اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دانشگاه های دندانپزشکی در ترکیه و استانبول

اطلاع از بهترین دانشگاه های دندانپزشکی در ترکیه و استانبول از اهمیت بالایی برای متقاضیان این رشته برخوردار است. لیسانس دندانپزشکی مقطعی از تحصیلات پزشکی است، که به تحقیق و تشخیص بیماری های دهان و دندان می پردازد. به همین دلیل دانشجویان لیسانس دندانپزشکی باید به تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری های دهان و دندان تسلط کامل داشته باشند. بهترین دانشگاه های دندانپزشکی در ترکیه قرار دارند. که موجب شده بسیاری از دانشجویان خارجی تمایل به تحصیل در این دانشگاه ها داشته باشند.

برای دریافت نامه پذیرش در این دانشگاه های بین المللی دو روش کلی وجود دارد. در ادامه با لیستی از برترین دانشگاه های دندانپزشکی در ترکیه و استانبول آشنا خواهیم شد.

اطلاعاتی در رابطه با دندانپزشکی

دندانپزشکی شاخه ای از رشته پزشکی است که، اطلاعات بسیار مهمی را در رابطه با بهداشت دهان و دندان تحت پوشش قرار می دهد. همچنین دانشجویان این رشته باید در رابطه با جراحی عمومی و ایمپلنتولوژی نیز اطلاعات کافی داشته باشند. هدف دانشکده های پزشکی تربیت دندانپزشکانی است که بتوانند با کمترین درد و ناراحتی، مشکلات و بیماری های دندان را تشخیص داده و درمان نمایند.

تحصیل در دانشگاه های دندانپزشکی ترکیه

همانطور که گفته شد به دلیل ایده آل بودن تحصیل در دانشگاه های دندانپزشکی ترکیه، بسیاری از دانشجویان خارجی تمایل به تحصیل در این دانشگاه ها دارند. برای دریافت نامه پذیرش این دانشگاه ها به دو روش می توان اقدام نمود.

  1. روش اول این است که در هر سال یک بار در دانشگاه ها آزمون یوس برگزار می شود. می توانید در این آزمون شرکت نموده و با توجه به نتیجه آزمون وارد دانشگاه شوید. در برخی از مواقع دانشگاه های ایالتی نیز هر ساله این آزمون را برگذار می نمایند، که دانشگاه های معتبر ترکیه نیز در آن شرکت می کنند.
  2. در روش دوم نیز می توانید بدون شرکت در آزمون برای دریافت نامه پذیرش اقدام نمایید. برای اینکار باید نامه فارغ التحصیلی و مدارک تحصیلی خود را به دانشگاه مورد نظر تحویل دهید. معمولا دانشجویانی که به دلایل مختلف نتوانسته اند در آزمون ورودی شرکت نمایند، از این روش برای پذیرش در دانشگاه استفاده می کنند.

دریافت معتبرترین مدرک لیسانس دندانپزشکی از دانشگاه های ترکیه

  • دانشگاه اوکان استانبول: از آنجایی که برنامه تحصیلی دندانپزشکی دانشگاه اوکان، مطابق با چارچوب ارزش های جهانی است. بهترین اطلاعات و آموزش های دانشگاهی را در رابطه با تشخیص و درمان بالینی بیماری های دهان و دندان به دانشجویان آموزش می دهد. از آنجایی که روند تحصیل در این دانشگاه مطابق با استانداردهای جهانی است. مدرک لیسانس دندانپزشکی این دانشگاه از اعتبار نسبتا بالایی برخوردار است.
  • دانشگاه مرسین ترکیه: دانشگاه مرسین یکی از برترین دانشگاه های دندانپزشکی ترکیه است. که مطابق با استانداردهای جهانی در زمینه آموزش ترمیم دندان های طبیعی از دست رفته با استفاده از پروتزهای ثابت و متحرک فعالیت می کند. همچنین لیسانس دریافتی از این دانشگاه، مطابق با لیسانس دانشگاه خاور نزدیک است. زیرا در این دانشگاه از کادر آموزشی حرفه ای و مسلط به آموزش با زبان ترکی و انگلیسی استفاده می شود. همچنین این دانشگاه با استفاده از برنامه پشتیبانی دهان و Near East کالج های حرفه ای برای آموزش استفاده می نماید.

آموزش دندانپزشکی در ترکیه

آموزش دندانپزشکی در ترکیه

امروزه تعداد دانشکده های دندانپزشکی در ترکیه رو به افزایش است. که با توجه به استانداردهای جهانی و کیفیت بالای آموزش در حال پذیرش دانشجویان است. به همین دلیل است که دانشکده های دندان پزشکی ترکیه از رقابت بسیار بالایی با دیگر دانشگاه ها برخوردار هستند. برنامه آموزشی دانشگاه های دندانپزشکی در ترکیه معمولا به شرح زیر می باشد.

  • سال اول: در سال اول تحصیل در زمینه مباحث اولیه و علوم پایه طبیعی آموزش داده می شود. به همین دلیل در این سال دانشجویان در زمینه آناتومی، فیزیولوژی، بافت شناسی دهان و دندان و داروسازی آموزش داده می شوند. بنابراین سال اول تحصیلی را مرحله پیش بالینی می نامند. هدف اصلی پس از اتمام سال اول  این است که، دانشجو بتواند تمامی تجهیزات و مواد دندان پزشکی را بشناسد.
  • سال دوم: در سال بعدی هدف از آموزش این است که پس از اتمام سال تحصیلی، دانشجو بتواند در زمینه ارگانیسم انسان، آسیب شناسی دهان و دندان، دارو شناسی و بیوشیمی شدید اطلاعات کافی و کامل کسب نماید.
  • سال سوم: با توجه به برنامه تحصیلی دانشگاه های دندان پزشکی ترکیه، دانشجو پس از پایان سال سوم باید با مرحله بالینی به طور کامل آشنا شده باشد. در سال سوم تحصیل بیماری های دهان و دندان شناسایی و تفسیر می شود و دانشجو به صورت تئوری و عملی با انواع بیماری های دهان و دندان آشنا خواهد شد.
  • سال آخر: در سال آخر تحصیل نیز دانشجویان به صورت عملی روی بیماران خود کار خواهند نمود. یعنی مشکلات و بیماری های دهان و دندان آن ها را تشخیص داده و برای درمان آن اقدام می نمایند. البته در طول درمان یک استاد راهنما در کنار این دانشجویان حضور خواهد داشت. برای یادگیری بهتر معمولا دانشجویان به بیمارستان ها و مراکز درمانی دندان پزشکی ارجاع داده می شوند.

بهترین و مشهورترین دانشگاه های دندانپزشکی در ترکیه

بهترین و مشهورترین دانشگاه های دندانپزشکی در ترکیه
  • دانشگاه بزمی عالم واکیف: با توجه به پیش بینی های انجام شده این دانشگاه یک مرکز تحصیلی پیشرو در زمینه علوم پزشکی است. که با توجه به آموزش های اصولی و استاندارد و تحقیقاتی که در آن انجام می گیرد، مورد توجه مراجع جهانی قرار گرفته است.
  • دانشگاه یدی تپه: این دانشگاه نیز از بهترین و سبزترین دانشگاه های جهان شناخته شده است. که در آن توجه به پایداری و حفظ محیط زیست از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در بین دانشگاه های ترکیه، آن را به عنوان یک دانشگاه بین المللی می شناسند و تنها دانشگاه در ترکیه است که انرژی مورد نیاز خود را توسط صفحات خورشیدی قرار گرفته روی بام دانشگاه تامین می نماید.
  • دانشگاه اوکان استانبول: این دانشگاه نیز از کلاس هایی با آموزش جهانی تشکیل شده است. که قصد دارد دانشجویان خود را برای ورود به دنیای تجارت مدرن و بهبود زندگی ملت آموزش دهد. همچنین در تقویت مسئولیت اجتماعی دانشجویان و افزایش آگاهی آن ها در زمینه محیط زیست نیز تلاش می نماید.
  • دانشگاه هاکتپ: دانشگاه هاکتپ یکی از دانشگاه های متعهد به ارتقای علم در دانشجویان با توجه به ارزش های جهانی است. به همین دلیل با استفاده از تمامی تجهیزات و کیفیت در آموزش دانشجویان در زمینه علمی، فنی و هنری دانشجویان استفاده می نماید.

هزینه تحصیل در دانشگاه های دندانپزشکی ترکیه

در دانشگاه های ترکیه تجهیزات پزشکی و مواد مورد نیاز جهت مطالعه و یادگیری باید توسط دانشجویان تهیه شود. به همین دلیل هزینه تهیه مواد و تجهیزات مورد نیاز دانشجویان نسبت به دیگر رشته های تحصیلی مانند حقوق بیشتر است. البته تهیه نمودن این ابزار و تجهیزات از دانشجویان سال بالایی نسبت به خرید تجهیزات جدید، هزینه های تحصیل دندانپزشکی در ترکیه را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. همچنین تجهیزات و موادی که در مرحله بالینی تهیه می شود نیز، در دوران کاری دانشجو (دندانپزشک) مورد استفاده قرار می گیرد.

محبوب ترین دانشگاه های دندانپزشکی بین المللی در استانبول

محبوب ترین دانشگاه های دندان پزشکی بین المللی در استانبول

بسیاری از دانشجویان که به دنبال مدارک بین المللی در زمینه دندانپزشکی هستند، می خواهند مدرک خود را از دانشگاه های استانبول دریافت نمایند. از برترین دانشگاه های دندانپزشکی در استانبول می توان به دانشگاه بزمی عالم واکیف، دانشگاه هاکتپ و دانشگاه یدی تپه اشاره نمود. دانشگاه بزمی عالم واکیف، تحصیل در مرحله کارشناسی ارشد را در زمینه پروتزهای دندانی برنامه ریزی می نمایند. هدف از آموزش و برنامه تحصیلی در این دانشگاه پرورش دندان پزشکان بین المللی است. که بتوانند بهترین برنامه درمانی را برای بیمارانی که بافت های نرم و سخت دندانی آن ها از بین رفته ارائه دهند. همچنین بتوانند توانبخشی دهانی بیماران را به طور کامل مدیریت نمایند.

دانشگاه یدی تپه نیز هدف از تحصیل در زمینه کارشناسی ارشد را پرورش متخصصانی در زمینه ارتودنسی می داند. آموزش در مرحله بالینی و علمی به منظور تشخیص و درمان با کیفیت مشکلات دندان و دهان و برطرف نمودن مشکلات انسداد دندان از اهداف اصلی این دانشگاه است. دانشگاه هاکتپ نیز از برترین دانشگاه های دندان پزشکی ترکیه است. هدف اصلی آن پرورش دندانپزشکانی است که بتوانند مشکلات دهان و دندان را به خوبی تشخیص داده و درمان نمایند. این دانشکده دومین دانشکده دندانپزشکی در ترکیه است که در سال 1971 تاسیس شده است.

 




Scroll to Top