اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

مهندسی معدن در ترکیه

♦ آموزشگاه زبان ترکی استانبولی اصفهان ♦

یکی از کشورهایی که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه دانشجویان ایرانی قرار گرفته است، ترکیه می باشد. کشور ترکیه دانشگاه‌های زیادی دارد که رشته‌های مختلف را ارائه می کنند و مقاطع تحصیلی متفاوتی را پوشش می‌دهند. یکی از بهترین گزینه‌ها جهت تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور، ترکیه است که از طریق آن می‌توانید هزینه‌ها را تا حد ممکن کاهش دهید و از امکانات زندگی دانشجویی در شهرهای مختلف آن بهره ببرید.

رشته مهندسی معدن در ترکیه می‌تواند یک گزینه ایده آل محسوب شود. این رشته علاوه بر اینکه آزمون‌های ورودی راحتی دارد، در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی زیادی ارائه می‌شود و موقعیت شغلی خوبی هم در کشور ترکیه و حتی کشورهای اروپایی و آمریکایی دارد. یکی از امکانات و ویژگی‌های ترکیه این است که مدرک معتبری به فارغ‌التحصیلان ارائه می‌نماید و از طریق آن به راحتی می‌توانید در کشورهای خارجی مشغول به کار و یا ادامه تحصیل شوید. در این مقاله به جایگاه رشته مهندسی معدن و شرایط تحصیل آن در کشور ترکیه می‌پردازیم.

آنچه در این مطلب خواهید خواند

  • شرایط پذیرش رشته ی مهندسی معدن در ترکیه
    • مقاطع تحصیل مهندسی معدن در ترکیه
    • مدارک مورد نیاز برای تحصیل
  • هزینه تحصیل رشته ی مهندسی معدن در ترکیه
  • بهترین دانشگاه‌ های تحصیل مهندسی معدن در ترکیه
    • دانشگاه دوکوزایلول
    • دانشگاه خاورمیانه
    • دانشگاه حاجت تپه
  • بازار کار مهندسی معدن در ترکیه
    • حقوق مهندس معدن در ترکیه
  • سوالات کاربران درباره رشته معدن در ترکیه
    • پیشنهاد می‌کنم مقالات زیر رو هم ببینید:

شرایط پذیرش رشته ی مهندسی معدن در ترکیه

تحصیل مهندسی معدن در ترکیه در شرایط مختلفی امکان پذیر است و افرادی که می خواهند آن را به عنوان رشته دانشگاهی خود ادامه بدهند، می توانند به راحتی در هریک از مقاطع آن تحصیل کنند. کشور ترکیه این رشته را در دانشگاه‌های مختلف در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری ارائه می کند. با توجه به شرایط هر دانشگاه، می‌توانید در یکی از آن‌ها ثبت نام کنید. معمولاً این دروس هم به صورت انگلیسی و هم ترکی تدریس می شوند و با توجه به اینکه در کدام دانشگاه تحصیل می کنید، می‌توانید از یکی از زبان‌ها استفاده کنید. همچنین در برخی از دانشگاه‌ها بخشی از دروس به زبان ترکی و بخشی دیگر به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

بسیاری از دروس این رشته تئوری هستند و دانشگاه‌ها نیز فرصت را برای انجام عملیات‌ها و ایده پردازی‌ها آماده کرده‌اند. به همین جهت افراد در طی ترم‌های مختلف کارهای عملی و تئوری را پشت سر می‌گذارند و فرصت کسب تجربه خواهند داشت. به همین صورت مهارتشان بالا می رود و در این امور حرفه ای می شوند. برخی از سرفصل‌هایی که به دانشجوهای مهندسی معدن در ترکیه تدریس می شوند شامل شناخت معادن، تهویه آن‌ها، زمین شناسی، ریاضی و استخراج های زیر زمینی هستند.

 

مقاطع تحصیل مهندسی معدن در ترکیه

دانشگاه‌های مختلف رشته مهندسی معدن در ترکیه در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری ارائه می کنند. با توجه به اینکه چه شرایطی دارید و بودجه شما برای پرداخت شهریه حدوداً چه قدر است؟ می‌توانید در یکی از دانشگاه‌های خصوصی و یا دولتی این کشور ثبت نام کنید. فراموش نکنید در این بین یادگیری زبان انگلیسی و تسلط به آن و یا زبان ترکی اهمیت زیادی دارد زیرا در دانشگاه‌ها تنها به این دو زبان تدریس می کنند و به ویژه برای زندگی و کار نیز ناگزیر هستید به زبان رسمی این کشور یعنی ترکی استانبولی مسلط شوید. به طور کلی خوب است بدانید که مقطع لیسانس این رشته 4 سال، فوق لیسانس 2 سال و دکتری 2 الی 3 سال خواهد بود.

 

مدارک مورد نیاز برای تحصیل

رشته مهندسی معدن در ترکیه و کشورهای زیادی ارائه می‌شود و با توجه به اهمیتی که در دنیای امروزی دارد، از بازار کار خوبی هم برخوردار است. تحصیل این رشته در کشورهای دیگر و گرفتن مدرک معتبر در آن می تواند آینده شغلی خوبی را برای شما تضمین می کند. برای اینکه بتوانید در دانشگاه مورد نظر خود ثبت نام کنید، باید مدارک لازم را که معمولاً توسط دانشگاه درخواست می شوند را بفرستید و بعد در صورت موافقت دانشگاه مورد نظر می‌توانید به کشور ترکیه بروید و در آنجا مشغول تحصیل شوید.

برای این کار در درجه اول باید مدارکی مانند کپی مدارک شناسایی، کپی مدارک تحصیلی و سوابق قبلی مانند دیپلم و دیگر مقاطع، ترجمه مدارک به انگلیسی و ترکی، ریزنمرات، نمرات قبولی در آزمون‌ها در صورت لزوم، مدارک زبان انگلیسی و دیگر اطلاعاتی که از شما درخواست می شوند را بفرستید.

 

هزینه تحصیل رشته ی مهندسی معدن در ترکیه

هزینه‌های تحصیل در کشور ترکیه بسیار مقرون به‌صرفه تر از کشورهای اروپایی هستند. به ویژه رشته معدن در ترکیه یکی از گزینه‌هایی است که آینده بسیار خوبی دارد و اعتبار آن نیز در کشورهای مختلف بسیار زیاد است. با توجه به اینکه در دانشگاه خصوصی و یا دولتی تحصیل می کنید، این مبالغ می توانند متفاوت باشند.

همچنین زبان تحصیل که ترکی است و یا انگلیسی گاهی در قیمت شهریه تأثیرگذار است. یکی دیگر از عواملی که می تواند در این هزینه‌ها تأثیرگذار باشد، بورسیه‌ها هستند. دانشگاه‌های زیادی بورسیه‌هایی را برای دانشجویان در نظر می گیرند که می تواند هزینه‌های تحصیل و زندگی را تا حد زیادی کاهش دهد. با این حال هزینه 2000 الی 9000 لیر است. برای کسب اطلاعات دقیق و جزئیات درباره رشته ها و دانشگاه‌های مختلف؛ می‌توانید با کارشناسان ما در آرتان بورس تاپ تماس بگیرید.

 

بهترین دانشگاه‌ های تحصیل مهندسی معدن در ترکیه

همان طور که گفته شد، دانشگاه‌های خصوصی و دولتی زیادی هستند که رشته مهندسی معدن در ترکیه را پوشش می دهند. تحصیل این رشته در ترکیه باعث می‌شود ضمن پرداخت هزینه‌های کمتر، از امکانات تحصیل در یک کشور رو به پیشرفت بهره‌مند شوید. نمی توان گفت ترکیه بهترین گزینه برای ادامه تحصیل در این زمینه است، اما این کشور می تواند امکانات و موقعیت‌های زیادی را حین تحصیل و بعد از فارغ‌التحصیلی برای دانشجویان فراهم کند. دانشگاه‌های مهمی مانند دانشگاه فنی استانبول، دانشگاه دوکوز، دانشگاه حاجت تپه، دانشگاه خاورمیانه و بسیاری از مراکز دیگر این رشته را پشتیبانی می کنند.

دانشگاه دوکوزایلول

این دانشگاه یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل مهندسی معدن در ترکیه است. برای اینکه در این دانشگاه پذیرفته شوید باید آزمون ورودی بدهید و حتماً باید در آزمون یوس نمره قبولی کسب کنید. همچنین ریزنمرات و سابقه تحصیلی شما باید ارائه شوند و در صورت بالا بودن معدل و نمرات، شانس بیشتری برای قبولی در این دانشگاه خواهید داشت. همچنین برای تحصیلات تکمیلی باید در آزمون آیلس نیز رتبه قبولی را کسب نمایید. این دانشگاه مورد تأیید بسیاری از مراجع مهم می باشد و هزینه تحصیل در آن سالانه حدوداً 7300 لیر است.

دانشگاه خاورمیانه

دانشگاه خاورمیانه نیز یکی دیگر از مراکزی است که این رشته را با بهترین شرایط ارائه می کند و موقعیت خوبی برای تحصیل در رشته مهندسی معدن در ترکیه محسوب می‌شود. این دانشگاه یکی از بهترین و به روز ترین مراکزی است که از تکنولوژی‌های پیشرفته و بهترین متد های آموزشی روز دنیا در تدریس هایش استفاده می کند و همین امر باعث می‌شود هم مدرک آن معتبر باشد و هم دانشجویان آن مهارت های فوق العاده ای در دوران تحصیل کسب کنند.

دانشگاه حاجت تپه

دانشگاه حاجت تپه هم یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های ترکیه است که فرصت تحصیل در آن در رشته‌های مختلف باعث می‌شود کیفیت آموزش را در دوران تحصیل به خوبی تجربه کنید. یکی از نکاتی که بسیار اهمیت دارد، این است که مدارک سوابق تحصیلی شما برای این دانشگاه باید مورد تأیید کنسولگری و یا سفارت خانه ترکیه باشند. همچنین لازم است بدانید که رشته مهندسی معدن در ترکیه در دانشگاه حاجت تپه، به زبان انگلیسی تدریس می‌شود و به همین منظور برای ثبت نام باید مدرک تسلطتان بر زبان انگلیسی را ارائه کنید. البته می‌توانید از کلاس‌های مقدماتی یادگیری زبان انگلیسی که توسط این دانشگاه برگزار می شوند نیز استفاده کنید.

 

بازار کار مهندسی معدن در ترکیه

مهندسی معدن در ترکیه فرصت‌های شغلی بسیار خوبی دارد. این رشته نه تنها در ترکیه جزء مهم‌ترین شغل‌ها محسوب می‌شود، بلکه درآمد خوبی نیز دارد. این رشته همچنین در کشورهای مختلف اروپایی نیز فرصت‌های شغلی بسیار خوبی دارد و افراد می توانند بعد از فارغ‌التحصیلی و یا حین تحصیل وارد بازار کار شوند. بخش مهمی از مهندسی معدن به جمع آوری و ذخیره سازی و تصفیه مواد خام مانند نفت از دل زمین را ممکن می سازد و چنین شغل حیاتی و مهمی درآمد خوبی نیز دارد.

 

حقوق مهندس معدن در ترکیه

علاوه بر اهمیت این شغل، درآمد آن نیز بالا است و جزء شغل‌های مهم کشور ترکیه و بسیاری از کشورهای جهان محسوب می‌شود. مهندسی معدن مشخص می کند تا چطور مواد خام تصفیه شوند، بهترین راه برای این کار چیست و حتی راه‌هایی را نیز برای این کار ابداع می کنند. این رشته بسیار کاربردی است و بر اساس سمت و سوابق تحصیلی و کاری ممکن است حقوق مورد نظر متغیر باشد. این درآمد می تواند به 88700 لیر در سال برسد و در سال‌های جدید نیز پیش بینی می‌شود این درآمد می تواند به 135000 لیر در سال نیز برسد.

 

جمع بندی

همان طور که گفته شد، رشته مهندسی معدن در ترکیه یکی از مهم‌ترین رشته‌هایی است که در دانشگاه‌های بسیار معتبر و عالی تدریس می‌شود. این رشته آینده روشنی را برای افراد رقم می زند و موقعیت‌های شغلی آن هم در ترکیه و هم در کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیار زیاد هستند. رشته مهندسی معدن درباره بخش مهمی از تصفیه و پالایش مواد خام از منابع زیرزمینی تحقیق می کند و در سطح جهانی نیز شغلی مهم محسوب می‌شود.

 قبولی در آزمون‌های این رشته نیز به نسبت راحت است. برای دریافت اطلاعات دقیق از این رشته و دانشگاه‌هایی که در ترکیه آن را ارائه می کنند و همچنین شرایط تحصیل و زندگی، می‌توانید با مشاورین خبره ما در آرتان بورس تاپ در تماس باشید تا اطلاعات روز را در اختیارتان قرار دهند.

 

سوالات کاربران درباره رشته معدن در ترکیه

تحصیل رشته ی مهندسی معدن در ترکیه امکان پذیر هست؟

بله. رشته مهندسی معدن یکی از رشته‌های بسیار مهم در کشور ترکیه محسوب می‌شود و به آن اهمیت زیادی می دهند.

آیا دانشگاه معتبری برای تحصیل مهندسی معدن در ترکیه هست؟

بله. بسیاری از مراکز آموزشی بین‌المللی و مهم این کشور رشته مهندسی معدن را ارائه می کنند که در مقاله به طور دقیق به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

شرایط کاریابی در رشته ی مهندسی معدن در ترکیه آسان است؟

بله. می توان گفت با توجه به سوابق تحصیلی و مهارتتان می‌توانید شانستان را برای دریافت شغل مرتبط با این رشته بالا ببرید.

ایا حقوق مهندس معدن در ترکیه مناسب است؟

بله. مهندسی معدن به طور کلی یک شغل مهم در این کشور و بسیاری از کشورهای دیگر محسوب می‌شود و درآمد بالایی نیز دارد.

 



Scroll to Top