اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: فرانسه

17 مورد از فواید یادگیری زبان فرانسه

17 مورد از فواید یادگیری زبان فرانسه

بیش از 220 میلیون نفر در 5 قاره‌ی جهان به زبان فرانسه صحبت می‌کنند. زبان فرانسه سومین زبانی‌ست که پس از انگلیسی و آلمانی در دنیا صحبت می‌شود. همچنین ششمین زبان گسترده‌ایست که در دنیا صحبت می‌شود. کشور فرانسه نیز کشور زیبا، با تاریخ ادبی شگفت‌انگیزیست که توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند. برای درک زیبایی‌های این کشور باید زبان فرانسه دانست. زیرا که تمامی زیبایی‌های این کشور با زبان بومی فرانسه جذاب‌تر است. در ادامه به چند دلیل بسیار خوب از فواید یادگیری زبان فرانسه اشاره می‌شود:

 

1- یادگیری یک زبان به تنهایی کافی نیست

در دنیای امروز، یادگیری یک زبان خارجی کافی نیست. دانش آموزانی که مهارت مکالمه به چند زبان مختلف را دارند، شانس بیشتری برای پیدا کردن شغل دارند. چه این شغل در شهر خودشان باشد و یا در یک کشور دیگر، مهارت صحبت کردن به چند زبان مختلف یک امتیاز بسیار ارزنده محسوب می‌شود. یادگیری زبان های خارجی ، ذهن را بارور کرده و افق‌های روشنی در مقابل شما ایجاد می‌کند.

 

2- زبان فرانسه تنها زبانیست که همانند انگلیسی در پنج قاره صحبت می‌شود

همانطور که قبلا اشاره شد، بیش از 220 میلیون نفر در 5 قاره‌ی دنیا به زبان فرانسه صحبت می‌کنند. زبان فرانسه یک زبان بین‌المللی برای ارتباطات محسوب می‌شود. همچنین تدریس آن در هر 5 قاره صورت می‌گیرد. سازمان بین‌المللی کشورهای فرانسوی زبان، از 77 دولت و کشور تشکیل شده است. همچنین فرانسه بزرگترین شبکه موسسات فرهنگی را اداره می‌کند. این شبکه‌ها، برای حدود یک میلیون زبان آموز، کلاس‌های یادگیری زبان فرانسه برگزار می‌کنند. بنابراین یکی از فواید یادگیری زبان فرانسه این است که شما یک زبان بسیار گسترده و پر‌کاربرد را فرا می‌گیرید.

 

3- از فواید یادگیری زبان فرانسه داشتن یک دارایی شغلی است

توانایی صحبت کردن به انگلیسی و فرانسه، یک مزیت بسیار بزرگ برای یافتن یک شغل در بسیاری از کمپانی‌های چند زبانه محسوب می‌شود. برای کمپانی‌هایی که زبان فرانسه به عنوان زبان اصلی در مبحث کار عنوان می‌شود، داشتن دانش آن زبان، می‌تواند یک برگ برنده برای گرفتن شغل باشد. در بسیاری از کمپانی‌های خرده فروشی، خودرو، کالاهای لوکس، آژانس هواپیمایی و غیره، زبان فرانسه یکی از ملزومات محسوب می‌شود. فرانسه به عنوان پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا، کار‌آفرینان، محققان و دانش‌جویان برتر خارجی را جذب می‌کند.

 

4- مقدمه‌ای بر یک جهان فرهنگی بی‌نظیر

به طور کلی، زبان فرانسه به عنوان یک زبان فرهنگی در نظر گرفته می‌شود. یک درس در یک کلاس فرانسه، همانند یک سفر به دنیای مد، هنر، معماری، علم و حتی صنایع غذایی است. از فواید یادگیری زبان فرانسه همچنین این است که به شما این امکان را می‌دهد تا به آثار نویسندگان بزرگ نظیر ویکتور هوگو، مارسل پروست و نیز نسخه‌های اصلی آثار شاعران بزرگی نظیر چارلز بودلار یا جکس پریورت، دسترسی داشته باشید.

یادگیری زبان فرانسه به این معنا است که شما همچنین قادر خواهید بود تا صدای بازیگرانی چون آلن دلون و یا جولیت بیناچ را بشنوید. از درک کلمات در آهنگ‌های فرانسوی که توسط ادیت پیاف و یا چارلز آزناوور خوانده می‌شوند لذت ببرید. حتی می‌توانید خودتان نیز آن‌ها را بخوانید.

 

5- مزیت برای تحصیل در کشور فرانسه

صحبت کردن به زبان فرانسوی، فرصت‌های بزرگی برای تحصیل در دانشگاه‌های بزرگ فرانسه نظیر دانشگاه سوربن، دانشگاه پییر ماری کوری و غیره را پیش روی شما می‌گذارد. دانش‌آموزان با بلد بودن زبان فرانسه در سطح بالا، ممکن است واجد شرایط کمک دولتی برای ثبت نام در دوره‌های تحصیلی تکمیلی خود در فرانسه باشند.

 

6- دیدن پاریس و دیگر شهرهای فرانسه

فرانسه یکی از برترین جاذبه‌های توریستی دنیاست که هر ساله حدود 79 میلیون توریست به خود جذب می‌کند. توانایی صحبت کردن به زبان فرانسه به صورت اندک نیز سفر به این کشور را برای هر توریست و بازدید کننده‌ای جذاب‌تر می‌سازد. همچنین با فرهنگ غنی، طرز تفکر و شیوه‌ی زندگی مردم این کشور آشنا خواهید شد. آشنا بودن با زبان فرانسه برای سفر به آفریقا، سوئیس، کانادا، موناکو، جزیره‌ی سیشل و  دیگر کشورها بسیار کارآمد است.

 

7- فرانسوی، زبان روابط بین الملل

زبان فرانسه نه تنها زبانِ کار کردن است، بلکه زبان رسمی سازمان ملل، اتحادیه اروپا، یونسکو، ناتو، کمیته المپیک بین المللی، صلیب سرخ بین جهانی و دادگاه‌های بین الملل است. حرفه‌ای بودن در زبان فرانسه برای هر فردی که قصد کار کردن در هر یک از سازمان‌های بین‌المللی را دارد، یک ضرورت محسوب می‌شود.

 

8- از فواید یادگیری زبان فرانسه باز کردن درهای دنیا به روی شماست

بعد از زبان انگلیسی و زبان آلمانی، زبان فرانسه سومین و گسترده‌ترین زبان، حتی در دنیای اینترنت است. توانایی درک زبان فرانسه و در ارتباط بودن با مردم فرانسه، نگاهی کلی به شما می‌دهد تا از طریق رسانه‌های فرانسوی نظیر  TV5،  France 24 و Radio France Internationale، اخبار و وقایع درون این کشور را دنبال کنید.

 

9- زبان استدلال و بحث

زبان فرانسه، یک زبان تحلیلی است که ساختار ذهن و تفکر را از طریق تفکر انتقادی شکل می‌دهد. زبان فرانسه، زبان بسیاری از بزرگان فلسفه نظیر دکارت، سارتره، دریدا و بسیاری دیگر بوده است. همچنین از دانشمندان برجسته‌ی فرانسوی می‌توان پییر، ماری کوری، پاستور و جورج شارپک را نام برد. در یادگیری زبان فرانسه ، زبان‌آموز باید یاد بگیرد که چطور در مورد یک موضوع بحث کند و نقطه نظرات مختلف و نیز مهارت‌های ارزشمندی برای بحث و گفتگو ارائه دهند.

 

10- زبان روشنفکری

زبان فرانسه، زبان ایده‌آل‌های جهان است که توسط فیلسوفان قرن هجدهم حمایت شده‌ است. دانستن نظرات روشنفکرانی که ایده‌هایی نظیر حقوق بشر را در سراسر جهان بسط و گسترش دادند، بسیار ارزشمند است.

 

11- زبان فرانسوی، یک زبان سرگرم کننده برای یادگیری

بر خلاف باور عموم، زبان فرانسه، زبان دشواری برای یادگیری نیست، بلکه زبانیست که به دقت خاصی نیاز دارد. زمان زیادی برای یادگیری این زبان در سطح ایجاد ارتباط کلامی احتیاج نیست. یادگیری لذت بخش از دیگر فواید یادگیری زبان فرانسه است. روش‌های بسیار زیادی در بازار وجود دارند که یادگیری این زبان را لذت‌بخش می‌کنند. زبان فرانسه همچنین برای زبان‌آموزان نیز جذاب است چرا که زبان فرانسوی زبانی لطیف، آهنگین و رمانتیک است.

 

12- زبانی برای یادگیری دیگر زبان‌ها

زبان فرانسوی زمینه‌ی بسیار خوبی برای یادگیری دیگر زبان‌ها، مخصوصا زبان‌های رمانتیک مانند اسپانیایی، ایتالیایی، پرتغالی و رومانیایی و حتی انگلیسی است. زیرا که بیش از نیمی از واژگان انگلیسی روزانه، ریشه در زبان فرانسه داشته و از این زبان استخراج شده‌اند.

 

13- استاندارد بالا در تدریس

معلمان فرانسوی برای خلق رویکرد پویا و انتظارات بالا مشهور هستند. از آنجا که فرانسه دارای مدارک تحصیلی بالا است، دانش‌آموزان با انگیزه‌ی بسیار بالایی، تمایل زیادی برای رسیدن به سطح پیشرفته و حرفه‌ای در این زبان دارند. فرانسه همچنین نقش بسیار فعالی در ارائه‌ی آموزش‌های درسی برای معلمان فرانسوی در خارج از کشور دارد. و این در حالی است که دوره‌های ارائه شده همیشه از استاندارد بالایی برخوردار هستند.

 

14- یک زبان خلاق

زبان فرانسوی اغلب در صحنه‌ی نمایش شنیده می‌شود. معلمان دوست دارند نمایش‌نامه‌های فرانسوی اجرا کرده و زبان‌آموزان خود را در جشنواره‌های تئاتر فرانسوی مشارکت دهند. یادگیری زبان فرانسه به کودکان کمک می‌کند تا احساساتشان را بیان کنند و اعتماد به نفس خود را در حضور دیگران افزایش دهند. زبان‌آموزان نیز زبان فرانسه را از طریق آهنگ یاد می‌گیرند. خلاق بودن آموزش، از دیگر فواید یادگیری زبان فرانسه است.

 

15- فرصت‌های خوب برای تبادل

یادگیری زبان فرانسه فرصت بسیار خوبی برای زبان‌آموزان است تا از طریق اینترنت، دوستان فرانسوی زبان هم سن و سال خودشان پیدا کرده و با آن‌ها به تبادل اطلاعات بپردازند. برنامه‌های بسیاری زیادی در این زمینه وجود دارند که تجربیات با ارزشی ارائه می‌دهند. هزاران مدرسه‌ی فرانسوی با بهترین مدارس در سراسر دنیا هم تراز بوده و در زمینه‌ی تبادل اطلاعات، همکاری می‌کنند.

 

16- یک سیستم منحصر به فرد از مدارس بین المللی فرانسه

در سیستم آموزشی کشور فرانسه به علت پویا بودن و ساختارهای منحصر به فرد آن به گونه‌ای است که دانش‌آموزان بسیار زیادی مشغول به تحصیل هستند. حدود 310 هزار دانش‌آموز در 481 مدرسه فرانسوی، در 133 کشور در دنیا مشغول به تحصیل هستند. نیمی از این جمعیت، اتباع خارجی هستند که حضورشان، شبکه‌ی بین‌المللی مدارس فرانسوی را منحصر به فرد می‌سازند.

 

17- ترویج تنوع زبانی

سخنرانی به زبان فرانسه نقش بسیار مهمی در حفظ تنوع زبانی و اجتناب از سلطه انحصاری یک زبان واحد در دنیای امروزی ایفا می‌کند.

 

تا به حال برای یادگیری زبان فرانسه هیچ گامی برداشته‌اید؟ به یادگیری زبان فرانسه فکر کرده‌اید؟ همانطور که اشاره شد، بر خلاف تصور عموم، یادگیری این زبان بسیار ساده بوده و زبان لطیف و رمانتیکی است. بی‌شک زبان جذابی برای یادگیری است. سخن سرایان با مدرسین با سابقه، شما را در یادگیری زبان فرانسه یاری خواهد داد و از ابتدا با شما همراه خواهد بود. با سخن سرایان همراه باشید.




Scroll to Top