اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: هلندی

رشته ریاضی در هلند

♦ آموزش زبان های خارجی اصفهان ♦

هلند به عنوان یکی از زیباترین و مشهورترین کشورهای جهان در اروپا، کشوری فوق العاده برای تحصیل است. رشته ریاضی در هلند در سالهای اخیر توانسته است کیفیت لازم را ارائه کند تا برای دانشجویان جذاب باشد. دانشگاه های متعددی در هلند وجود دارد و دانشجویان بین المللی در این کشور قادر خواهند بود از میان گزینه های در دسترس بهترین مورد را برای خود انتخاب کنند.

باید در نظر داشت که به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر هزینه های تحصیل در هلند ممکن است بیش تر باشد اما این کشور به شهروندان خارجی اجازه می دهد تا به همراه همسر خود به این کشور مهاجرت کنند و این خود یکی از دغدغه های مهم افرادی است که قصد دارند به عنوان یک مهاجر راهی این کشور شوند. کیفیت تحصیل در هلند نیز نیازی به تعریف ندارد و بسیاری از دانشگاه های این کشور با قرار گرفتن در جایگاه های برتر جهان قدرت علمی خود را به رخ می کشند. به دلیل اهمیت تحصیل در هلند و همچنین جذابیت بیش از پیش آن در سال های اخیر، مشاورین ما در موسسه آموزش زبان های خارجی سخن سرایان در این مقاله به تشریح شرایط تحصیل ریاضی در هلند خواهند پرداخت.

  • بهترین دانشگاه های هلند برای تحصیل ریاضی کدامند؟
     
  • هزینه های تحصیل و زندگی در هلند چگونه است؟
     
  • شرایط کار پس از تحصیل برای دانشجویان خارجی در هلند چگونه است؟
     
  • درآمد فارغ التحصیلان رشته ریاضی در هلند چه مقدار است؟

 

موسسات ارائه کننده رشته ریاضی در هلند

دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های برتر جهان را دارند، باید با ارائه رزومه تحصیلی خود نشان دهند که از شایستگی کافی برای تحصیل در این دانشگاه ها نیز برخوردار هستند. همچنین دانشجویان باید در نظر داشته باشند که صرفا نباید به جایگاه علمی دانشگاه توجه داشته باشند چرا که جایگاه رشته مورد علاقه آن ها در جهان در یک دانشگاه بسیار با اهمیت تر است.

یکی از بهترین دانشگاه هایی که دانشجویان می توانند برای تحصیل در هلند به آن مراجعه کنند، دانشگاه آمستردام در این کشور است. دانشگاه آمستردام در رده بندی جهانی رتبه بی نظیر را به دست آورده است و این در حالی است که به عنوان بهترین دانشگاه هلند برای تحصیل در رشته ریاضی، جایگاه 209 جهان را به خود اختصاص داده است. اگرچه این رتبه همچنان بسیار مناسب ارزیابی می شود اما باید به این نکته نیز اشاره داشت که قابل مقایسه با جایگاه علمی این دانشگاه ندارد.

یکی دیگر از دانشگاه های برگزیده هلند برای تحصیل رشته ریاضی، دانشگاه تکنولوژی دلفت است. این دانشگاه که در شهر دلفت واقع شده است، جایگاه 172 جهان را در کل به خود اختصاص داده است اما جایگاه این دانشگاه در رده بندی رشته ریاضی 246 است. با توجه به جایگاه علمی دانشگاه های ارائه کننده رشته ریاضی در هلند می توان گفت که دانشگاه آمستردام در هلند بهترین گزینه برای تحصیل در این رشته است و دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل خواهند کرد از قدرت بیشتری برای کاریابی در آینده و کسب اقامت هلند برخوردار خواهند بود.

 

هزینه تحصیل رشته ریاضی در هلند

این که سبک زندگی شما چگونه است نقش بسیار زیادی در هزینه های زندگی در کشور هلند خواهد داشت. در صورتی که بتوانید در خوابگاه های دانشجویی اقامت داشته باشید، پرداخت 1300€ تا 1500€ (یورو) در ماه برای گذران زندگی کفایت خواهد کرد که البته به نسبت بسیاری از کشورهای جهان از جمله آلمان، اتریش، بلژیک و حتی فرانسه هزینه های نسبتا بیشتری به شمار می رود.

دانشجویان در هلند می توانند به صورت قانونی به مدت 16 ساعت در هفته مشغول به کار شوند و هزینه های زندگی خود را تا حد زیادی تامین کنند. ذکر این نکته نیز اجباری است که افرادی که از ویزای همراه دانشجویی در هلند استفاده می کنند، قادر به کار کردن در این کشور نخواهند بود و تنها می توانند همراه با نفر اصلی در این کشور اقامت داشته باشند.

هزینه های تحصیل در هلند نیز بخش دیگری از هزینه های دانشجویان است که باید به آن نیز توجه ویژه ای داشت. دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی را دارند، به طور متوسط باید 12000€ تا 25000€ (یورو) در سال را در نظر بگیرند و هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در هلند نیز از 8000€ (یورو) در سال آغاز می شود و ممکن است تا 15000€ (یورو) نیز افزایش پیدا کند. دانشجویانی که در هلند تحصیل می کنند معمولا شانس زیادی برای دریافت بورسیه تحصیلی نخواهند داشت و به همین دلیل باید توجه بسیار زیادی به بودجه در دسترس خود در کشور هلند در حین تحصیل داشته باشند.

 

درآمد فارغ التحصیلان رشته ریاضی در هلند

همانطور که در بخش قبل متوجه شده اید، هزینه های زندگی در هلند بالاست پس باید انتظار داشت که فردی که در این کشور کار می کند نیز به نسبت از درآمد بیشتری برخوردار باشد. متوسط درآمد فارغ التحصیلان رشته ریاضی در هلند نیز بسیار بالاتر از متوسط درآمد در این کشور است. متخصصین علوم ریاضی می توانند به عنوان اساتید دانشگاه در این کشور مشغول به کار شوند یا آنکه به عنوان یک معلم وارد مدارس شوند. شرکت های معتبر تولید محصولات فناوری نیز از جمله ارگان هایی هستند که افراد برای کار با مدرک رشته ریاضی می توانند در آن ها مشغول به کار شوند.

در نمودار زیر می توانید متوسط درآمد فارغ التحصیلان رشته ریاضی در هلند را با جزئیات بیشتری مشاهده کنید.

 

 

از نمودار زیر به خوبی می توان دریافت که درآمد فارغ التحصیلان رشته ریاضی در هلند به نسبت هزینه های زندگی در این کشور از سطح بسیار مناسبی برخوردار است و این افراد با کار در این حوزه به راحتی می توانند هزینه های زندگی یک خانواده را نیز بدون دغدغه تامین کنند. البته باید به این نکته اشاره کرد که اکثر مشاغل در کشور هلند در مشاغل حرفه ای چنین امکانی را در اختیار نیروی کار خود قرار می دهند.

به طور کلی هلند را می توان یکی از جذاب ترین کشورهای جهان برای تحصیل خواند که امکان اقامت پس از تحصیل را نیز در اختیار شما قرار خواهد داد. در صورت تمایل به تحصیل در این کشور زیبا، حتما با مشاورین ما در موسسه آموزش زبان های خارجی سخن سرایان در تماس باشید.




Scroll to Top