اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: هلندی

بورسیه تحصیلی هلند و بررسی کامل شرایط اخذ آن در مقاطع مختلف 2022

بورسیه تحصیلی هلند ، محدودیت سنی برای تحصیل در هلند ، مدارک لازم برای ویزای تحصیلی هلند و همچنین شرایط بورس دکترا در هلند و سایر مقاطع در این نوشتار مورد بررسی و تحلیل علمی قرار می گیرد. شرایط و پارامترهای لازم جهت اخذ بورسیه تحصیلی هلند کدامند؟ شرایط و محدودیت سنی برای تحصیل در هلند و بورسیه تحصیلی هلند چیست؟ آیا با اخذ بورس هلند می تواند هزینه های زندگی دانشجویی را پوشش داد؟ اقامت هلند بعد از تحصیل به چه صورت می باشد؟ در ادامه در این نوشتار تلاش نمودیم تا به این سوالات و تمامی سوالاتی که ممکن است در بحث تحصیل در هلند با دریافت بورسیه مطرح گردد را شرح نماییم. کشور هلند به واسطه کیفیت بالای  تحصیل، زندگی و همچنین اقتصاد قوی که موجب پایین بودن نرخ بیکاری در این کشور میگردد، بسیار مورد توجه علاقمندان مهاجرت تحصیلی به کشورهای سطح بالای اروپایی قرار دارد. دانشگاههای هلند با رتبه های بالای بین المللی می تواند مکان بسیار هیجان انگیز برای تحصیل و ارتقای علمی متقاضیان باشد که در ادامه به معرفی دانشگاههای هلند و همچنین بورسیه هایی که این دانشگاهها به متقاضیان در سطوح بین المللی اعطا می کنند اشاره خواهیم داشت.

 

شرایط جدید تحصیل در هلند در یک نگاه 

تحصیل در یکی از بهترین شهرهای هلند ؛ کشوری که مردم و شهروندان آنها غالبا به زبان انگلیسی تکلم می کنند، بعنوان مثال گذران زندگی در شهر آمستردام بدون برخورداری از دانش زبان انگلیسی بسیار مشکل است.

برای اولین بار شرایط ویژه

  • با توجه به شرایط جدید تحصیل در هلند می توان با آیلتس 6 می توان اقدام کنید.
  • (‌ البته چناچه آیلتس 6 ندارید،‌ نگران نباشید؛ زیرا با داشتن مدرک آیلتس 5.5 و گذراندن کورس زبان در خاک کشور هلند با هزینه ای حدود 2500 تا 3000 یورو می توانید آماده حضور در کلاس های رشته اصلی خود شوید. )
  • امکان اخذ اقامت دانشجویی بدون نیاز به مدرک بالای زبان
  • کل شهریه در سال تنها در حدود هفت هزار یورو
  • اجازه کار ضمن تحصیل دارید
  • امکان اخذ اقامت برای شما و تمام خانواده شما بعنوان همراه
  • از یک فرجه یک ساله بمنظور پیدا کردن کار پس از فارغ التحصیلی می توانید استفاده کنید.
  • دانشگاه و کورس شما به زبان انگلیسی است.
  • هزینه نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر است
  • تحصیل در هلند بدون محدودیت سنی و شرط سنی خاص
  • امکان تحصیل رایگان فرزندانتان

بورسیه تحصیلی هلند و شرایط عمومی آن

آموزش زبان هلندی اصفهان

بورسیه تحصیلی هلند عموما در مقطع دکترا به متقاضیان اعطا می گردد و در دیگر مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد متقاضیان از شانس کمتری جهت اخذ بورس تحصیلی برخوردار هستند. از جمله موارد بسیار مهمی که کشور هلند را مورد توجه قرار می دهد، عدم سخت گیری جهت سن متقاضیان برای اخذ ویزای تحصیلی و پذیرش در دانشگاهها می باشد. کشور هلند با جمعیتی در حدود 16.5 میلیون نفر جمعیت و مساحتی معادل41.543 کیلومتر مربع می تواند مقصد مناسبی برای ارتقاء در تحصیلات و در نهایت ورود به بازار کار اروپایی باشد. پایتخت کشور هلند و همچنین بزرگترین شهر این کشور شهر آمستردام می باشد که دانشگاههای بسیار معتبری در سطح بین المللی را در خود جای داده است. زبان رسمی کشور هلند زبان هلندی است که ریشه در زبان آلمانی دارد. کشور هلند از اقتصاد بسیار فعالی برخوردار است و با وجود مساحت بسیار کمی که دارد از جمله بزرگترین سهام داران در بانکداری و تجارت جهانی محسوب می شود. این کشور لقب هایی نظیر کشور لاله ها و یا کشورهای آسیاب بادی دارد. کشور هلند در رابطه با پرورش و صادرات گل در دنیا دارای رتبه اول است و در دیگر زمینه ها نظیر صنایع گاز، صنایع الکترونیکی، صنایع شیمیایی و صنایع غذایی فعالیت گسترده ای دارد.

بورسیه تحصیلی هلند در مقطع کارشناسی

آموزش زبان هلندی اصفهان

دریافت بورسیه تحصیلی هلند در مقطع کارشناسی برای متقاضیانی که خارج از این کشور و یا خارج از اتحادیه اروپا هستند می توان گفت بسیار دشوار و کمی تا قسمتی ناممکن است. به صورت کلی در رابطه با تحصیل در هلند در مقطع کارشناسی می توان به این مطلب اشاره داشت که دوره کارشناسی در کشور هلند 3 الی 4 ساله است و افراد با دارا بودن مدرک دیپلم 12 ساله می توانند اقدام به اخذ پذیرش از دانشگاههای هلند نمایند. برای تحصیل در هلند در مقطع کارشناسی نیاز به داشتن مدرک زبان با نمره آیلتس 6 می باشد. اگر دارای مدرک زبان با نمره آیلتس 5.5 هستید و تمایل به تحصیل در هلند در مقطع کارشناسی دارید یا حتی اگر از سن کمی برخوردار هستید نگران نباشید؛ چرا که دوره های زبان قبل از شروع دوره کارشناسی برای متقاضیانی با نمره آیلتس پایین تر از 6 با سنین پایین برگزار می گردد که این امکان را به آنان خواهد داد تا با حضور در این کشور به رساندن نمره زبان خود به میزان حد نصاب پرداخته و بعد از آن وارد دوره کارشناسی گردند.

 

البته از آنجایی که کشور هلند در رابطه با سن متقاضیان جهت تحصیل از حساسیت کمتری برخوردار است همه افراد از امکان شرکت در دوره های زبان در این کشور و ورود به مقطع کارشناسی برخوردار نیستند و شرایط آنها جهت این امر مهم بررسی گردد.

لازم به ذکر است که دانشجویان مقطع کارشناسی در هلند باید 180 الی 240 ECTS (واحد) را بگذرانند تا موفق به اخذ مدرک فارغ التحصیلی گردند که افزایش و یا کاهش تعداد واحدها بسته به رشته متقاضیان متفاوت خواهد بود. هزینه تحصیل در هلند در مقطع کارشناسی در حدود 7800 یورو در سال می باشد که در صورت دارا بودن شرایط خاصی امکان برخورداری از بورسیه تحصیلی هلند میسر می باشد. شایان ذکر است که دانشجویان مقطع کارشناسی در هلند می توانند 20 ساعت به کار ضمن تحصیل بپردازند و بخش قابل توجهی از هزینه های زندگی خود را از طریق کار ضمن تحصیل تامین نمایند.

بورسیه تحصیلی هلند در مقطع کارشناسی ارشد

آموزش زبان هلندی اصفهان

دریافت بورسیه تحصیلی هلند در مقطع کارشناسی ارشد نیز همانند مقطع کارشناسی بسیار دشوار می باشد و افراد از شرایط بسیار خاصی باید برخوردار باشند تا بتوانند موفق به دریافت بورس تحصیلی هلند در مقطع کارشناسی ارشد گردند. متقاضیان دریافت بورسیه تحصیلی از کشور هلند تنها در صورتی می توانند موفق به این مهم گردند که دارای مدارج بالای علمی و یا موفقیت های علمی در سطح بین المللی باشند. تحصیل در هلند در مقطع کارشناسی ارشد 1 الی 2 ساله می باشد که متقاضیان باید با در دست داشتن مدرک فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی و همچنین با دارا بودن مدرک زبان با نمره 6.5 آیلتس قادر به اخذ پذیرش از دانشگاههای هلند باشند. شهریه تحصیل در هلند در مقطع کارشناسی ارشد بسته به دانشگاه و رشته های تحصیلی متفاوت است اما می توان گفت بین 9 الی 12 هزار یورو و در برخی رشته های تحصیلی حتی بیشتر می باشد. متقاضیانی که تحصیل در هلند در مقطع کارشناسی ارشد را انتخاب نموده اند می توانید حین تحصیل 30 ساعت در هفته مشغول به کار گردند. خاطر نشان می گردد امکان دریافت بورس تحصیلی از دانشگاههای هلند در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با احتمال بسیار پایینی میسر است و با تحصیل در مقطع دکترا با دارا بودن شرایط لازمه از این امکان می توان برخوردار بود.

بورسیه تحصیلی هلند در مقطع دکترا

آموزش زبان هلندی اصفهان

دریافت بورسیه تحصیلی هلند در مقطع دکترا برای بسیاری از متقاضیانی که شرایط لازم را داشته باشند با شانس بالایی امکان پذیر است. به صورت کلی می توان گفت شرایط تحصیل در مقطع دکترا در هلند در قیاس با مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد متفاوت است چرا که امکان اخذ بورس تحصیلی وجود دارد و متقاضیان باید با در دست داشتن مدرک فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد، مدرک زبان با نمره آیلتس 7 بعلاوه ارائه 2 الی 3 مقاله معتبر در ISI و همچنین دارا بودن یک استاد راهنما و یا سوپروایزر که از قبل با متقاضی مصاحبه نموده و تمایل به بکارگیری وی در یک پروژه تحقیقاتی داشته باشد، موفق به این امر گردند. متقاضیانی که از شرایط بورس دکترا در هلند بهرمند می گردند می توانند از امکان کار ضمن تحصیل نیز بهره ببرند. دانشجویان دکتری در هلند 40 ساعت در هفته می توانند به کار ضمن تحصیل مشغول باشند و بخش قابل توجهی از هزینه های زندگی خود را تامین نمایند. لازم به ذکر است که تحصیل در مقطع دکتری در کشور تقریبا رایگان می باشد و در بیشتر مواقع دانشجویان مقطع دکتری به عنوان پژوهشگر، محقق و یا کارمند در دانشگاه می توانند مشغول به کار گردند که در این صورت امکان اخذ حقوق از دانشگاه برای وی میسر خواهد بود و بین 1200 الی 2000 یورو حقوق دریافت خواهد نمود.

بورسیه تحصیلی هلند و انواع بورس تحصیلی هلند2022

آموزش زبان هلندی اصفهان

کشور هلند با توجه به پارامترهای خاصی تعدادی بورسیه تحصیلی برای متقاضیان اخذ بورسیه تحصیلی هلند در نظر گرفته است که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت:

مقطع تحصیلی نام بورسیه تحصیلی توضیحات
کارشناسی بورسیه تحصیلی دانشگاه تیلبرگ این بورسیه به دانشجویان بین المللی ممتاز در رشته های مدیریتی اعطا می گردد.مبلغ این بورسیه 10000 یورو به صورت سالیانه طی سه سال به هر دانشجوی بین المللی اعطا می گردد.
کارشناسی بورسیه تحصیلی دانشگاه UWC این بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین المللی از همه نژادها اعطا می گردد. این بورسیه تمامی هزینه های دانشجویان را تامین می نماید. لازم به ذکر است این بورسیه به دانشجویان ممتاز بین المللی اعطا می گردد که دارای سبقه علمی قوی باشند.
کارشناسی بورسیه تحصیلی هلند با نام Radboud این بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی با سابقه علمی درخشان در نظر گرفته شده است که هزینه های تحصیل و زندگی متقاضی را تا 2.078 یورو در سال کاهش می دهد. زمان ثبت نام این نوع از بورسیه تحصیلی هلند در تاریخ ۱ مارچ هر سال می باشد.
کارشناسی ارشد بورسیه تحصیلی هلند با نام AES دانشگاه آمستردام این بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین المللی ممتاز با رزومه علمی بسیار قوی در خارج از اتحادیه اروپا اعطا می گردد که سالیانه ۲۵۰۰۰ یورو به متقاضی اعطا می شود و برای سال دوم نیز تمدید می گردد. زمان ثبت نام جهت اخذ این بورسیه تحصیلی ۱۵ ژانویه و یا ۱ فوریه می باشد.
کارشناسی ارشد بورسیه تحصیلی هلند با نام VUFP این نوع از بورس تحصیلی هلند به دانشجویان بین المللی با رزومه علمی و تحقیقاتی قوی اعطا می شود که کلیه هزینه های آنها را تامین می نماید. زمان ثبت نام جهت اخذ این نوع از بورسیه تحصیلی هلند هر ساله ۱ فوریه می باشد.
کارشناسی ارشد بورسیه تحصیلی هلند با نام UTS این بورسیه تحصیلی به دانشجویان داخل و خارج از اتحادیه اروپا ارائه می گردد که با توجه به رزومه علمی و تحقیقاتی متقاضی بین ۳۰۰۰ الی ۲۵۰۰۰ یورو در سال متفاوت می باشد. زمان ثبت نام جهت اخذ این بورسیه تحصیلی هر ساله ۱ فوریه می باشد.
دکترا بورسیه تحصیلی ISS این بورسیه به جهت بخشی از مطالعات توسعه بخشی در دانشگاه آراسموس روتردام به متقاضیان در مقطع دکترا ارائه می گردد. دانشجویان دکترا در این بورسیه حقوق ماهیانه ای معادل ۱۶۵۰ یورو در ماه دریافت می کنند.
دکترا بورسیه تحصیلی هلند با عنوان اریک بلومینک این بورسیه تحصیلی هلند به دانشجویان برجسته و برتر در هر کشوری اعطا می گردد که شامل تامین هزینه های تحصیل و زندگی می گردد.

بورسیه تحصیلی هلند و هزینه های تحصیل و زندگی در هلند

جهت تحصیل در هلند نیاز به آگاهی کامل از میزان هزینه های تحصیل و زندگی ( شامل شهریه های دانشگاهی + مخارج دانشجویی ) در این کشور می باشد. به همین سبب با تهیه جداولی به صورت زیر سعی داریم تا به صورت کامل از تمامی هزینه هایی که دانشجویان مشغول به تحصیل در هلند مکلف به پرداخت آن هستند، آنها را آگاه سازیم. هزینه های زندگی در هلند به صورت ماهیانه برای دانشجویان بین 700 الی 800 یورو می باشد. لازم به ذکر است که متقاضیانی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی هلند می گردند از پرداخت بخش قابل توجهی از هزینه ها معاف می باشند.

شهریه تحصیل در هلند در مقاطع مختلف

ردیف مقاطع تحصیلی هلند شهریه های سالانه (یورو)
1 مقطع کارشناسی 7800 الی 8800
2 مقطع کارشناسی ارشد 11000 الی 32.500
3 مقطع دکترا امکان تحصیل در مقطع دکترا به صورت رایگان وجود دارد

هزینه زندگی در هلند

ردیف عنوان بها (یورو)
1 یک وعده غذایی در رستوران های ارزان قیمت 15.00
2 غذا برای دو نفر در یک رستوران متوسط 60.00
3 آب معدنی کوچک 1.87
4 کاپوچینو در صورت مصرف مداوم روزانه 2.71
5 کوکا/پپسی 2.23
6 یک لیتر شیر 0.89
7 یک قرص نان سفید تازه 500 gr 1.15
8 یک کیلو برنج سفید 1.76
9 12 عدد تخم مرغ 2.30
10 یک کیلو پنیر محلی 10.24
11 یک کیلو سینه مرغ بدون پوست و بدون استخوان 8.47
12 یک کیلو گوشت گوساله 15.31
13 یک کیلو سیب 2.01
14 یک کیلو موز 1.82
15 یک کیلو پرتقال 1.50
16 یک کیلو گوجه فرنگی 2.57
17 یک کیلو سیب زمینی 1.33
18 یک کیلو پیاز 1.30
19 کاهو ( یک سر ) 0.99
20 بطری آب 1.5 لیتری 0.79
21 بلیط یک طرفه حمل و نقل محلی 3.00
22 رفت و آمد معمول ماهانه 80.00
23 تاکسی 1 کیلومتر ( تعرفه عادی ) 2.18
24 تاکسی 1 ساعت انتظار ( تعرفه عادی ) 31.25
25 یک لیتر بنزین 1.61
26 اجاره آپارتمان 1خوابه مرکزشهر 1004
27 اجاره آپارتمان 1 خوابه خارج از مرکز شهر 799
28 اجاره آپارتمان 3 خوابه مرکز شهر 1644
29 اجاره آپارتمان 3 خوابه خارج از مرکز شهر 1250

بورسیه تحصیلی هلند و کار دانشجویی

آموزش زبان هلندی اصفهان

دانشجویانی که مشغول به تحصیل در کشور هلند هستند می توانند با کار ضمن تحصیل بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین نمایند. دانشجویان مقطع کارشناسی 20 ساعت، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد 30 ساعت و دانشجویان مقطع دکترا با 40 ساعت کار ضمن تحصیل در هلند می توانند در این کشور مشغول به کار گردند و با حقوق دریافتی بخش قابل توجهی از هزینه های زندگی خود را تامین نمایند. از آنجایی که کشور هلند از جمله کشورهای توریستی است و در کنار صنعت توریسم دارای صنایع فعال بسیاری می باشد شانس کاریابی در هلند چه ضمن تحصیل و چه بعد از فارغ التحصیلی بالا می باشد. کار دانشجویی در هلند این امکان را به متقاضیان می دهد که علاوه بر ادغام بهتر با جامعه هلندی، با آشنایی بهتر با روال کار در این کشور شانس کاریابی بعد از فارغ التحصیلی خود را افزایش دهند و همچنین یادگیری زبان هلندی را تسریع بخشند.

بورسیه تحصیلی هلند و بررسی ویزای همراه

آموزش زبان هلندی اصفهان

متقاضیانی که موفق به دریافت بورسیه تحصیلی هلند شده اند می توانند همراهان خود را که شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال می باشد در کنار خود داشته باشند. به این صورت که پس از گذشت 2 هفته از ورود متقاضی هنگامی که موفق به اخذ کارت اقامت موقت تحصیلی شد می تواند به اداره مهاجرت هلند مراجعه نموده و درخواست خود مبنی بر الحاق خانواده که همسر و فرزندان زیر 18 سال وی می باشد را به آن اداره تسلیم نماید. همراهان اجازه تحصیل رایگان در کشور هلند را خواهند داشت اما اجازه کار در هلند را از بدو ورود نخواهند داشت و تنها با اخذ مجوز کاری از اداره کار کشور هلند می توانند به صورت تمام وقت در این کشور مشغول به کار گردند.

 

بورسیه تحصیلی هلند و معرفی دانشگاه های برتر هلند

آموزش زبان هلندی اصفهان

دانشگاههای کشور هلند از رتبه و اعتبار بسیار مطلوبی در جهان برخوردار هستند. در لیست 350 دانشگاه معتبر جهان ، 13 دانشگاه از آن کشور هلند می باشد. در ادامه به معرفی دانشگاههای معتبر هلند بر اساس رنکینگ داخلی و بین المللی خواهیم پرداخت:

نام دانشگاه رتبه در هلند رتبه در جهان
دانشگاه اوترخت 1 64
دانشگاه آمستردام 2 69
دانشگاه صنعتی DELFT 3 96
دانشگاه گرونینگن 4 101
دانشگاه VU آمستردام 5 124
دانشگاه و مرکز تحقیقاتی واگینگن 6 180
دانشگاه Radboud 7 215
دانشگاه صنعتی Eindhoven 8 220
دانشگاه Twente 9 229
دانشگاه آراسموس روتردام 10 260
دانشگاه ماستریخت 11 398
دانشگاه تیلبرگ 12 654
دانشگاه لیدن 13 669
دانشگاه اپن هلند 14 1416
آموزش های آبی دانشگاه IHE 15 2028
دانشگاه علوم کاربردی han 16 2200
دانشگاه Hanze 17 2335
دانشگاه علوم کاربردی آمستردام 18 2406
دانشگاه علوم زوید 19 2668
دانشگاه آموزش حرفه ای برادا 20 2779

 

بورسیه تحصیلی هلند و مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی هلند

آموزش زبان هلندی اصفهان

متقاضیانی که موفق به دریافت بورسیه تحصیلی هلند شده اند و یا قصد تحصیل در هلند را دارند باید در کنار اخذ پذیرش موفق به دریافت ویزای تحصیلی هلند که با نام mvv شناخته شده است اقدام نمایند. لازم به ذکر است هزینه درخواست فرم ویزا بسته به دانشگاه محل پذیرش متفاوت است و متقاضیان پس از دریافت پذیرش از دانشگاههای مورد نظر خود در کشور هلند باید اقدام به دریافت ویزای تحصیلی هلند نمایند.

مدارک لازم به جهت اخذ ویزای تحصیلی عبارتند از:

  • پاسپورت
  • عکس
  • نامه تمکن مالی
  • بیمه دانشجویی
  • مدارک تحصیلی با ترجمه رسمی و اصل مدارک
  • مدارک زبان
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • ارائه گواهی سلامت برای متقاضی
  • ارائه گواهی عدم سوء سابقه
  • توصیه نامه از اساتید
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • CV تحصیلی
  • فیش واریزی هزینه ویزا

بورسیه تحصیلی هلند و موقعیت کار پس از تحصیل

آموزش زبان هلندی اصفهان

متقاضیانی که موفق به دریافت بورسیه تحصیلی هلند شده اند در همه مقاطع پس از تحصیل از این شانس برخوردارند که مدتی در این کشور اقامت داشته و به دنبال کار بگردند و در صورت یافتن کار مناسب اقدام به اخذ اقامت کاری در این کشور نمایند. هلند به سبب داشتن صنایع متعدد و اقتصادی پررونق می تواند مقصد مناسبی برای متقاضیان کار باشد. متقاضیان این امکان را خواهند داشت تا با یک ورود تحصیلی شانس خود را برای یافتن کار در این کشور افزایش دهند؛ چرا که داشتن مدرک تحصیلی از دانشگاههای این کشور می تواند یک امتیاز مثبت به جهت یافتن کار در هلند باشد. نرخ بیکاری هلند بسیار پایین است و این مسئله از بازار پر رونق کسب و کار در این کشور نشأت گرفته است.

 

بورسیه تحصیلی هلند و وضعیت اقامت و اخذ تابعیت پس از تحصیل

آموزش زبان هلندی اصفهان

تحصیل خود به تنهایی منجر به اخذ اقامت دائم و پاسپورت هلند نمی گردد. متقاضیانی که با ویزای تحصیلی وارد هلند می گردند پس از فارغ التحصیلی باید به دنبال کار بگردند و در صورت کار مناسب می توانند اقامت خود را از تحصیلی به کاری تغییر دهند. با 3 الی 5 سال کار در هلند و پرداخت مالیات این کشور امکان اخذ کارت اقامت دائم هلند میسر می گردد. 4 الی 5 سال پس از دریافت کارت اقامت دائم هلند متقاضیان می توانند به اداره مهاجرت این کشور مراجعه و درخواست خود مبنی بر اخذ پاسپورت هلند را تسلیم نمایند. گفتنی است که از لازمه های اخذ پاسپورت هلند تسلط به زبان هلندی، قبولی در آزمون تاریخ کشور هلند و همچنین نداشتن سوء سابقه کیفری در مدت اقامت خود در این کشور می باشد.

آموزشگاه زبان اصفهان




Scroll to Top