اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

شرایط اخذ اقامت روسیه برای ایرانیان

♦  آموزشگاه آموزش زبان روسی اصفهان ♦


 

در این مقاله قصد داریم شرایط مهاجرت به روسیه، قوانین کشور روسیه و اخذ اقامت روسیه برای ایرانیان را به طور کامل توضیح دهیم. روسیه که به عنوان وسیع ترین کشور جهان شناخته می شود از مقاصد مهاجران ایرانی به شمار می رود. در پاسخ به سوال چگونه به روسیه مهاجرت کنیم می توان گفت که روش های مختلفی برای اخذ اقامت روسیه وجود دارد که در اینجا به معرفی آن ها می پردازیم. از جمله این روش ها، مهاجرت از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری، تولد و پناهندگی می باشد. شرایط تحصیل در کشور روسیه چگونه است؟ آیا امکان گرفتن ویزای کاری برای ایرانی ها وجود دارد؟ تولد فرزند در کشور روسیه چه آثار اقامتی برای کودک و والدین به دنبال خواهد داشت؟ شرایط زندگی در روسیه برای ایرانیان چگونه است؟ این سوالات از جمله مواردی است که در ادامه این مقاله ای که توسط مشاوران برتر موسسه ملک پور با همراهی وکلای برجسته و باتجربه روسیه ای همچنین با استفاده از اطلاعات دقیق و به روز وب سایت های این کشور نگارش شده است، به آن ها خواهیم پرداخت.

پیشنهاد ویژه

تحصیل در دانشگاه های برتر آلمان آن هم با هزینه بسیار کم می تواند آینده درخشانی را برای فرد رقم بزند. در لینک زیر شرایط پذیرش دانشگاه های آلمان به تفصیل برای شما بیان شده است.

شرایط پذیرش دانشگاه های آلمان

 
 
 

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

  •  
    شرایط زندگی در روسیه برای ایرانیان
     
  •  
    اقامت روسیه از طریق کار
     
  •  
    اقامت تحصیلی در روسیه
     
  •  
    اقامت در روسیه از طریق سرمایه گذاری
     
  •  
    تولد فرزند در روسیه
     
  •  
    اقامت روسیه با ازدواج
     
  •  
    مهاجرت به روسیه از طریق پناهندگی
     
  •  
    شرایط مهاجرت به روسیه از طریق سهمیه دولتی
     
  •  
    شرایط اقامت روسیه از طریق خویشاوندی
     
  •  
    شرایط اقامت در روسیه از طریق خوداشتغالی
     
  •  
    هزینه زندگی و اقامت در روسیه
     
  •  
    اخذ پاسپورت روسیه
     
  •  
    مزایای مهاجرت به روسیه برای ایرانیان
     
  •  
    معایب زندگی در روسیه
     
  •  
    آیا روسیه کشور مناسبی برای اخذ اقامت است؟
     
  •  
    پاسخ به سوالات متداول در زمینه اخذ اقامت روسیه
     

شرایط زندگی در روسیه برای ایرانیان

 همانطور که در بالا نیز بدان اشاره شد کشور روسیه با جمعیت حدود 17 میلیون کیلومتر مربع بزرگترین کشور جهان است. به دلیل نزدیکی به قطب شمال و آب و هوای سردسیر، بخش های زیادی از مساحت این کشور خالی از سکنه می باشد. پایتخت روسیه، شهر مسکو می باشد و زبان رسمی آن روسی می باشد. روسیه با جمعیتی در حدود 145 میلیون جمعیت به لحاظ جمعیتی در جایگاه نهم قرار دارد. واحد پول کشور روسیه روبل می باشد. از نکاتی که می تواند برای کسانی که به دنبال شرایط اقامت روسیه روسیه هستند، حائز اهمیت باشد، هزینه های زندگی در این کشور می باشد. به طور کلی می توان گفت که هزینه های زندگی در روسیه 85.8 درصد کمتر از ایران می باشد و هزینه اجاره نیز 11.38 درصد نسبت به ایران ارزانتر است البته در شهرهای بزرگ این کشور همچون مسکو هزینه های زندگی بیشتر است. در جدول زیر برخی از هزینه های ضروری زندگی در دو شهر مسکو، پایتخت این کشور و شهر سن پترزبورگ نشان داده شده است.
هزینه های معمول مسکو  (یورو) سن پترزبورگ (یورو)
غذا در رستوران گران قیمت 7.80 6.50
غذا برای دو نفر در رستوران معمولی 38.99 25.99
بطری آب (5/1 لیتری) 0.56 0.56
شیر (1 لیتر) 0.90 0.89
یک قرص نان (500 گرم) 0.56 0.65
هزینه های پایه یک آپارتمان 85 متری 112.37 94.14
باشگاه ورزشی برای یک فرد بالغ 40.99 25.21
اجاره یک منزل یک خوابه در مرکز شهر 804.81 487.88
اجاره یک منزل 3 خوابه در مرکز شهر 1,685.93 938.86
اجاره یک منزل یک خوابه در خارج از شهر 463.61 319.00
اجاره یک منزل 3 خوابه در خارج از شهر 858.75 586.36

 

اقامت روسیه از طریق کار

 کشور روسیه برای مهاجرت کاری و اخذ اقامت روسیه از طریق کار در بین متقاضیان مهاجرت به این کشور بسیار پرطرفدار می باشد. شرایط اقتصادی این کشور نسبتاً مناسب بوده و روابط خوب و مسالمت آمیز آن با ایران بر جذابیت آن جهت مهاجرت افزوده است. در نظر بگیرید که شما با داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرمایی در این کشور می توانید برای دریافت اقامت روسیه اقدام نمایید. اما این امر به سادگی امکان پذیر نمی باشد زیرا که به طور کلی اولویت با شهروندان خود آن کشور است و شخصی که به لحاظ مهارتی توانایی اشتغال در آن موقعیت شغلی را دارد نباید در خود روسیه وجود داشته باشد. از جمله مواردی که لازم است در اینجا بدان اشاره کنیم به خصوص برای کسانی که قصد مهاجرت کاری به روسیه را دارند، بررسی نرخ بیکاری در این کشور می باشد. 

  •  
    انواع ویزای کاری روسیه
     
  •  

    ویزای یکبار ورود

    شرایط مهاجرت به روسیه از طریق اخذ ویزای یکبار ورود که تنها 3 ماه اعتبار دارد بدین صورت است که کنسولگری روسیه آن را بر اساس دعوتنامه ویزای کاری صادر می کند که کارمندان پس از دریافت مجوز کار، آن را دریافت می کنند.

  •  

    چند بار ورود:

    شرایط اقامت روسیه از طریق اخذ ویزای چند بار ورود که بیش از 1 سال و به اندازه مجوز کار اعتبار دارد بدین صورت است که دفتر محلی پلیس مهاجرت روسیه بر اساس مدت زمان اعتبار مجوز کار، ویزای چند بار ورود را مجددا صادر می کند.

  •  

    ویزا برای متخصصان با صلاحیت بالا:

    متخصصان ماهر با حقوق بیش از 1 میلیون روبل می توانند برای مجوز کار برای متخصصان بسیار ماهر درخواست دهند که سریعتر پردازش می شود، سه سال اعتبار دارد و به اعضای خانواده اجازه می دهد ویزای روسیه را دریافت کنند.

 

این مطلب را از دست ندهید!

 

اقامت تحصیلی در روسیه

از دیگر روش های مهاجرت و گرفتن اقامت روسیه، تحصیل در این کشور است. تحصیل در روسیه به دو زبان انگلیسی و روسی امکان پذیر می باشد. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی و به زبان روسی در این کشور بین 3 تا 7 هزار یورو در سال است، البته این هزینه ها بسته به رشته، مقطع و دانشگاه متفاوت خواهد بود. جهت تحصیل در دانشگاه های خصوصی و به زبان انگلیسی قطعاً هزینه های شهریه بیشتر خواهد شد. از شرایط رفتن به روسیه و اخذ پذیرش دانشگاه های دولتی روسیه، قبولی در دوره های پادفکت یا آمادگی دانشگاه می باشد. اخذ نمرات بالا در این دوره ها شانس پذیرش را بالاتر می برد. البته برای ورود به دانشگاه های خصوصی گذراندن دوره های پادفکت الزامی نیست. از آنجایی که هزینه های زندگی و تحصیل در روسیه پایین می باشد، هر ساله تعداد بسیاری از دانشجویان بین المللی به ویژه ایرانی به این کشور مهاجرت می کنند. در جدول زیر لیست دانشگاه های برتر روسیه را می بینیم.

 

رتبه در جهان نام دانشگاه رتبه در کشور
84 Lomonosov Moscow State University (MSU) 1
231 Novosibirsk State University 2
234 St Petersburg University 3
268 Tomsk State University 4
284 Bauman Moscow State Technical University 5
302 Moscow Institute of Physics and Technology (MIPT) 6
322 Higher School of Economics (HSE) 7
329 National Research Nuclear University MEPhI (Moscow Engineering Physics Institute) 8
364 Ural Federal University 9
366 MGIMO University 10

اقامت در روسیه از طریق سرمایه گذاری

 سرمایه گذاران می توانند تابعیت روسیه را از طریق روشی ساده کسب کنند. سرمایه گذارانی که برای مدت سه سال حداقل 10٪ سهام یک شرکت روسی را در اختیار داشته باشند، می توانید تحت شرایط خاصی تابعیت روسیه را کسب کنند. سایر الزامات استفاده از این روش شامل موارد زیر می باشد.

این شرکت فقط می تواند در زمینه های تجاری مشخص شده توسط دولت روسیه فعالیت های تجاری در روسیه انجام دهد.

مبلغ سرمایه سهام شرکت باید بیش از 100،000،000 روبل (حدود 1.5 میلیون یورو) باشد.

میزان مالیات و هزینه های اجتماعی پرداخت شده طی سه سالی که سرمایه گذار سهام داشته است نباید از 6 میلیون روبل در سال (حدود 87000 یورو) کمتر باشد.

زمینه های تجاری که شرکت می تواند در آن ها فعالیت داشته باشد، شامل موارد زیر می باشد.

کشاورزی

نفت و گاز

انرژی

معدن و فلزات

فناوری اطلاعات

دارو

فرآوری مواد غذایی

منسوجات

تحقیق و نوآوری

  •  

    شرایط اقامت روسیه از طریق ثبت شرکت

    طبق قوانین روسیه، اشخاص حقوقی خارجی و اشخاص حقیقی می توانند در قلمرو فدراسیون روسیه شرکت ایجاد کنند. اما در عین حال ممکن است این افراد به موجب قانون از شرکت در برخی شرکت های تجاری منع یا محدود شوند. اشخاص خارجی نمی توانند مؤسس شرکت هایی باشند که به ویژه مواردی نظیر فعالیت های امنیتی خصوصی را انجام دهد. علاوه بر این، شرکتی با مشارکت افراد غیر مقیم مشمول قوانین و محدودیت‌هایی در معاملات است که در نتیجه یک شرکت غیرمقیم می‌تواند هر گونه کنترلی بر شرکت تجاری دارای اهمیت استراتژیک به دست آورد. قوانین روسیه انواع مختلفی از مالکیت را در اختیار خارجی ها قرار می دهد. محبوب ترین آن ها شامل کارآفرینی فردی؛ شرکت مسئولیت تقلید (LLC) و شرکت سهامی خاص (سهامی خاص، JSC) می باشد که انتخاب یک فرم خاص به ویژگی های کسب و کار بستگی دارد. ساده ترین راه برای یک شهروند خارجی برای افتتاح یک شرکت در روسیه در قالب LLC است.

    ایجاد یک LLC توسط مقررات قانون فدرال «در مورد ثبت دولتی اشخاص حقوقی و کارآفرینان فردی» تنظیم می شود. علاوه بر این، صاحبان خارجی شرکت ها مجبور نیستند در روسیه زندگی کنند. LLC در روسیه می تواند توسط یک خارجی از راه دور و بدون حضور مستقیم او تأسیس شود. برای ثبت شرکت به عنوان یک شهروند خارجی، باید درخواستی را در فرم شماره P11001 همچنین وکالتنامه ای برای نمایندگی منافع در روسیه امضا کنید. اقامت روسیه از طریق ثبت شرکت در ابتدا 1 ساله می باشد و پس از این مدت در صورتی که شرکت متقاضی سودآور باشد، اقامت وی به مدت 3 سال دیگر تمدید خواهد شد و پس از آن متقاضی می تواند برای اخذ اقامت دائم روسیه اقدام نماید.

     
  •  

    اقامت از طریق خرید ملک در روسیه

    اگر انتخاب شما کشور روسیه برای مهاجرت سرمایه گذاری و خرید ملک است باید بدانید که اخذ اقامت از طریق خرید ملک در روسیه امکان پذیر نمی باشد و متقاضیان صرفا با خرید ملک نمی توانند اقامت روسیه را به دست آوردند. یکی از مهمترین شرایط خرید ملک در روسیه، حضور قانونی در این کشور می باشد یعنی شما می بایست در ابتدا از دیگر مسیرهای قانونی وارد این کشور شوید و سپس به خرید ملک بپردازید. دقت نمایید که خرید ملک روسیه در پروسه اخذ اقامت تاثیرگذار خواهد بود ولی خود این مسیر صرفا منجر به اخذ اقامت نخواهد شد.

تولد فرزند در روسیه

 اخذ اقامت از طریق تولد فرزند یکی از راه هایی است که می تواند منجر به اخذ اقامت و در مواردی تابعیت برای فرزند متولد شده شود. این موضوع بسته به قوانین کشور مقصد می باشد به طور مثال در کشور مورد بحث ما یعنی روسیه، اگر پدر و مادر کودکی که در این کشور متولد شده یا یکی از آن ها تبعه روسیه باشند، کودک تابعیت روسیه را اخذ می کند. این موضوع به معنای حاکمیت اصل خون بر قوانین این کشور است. البته در موارد بسیار معدود این کشور قانون خاک را سرلوحه اقدامات خود قرار می دهد. به ویژه زمانی که کشور والدین کودک متولد شده تابعیت خود را به نوزاد ندهد. اما به طور کلی تولد فرزند در روسیه منجر به دریافت اقامت روسیه برای پدر و مادر وی نخواهد شد. خواننده گرامی توجه داشته باشید که تمام مطالب این مقاله و سایت به همت کارشناسان موسسه آموزش زبان های خارجی سخن سرایان گردآوری شده است و هرگونه کپی برداری از مطالب سایت شرعاً و قانوناً غیر قانونی می باشد.

 

اقامت روسیه با ازدواج

 از جمله روش های مهاجرت به کشورهای خارجی ازدواج با افراد تبعه آن کشور می باشد. در مورد کشور روسیه نیز شما می توانید از این طریق ابتدا اقامت روسیه و سپس تابعیت و در نتیجه آن پاسپورت روسیه را دریافت کنید. برای ازدواج در روسیه شما باید اثبات کنید که مجرد هستید. در صورتی که قبلا ازدواج کرده اید باید مدارکی که نشان دهنده فوت همسر قبلی یا جدا شدن از وی می باشد را ارائه دهید. ازدواج شما نباید صوری بوده و حداقل 3 سال باید با یکدیگر زندگی کنید تا بتوانید برای تابعیت روسیه اقدام نمایید. علاوه بر این زوجین باید نشان دهند که به لحاظ مالی تمکن کافی را داشته، این تمکن را می توان با درآمد مجموعاً سالیانه 20 هزار دلار نشان داد. در گذشته شایعه ای مبنی بر اعطای تابعیت مستقیم و 15 هزار دلار به کسانی که با دختران روسی ازدواج کنند، رایج شد. اما متاسفانه این موضوع دروغی بیش نبود و زمینه سودجویی بسیاری از افراد را فراهم نمود.

 

مهاجرت به روسیه از طریق پناهندگی

 پناهندگی نیز از جمله روش های مهاجرت به کشورهای خارجی به شمار می رود. اما این روش برای افراد عادی قابل اقدام نیست و پناهنده می بایست به دلیل داشتن عقاید سیاسی، مذهبی، عضویت در گروه های اجتماعی خاص و سایر مواردی که در کنوانسیون ژنو بدان اشاره شده، در کشور خود احساس خطر کند. پناهنده اگر به صورت غیر قانونی به کشور روسیه وارد شود می بایست خود را به اداره پلیس و مهاجرت معرفی کرده و درخواست پناهندگی خود را ارائه دهد. پس از بررسی های لازم در صورتی که با درخواست وی موافقت شود، شخص می تواند در این کشور بماند و اقامت روسیه را دریافت کند. در غیر این صورت می بایست به کشور خود بازگردد. دوستان بزرگوار در نظر داشته باشید که موسسه ملک پور به هیچ عنوان روش پناهندگی را به متقاضیان مهاجرت پیشنهاد نداده و خدماتی نیز ارائه نمی دهد. این مقاله صرفاً جهت آگاهی بخشی به عموم تهیه گردیده است.
 
 شرایط مهاجرت به روسیه از طریق سهمیه دولتی
 یکی از مسیرهای مهاجرت به روسیه برای ایرانیان استفاده از سهمیه های دولتی روسیه می باشد. سهمیه ها که با نام Kvota نیز شناخته می شود هر ساله در اواسط فوریه توسط دولت روسیه به مدت محدود توزیع می شوند. مهاجرت به روسیه از طریق سهمیه دولتی بدین صورت می باشد که متقاضیان می بایست به زبان روسی و تاریخ این کشور همچنین قانون فدراسیون روسیه آشنایی داشته باشند و پس از ارائه مدارک خواسته شده می بایست در آزمونی که از این موارد می باشد، شرکت و قبول شوید در غیر این صورت اقامت روسیه به شما تعلق نخواهد گرفت. اقامت و مهاجرت به روسیه از طریق سهمیه دولتی در ابتدا برای مدت 3 سال می باشد و پس از آن می توانید برای 5 سال دیگر نیز این اقامت را تمدید نمایید و پس از آن می توانید برای اقامت دائم روسیه درخواست دهید.

شرایط اقامت روسیه از طریق خویشاوندی

 اگر قصد ملاقات با دوستان یا اقوام خود را در روسیه دارید، می توانید برای آنچه که ویزای خصوصی نامیده می شود، درخواست دهید. این ویزا برای شهروندان خارجی که به عنوان مهمان خصوصی شهروندان روسیه یا خارجیانی که اقامت قانونی در روسیه دارند، صادر می شود. مدت زمان عادی اقامت مجاز با ویزای خصوصی حداکثر 90 روز است و ممکن است یک بار یا دو بار ورود باشد. پیشنهاد می شود که روند درخواست ویزای خصوصی را حداقل 2 یا 3 ماه قبل شروع کنید، زیرا روند به طور کلی کندتر از روند ویزای توریستی است. یکی از مهمترین مدارک لازم در این نوع ویزا ارائه دعوت نامه خصوصی ویزای اقوام یا دوستان می باشد. فرآیند دریافت دعوتنامه 800 روبل هزینه دارد و پس از ارسال درخواست، دعوت نامه حدود 20 روز کاری طول می کشد. اگرچه قانون اجازه می دهد دعوت نامه مستقیما به کنسولگری ارسال شود، اما این سند معمولا به صورت کاغذی صادر می شود، بنابراین باید بروید و آن را تحویل بگیرید. پس از دریافت آن، خویشاوند یا دوست شما باید دعوتنامه را از طریق پست به آدرس منزل شما ارسال کند. برای درخواست این دعوتنامه، اقوام یا دوستان شما به کپی پاسپورت و همچنین پاسپورت روسی خود نیاز دارند. آنها همچنین باید با فیش حقوقی یا صورت حساب بانکی خود ثابت کنند که توانایی مالی دارند تا بتوانند شما را به خانه خود دعوت کنند.

شرایط اقامت در روسیه از طریق خوداشتغالی

 

اگر شما یک شهروند غیر از روسی یا یک فرد بدون تابعیت هستید و قصد دارید به عنوان یک مالک انفرادی در روسیه تجارت کنید، باید مراحل زیر را انجام دهید:

  •  
    اخذ اقامت پاره وقت یا تمام وقت در فدراسیون روسیه.
     
  •  
    محدوده و جارچوب بیزینس خود را مشخص کنید.
     
  •  
    گردآوری مجموعه مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام.
     
  •  
    ارائه مدارک مورد نیاز به اداره ثبت.
     
  •  
    دریافت اسناد شرکت
     
  •  
    افتتاح حساب بانکی.
     

همانطور که در بالا ذکر شد، یکی از مهمترین مراحل اقامت در روسیه از طریق خوداشتغالی گردآوری مدارک مورد نیاز می باشد. از مهمترین مدارک لازم می توان به بیانیه امضا شده توسط متقاضی در مورد ثبت نام دولتی یک فرد به عنوان یک کارآفرین فردی (فرم R21001) اشاره کرد. همزمان با ثبت برای ثبت نام ایالتی، می توانید برای انتقال به یک سیستم مالیاتی ساده شده درخواست دهید (فرم 26.2-1). مبلغ وظیفه دولتی برای ثبت نام دولتی یک فرد به عنوان کارآفرین و خوداشتغال فردی 800 روبل است.

دقت نمایید که ثبت یک کارآفرین انفرادی و و خوداشتغال یک روش یک مرحله ای است که به دنبال آن مرجع ثبت کننده نه تنها ثبت کسب و کار انجام می دهد، بلکه شخص را برای اهداف مالیاتی ثبت می کند و داده های شرکت را به صورت الکترونیکی به صندوق های خارج از بودجه و سازمان آمار ارسال می کند. با داشتن گواهی ثبت و مهر شرکت، حق افتتاح حساب در هر بانکی به انتخاب خود را دارید. پس از افتتاح حساب می توانید بیزینس خود را شروع نمایید و تا زمانی که بیزینس شما سودآور باشد، اقامت روسیه را دریافت خواهید کرد.

هزینه زندگی و اقامت در روسیه

 

مهاجران در روسیه هزینه زندگی را معقول می دانند. در بررسی هزینه زندگی توسط مرسر برای سال اخیر، مسکو در بین 209 شهر در رتبه 62 قرار گرفت، در حالی که سن پترزبورگ در رتبه 119 قرار گرفت. اگرچه روسیه نمی تواند به عنوان کشوری ارزان برای زندگی در نظر گرفته شود، اما در کل، مقرون به صرفه تر از بسیاری از کشورهای غربی است. با این حال، هزینه زندگی مهاجران در روسیه بسیار به سبک زندگی آنها بستگی دارد. کسانی که می خواهند در یک شهر بزرگ مانند مسکو زندگی لوکس داشته باشند، متوجه خواهند شد که هزینه های زندگی در روسیه به سرعت افزایش می یابد. با این حال، کسانی که مایلند مانند مردم محلی زندگی کنند، می توانند با حقوق متوسط ​​به راحتی زندگی کنند، در حالی که می توانند هر ماه مقداری پول پس انداز نمایند. در زیر برخی از هزینه های زندگی و اقامت در روسیه آورده شده است:

نوع هزینه میزان هزینه (روبل)
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر (ماهیانه) 68,000
آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر (ماهیانه) 40,000
تخم مرغ (12 عدد) 105
شیر (1 لیتر) 73
برنج (1 کیلوگرم) 95
غذای سه وعده برای دو نفر در یک رستوران میان رده 3,000
نرخ تماس تلفن همراه (در دقیقه) 2.15
اینترنت (ADSL بدون پوشش یا کابل – میانگین در هر ماه) 472
نرخ تاکسی (در هر کیلومتر) 15
کرایه اتوبوس/قطار به مرکز شهر 50
بنزین/گازوئیل(هر لیتر) 49

اخذ پاسپورت روسیه

 

روش های مهاجرت به روسیه را شناختیم باید دقت داشته باشید که با اقامت دانشجویی امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت روسیه را نخواهید داشت. اما پس از تحصیل این فرصت به شما داده می شود که به دنبال کار گشته و اقامت خود را تبدیل به اقامت کاری کنید. به طور کلی پس از یکسال کار و فعالیت اقتصادی در کشور روسیه می توان اقامت دائم دریافت نمود و پس از 5 سال شرایط برای اخذ تابعیت روسیه و به دنبال آن پاسپورت این کشور فراهم می شود. بر اساس آخرین رتبه بندی جهانی پاسپورت کشور روسیه در جایگاه 23 قرار گرفته و امکان سفر بدون ویزا به 74 کشور جهان را فراهم می آورد. ارزش کشورهای اروپای غربی همچون آلمان، اتریش، پرتغال، فرانسه، سوئیس و غیره بسیار بالاتر از کشور روسیه است که برای متقاضیان اقامت روسیه این موضوع قابل توجه خواهد بود.

مزایای مهاجرت به روسیه برای ایرانیان

 

مهاجرت به روسیه برای ایرانیان دارای مزایای بسیاری می باشد. شما می بایست پیش از انتخاب کشور روسیه برای مهاجرت تمامی مزایای این کشور را بررسی نمایید و در کنار مزایا نیز می بایست معایب این کشور را نیز مورد بررسی قرار دهید. در نهایت با دانستن معایب و مزایای مهاجرت به روسیه برای ایرانیان به انتخابی درست دست بزنید. در ادامه به مزایای مهاجرت به روسیه برای ایرانیان اشاره کرده ایم.

  •  
    گزینه های مسکن متنوع
     
  •  
    حقوق بسیار مناسب
     
  •  
    مراقبت های بهداشتی خصوصی خوب
     
  •  
    رو به کاهش بودن نرخ جرم و جنایت
     
  •  
    وجود تعداد زیادی مدارس بین المللی
     
  •  
    سیستم های حمل و نقل توسعه یافته
     
  •  
    وجود فعالیت های اجتماعی و امکانات ورزشی بسیار
     
  •  
    مردم محلی روسیه در واقع مردمی خونگرم، صمیمی و مفید هستند.
     

معایب زندگی در روسیه

 بدون شک مهاجرت به روسیه در کنار مزایایی که می تواند برای مهاجران به دنبال داشته باشد، دارای یکسری معایب نیز می باشد و همانطور که در بالا نیز اشاره شد می بایست در هنگام انتخاب کشور روسیه برای مهاجرت در کنار اطلاع از مزایای آن می بایست از معایب زندگی در روسیه نیز اطلاع داشته باشید و با اطلاع از این مزایا و معایب زندگی در روسیه و مقایسه آن با دیگر کشورها، برترین مقصد مهاجرتی را متناسب با شرایط خود انتخاب نمایید. در زیر به معایب زندگی در روسیه اشاره شده است.
  •  
    هزینه های بالای مسکن
     
  •  
    زمستان های طولانی و سرد
     
  •  
    اکثر روس ها انگلیسی صحبت نمی کنند.
     
  •  
    هزینه ها در مدارس بین المللی بالا است
     
  •  
    نبود حمل و نقل عمومی در خارج از شهرها
     
  •  
    مراقبت های بهداشتی عمومی ناکارآمد است
     
  •  
    ترافیک در شهرهای روسیه بسیار بی نظم است
     
  •  
    به طور معمول سبک زندگی مهاجران گران است
     

آیا روسیه کشور مناسبی برای اخذ اقامت است؟

 

یکی از سوالاتی که به دفعات در مورد این کشور پرسیده می شود این است که آیا به کشور روسیه بریم یا نریم؟ در پاسخ به این سوال باید بررسی کنیم که برای مهاجرت به هر کشوری چه پارامترهایی باید بررسی شوند. یکی از فاکتورهایی که می توان بررسی نمود تا بفهمیم که آن کشور برای مهاجرت مناسب است یا خیر میزان مهاجرت شهروندان کشور مقصد به کشورهای دیگر است. در مورد کشور روسیه می توان گفت که میزان مهاجرت شهروندان این کشور به کشورهای دیگر تقریبا بالا است و این نشان از عدم رضایت این افراد از کشور خود یعنی روسیه دارد. حال ممکن است فردی قصد داشته باشد از طریق تحصیل در روسیه راه مهاجرت به دیگر کشورها را سهل تر کند، در این صورت می توان گفت کشور روسیه می تواند پل مناسبی برای پرتاب باشد.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که تحصیل در روسیه برای پذیرش از دانشگاه های تاپ دنیا زیاد تفاوت چندانی با تحصیل در دانشگاه های تاپ ایران برای بالا بردن شانس پذیرش دانشگاه های تاپ دنیا ندارد. پس بهتر است اگر قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید از ابتدا در کشورهای تاپ و مناسب اقدام نمایید زیرا از مزایا و شرایط بسیار مناسب تری نسبت به باقی کشورها برخوردار خواهید بود. به عنوان مثال با تحصیل در کشور اتریش شما دسترسی به تمام کشورهای اروپایی خواهید داشت و می توانید بدون ویزا به آنها سفر کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه اخذ اقامت روسیه

✅ آیا تحصیل در روسیه منجر به اخذ پاسپورت این کشور می گردد؟

خیر شما می بایست بعد از تحصیل اقامت خود را تبدیل به اقامت کاری کنید.

✅ چه راه هایی برای مهاجرت به کشور روسیه وجود دارد؟

کار، تحصیل، سرمایه گذاری، تولد، ازدواج و پناهندگی.

✅ آیا خرید ملک در روسیه منجر به اخذ اقامت این کشور می گردد؟

خیر.

✅ آیا تحصیل به زبان انگلیسی در روسیه امکان پذیر است؟

بله امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های خصوصی وجود دارد.

✅ با پاسپورت روسی به چند کشور می توان بدون ویزا سفر نمود؟

74 کشور.




Scroll to Top