اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

بهترین دانشگاه های اسپانیا

کشور اسپانیا یکی از کشورهای عضو پیمان شینگن است که در جنوب غربی قاره اروپا واقع شده است. شرایط خوب اقتصادی و کیفیت بالای سیستم آموزشی در این کشور سالانه دانشجویان بین‌المللی زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. بهترین دانشگاه های اسپانیا در رنکینگ جهانی از رتبه‌های خوبی برخوردارند. به همین دلیل مدارک تحصیلی اخذ شده از آن‌ها در سراسر جهان از اعتبار بسیار خوبی برخوردار است. در این نوشتار ضمن بیان مزایای تحصیل در کشور اسپانیا به معرفی بهترین دانشگاه های اسپانیا می‌پردازیم.

مزایای تحصیل در اسپانیا

کشور اسپانیا کشوری مهاجر پذیر است و از این نظر از فرهنگ بسیار مناسبی برخوردار است. واحد پول این کشور اروپایی به دلیل عضویت در پیمان شینگن یورو و ویزای آن ویزای شینگن است. به همین دلیل با ویزای تحصیل اسپانیا می‌توان به راحتی و بدون نیاز به ویزای دیگر به سایر کشورهای اروپایی حوزه شینگن سفر کرد. وضعیت اقتصادی در کشور اسپانیا مناسب است و پیدا کردن شغل در این کشور پس از فارغ‌التحصیلی کار چندان دشواری نخواهد بود.

دیگر مزیت تحصیل در بهترین دانشگاه های اسپانیا هزینه مناسب تحصیل در این دانشگاه‌ها به نسبت اعتبار و کیفیت بالای آن‌هاست. همچنین هزینه زندگی در کشور اسپانیا نیز نسبت به سایر کشورهای اروپایی منطقی و معقول به نظر می‌رسد. جالب است بدانید هزینه زندگی در اسپانیا تنها در حدود ۳۷ درصد از هزینه زندگی در ایران به صورت ماهیانه بیشتر است. در واقع هزینه ماهانه زندگی دانشجویی در این کشور اروپایی در حدود ۶۰۰ یورو برآورد می‌شود.

تحصیل در بهترین دانشگاه های اسپانیا

تحصیل در بهترین دانشگاه های اسپانیا در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری انجام می‌شود. تحصیل در مقطع کارشناسی بهترین دانشگاه های اسپانیا بین ۶ تا ۸ ترم، مقطع کارشناسی ارشد بین ۲ تا۴ ترم و مقطع دکتری ۶ تا ۱۰ ترم به طول می‌انجامد. با وجود این که زبان رسمی در کشور اسپانیا زبان اسپانیایی است، امکان تحصیل به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد.

در کشور اسپانیا نزدیک به ۷۶ دانشگاه دولتی و خصوصی تاسیس گردیده است. هزینه تحصیل در این دانشگاه‌ها بسته به رشته و مقطع تحصیلی متفاوت خواهد بود. به طور متوسط هزینه سالانه تحصیل در مقطع کارشناسی بهترین دانشگاه های اسپانیا ۲ تا ۴ هزار یورو و در مقطع کارشناسی ارشد ۱ هزار تا ۵ هزار یورو می‌باشد. تحصیل در مقطع دکتری این دانشگاه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی رایگان است.

پرطرفدارترین رشته‌ها برای تحصیل در اسپانیا را می‌توان پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی دانست. بهترین دانشگاه های اسپانیا عبارتند از:

  • دانشگاه مادرید
  • دانشگاه بارسلونا
  • دانشگاه ناوارا
  • دانشگاه گرانادا


دانشگاه مستقل مادرید اسپانیا

دانشگاه مستقل مادرید در سال ۱۹۸۶ شهر مادرید پایتخت کشور اسپانیا تاسیس گردیده است. این دانشگاه دولتی بدون یکی از بهترین دانشگاه های اسپانیا است. دانشگاه خودمختار مادرید لقب بهترین دانشگاه شهر مادرید و سومین دانشگاه برتر اسپانیا را به خود اختصاص داده است. جایگاه دانشگاه مستقل مادرید در رده‌بندی جهانی دانشگاه‌ها ۱۹۲ است که رتبه بسیار خوبی به شمار می‌رود. دانشکده‌های این دانشگاه معتبر عبارتند از:

  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده روانشناسی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده فلسفه
  • دانشکده علوم
  • دانشکده مدیریت بازرگانی
  • دانشکده اقتصاد
  • دانشکده پلی تکنیک
  • دانشکده هنر

تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه خودمختار مادرید نسبت به تحصیل در سایر رشته‌های این دانشگاه محبوب‌تر و پرهزینه‌تر است و در عین حال شرایط پذیرش دشوارتری دارد. داشتن مدرک دیپلم تجربی یا ریاضی، قبولی در آزمون ورودی و داشتن مدرک زبان انگلیسی یا اسپانیایی مهم‌ترین شروط پذیرش در رشته پزشکی این دانشگاه معتبر محسوب می‌شوند. این دانشگاه از گزینه های مناسب برای تحصیل پزشکی در خارج است.

دانشگاه بارسلونا اسپانیا

دانشگاه بارسلونا یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور اسپانیا است که در شهر بارسلون در ایالت کاتالونیا تاسیس گردیده است. تاریخ تاسیس این دانشگاه به سال ۱۴۵۰ میلادی باز می‌گردد و این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین و بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا محسوب می‌شود.

این دانشگاه دولتی در رتبه بندی QS جایگاه ۱۵۶ را به خود اختصاص داده است. دانشگاه بارسلونا رشته‌های متنوع زیادی را در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌کند. بسیاری از این رشته‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.

برخی از محبوب‌ترین رشته‌های دانشگاه بارسلونا برای دانشجویان بین‌المللی عبارتند از:

رشته دندانپزشکی

رشته پزشکی

رشته داروسازی

رشته فیزیوتراپی

رشته پرستاری

رشته روانشناسی

رشته حقوق

رشته اقتصاد

رشته‌های هنر

گرایش‌های مختلف مدیریت

هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی بارسلونا بسته به رشته و مقطع تحصیلی متغیر است. هزینه تحصیل مقطع کارشناسی این دانشگاه سالانه بین ۸۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ یورو و در دوره کارشناسی ارشد در حدود ۲۵۰۰ تا ۴۵۰۰ یورو خواهد بود.

دانشگاه ناوارا اسپانیا

دانشگاه ناوارا یک دانشگاه خصوصی است که در ایالت ناوارا و در شهر پامپلونا واقع شده است. تاریخ تاسیس این دانشگاه به ۱۷ اکتبر سال ۱۹۵۲ میلادی باز می‌گردد. این دانشگاه خصوصی یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های کشور اسپانیا به شمار می‌رود. دانشگاه ناوارا در رتبه بندی QS رده ۲۵۲ را به خود اختصاص داده است. دانشکده‌های این دانشگاه خصوصی عبارتند از:

  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده پرستاری
  • دانشکده معماری
  • دانشکده فنی و مهندسی
  • دانشکده روانشناسی
  • دانشکده اقتصاد و کسب و کار
  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده علوم ارتباطات

امکان تحصیل به زبان‌های اسپانیایی و انگلیسی در دانشگاه ناوارا وجود دارد. شهریه تحصیل در دانشگاه ناوارا علیرغم خصوصی بودن این دانشگاه چندان زیاد نیست و با توجه به کیفیت بالای تحصیل در این دانشگاه مقرون به صرفه است.

دانشگاه گرانادا اسپانیا

دانشگاه گرانادا یکی از بهترین دانشگاه های اسپانیا و جهان به شمار می‌رود. این دانشگاه چهارمین دانشگاه بزرگ در کشور اسپانیاست. در رتبه‌بندی QS دانشگاه گرانادا در رده ۵۰۱ام قرار دارد. زبان اصلی تحصیل در دانشگاه گرانادا زبان اسپانیایی است اما برخی از رشته‌ها نیز در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. دانشگاه گرانادا دارای ۲۰ دانشکده مختلف به شرح زیر است:

  1. دانشکده دندانپزشکی
  2. دانشکده پزشکی
  3. دانشکده داروسازی
  4. دانشکده پرستاری
  5. دانشکده روانشناسی
  6. دانشکده مددکاری اجتماعی
  7. دانشکده علوم بهداشت/ سلامت
  8. دانشکده علوم ورزشی
  9. دانشکده هنر
  10. دانشکده علوم پایه
  11. دانشکده فلسفه و علوم انسانی
  12. دانشکده حقوق
  13. دانشکده ترجمه
  14. دانشکده آموزش، پرورش، اقتصاد و فناوری
  15. دانشکده علوم اجتماعی
  16. دانشکده ارتباطات و مستندسازی
  17. دانشکده مطالعات کارگر
  18. دانشکده علوم سیاسی و جامعه‌شناسی
  19. دانشکده اقتصاد و کسب‌وکار
  20. دانشکده آموزش

دانشگاه گرانادا یکی از ارزان‌ترین دانشگاه‌ها در سراسر اتحادیه اروپا به شمار می‌رود و شهریه تحصیل در آن سالانه در حدود ۷۵۷ یورو می‌باشد.


سخن آخر

مهاجرت تحصیلی به اسپانیا یکی از بهترین گزینه‌های پیش رو برای علاقه‌مندان به تحصیل در کشورهای اروپایی به شمار می‌رود. تحصیل در بهترین دانشگاه های اسپانیا مزایای زیادی دارد. از این رو دانشجویان بین‌المللی زیادی از سراسر دنیا متقاضی تحصیل در این دانشگاه‌ها هستند. برای پیروزی در رقابت تنگاتنگ دریافت پذیرش بهترین دانشگاه های اسپانیا موسسه سخن سرایان با مجرب ترین اساتید شمارو دراین راه همراهی میکند.

 




Scroll to Top