشجویان خارجی مقرون به صرفه و معقول است. در واقع می‌توان گفت که متوسط هزینه‌ای که برای اجاره‌ی مسکن، تهیه خوراک، حمل و نقل، بیمه سلامت، استفاده از تلفن و اینترنت، خرید لوازم تحریر، و تفریح و سرگرمی می‌پردازید حدود ۷۲۰ الی ۸۵۰ یورو خواهد بود. از طرف دیگر آلمان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان است. بنابراین حین تحصیل در بهترین دانشگاه ها در آلمان می‌توانید زندگی دانشجویی بسیار پرهیجان و لذت بخشی را در این کشور تجربه کنید.

اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه‌ های آلمان

اخذ پذیرش تحصیلی

همانطور که قبلاً گفته شد کشور آلمان محبوب‌ترین کشور غیر انگلیسی زبان بین دانشجویان خارجی به عنوان مقصد تحصیلی در کل جهان شناخته می‌شود. کشور آلمان به دانشگاه‌های عالی خود که دارای کیفیت آموزشی بسیار بالایی هستند و در عین حال تحصیل در آنها مقرون به صرفه است، شهرت بسیاری دارد. در ادامه‌ی مطلب شما را با نکات مهم در مورد تحصیل در بهترین دانشگاه‌ های آلمان و نحوه‌ی اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور آشنا خواهیم کرد.
در صورتی که قصد ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه‌ های آلمان را دارید، می‌توانید رشته‌‌ی تحصیلی مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کرده و به ادامه تحصیل در آنها بپردازید، چرا که دانشگاه‌های آلمان طیف وسیع و متنوعی از رشته‌های تحصیلی و شاخه‌های آنها را در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می‌دهند. برخی از پرطرفدارترین رشته‌ها در بهترین دانشگاه‌ های آلمان در بین دانشجویان خارجی عبارت هستند از: کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر، کارشناسی ارشد اقتصاد، کارشناسی ارشد تجارت بین‌الملل، کارشناسی ارشد فیزیک، و کارشناسی ارشد مهندسی برق.

نحوه‌ی اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه ها در آلمان

اخذ پذیرش تحصیلی از بهترین دانشگاه‌ های آلمان

به منظور اخذ پذیرش تحصیلی از بهترین دانشگاه‌ های آلمان لازم است که ابتدا با دانشگاه مورد نظر خود تماس برقرار کنید تا از شرایط ورود به اخذ پذیرش دانشگاه مربوطه اطلاع پیدا کنید. ممکن است که لازم باشد که دانشجویان خارجی غیر اروپایی در امتحان ورودی مربوط به هر دانشگاه شرکت کنند. البته این دانشجویان قبل از شرکت در آزمون ورودی دانشگاه باید در دوره‌های آمادگی برگزار شده توسط دانشگاه شرکت کنند. حتی اگر شما شرایط و مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آلمان را داشته باشید، معمولاً نمی‌توانید به صورت مستقیم این کار را انجام دهید. بیشتر برنامه‌های تحصیلی آلمان دارای محدودیت‌های خاصی با عنوان Numerus Clausus ) NC ) هستند و شما باید با رعایت این محدودیت‌ها نسبت به ارسال درخواست پذیرش خود اقدام کنید. دانشگاه‌های آلمان معدل دبیرستان یا همان GPA را به ‌عنوان امتیازی برای ورود به دانشگاه در نظر می‌گیرند. هر چقدر که امتیاز یا معدل داوطلب در مقطع تحصیلی قبلی بیشتر باشد، شانس او برای ورود به دانشگاه‌های آلمانی افزایش پیدا خواهد کرد. پیشنهاد می‌کنیم در آن واحد درخواست پذیرش خود را به بیش از یک دانشگاه بفرستید تا شانس خود را برای قبولی در یکی از دانشگاه‌های انتخابی خود بالا ببرید. در این صورت در صورت عدم قبولی از یک دانشگاه فرصت تحصیل در دانشگاه‌های انتخابی دیگر را خواهید داشت.
به این دلیل که تحصیل در بهترین دانشگاه‌ های آلمان داوطلبان زیادی دارد، محدودیت‌هایی برای اخذ پذیرش دانشجویان خارجی تعیین شده است. به عنوان مثال برخی از رشته‌های تحصیلی دارای محدودیت‌های ملیت داوطلبان یا محدودیت‌های اخذ پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های مشخصی هستند. به این معنی که تنها در برخی مناطق و دانشگاه‌های محدود اقدام به اخذ پذیرش از دانشجویان خارجی می‌کنند. در حال حاضر رشته‌های تحصیلی با محدودیت‌های NC عبارت هستند از معماری، پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی.
دانشجویانی که دارای مدرک تحصیلی قبلی از یک موسسه‌ی آلمانی هستند، یا دانشجویان اروپایی و عضو کشورهای EEA درخواست اخذ پذیرش خود را از طریق Trust ارسال می‌کند.
دانشجویانی که مدرک تحصیلی آلمانی ندارند یا دانشجویان غیر اروپایی ( مانند دانشجویان ایرانی ) درخواست اخذ پذیرش تحصیلی خود را از طریق سامانه‌ی Uni-assist ارسال می‌نمایند، یا اینکه به صورت مستقیم به دانشگاه مراجعه می‌کنند.

مدرک زبان لازم برای تحصیل در بهترین دانشگاه‌ ها در آلمان

دانشگاه‌های کشور آلمان برنامه‌های تحصیلی محدودی را در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند. با این حال برخی از دروس، هم به زبان آلمانی و هم به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند تا در طول دوره‌ی کارشناسی دانشجویان تسلط کافی به زبان آلمانی را پیدا کنند. در مقطع تحصیلات تکمیلی برنامه‌های آموزشی بیشتری را می‌توانید پیدا کنید که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.
مدارک زبان آلمانی که مورد تایید دانشگاه‌های کشور آلمان هستند، عبارت هستند از:
– مدرک DSH که به عنوان آزمون ورودی دانشگاه‌های کشور آلمان به شمار می‌آید. این آزمون تنها در کشور آلمان برگزار می‌شود.
– مدرک TestDaF که باید گفت این آزمون در بیش از۹۰ کشور جهان برگزار می‌شود.
در صورتی که برنامه‌ی تحصیلی یا رشته‌ای که انتخاب می‌کنید به زبان انگلیسی ارائه می‌شود، باید مدرک معتبر زبان انگلیسی داشته باشید. دانشگاه‌های کشور آلمان مدرک آیلتس یا تافل را به عنوان مدرک‌های بین‌المللی و معتبر زبان انگلیسی قبول می‌کنند. البته باید به شرط کسب امتیاز لازم در این آزمون‌ها که توسط هر دانشگاه تعیین می‌شود نیز دقت نمایید.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آلمان

اخذ پذیرش تحصیلی از بهترین دانشگاه‌ های آلمان

مانند دیگر کشورها، در کشور آلمان نیز هر کدام از دانشگاه‌ها ممکن است برای اخذ پذیرش در رشته‌ها و مقاطع تحصیلی مختلف مدارک متفاوتی را از داوطلبان درخواست کنند. با این حال مدارک اولیه برای اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه‌ های آلمان عبارت هستند از:

-کپی مدرک دیپلم دبیرستان است یا کپی مدرک تحصیلی قبلی که توسط وزارت آموزش مورد تایید قرار گرفته است.
– ترجمه ریز نمرات
– عکس گذرنامه
– کپی گذرنامه
– مدرک زبان ( مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی با توجه زبانی که رشته‌ی انتخابی شما به آن تدریس می‌شود).
– انگیزه نامه
– پرداخت هزینه اخذ پذیرش

هزینه تحصیل در بهترین دانشگاه ها در آلمان

هزینه تحصیل در آلمان

تحصیل در بهترین دانشگاه‌ های آلمان آرزوی دانشجویان بسیاری است. بسیاری از دانشجویان ایرانی نیز تلاش می‌کنند تا بتوانند از بهترین دانشگاه ها در آلمان پذیرش بگیرند و به ادامه تحصیل در کشور آلمان بپردازند. یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام انتخاب دانشگاه و مقصد تحصیلی باید به آن توجه کرد هزینه‌ی تحصیل و زندگی در شهر و دانشگاهی است که آن را انتخاب می‌کنید. برای نمونه هر چقدر که یک دانشگاه محبوب‌تر باشد و افراد بیشتری تقاضای ادامه تحصیل در آن را داشته باشند، شهریه بیشتری خواهد داشت. خوشبختانه باید به شما بگوییم که این ویژگی در مورد دانشگاه‌های آلمان صحبت نمی‌کند. با اینکه آلمان یکی از پرطرفدارترین مقصدهای تحصیلی در سرتاسر جهان است، هزینه تحصیل در این کشور بسیار ارزان‌تر از از کشورهای اروپایی دیگر است.
اما باید به این نکته توجه کنید که عبارت تحصیل رایگان در آلمان نباید شما را به اشتباه بیندازد. برخی از افراد تصور می‌کنند که تحصیل در تمامی دانشگاه‌های آلمان کاملاً رایگان است و هیچ هزینه‌ای نباید بابت تحصیل در آنها پرداخت کنند. از طرف دیگر برخی‌ها نیز باور نمی‌کنند که تحصیل در دانشگاه‌های آلمان می‌تواند تا این حد ارزان باشد. موارد و نکات زیادی وجود دارد که در مورد تحصیل ارزان یا رایگان در کشور آلمان باید آنها بدانید.

در ادامه‌ی مطلب شما را با هزینه‌های مربوط به شهریه‌ی دانشگاهی و هزینه‌های زندگی دانشجویی در کشور آلمان آشنا خواهیم کرد.

شهریه دانشگاه‌های دولتی

اولین هزینه‌ای که مربوط به هزینه‌ی تحصیل در کشور آلمان است، هزینه‌های مربوط به شهریه‌ی دانشگاهی است. باید بدانید که در صورت اخذ پذیرش از دانشگاه‌های دولتی این کشور، نیازی به پرداخت شهریه نخواهید داشت. دولت آلمان این امکان را برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند که بتوانند در دانشگاه‌های دولتی این کشور به صورت رایگان و بدون پرداخت شهریه تحصیل کنند. به همین دلیل است که آلمان دارای جمعیت بالایی از دانشجویان بین‌المللی است و روز به روز به تعداد این جمعیت نیز اضافه می‌شود. باید گفت که امروزه حدود ۳۸۰,۰۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های مختلف کشور آلمان در حال تحصیل هستند.
باید به این نکته اشاره کنیم که با وجود اینکه به عنوان یک دانشجوی خارجی نیازی به پرداخت شهریه دانشگاه‌های دولتی آلمان نخواهید داشت، اما باید هزینه‌ی اندکی را به عنوان “سهمیه ترم” به دانشگاه بپردازید.این هزینه بابت هزینه‌های اداری اتحادیه دانشجویی و حمل و نقل عمومی که دانشگاه برای دانشجویان فراهم می‌کند، اخذ می‌گردد. این مبلغ در ابتدای هر ترم توسط دانشجویان پرداخت می‌شود. هزینه‌ی سهمیه ترم حداکثر ۳۰۰ یورو خواهد بود.

شهریه دانشگاه‌های خصوصی

باید توجه کنید که شهریه‌های دانشگاهی در دانشگاه‌های خصوصی همچنان پابرجا هستند و دانشجویان در صورت اخذ پذیرش از این دانشگاه‌ها باید مبلغ مربوط به شهریه‌ی هر ترم را پرداخت نمایند. تعداد دانشگاه‌های خصوصی نیز مانند دانشگاه‌های دولتی در کشور آلمان زیاد است. هزینه‌ی مربوط به تحصیل در هر ترم در دانشگاه‌های خصوصی می‌تواند متفاوت از یکدیگر باشد. بنابراین با توجه به دانشگاهی که انتخاب می‌کنید و همچنین رشته و مقطع تحصیلی‌تان، هزینه‌ی شهریه‌دانشگاهی متغیر خواهد بود. همچنین دانشگاه‌های خصوصی این اختیار را دارند که تا حدودی بتوانند مبلغ شهریه‌های خود را تغییر دهند. بنابراین قبل از اقدام به اخذ پذیرش از دانشگاه‌های خصوصی باید از مبلغ شهریه‌ی آن در مقطع و رشته تحصیلی مورد نظرتان اطلاعات کافی را کسب نمایید. باید بگویم که در آلمان برخی از رشته‌ها در مقایسه با دیگر رشته‌های تحصیلی شهریه‌های گران‌تری دارند. به عنوان مثال هزینه‌ی تحصیل در رشته‌های MBA و زیر شاخه‌های مهندسی ارزان‌تر از رشته‌های دیگر خواهد بود. به طور میانگین می‌توان گفت که هزینه‌ی تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی حداکثر ۳۰,۰۰۰ یورو در سال خواهد بود که در مقایسه با شهریه‌ی تحصیلی در دیگر کشورهای اروپایی پایین‌تر است. برای مثال به منظور تحصیل در رشته‌ی MBA در دانشگاه های انگلستان تقریباً باید ۵۰,۰۰۰ یورو در سال به عنوان شهریه‌ی دانشگاهی پرداخت کنید. باید اضافه کنیم که برخی از دانشگاه‌ها‌ی آلمان با توجه به شرایط دانشجویان ممکن است تخفیفاتی نیز برای آنها قائل شوند.

هزینه‌ی زندگی در آلمان

زندگی دانشجویی در آلمان

علاوه بر هزینه‌ی پرداخت شهریه در بهترین دانشگاه ها در آلمان باید هزینه‌ی زندگی در این کشور را نیز مد نظر قرار دهید. هزینه‌های زندگی عبارت هستند از: هزینه‌ی اجاره‌ی خانه یا هزینه‌ی تامین مسکن، خرید خوراک، خرید مایحتاج زندگی، حمل و نقل عمومی و … . طبق قانون دولت آلمان هر دانشجوی خارجی حداقل باید ۱۰,۲۳۶ یورو در حساب بانکی خود داشته باشد تا بتواند در طول سال اول تحصیل از عهده‌ی مخارج زندگی در این کشور بر بیاید. به طور میانگین می‌توان گفت که هر دانشجوی خارجی حداقل ۸۵۲ یورو در ماه برای تامین مخارج زندگی هزینه می‌کند. در ادامه‌ی مطلب به صورت جزئی به بررسی برخی از هزینه‌های اصلی زندگی در آلمان خواهیم پرداخت. البته باید به این نکته اشاره کرد که هزینه‌های زندگی با توجه به سبک زندگی هر دانشجو می‌تواند متفاوت باشد. هزینه‌هایی که در این مطلب ارائه می‌شوند، هزینه‌هایی هستند که به صورت میانگین محاسبه شده‌اند.
– میانگین هزینه یک وعده غذای یک نفره حدود ۱۰ یورو است.
– هزینه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی محلی ۲,۷۰ یورو است.
– تعرفه‌ی استفاده از تاکسی برای هر کیلومتر ۲ یورو است.
– میانگین هزینه خرید لوازم زندگی ۲۱۵ یورو در هر ماه است.
– میانگین هزینه‌ی اجاره آپارتمان یک خوابه ۵۳۲ یورو است.

باید به این نکته توجه کنید که دانشجویان می‌توانند راه‌های بسیاری را برای کاهش هزینه‌های زندگی در کشور آلمان پیدا کنند. برای مثال دانشجویان می‌توانند از خدمات و امکانات رفاهی که دانشگاه در اختیار آنها قرار می‌دهد استفاده کنند. برای مثال معمولاً هزینه‌ی زندگی در خوابگاه‌های دانشجویی ارزان‌تر از هزینه‌ی اجاره‌ی خانه یا آپارتمان مستقل است. از طرفی دیگر برخی از دانشجویان برای صرفه جویی در هزینه‌های مسکن به صورت دو یا چند نفره یک آپارتمان را اجاره می‌کنند تا هزینه‌ی اجاره و مصرف انرژی را با یکدیگر تقسیم نماید. همچنین دانشجویان می‌توانند غذای خود را از سلف دانشجویی با قیمت مناسب‌تری تهیه کنند.

اخذ بورسیه تحصیلی از بهترین دانشگاه ها در آلمان

بورسیه تحصیلی

علاوه بر اینکه هزینه‌ی تحصیل در بهترین دانشگاه ها در آلمان بسیار ارزان و مقرون به صرفه است، این دانشگاه‌ها کمک هزینه‌های تحصیلی متنوعی را در اختیار دانشجویان خارجی خود قرار می‌دهند. کمک هزینه‌های تحصیلی بهترین دانشگاههای آلمان شامل بورسیه‌های تحصیلی جزئی، بورسیه‌های تحصیلی مبتنی بر شایستگی دانشجویان و بورسیه های تحصیلی ویژه اعطاء شده توسط دولت است. بورسیه‌های تحصیلی توسط دولت آلمان یا موسسه‌های غیر دولتی، به دانشجویان بین‌المللی واگذار می‌شود. علاوه بر اینها بیشتر دانشگاه‌ها نیز کمک هزینه‌های تحصیلی متعددی را به دانشجویان بین‌المللی خود اعطاء می‌کند. دانشجویان خارجی می‌توانند با توجه به شرایط خود هر کدام از بورسیه‌های تحصیلی را انتخاب کنند و از آن بهره‌مند شوند. اگر قصد ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه ها در آلمان را دارید پیشنهاد می‌کنیم که حتماً اخذ کمک هزینه‌ی تحصیلی را جدی بگیرید. چرا که بهره‌مندی از این بورسیه‌ها می‌تواند در تامین هزینه‌های کمک بسیاری به شما کرده و بخشی از مخارج شما را تامین کند.
از جمله بورسیه‌های تحصیلی اعطاء شده به دانشجویان خارجی عبارت هستند از:
– بورسیه تحصیلی با عنوان The Deutschlandstipendium
– بورسیه تحصیلی DAAD
– بورسیه تحصیلی Erasmus +
– بورسیه تحصیلی Heinrich Boll Foundation
– بورسیه تحصیلی Humboldt
– بورسیه تحصیلی Helmholtz

امکان اشتغال به کار پس از فارغ‌التحصیلی از بهترین دانشگاه های آلمان

زندگی در آلمان

کشور آلمان یکی از کشورهایی است که دارای اقتصادی بسیار قوی است و فرصت‌های شغلی فراوانی را برای دانشجویان خارجی فارغ‌التحصیل از بهترین دانشگاه ها در آلمان فراهم می‌کند. برخلاف دیگر کشورهای اروپایی، اقتصاد آلمان در یک یا چند نقطه از آن متمرکز نیست. به این معنا که هر کدام از شهرها و منطقه‌های مختلف آلمان دارای قدرت اقتصادی منحصر به فرد خود هستند. بنابراین شما می‌توانید در شهرهای مختلف آلمان شغل مناسب خود را پیدا کرده و درآمد خوبی نیز داشته باشید و نیازی نیست که برای بهره مندی از مزایای یک شغل خوب و پر درآمد حتماً در کلان شهرهای آلمان زندگی کنید. باید به این نکته‌ی بسیار مهم توجه کنید که یکی از شرایط لازم برای ورود به بازار کار در کشور آلمان داشتن تسلط کافی به زبان آلمانی است. بنابراین اگر قصد دارید که پس از فارغ‌التحصیلی از بهترین دانشگاه ها در آلمان شغل مناسبی در این کشور پیدا کرده‌ و به زندگی در آن ادامه دهید، باید زبان آلمانی خود را تقویت کنید. هدف اصلی بیشتر دانشجویان ایرانی از تحصیل در بهترین دانشگاه ها در آلمان اشتغال به کار پس از فارغ‌التحصیلی و اخذ ویزای کار این کشور است. بنابراین اگر تصمیم شما جدی است آموزش زبان آلمانی را نیز جدی بگیرید. بیشتر دانشگاه های آلمان دوره‌های آموزش زبان آلمانی را برای دانشجویان خارجی برگزار می‌کنند و دانشجویان می‌توانند با شرکت در این دوره‌ها به فراگیری زبان آلمانی بپردازند.
اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که قصد اخذ پذیرش تحصیلی از بهترین دانشگاه ها در آلمان را دارید، باید به شما تبریک بگوییم. چرا که مقصد تحصیلی بسیار خوبی را برای خود انتخاب کرده‌اید و امیدواریم که در این مسیر موفقیت‌های بی‌شماری را کسب کنید




Scroll to Top