اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دانشگاههای کره جنوبی و بورسیه تحصیلی کره جنوبی

دانشگاههای کره جنوبی

و بورسیه تحصیلی کره جنوبی

دانشگاه های کره جنوبی در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار می گیرد. کشور کره جنوبی در طول سال های اخیر توانسته با پیشرفت های خود توجه افراد زیادی را برای مهاجرت و زندگی در این کشور به خود جلب نماید. ممکن است بسیاری از افراد سوالاتی از این قبیل برایشان پیش بیاید که چگونه بورسیه تحصیلی کره جنوبی بگیریم؟ تحصیل در کره جنوبی چه شرایطی دارد؟ رشته های تحصیلی در کره جنوبی که بورسیه می شوند کدامند؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ خواهیم داد. از پیشرفت های کره جنوبی در سال های اخیر می توان به پیشرفت هایی در زمینه های تکنولوژی، صنعت و آموزش اشاره کرد. شرایط مساعد کشور کره جنوبی برای تحصیل و کار، موجب شده تا افراد زیادی برای مهاجرت به این کشور اقدام نمایند. از راه های مهاجرت به کره جنوبی می توان به ویزای تحصیلی کره جنوبی، کار در کره جنوبی و سرمایه گذاری در کره جنوبی اشاره کرد که هر کدام شرایط و ویژگی های مخصوص به خود را دارند. یکی از راه های پرطرفدار برای مهاجرت به کشور جنوبی از طریق تحصیل در بهترین دانشگاه کره جنوبی می باشد. به همین دلیل نیز تصمیم گرفتیم با تهیه این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی و اینکه کره جنوبی چه رشته هایی را بورسیه می کند، همچنین رشته های تحصیلی در کره جنوبی بپردازیم و از این طریق به سوالات مربوط به آن که ذهن شما عزیزان را درگیر نموده است پاسخ دهیم.

شرایط عمومی تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی

کره جنوبی یکی از معروفترین کشور های قاره آسیا می باشد که به علت بهره مندی از تحصیل با کیفیت و دانشگاه های معتبر و سطح بالا، توانسته توجه دانشجوان زیادی را برای تحصیل به خود جلب نماید به همین دلیل تصمیم گرفتیم با تهیه این مقاله به سوالاتی که در زمینه تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی وجود دارد پاسخ دهیم. در ابتدا بهتر است توجه داشته باشید که تحصیل در کشور کره جنوبی برای دانشجویان به دو  زبان انگلیسی و کره ای انجام می شود. تحصیل در کره جنوبی به زبان کره ای رایگان می باشد، اما دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به دانشگاه های این کشور و تحصیل به زبان انگلیسی را دارند باید برای تحصیل خود در دانشگاه های خصوصی این کشور شهریه پرداخت نمایند.

تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های کره جنوبی

تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی می تواند به زبان انگلیسی یا کره ای انجام گردد که تحصیل به زبان کره ای در دانشگاه های دولتی این کشور و به صورت رایگان انجام می گردد اما متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی در کشور کره جنوبی نیاز به پرداخت شهریه دارند تا در دانشگاه های خصوصی کره جنوبی تحصیل کنند. افرادی که قصد دارند در دانشگاه های این کشور تحصیل نمایند باید دارای دیپلم 12 ساله باشند و آن را به همراه مدارک دیگری همچون انگیزه نامه دانشجو، توصیه نامه از استادهای مقاطع قبلی و همچنین ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل با نمره مورد نیاز به دانشگاه مورد نظر خود ارائه نمایند و به این ترتیب پذیرش تحصیلی آن دانشگاه را اخذ نمایند. نمره مورد نیاز مدرک زبان انگلیسی آیلتس برای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی حداقل 6 می باشد. این نمره برای متقاضیان مقطع کارشناسی برابر با 6.5 و برای دانشجویانی که قصد تحصیل دکتری در دانشگاه های کره جنوبی را دارند برابر با 7 می باشد. همچنین متقاضیان تحصیل دکتری در این کشور باید به همراه مدارکی که قبلا ذکر کردیم، نامه تائیدیه استاد راهنمای خود را نیز ارائه نماید. استاد راهنما یا سوپروایزر استادی است که به صورت مستقیم بر فعالیت های تحصیلی دانشجو نظارت می نماید و در موارد لازم او را راهنمایی می کند. استاد راهنما از زمان اخذ پذیرش تحصیلی دانشجو تا زمان فارغ التحصیلی وی و دفاع از پایان نامه خود، به او مشاوره تحصیلی می دهد.

بهترین دانشگاه های کره جنوبی

افرادی که متقاضی تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی بای مقطع های تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هستند باید ابتدا به وضعیت دانشگاه های این کشور توجه داشته باشند. برای بررسی وضعیت دانشگاه های کره جنوبی یکی از مورد اعتماد ترین منبع ها، رتبه بندی می باشد که هر ساله منتشر می شوند و در آن دانشگاه های سر تا سر جهان طبق فاکتور های علمی و کیفیت آموزشی مورد بررسی قرار می گیرند. در ادامه نمودار رتبه بندی دانشگاه های کره جنوبی را مشاهده می کنید که شامل رتبه بندی جهانی و رتبه بندی داخلی آن ها می باشد.

لیست دانشگاه های کره جنوبی و  رتبه بندی دانشگاه های کره جنوبی

شهر نام دانشگاه رتبه کشوری رتبه جهانی
سئول Seoul National University 1 74=
داجون Korea Advanced Institute of Science and Technology KAIST 2 95=
سئول Sungkyunkwan University SKKU 3 111=
پوهانگ Pohang University of Science and Technology 4 137=
سئول Korea University 5= 201-250
اولسان Ulsan National Institute of Science and Technology 5= 201-250
سئول Yonsei University Seoul campus 5= 201-250
گوانجیو Gwangju Institute of Science and Technology 8= 351-400
سئول Hanyang University 8= 351-400
سئول Chung-Ang University 10= 401-500
سئول Kyung Hee University 10= 401-500
سئول Ewha Womans University 12= 501-600
سئول Konkuk University 12= 501-600
سئول Sejong University 12= 501-600
اولسان University of Ulsan 12= 501-600
جونجو Chonbuk National University 16= 601-800
گوانجو Chonnam National University 16= 601-800
اینچئون Inha University 16= 601-800
دائگو Kyungpook National University 16= 601-800
بوسان Pusan National University 16= 601-800
سئول University of Seoul 16= 601-800
سئول Sogang University 16= 601-800
گیونجسان Yeungnam University 16= 601-800
سوئون Ajou University 24= 801-1000
داجون Chungnam National University 24= 801-1000
چونچئون Hallym University 24= 801-1000
سئول Seoul National University of Science and Technology SeoulTech 24= 801-1000

رشته های تحصیلی در کره جنوبی

مدتی است که در کره جنوبی اقدامات زیادی جهت افزایش سطح تحصیلی در این کشور صورت گرفته است. به عنوان مثال افزایش بورسیه های تحصیلی سبب شده است تا راه برای ورود دانشجویان به دانشگاه کره جنوبی باز شود و تعداد بیشتری از متقاضیان تحصیل در دانشگاه کره به این کشور مهاجرت کنند. تحصیل در مدارس دولتی برای افراد مقیم این کشور و همچنین مهاجران رایگان می باشد. از رشته های تحصیلی در کره جنوبی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
مهندسی کامپیوتر، مدیریت، علوم تجارت و بازرگانی، علوم اقتصادی، حسابداری و زیرشاخه های هنر مثل موسیقی.
در بیشتر دانشگاههای کره جنوبی قبل از ورود به دانشگاه کره، از متقاضیان آزمون سنجش سطح استعداد علمی و توانایی به عمل می آید.

دانشگاه های کره جنوبی مورد تائید وزارت علوم ایران

همان طور که در قسمت قبل اشاره کردیم وضعیت تحصیلی مناسب دانشگاه کره جنوبی و معتبر بودن آن ها در سطوح جهانی سبب شده تا دانشجویان زیادی متقاضی تحصیل در این کشور شوند اما دانشجویان ایرانی که متقاضی تحصیل در دانشگاه های این کشور هستند باید قبل از اقدام برای مهاجرت و اخذ پذیرش از دانشگاه کره جنوبی، ابتدا به موضوع دیگری در رابطه با دانشگاه های این کشور نیز توجه داشته باشند. دانشجویان ایرانی برای انتخاب دانشگاه مورد نظر خود، در صورتی که قصد دارند بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه های کره جنوبی به کشور ایران برگردند و در ایران مشغول به کار شوند، باید به مورد تائید بودن دانشگاه کره توسط وزارت علوم توجه داشته باشند. در واقع دانشجویانی که در دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم ایران تحصیل کرده باشند می توانند پس از پایان تحصیل خود به کشور ایران برگردند و با مدرک خود به کار مشغول شوند اما دانشجویانی که در دانشگاه های غیر از آن ها تحصیل کنند نمی توانند با مدرک خود در کشور ایران مشغول به کار گردند.  همچنین برای شما عزیزان آن دسته از  دانشگاه کره جنوبی که توسط وزارت علوم کشور ایران قرار گرفته اند را مشاهده می نمایید.

دانشگاه کره گروه الف ممتاز
KAIST- Korea Advanced Institute of Scienc & Technologhy
Korea University
Pohang University of Science And Technology POSTECH
Seoul National University
Sungkyunkwan University
Yonsei University
دانشگاه کره گروه ب خوب
Chonbuk National University
Chonnam National University
Chung-Ang University
Chungnam National University
Ewha Womans University
Hankuk Korea University of Foreign Studies
Hanyang university
Inha University
Kyung Hee University
Kyungpook National University
Pusan National University
Sejong University
Sogang University
University of Seoul
University of Ulsan
University of Science and Technology UST – Daejeon
دانشگاه کره گروه ج  متوسط
Ajou University
Catholic University of Korea
Cheju National University CNU
Gwangju Institute of Science & Technology K-JIST
Gyeongsang National University
Information & Communications University ICU
Kangwon National University
Konkuk University
Korea Maritime University Busan
Korea National University of Physical Education
Pukyong National University

بورسیه تحصیلی کره جنوبی

شاید برای بسیاری از افراد این سوال پیش آمده باشد که چگونه بورسیه تحصیلی کره جنوبی بگیریم و اینکه رشته های تحصیلی در کره جنوبی که بورسیه می شوند کدامند؟ به طور کلی دانشگاه های کره جنوبی بورسیه های زیادی را برای متقاضیان در نظر گرفته اند که از آن ها می توان به بورسیه پزشکی کره جنوبی، بورسیه رشته روانشناسی در دانشگاه کره و همچنین بورسیه رشته های هنر در دانشگاه کره جنوبی اشاره کرد. در ادامه برای مثال چند نمونه از بورسیه هایی که توسط دانشگاه های کره جنوبی به دانشجویان ممتاز اعطا می گردد را معرفی کرده ایم.

مبلغ مدت برنامه بورسیه
مبلغ 500 هزار وون ماهیانه برای هزینه های زندگی و ۲۰۰ هزار وون کمک هزینه تسویه حساب ۴ ماه یا ۱۰ ماه یک ترم یا دو ترم بورسیه تبادل دانشجو
مبلغ 240 هزار وون کمک هزینه پروژه های تحقیقاتی،۲۰ هزار وون بیمه ماهیانه، تا ۹۰۰ هزار وون هزینه زندگی، ۲۰۰ هزار وون کمک هزینه تحصیل کل مدت تحصیل بورسیه عمومی کشور کره جنوبی
ماهیانه ۵۰۰ هزار وون کمک هزینه زندگی ۱۰ ماه بورسیه دانشجوهای دارای سرمایه شخصی Self financed

هزینه تحصیل در کره جنوبی

برای بررسی شرایط تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی باید به شهریه دانشگاه کره نیز توجه داشته باشیم. همان طور که قبلا هم اشاره کردیم تحصیل در دانشگاه های کره ی جنوبی به زبان کره ای برای دانشجویان رایگان می باشد اما دانشجویانی که قصد دارند به زبان انگلیسی در کشور کره جنوبی تحصیل نمایند باید برای تحصیل خود در دانشگاه های خصوصی هزینه بپردازند. در ادامه به بررسی میزان شهریه مقاطع مختلف و رشته های مختلف در دانشگاه کره جنوبی برای شما عزیزان پرداخته ایم.

  •  
    هزینه های تحصیل در مقطع لیسانس

    هزینه های تحصیل در رشته های علوم انسانی : 2 تا 8 هزار دلار

       هزینه های تحصیل در رشته های مهندسی : 2 تا 9 هزار دلار

      هزینه های تحصیل در رشته های پزشکی : 4 تا 11 هزار دلار

  •  
    هزینه های تحصیل در مقطع فوق لیسانس

    هزینه های تحصیل در رشته های علوم انسانی : 2 تا 14 هزار دلار

    هزینه های تحصیل در رشته های مهندسی : 2 تا 21 هزار دلار

    هزینه های تحصیل در رشته های هنری و ورزشی : 2 تا 7 هزار دلار

همچنین هزینه تحصیل در کشور کره جنوبی در مقطع دکتری برای هر ترم حدودا 2.300 دلار تا 3.600 دلار می باشد.

هزینه زندگی در کره جنوبی

برای بررسی شرایط زندگی در کشور کره جنوبی ابتدا باید به وضعیت هزینه های زندگی در این کشور توجه نماییم. اگر شما نیز متقاضی تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی هستید می توانید برای اخذ اطلاعات بیشتر به جدول زیر مراجعه نمایید و با بررسی هزینه زندگی در کره جنوبی، شرایط خود را برای مهاجرت تحصیلی به این کشور بسنجید.

عنوان قیمت به دلار آمریکا
غذا ، رستوران ارزان قیمت ۶٫۷۸
غذا برای ۲ نفر ، رستوران میان رده ۳۳٫۸۸
پپسی بطری ۰٫۳۳ لیتر ۱٫۴۳
شیر ۱ لیتر ۲٫۱۱
نان شیرینی تازه ۵۰۰ گرم ۲٫۵۰
برنج  سفید ۱ کیلوگرم ۳٫۷۵
تخم مرغ ۱۲ ۲٫۵۶
پنیر محلی ۱ کیلوگرم ۱۷٫۴۹
فیله مرغ ۱ کیلوگرم ۹٫۱۹
گوشت گاو ۱ کیلوگرم ۲۶٫۲۶
سیب ۱ کیلوگرم ۶٫۷۱
موز ۱ کیلوگرم ۳٫۹۲
پرتقال ۱ کیلوگرم ۵٫۱۹
گوجه فرنگی ۱ کیلوگرم ۵٫۳۹
سیب زمینی ۱ کیلوگرم ۳٫۵۳
پیاز ۱ کیلو گرم ۲٫۶۷
بلیط یک طرفه حمل و نقل محلی ۱٫۰۶
تاکسی ۱ کیلومتر تعرفه عادی ٫۶۸
اجاره آپارتمان ۱ اتاق خواب در مرکز شهر ۵۹۵٫۰۹
اجاره آپارتمان ۱ اتاق خواب خارج از مرکز ۳۹۱٫۱۴
اجاره آپارتمان ۳ اتاق خواب در مرکز شهر ۱٫۵۹۱
اجاره آپارتمان ۳ اتاق خواب خارج از مرکز ۵۹۰٫۹
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر             ۱۱،۴۳۰٫۲۳
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز ۵،۷۱۸٫۵۸

شرایط کار پس از تحصیل در کره جنوبی

یکی اهداف متقاضیان تحصیل دبیرستان در کره جنوبی و پس از آن تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی، یافتن کار مربوط به رشته خود در این کشور می باشد. یکی از مهم ترین موضوعات برای یافتن کار و زندگی در کشور کره جنوبی داشتن تسلط کافی بر زبان کره ای و رعایت آداب و رسوم آن ها می باشد. متقاضی باید بتواند برای اخذ کار در این کشور با مردم ارتباط خوبی برقرار نماید و این موضوع بدون داشتن تسلط بر زبان کره ای و یا رعایت نکردن آداب و رسوم آن ها امکان پذیر نمی باشد. البته بهتر است توجه داشته باشید که کشور کره جنوبی کشوری مهاجر پذیر نمی باشد و برای یافتن کار در این کشور، شهروندان کره جنوبی در اولویت می باشند به همین دلیل شاید بهتر باشد قبل از اقدام برای مهاجرت تحصیلی به این کشور، ابتدا شرایط کشور های دیگر را نیز مورد بررسی قرار دهید و سپس دست به تصمیم گیری بزنید.

شرایط اقامت و تابعیت کره جنوبی

از موضوعات مهمی که در زمینه تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی وجود دارد وضعیت اقامت و اخذ تابعیت کشور کره جنوبی از طریق تحصیل در این کشور می باشد. یکی از دلایلی که افراد برای مهاجرت دارند، اخذ اقامت دائم و همچنین اخذ تابعیت و شهروندی یک کشور دیگر می باشد اما همان طور که قبلا هم اشاره کردیم کشور کره جنوبی کشوری مهاجر پذیر نمی باشد و به همین دلیل نیز مهاجران نمی توانند به راحتی به اقامت دائم و تابعیت این کشور دست پیدا کنند. متقاضیانی که قصد دارند از طریق تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی به اجازه اقامت دائم و سپس پاسپورت این کشور دست یابند باید ابتدا برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور اقدام کنند. پس از اخذ پذیرش تحصیلی متقاضیان باید مدارک خود را برای اخذ ویزای تحصیلی کشور کره جنوبی به سفارت این کشور ارائه نمایند و برای دریافت آن اقدام کنند. سپس متقاضیان باید در این کشور تحصیل نمایند و پس از پایان تحصیل خود به کاری قانونی و معتبر در کشور کره جنوبی مشغول شوند. در صورتی که فرد به مدت 3 سال در کشور کره جنوبی مشغول به کار باشد می تواند اقامت دائم این کشور را اخذ نماید و سپس پس از زندگی به مدت 5 سال در کره جنوبی، فرد می تواند در آزمون شهروندی کشور کره جنوبی شرکت نماید و در صورت قبولی، وی واجد شرایط دریافت تابعیت و پاسپورت کشور کره جنوبی می باشد.




Scroll to Top