اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

تحصیل رشته حقوق در ترکیه

♦ آموزشگاه زبان ترکی استانبولی اصفهان ♦

تحصیل در رشته حقوق درمیان بسیاری از کشورهای مهم جهان از جمله ترکیه از طرفداران زیادی برخوردار است و جزو یکی از رشته‌های تحصیلی پرتقاضای ترکیه است. به همن جهت رشته حقوق در بهترین دانشگاه‌های ترکیه ارائه می‌شود. متقاضی با انتخاب این رشته و تحصیل در ترکیه علاوه بر اینکه در یکی از بهترین دانشگاه های جهان ادامه تحصیل می‌دهد بلکه می‌تواند در پایان تحصیل خود صاحب یکی از بهترین شغل های پر درآمد ترکیه شود. این امر در حالی رخ می‌دهد که آزمون ورودی به دانشگاه های ترکیه بسیار ساده تر از کنکور سراسری است.

 

انواع مدرک حقوق در ترکیه و سایر کشورها

شرایط فارغ‌التحصیلان رشته حقوق

در بیشتر کشورها مانند ترکیه‌ اخذ مدرک‌ حقوق در مقطع کارشناسی به افراد امکان می‌دهد تا به عنوان‌ یک وکیل مشغول به کار شوند اما در بعضی از کشورها‌، افراد برای تحقق این امر باید حداقل مدرک کارشناسی ارشد داشته باشند. با این حال‌، برخی از دانشگاه‌ها بین برنامه‌های LLB و BA Law ارائه می‌دهند، در حالی که اولی صرفاً روی حقوق متمرکز شده است و دومی به دانشجویان این امکان را می‌دهد که با تمرکز بر علوم انسانی‌، در رشته‌های دیگر تحصیل کنند.

بیشتر بخوانید:

 

مقاطع تحصیلی رشته حقوق

مقاطع رشته حقوق در ترکیه
  • کارشناسی در ترکیه : حدود ۴ سال طول می‌کشد و تمام دروس پایه مربوط به رشته حقوق آموزش داده خواهد شد.
  • کارشناسی ارشد در ترکیه: حدود ۲ سال طول می‌کشد و دروس به صورت تخصصی‌تر آموزش داده می‌شود. در بعضی دانشگاه‌ها باید پایان‌نامه ارائه شود اما در بعضی از مراکز آموزشی نیازی به ارائه پایان‌نامه نیست و تنها کار کردن روی یک مقاله کافی است.
  • دکتری در ترکیه: حدود ۴ سال طول خواهد کشید.

 آموزش زبان ترکی استانبولی اصفهان

 

گرایش‌ها و سرفصل دروس رشته حقوق در ترکیه

رشته حقوق درترکیه دارای گرایش‌های مختلف همچون؛ حقوق جزا، حقوق کیفری، حقوق عمومی، حقوق خصوصی،حقوق بین‌الملل، حقوق بشر و… است که هر کدام از این گرایش‌ها دروس و واحدهای مختص به خود را دارند همچنین بازار کار هریک از این گرایش‌های رشته حقوق نسبت به یکدیگر متفاوتند.

آزمون‌های ورودی رشته حقوق در ترکیه

گرایش‌های رشته حقوق

برای دانشجویانی که قصد ورود به ترکیه با هدف تحصیل دارند، دولت ترکیه آزمونی را طراحی کرده است. این آزمونYOS نام دارد که در قالب دو بخش سوال برگزار می‌شود. بخش اول شامل ۳۵ سوال در مبحث ریاضی و ۴۵ سوال بر مبنای سنجش هوش طراحی شده‌اند و بخش دوم سوالاتی برای سنجش دانش زبان ترکی داوطلب می‌باشد. البته نتیجه قسمت دوم آزمون زمانی دارای اهمیت است که دانشجو بخواهد به زبان ترکی ادامه تحصیل بدهد. برای شرکت در این آزمون، پس از ثبت‌نام و دریافت کارت شرکت در آزمون باید خود را آماده کنید. تسلط بر زبان انگلیسی یا ترکی استانبولی برای شرکت در این آزمون بسیار مهم است. به طور کلی تمام کشور‌ها برای پذیرش دانشجویان متقاضی حقوق آزمون‌هایی در سطوح بالای علمی برگزار می‌کنند. وکلا نظم قانونی یک دولت را شکل می‌دهند بنابراین بسیار مهم است که چه افرادی وارد این حوزه می‌شوند. قبل از درخواست دانشکده‌های حقوقی متقاضیان را ملزم به داشتن مدرک لیسانس و قبولی در آزمون پذیرش دانشکده حقوق یا LSAT‌، می‌کنند.

آزمون SAT

 

زبان تحصیل رشته حقوق در ترکیه

پیش از ورود به ترکیه و هنگام ارسال مدارک درخواست پذیرش باید تصمیم بگیرید که قصد تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی را دارید و یا می‌خواهید به زبان ترکی ادامه تحصیل دهید. سپس با توجه به این تصمیم مدرک زبان معتبر خود را با حداقل استاندارد‌هایی که دانشگاه مقصد شما تعیین کرده است ارسال کنید. با توجه به گرایشات متنوع و فرا ملی مبحث حقوق بهتر است این درس را در قالب زبانی بین‌المللی ‌مطالعه کنید. مسلما اولین گزینه برای شما زبان انگلیسی خواهد بود. طبیعتا اگر قصد داشته باشید پس از اتمام دوره‌ تحصیلی خود به کار در ترکیه بپردازید ناچار به آموختن زبان مادری مردم این کشور هستید. تسلط به زبان انگلیسی برای یادگیری اصطلاحات این رشته بسیار ضروری می‌باشد و می‌تواند شما به راحتی از دانشجویان بومی ترکیه نیز یک پله بالاتر قرار دهد.

 

هزینه‌ تحصیل حقوق در ترکیه

هزینه‌ای که بابت شهریه سالانه به دانشگاه‌های ترکیه برای مطالعه‌ی حقوق پرداخت خواهید کرد حدود ۸۰۰۰ یورو می‌باشد. این مبلغ مربوط به شهریه‌ دانشگاه در ترکیه است و تنها بخشی از هزینه‌های شما خواهد بود. هزینه‌های زندگی برای استانبول ۳۰۰ – ۵۰۰ یورو در ماه می‌باشد. هزینه‌های زندگی شامل کل هزینه‌ها در هر ماه‌، تأمین هزینه‌های اقامت‌، حمل و نقل عمومی‌، آب و برق (برق‌، اینترنت)‌، کتاب و مواد غذایی است.‌ می‌توان گفت ترکیه از ارزان‌ترین مقاصد گردشگری و تحصیلی برای ایرانیان محسوب می‌شود.

 

بورسیه تحصیلی رشته حقوق ترکیه

هزینه تحصیل رشته حقوق در ترکیه

دانشگاه Altinbas تعداد زیادی بورس تحصیلی ترکیه را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد. بورسیه‌ها به شایستگی دانشگاهی اعطا می‌شوند و برای همه سال‌های تحصیل قابل استفاده هستند. دانشجویان می‌توانند بصورت آنلاین برای بورس‌های در ترکیه جستجو کنند. بورسیه‌ها را بررسی کنید تا ببینید آیا واجد شرایط درخواست هستید یا خیر.

فرصت‌های شغلی رشته حقوق در ترکیه

فرصت‌های شغلی رشته حقوق در ترکیه

بسیاری از فارغ‌التحصیلان رشته حقوق‌، مشاغل در ترکیه درون بخش حقوقی را دنبال می‌کنند. مشاغل برجسته حقوقی در ترکیه معمولاً نیاز به مطالعه و آموزش بیشتر دارند. ممکن است سیستم‌های حقوقی کشورهای مختلف برای توصیف مشاغل قانونی خاص از کلمات مختلف استفاده کنند. در حقیقت وقتی صحبت از عناوین “وکالت” می‌شود موارد زیر مد نظر است:

  • قانون اشتغال : رسیدگی به قراردادها‌، دعاوی استخدامی مانند اخراج ناعادلانه‌، ‌تبعیض.
  • قانون بهداشت‌ : ‌در مورد قوانین و مقررات مربوط به بهداشت عمومی
  • قانون بیمه : در مورد تنظیم بیمه‌، بیمه‌نامه و مطالبات.
  • قانون ثبت اختراعات : تمرکز بر کمک‌های مالی ثبت اختراعات برای اختراعات و فناوری‌های جدید
  • حقوق بین‌الملل : در مورد مجموعه مقررات پذیرفته شده به صورت الزام‌آور در روابط بین کشورها و ملت‌ها و نه بین شهروندان خاص.

سایر مباحث حقوقی که می‌توانید در آن فعالیت داشته باشید عبارتند از:  قانون مدنی‌، حقوق شرکت‌ها‌، قانون سرگرمی‌، قانون مهاجرت‌، قانون دریایی‌، قانون رسانه‌ها‌، قانون بهداشت روان‌، حقوق اجتماعی‌، قانون ورزش‌، قانون مالیات‌.

می‌توانید در ترکیه در قالب سمت‌های زیر فعالیت کنید

به عنوان وکیل دادگستری‌، توسط وکلائی استخدام می‌شوید تا یک پرونده را در دادگاه ارائه دهید‌. شما مشاوره حقوقی به مشتری ارائه می‌دهید و پرونده را از طرف مشتری و وکیل مدافع خود پیگیری می‌کنید.

وکیل در ترکیه

یک وکیل یا مشاوره حقوقی در ترکیه مورد طیف گسترده‌ای از موضوعات (اعم از امور شخصی و تجاری) مشورت ارائه می‌دهد و غالباً وظیفه دارد قانون را برای مشتریان توضیح دهد که می‌توانند شامل اشخاص‌، گروهها‌، سازمان‌های بخش دولتی و شرکت‌های خصوصی شوند.

دبیران شرکت

دبیران شرکت با استخدام مشاغل یا سازمان‌ها‌، اطمینان حاصل می‌کنند که شرکت براساس قوانین محلی‌، ملی ترکیه یا جهانی مربوطه عمل می‌کند.

سرفصل دروس رشته حقوق در ترکیه

  • معرفی تکنیک‌های حقوقی
     
  • معرفی سیستم حقوقی
     
  • معرفی پژوهش‌های حقوقی
     
  • استدلال و مهارت سواد آموزی

 

درآمد یک حقوقدان در ترکیه

درآمد فارغ‌التحصیلان رشته حقوق

درآمد در ترکیه برای فارغ‌التحصیلان رشته‌ حقوق تقریبا بالاست و جزو مشاغل پردرآمد ترکیه محسوب می‌شود. میانگین حقوق و دستمزد بعد از فارغ‌التحصیلی دانشکده حقوق‌، به شدت به محل کار و حوزه‌ی فعالیت شما در ترکیه وابسته است. بر اساس یک نظرسنجی سالانه‌، برای کلیه موسسات حقوقی بخش خصوصی‌، متوسط ​​درآمد حقوق‌دانان در ترکیه در سال ۲۰۱۶ معادل ۶۸۳۷۵ دلار بوده است. این حقوق از ۱۸۰،۰۰۰ دلار تا ۴۵۰۰۰ دلار متغیر بود. حقوق متوسط ​​برای سال اول در موسسات حقوقی با کمتر از ۵۰ کارمند ۹۰ هزار دلار و برای بنگاه‌های با بیش از ۷۵ وکیل‌، شروع حقوق از ۱۲۶.۵۰۰ دلار به ۱۶۸.۲۵۰ دلار رسیده است. وکلایی که در سال ۲۰۱۶ به مشاغل بخش دولتی ترکیه مشغول می‌شوند‌، در شروع حقوق بسیار کمتری دریافت کردند. درآمد متوسط ​​شروع کار ۵۳.۵۰۰ دلار بود. این مشاغل محدوده حقوق و دستمزد ۳۴.۲۵۰ دلار تا ۷۱،۲۰۰ دلار داشتند.

(توسط ویرایشگر : درآمد سالانه با تجربه ۱ تا ۳ سال حدود ۸۵۷۶۹ لیر و با تجربه بیش از ۸ سال حدود ۱۵۵۳۲۳ لیر و در کل به طور متوسط حدود ۱۲۳۲۲۷ لیر می‌باشد.)

دانشگاه‌های ارائه دهنده رشته حقوق در ترکیه

دانشگاه مناسب برای تحصیل رشته حقوق در ترکیه

MEF University

این دانشگاه یک دانشگاه خصوصی واقع در استانبول ترکیه می‌باشد.

Maltepe University

این دانشگاه نیز دانشگاه خصوصی واقع در استانبول ترکیه است که می‌توانید حقوق را در آن فرا بگیرید.

Near East University

دانشگاه Near East واقع در شهر مرسین ساختمان‌های مختلفی دارد که ساختمان اصلی آن واقع در قبرس شمالیست.

Bilkent University

دانشگاه بیلکنت یک دانشگاه خصوصی واقع در آنکارا ترکیه است که تا مقطع دکتری می‌توانید در رشته حقوق  در این دانشگاه تحصیل کنید.




Scroll to Top