اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

تحصیل پزشکی در کره جنوبی

♦ آموزشگاه آموزش زبان کره ای اصفهان ♦

مقدمه ای بر پزشکی در کره جنوبی

تحصیل پزشکی در کره جنوبی ، مهاجرت پزشکان به کره جنوبی ، شرایط ورود به رشته پزشکی و درامد پزشکان در کره جنوبی و سایر رشته علوم پزشکی در دانشگاه های کره جنوبی در این مقاله به صورت علمی مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد. تحصیل تخصص پزشکی در کره جنوبی امکان پذیر است؟ درامد پزشکان در کره جنوبی چقدر است؟ کره جنوبی چه رشته هایی را بورسیه می کند؟ تحصیل تخصص پزشکی در کره جنوبی چگونه امکان پذیر است؟

تحصیل پزشکی کره جنوبی به طور معمول 6 سال به طول می انجامد؛ دوره های پزشکی 4 ساله نیز در دانشگاه های کره جنوبی وجود دارد که مورد تأیید وزارت بهداشت ایزان نمی باشد. تحصیل پزشکی در کره جنوبی شامل دو دوره پیش بالینی یا پایه و دوره کاملاً بالینی و عملی می باشد.

برای تحصیل پزشکی در کره جنوبی فرد می بایست دیپلم 12 ساله تجربی یا ریاضی داشته باشد. دانشجویان متقاضی تحصیل پزشکی در کشور کره جنوبی می بایست به این نکته توجه نمایند که زبان آموزش در اغلب دانشگاه های این کشور کره ای می باشد؛ بنابراین یکی از مهم ترین شرایط پذیرش در دانشگاه های پزشکی کره جنوبی تسلط کامل بر زبان کره ای می باشد.

علاوه بر این دانشجویان بین المللی و داخلی برای تحصیل در رشته پزشکی می بایست در آزمون ورودی بسیار سختی شرکت نمایند.

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد
  •  
    شرایط ورود به رشته پزشکی در کره جنوبی
     
  •  
    معرفی دانشگاه های برتر پزشکی در کره جنوبی
     
  •  
    مدارک و شرایط لازم برای پذیرش پزشکی در کره جنوبی
     
  •  
    بورسیه تحصیلی کره جنوبی 2020
     
  •  
    هزینه های تحصیل پزشکی در کشور کره جنوبی
     
  •  
    تحصیل در سایر رشته های علوم پزشکی در کره جنوبی
     
  •  
    ویزای تحصیلی کره جنوبی
     
  •  
    شرایط کار پس از تحصیل در کره جنوبی
     
  •  
    سوالات
     
  •  
    سخن پایانی
     

شرایط ورود به رشته پزشکی در کره جنوبی

متقاضیان پزشکی در کره جنوبی می بایست شرایط لازم را احراز نمایند. تحصیل پزشکی در کره جنوبی 6 سال به طول می انجامد و فرد می بایست به زبان کره ای تسلط کافی را داشته باشد.

دانشجویان پزشکی سه دوره 2 ساله را پشت سر می گذارند؛ دوره اول شامل آموزش های اصلی و پایه می باشد، دوره دوم شامل علوم بالینی پایه است که در دو دوره اول تمرکز بر علوم پایه پزشکی مانند زیست شناسی، آناتومی و فیزیولوژی می باشد. دوره انتهایی شامل تمرینات و آموزش های بالینی در بیمارستان ها و مراکز درمانی کره جنوبی می باشد.

 دانشجویان متقاضی تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی می توانند در دانشگاه های کره جنوبی اقدام نمایند ولی می بایست تسلط کافی به زبان انگلیسی داشته باشند و برای اثبات آن نیاز به ارائه حداقل نمره 5.5 در آزمون آیلتس یا معادل آن در آزمون تافل دارند (البته بسته به دانشگاه مورد نظر متفاوت می باشد)؛ ولی در هر صورت می بایست به زبان کره ای نیز مسلط گردند چرا که در ادامه تحصیل نیاز به حضور در بیمارستان ها و مراکز درمانی را دارند.

 

همان طور که عنوان شد دانشجویان برای اخذ پذیرش تحصیل پزشکی در کره جنوبی می بایست در آزمون ورودی شرکت کنند؛ این آزمون یک بار در سال در ماه آگوست (ثبت نام در ژوئن- جولای) انجام می شود و نمره اکتسابی در این آزمون توسط دانشجو فقط در آن سال معتبر می باشد.

برای اخذ اطلاعات دقیق در ارتباط با دانشگاه پزشکی آجو و هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه ملی سئول با موسسه ملک پور تماس بگیرید تا مشاورین ما شما را راهنمایی کنند.

معرفی دانشگاه های برتر پزشکی در کره جنوبی

تحصیل پزشکی در کره  با توجه به وجود دانشگاه های پزشکی مطرح در کره جنوبی در سطح جهانی معمولاً توسط برخی از افراد دنبال می گردد.

در ادامه این بخش به معرفی برترین دانشگاه های پزشکی کشور کره جنوبی می پردازیم؛ چرا که این موضوع می تواند در تصمیم گیری متقاضیان برای انتخاب دانشگاه مورد نظر اثر بگذارد.

جدول زیر لیست برترین دانشگاه های پزشکی کشور کره جنوبی را نشان می دهد:

نام دانشگاه/ مؤسسه رتبه جهانی 2020 رتبه در کره جنوبی 2020
ملی سئول 187 1
کره 378 2
ملی پوسان 472 3
موسسه پیشرفته علوم و فناوری کره 474 4
یانسی 494 5
هان یانگ 708 7
سانگ کیونک وان Sungkyunkwan 817 8
زنان اوها 1119 12
کیونگ هی 1195 13
ملی کیونگ پوک 1258 14
دانشگاه پزشکی آجو 1959 19
اینجه 3483 37
کاتولیک کره 4526 52
اولسان 4680 53

مدارک و شرایط لازم برای پذیرش پزشکی در کره جنوبی

دانشجویان متقاضی تحصیل پزشکی در کشور کره جنوبی می بایست در آزمون ورودی سراسری شرکت نمایند. پس از اخذ امتیازات لازم و قبولی در این آزمون فرد می تواند برای درخواست پذیرش از دانشگاه های کره جنوبی اقدام نماید.

به منظور اخذ پذیرش تحصیل پزشکی در کره جنوبی می بایست مدارک به صورت دقیق و در زمان بندی مشخص توسط دانشجو ارائه گردد.

در زیر لیست مهم ترین مدارک برای اپذیرش پزشکی در کره جنوبی آورده شده است:

ارائه پاسپورت معتبر

ترجمه رسمی مدرک دیپلم و ریز نمرات

مدرک زبان انگلیسی یا کره ای

تکمیل فرم پذیرش دانشگاه

پرداخت هزینه های مربوط به درخواست اخذ پذیرش

2 قطعه عکس پاسپورتی

ارائه مدارک هویتی

گواهی تمکن مالی حهت اثبات هزینه های زندگی و تحصیل

ارائه گواهی سلامت پزشکی دانشجو

ارائه گواهی عدم سوء پیشینه

بورسیه تحصیلی کره جنوبی

بورسیه تحصیلی کره جنوبی 2020

 متقاضیان تحصیل پزشکی در کره می توانند به منظور کاهش هزینه های تحصیل و زندگی در کشور کره جنوبی در صورت داشتن شرایط لازم برای بورسیه تحصیلی اقدام نمایند. شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی در کره جنوبی را در این قسمت خدمتتان عرض می نماییم.

بورسیه پزشکی کره جنوبی اغلب به دانشجویان ممتاز با رزومه های علمی قوی ارائه می گردد؛ بورسیه های تحصیلی اغلب کمک هزینه های تحصیلی یا زندگی می باشد که توسط نهاد های علمی، دولتی و دانشگاه ها به دانشجویان ممتاز اهدا می شود.

در اکثر موارد دانشجویان به منظور اخذ بورسیه تحصیلی علاوه بر رزومه علمی قوی می بایست انگیزه نامه قوی، نمونه و سابقه کار و توصیه نامه نیز ارائه نمایند. برخی از بورسیه های تحصیلی در کشور کره جنوبی به صورت زیر می باشد:

بورسیه دانشگاه ملی سئول: این بورسیه برای دانشجویان بین المللی و داخلی ارائه می شود و در سال به 5 نفر دانشجوی برتر و ممتاز اعطا می گردد.

بورسیه تبادل دانشجو: این بورسیه تحصیلی برای 1 الی 2 ترم به دانشجویان ارائه می گردد و مبلغ ماهیانه 500 هزار وون کمک هزینه زندگی می باشد

بورسیه عمومی کره جنوبی: این بورسیه تحصیلی برای کل مدت تحصیل دانشجو می باشد؛ 240 هزار وون کمک هزینه کارهای پژوهشی، 900 هزار وون کمک هزینه زندگی و 200 هزار وون کمک هزینه تحصیل می باشد.

بورسیه تحصیلی دانشگاه یانسی: این بورسیه 50 درصد از هزینه های تحصیل دانشجو را پوشش می دهد. دانشجو می بایست سطح زبان بسیار عالی داشته باشد.

هزینه های تحصیل پزشکی در کشور کره جنوبی

 یکی از نکات مهم و ضروری جهت اعزام دانشجو به کره جنوبی و  دانشجویانی متقاضی تحصیل پزشکی در کره جنوبی در دانشگاه های برتر می بایست در نظر داشته باشند بحث هزینه های تحصیل و زندگی همچون هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه ملی سئول، در این کشور می باشد. هزینه های تحصیل پزشکی در دانشگاه های خصوصی کره جنوبی از دانشگاه های دولتی این کشور مقداری بالاتر می باشد؛ که این تفاوت بسته به دانشگاه و شهر محل تحصیل متغییر می باشد.

به طور کلی هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های دولتی کشور کره جنوبی بین 4 الی 5.5 هزار دلار آمریکا در سال متغیر می باشد؛ این هزینه در دانشگاه های خصوصی بالاتر می باشد و سالیانه بین 5 الی 7 هزار دلار آمریکا متغیر می باشد.

تحصیل در دوره های کارشناسی پرستاری در دانشگاه های کره جنوبی به طور میانگین بین 5 الی 6 هزار دلار در سال هزینه در بر خواهد داشت. همچنین هزینه تحصیل در دوره های داروسازی در کره جنوبی به طور متوسط ساللیانه بین 7 الی 8.5 هزار دلار در دانشگاه های مختلف متغیر می باشد.

به طور کلی هزینه های زندگی دانشجو بستگی به سبک زندگی و محل اقامت وی دارد که به طور میانگین این هزینه ها در طول یک ماه تقریباً 1500 دلار می باشد که شامل هزینه های اسکان دانشجویی، خوراک و پوشاک، هزینه های حمل و نقل، هزینه های جانبی و بیمه درمانی دانشجو می باشد.

برخی از مهم ترین هزینه های زندگی در کشور کره جنوبی در جدول زیر آورده شده است:

هزینه های زندگی در کره جنوبی
شرح هزینه (دلار)   شرح هزینه (دلار)
غذا در رستوران معمولی 6 بلیط یکطرفه (حمل و نقل عمومی) 1.1
آب معدنی (0.33 لیتر) 0.72 تاکسی (یک کیلومتر) 0.7
شیر (یک لیتری) 2 گازوئیل (یک لیتر) 1.3
برنج (یک کیلو) 3.6 هزینه باشگاه (ماهیانه) 60
نان سفید (500 گرم) 2.5 هزینه انرژی (آب، برق و … ) 141
تخم مرغ (12 عدد) 2.9 اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 549
موز (یک کیلو) 3.9 خرید آپارتمان در مرکز شهر (متر) 9610
گوجه فرنگی ( یک کیلو) 5.3 خرید آپارتمان در اطراف شهر (متر) 5025
سیب زمینی (یک کیلو) 3.6 اینترنت 22

 




Scroll to Top