اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته مکانیک در ترکیه

♦ آموزشگاه زبان ترکیه اصفهان ♦

در این مقاله ما درباره رشته مکانیک در ترکیه می پردازیم. ترکیه یکی از قدرتمندترین و جذاب ترین امپراتوری تاریخی و فرهنگی بوده است، ترکیه به دلیل موقعیت بین قاره ای و ترکیب قومی و فرهنگی منحصر به فردی از غذا، هنر، زبان و تاریخ چشم درخشان آسیا می باشد.چشم انداز دانشگاهی ترکیه با غنی ترین و پیچیده ترین تاریخ وعجایب هفتگانه جهان و با وجود بسیاری از دانشگاه ها در رتبه بندی 500 تا 1000 جهان قرن ها است که دانشجویان بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب کرده است.

بسیاری از دانشمندان،نویسندگان و هنرمندان ترکیه ای که تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه های ترکیه گذراندن توانستند در جهان افتخارات علمی بسیاری کسب کنند. مکانیک یکی از رشته های محبوب که دانشجویان بسیاری را به ترکیه کشانده است. همانطور که می دانید، رشته مکانیک یکی از محبوب‌ترین و قدیمی ترین رشته‌ها است که طرفداران بسیاری دارد. یکی از دلایل محبوبیت تحصیل در رشته مکانیک در ترکیه درامد و بازار کار مناسب آن نسبت به ایران است.

اگر به دنبال تحصیل در ترکیه برای مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد رشته مکانیک هستید، هیچ جایی را جذاب تر برای تحصیل نخواهید یافت. در این مقاله بیشتر به این موضوع می پردازیم.

دلایل تحصیل در ترکیه

هزینه های تحصیل مقرون به صرفه

دانشگاه های دولتی ترکیه بسیار مقرون به صرفه هستند،دانشجویان بین المللی در هر سال تحصیلی بین 100 تا 4000 یورو شهریه پرداخت می کنند که بسیار کمتر از متوسط ​​شهریه در کشورهایی مانند بریتانیا، ایالات متحده، کانادا، استرالیا یا چین می باشد. بنابراین، شما می توانید با هزینه بسیار کمتر در ترکیه تحصیل کنید.

هزینه های پایین زندگی

هزینه های محل اقامت ،مواد غذایی، حمل و نقل ​​و تفریح در ترکیه به طرز شگفت آوری پایین است. به طوری که ماهانه با 400 تا 600 یورو به راحتی می توانید زندگی کنید.خوابگاه ها در هر ترم مبلغ مشخصی را بسته به اینکه چند نفر در آن زندگی می کنند،تعیین می شود.

زندگی دانشگاهی

دانشگاه ها هر ساله جشنواره های افتتاحیه ،بهاره، کنسرت، مسابقات ورزشی و غیره برگزار می کنند.همچنین در اطراف دانشگاه‌ها کافه‌ها، رستوران‌ها، مغازه‌های کپی‌فروشی و غیره وجود دارد.

بورسیه های تحصیلی متعدد

طیف گسترده ای از بورسیه های تحصیلی برای افرادی که می خواهند در دانشگاه های ترکیه شرکت کنند در دسترس است.سالانه بیش از 50000 دانشجو از خارج از کشور برای تحصیل به ترکیه می آیند. این دانشجویان بیشتر از اروپا، آفریقا، خاورمیانه، آسیا و ایالات متحده آمریکا هستند.

زبان

در بیشتر موارد دانشگاه های ترکیه دوره های دو زبانه را به زبان های انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی و آلمانی ارائه می دهند.

 

 

شرایط تحصیل رشته مکانیک در ترکیه

از آنجا که رشته مهندسی مکانیک مهمترین مؤلفه زیرساخت تحقیق و توسعه  و فناوری محور است، نیاز به مهندسان متخصص دارد. امروزه بسیاری از شرکت ها برای حفظ رقابت در بازار به مهندسی مکانیک نیاز دارند. برای این منظور رشته مهندسی مکانیک در دانشکده مهندسی و علوم دانشگاه آلتینباس در استانبول تأسیس شد.ترکیه با هدف ترتیب مهندسان مکانیک در سطح بین المللی این رشته را افزایش داده است.

رشته مکانیک در ترکیه 4 ساله با 8 ترم می باشد،به این معنی که به 30 ساعت در هر ترم نیاز به تحصیل است.  مدارک مورد نیاز برای شرکت در رشته مکانیک عکس اندازه گذرنامه (بیومتریکنباید بیشتر از 6 ماه باشد)،کپی پاسپورت ،کپی مدرک لیسانس در صورت وجود و مهارت زبان انگلیسی (تافل یا FCE ) باید به زبان ترکی یا انگلیسی تهیه شود. در کل شهریه رشته مهندسی مکانیک 4000 دلار است.

دانشجویان سال اول کارشناسی ارشد در رشته های مهندسی مکانیک در کنار دروس علوم پایه باید دروس ریاضیات را نیز مطالعه کنند. در سال دوم مهندسی، ریاضی و معادلات دیفرانسیل در کنار دروس حرفه ای گذرانده شود. در سال های سوم و چهارم نیز دروس تخصصی (انرژی، ساخت، مکانیک، ترمودینامیک و …) ارائه میشود و در پایان سال چهارم دانشجویان باید علاوه بر کارآموزی از پایان نامه مهندس مکانیک خود دفاع کنند.

دانشجویان مهندسی مکانیک علاوه بر آموزش های تجربی از آموزش های عملی نیز برخوردار می شوند به همین دلیل،دانشجویان با آخرین روندهای جدید فناوری در این رشته آشنا می شوند.


بازار کار و شغلی فارغ التحصیلان مهندسی مکانیک ترکیه

مهندسی مکانیک یک رشته کاربردی است که علم مواد را با فیزیک به منظور طراحی، ساخت و تجزیه و تحلیل سیستم‌های مکانیکی ترکیب می‌کند. دانشجویانی که لیسانس مهندسی مکانیک را در ترکیه دریافت می کنند، برنامه‌های آکادمیک عالی همراه با فرصت‌های حرفه‌ای و اجتماعی فراوان برای دانشجویان ارائه می شود.

صنعت ماشین آلات ترکیه فرصت های شغلی بسیاری را برای مهندسان مکانیک به وجود آورده است. فارغ التحصیلان مکانیک در زمینه تحقیق و توسعه، طراحی، تولید، بازاریابی، خدمات پس از فروش پروژه های مختلف و در بسیاری از زمینه ها شغل دارند. فارغ التحصیلان فرصت های شغلی بسیاری را در شرکت های مختلف می توانند پیدا کنند.مشاغلی که با مدرک مکانیک می توانید پیدا کنید: مهندس مکانیک، مدیر تولید، مهندس هوافضا، مهندس خودرو، مهندس عمران پیمانکاری، مهندس کنترل و ابزار دقیق، مهندس تعمیر و نگهداری، مهندس هسته ای و غیره.

متوسط ​​حقوق مکانیک در ترکیه 3120 لیر در ماه است، به این معنی که نیمی (50٪) از افرادی که به عنوان مکانیک کار می کنند ،حقوق متوسط و خوبی دارند.

محبوب ترین دانشگاه های مهندسی مکانیک در استانبول

  • دانشگاه آلتینباس استانبول
     
  • دانشگاه هاجتپه
     
  • دانشگاه اوزیگین
     
  • دانشگاه MEF

 

  • دانشگاه کوک

 

  • دانشگاه مرمره



Scroll to Top